Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4953 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאזדה ממש לא המציאה את הגלגל עם המיאטה של 89'.

היא סה"כ החייתה את רוחן של מכוניות הספורט הבריטיות שנעלמו בשנת 80'.

מאחר ובאותם שנים התוצרת היפנית היתה נחותה מזו האירופאית ברוב הסגמנטים, לא נותר להם אלא לפנות למכוניות נישה, ומאזדה מצאה פלח שוק שומם לחלוטין שהמתין רק לה.

ב 88' הופסק ייצור הפיאט X1\9 והאלפא ספיידר היתה מיושנת ויקרה יחסית, וכך מצאה עצמה מאזדה בודדה בשוק.

מכוניות ספורט קופה גדולות היו לכל היצרנים היפנים - ניסאן ZX280\300 וטויוטה סופרה הינן דוגמאות מצויינות, ודווקא בתחום הזה מאזדה לא ממש בלטה עם ה RX7, שמה שיחד אותה היה מנוע הוואנקל שלה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מה זה הזיון שכל הזה?

[ציטוט מהקישור למעלה]

 

 

It’s an agreement which has a broad scope, Fiat will use these synergies to keep their advantage at it’s highest level. Mazda will have the opportunity to take another step forwards in the competition with the Koreans and GM



 





הכתבה הזו היא ערימה של משפטים שלא ממש מתחברים למשהו קוהרנטי.


אולי באיטלקית זה נשמע יותר טוב...

 

בכל מקרה, אלפא יכולה רק להרוויח מהיכולת של מאזדה לייצר מכוניות ספורט משובחות... אכן.

תהיה יותר ספציפי לגבי הציטוט.

 

חן פרחי, אז מה שאתה אומר בעצם הוא שמאזדה השכילו לנצל בצורה מוצלחת (עובדה) ריק בשוק רכבי הספורט?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

חן פרחי, אז מה שאתה אומר בעצם הוא שמאזדה השכילו לנצל בצורה מוצלחת (עובדה) ריק בשוק רכבי הספורט?

בדיוק.

מאזדה תמיד היתה חברה קטנה יחסית, ובשל מגבלות היצוא שהוטלו על כל היצרנים היפנים ע"י האיחוד האירופאי, לא נותרה להם ברירה.

גם המאזדה 121, זו שמכונה בימבה נולדה כמכונית נישה, מאחר והיה ברור למאזדה שאין לה שום סיכוי למכור כמויות משמעתיות באירופה, והעדיפה גישה שונה.

פלח שוק נוסף, שומם לחלוטין שגילו היפנים היה מכוניות הקופה הקטנות.

לאחר שהופסק ייצור הפורד קפרי, הפיאט 124 קופה, הלנצ'יה בטא קופה והאופל מנטה, נותרה אירופה ללא מכוניות קופה קטנות וזולות יחסית (למעט האופל קליברה היפיפיה) ועל הנישה הזו השתלטו המאזדה MX3, הניסאן ZX100 והטויוטה סליקה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מאזדה ממש לא המציאה את הגלגל עם המיאטה של 89'.

היא סה"כ החייתה את רוחן של מכוניות הספורט הבריטיות שנעלמו בשנת 80'.

 

היא המציאה מחדש את הרודסטר הבריטית, עם מכונית, שבניגוד למקור, היתה גם אמינה וגם מתנהגת.

במקביל הוציאה לוטוס את האלן, שהיתה יותר יקרה והנעה קדמית ו... פלופ מפואר.

 

דרך אגב, ה-MX5 היתה תוצר של יוזמה מקורית של מאזדה ארה"ב, שהצליח לתפוס תאוצה. דרך אגב, המכירות של ה-MX5 המקורית רק עלו כל שנה, תופעה לא סטנדרטית בשום מוצר צריכה.

 

מאחר ובאותם שנים התוצרת היפנית היתה נחותה מזו האירופאית ברוב הסגמנטים, לא נותר להם אלא לפנות למכוניות נישה, ומאזדה מצאה פלח שוק שומם לחלוטין שהמתין רק לה.

 

אני לא חושב שה-MX5 היתה מהלך אסטרטגי. עם כל הכבוד וההצלחה, לא על רכבי נישה נבנית אסטרטגיה של יצרן רכב מרכזי. הנישה משרתת בעיקר צרכים תדמיתיים.

 

תהיה יותר ספציפי לגבי הציטוט.

 

אתה מבין משהו עם משמעות ממה שכתוב שם?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
היא המציאה מחדש את הרודסטר הבריטית, עם מכונית, שבניגוד למקור, היתה גם אמינה וגם מתנהגת.

במקביל הוציאה לוטוס את האלן, שהיתה יותר יקרה והנעה קדמית ו... פלופ מפואר.

דרך אגב, ה-MX5 היתה תוצר של יוזמה מקורית של מאזדה ארה"ב, שהצליח לתפוס תאוצה. דרך אגב, המכירות של ה-MX5 המקורית רק עלו כל שנה, תופעה לא סטנדרטית בשום מוצר צריכה.

 

אני לא חושב שה-MX5 היתה מהלך אסטרטגי. עם כל הכבוד וההצלחה, לא על רכבי נישה נבנית אסטרטגיה של יצרן רכב מרכזי. הנישה משרתת בעיקר צרכים תדמיתיים.

טעות לחשוב שכל מכוניות הספורט הבריטיות התנהגו רע והיו בלתי אמינות.

ה MG מידג'ט, ה MGB והולוטוס אלן (המקורית) נהנו מהתנהגות כביש מצויינת, ומכוניות MG היו אמינות יחסית.

מאזדה נבנתה במידה מסויימת על רכבי נישה בשל היותה יצרן קטן יחסית עם שווקי יצוא מוגבלים.

ה 121, ה MX3,המיאטה ואפילו ה 323F היו מכוניות נישה, והן היוו חלק די גדול מהיצע מאזדה.

אגב מכירות, מקרה דומה קרה לחיפושית המקורית, שמכירותיה הגיעו לשיא בשנת 72', כמעט 30 שנה לאחר שהוצגה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אגב מכירות, מקרה דומה קרה לחיפושית המקורית, שמכירותיה הגיעו לשיא בשנת 72', כמעט 30 שנה לאחר שהוצגה.

 

יש פה נתון מעוות, הן נמכרו לשווקים חדשים לגמרי, במדינות עולם שלישי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הרע בשידוך הזה שאלפא הופכת רשמית לקבלן עיצוב בלבד.

קבלנים תמיד אפשר להחליף, ובכל מקרה זה ירידת מדרגה נוספת שהמהנדסים שעוד נשארו שם כנראה לא יוכלו לספוג.

פורסם
הרע בשידוך הזה שאלפא הופכת רשמית לקבלן עיצוב בלבד.

קבלנים תמיד אפשר להחליף, ובכל מקרה זה ירידת מדרגה נוספת שהמהנדסים שעוד נשארו שם כנראה לא יוכלו לספוג.

 

קבלן עיצוב? על סמך מה בדיוק אתה קובע זאת?

 

בנוגע לעניין זה קראתי בדיוק את אותן ידיעות כמוך ומה שאני הבנתי הוא זה:

1. אלפא רומאו יורשו לעשות שימוש בפלטפורמה של המיאטה - מבורך! מדובר על פלטפורמה מעולה.

2. מאזדה תייצר עבור אלפא רומאו את הספיידר.

 

כיצד אתה מסיק מזה שכל מה שאלפא רומאו תעשה הוא העיצוב? אגב, דווקא ייתכן מאוד שאת העיצוב לא תעשה אלפא רומאו אלא פינינפארינה. יש לאלפא מספיק מה לעשות עם הפלטפורמה שייקבלו ממאזדה, אל תדאג.

 

נ.ב. 159 משתמשת בפלטפורמה של ווקטרה וגם בחלק מהמנועים שלה, בחלק מהדגמים. אם נהגת בשני הרכבים, לא תוכל לצאת בהצהרה כאילו אלפא רומאו משמשים כקבלן עיצוב ותו לא.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

נשמע שילוב מצויין.

מאזדה תבטיח איכות ייצור (הרכבה) ופלטפורמה שמבטיחה התנהגות כביש מהדרגה הראשונה (משהו שאלפא לא הצליחה לייצר מאז הסוד...), ואלפא תביא עיצוב ותמסורת-מנועים (טוב, נו, פיאט תביא את המנועים והתמסורת)

 

רגע...

 

אז כן, זה נכון, אלפא תביא רק עיצוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
נשמע שילוב מצויין.

מאזדה תבטיח איכות ייצור (הרכבה) ופלטפורמה שמבטיחה התנהגות כביש מהדרגה הראשונה (משהו שאלפא לא הצליחה לייצר מאז הסוד...), ואלפא תביא עיצוב ותמסורת-מנועים (טוב, נו, פיאט תביא את המנועים והתמסורת)

 

רגע...

 

אז כן, זה נכון, אלפא תביא רק עיצוב.

 

 

מה הבעיה לקחת את הטוב מכל העולמות..

 

יש חוכמה בתכנון השאסי , יש מנועים עם פוטנציאל טוב , ויש עיצוב מ המם .

היפה והחנון מודל משודרג - כאשר ליפה יש חוכמה של חנון בעל ניסיון ..

 

מה רע - אם היו מאפשרים לי , להרכיב ממספר יצרנים - אפשר כי זו הייתה הבחירה שלי .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.


×
×
  • תוכן חדש...