Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בכדי לא לגנוב את תשומת הלב של גיא127 משיפוץ ה131 הירוקה שלו (חשבת לקרוא לה "קרמיט"?)

אני מעביר את עיקרי הדברים לשרשור החדש. מי שיכול לתרום לנושא מוזמן לעשות את זה פה.

 

חן פרחי כתב:

בעיקרון, למעט הפיאט קמפנוליה, לפיאט לא היו דגמי 4X4 עד הפנדה 4X4 שהוצגה ב 82'.

תיכנון וייצור מערכת ההינע הכפול של הפנדה הוטל על חברת שטייר פוך האוסטרית, שזהו תחום התמחותה העיקרית.

ההסכם של שטייר פוך עם פיאט כלל פיתוח וייצור של תיבת ההילוכים, המצמד והסרן האחורי, והמערכות נימכרו בשלמותן לפיאט.

תיבת ההילוכים היתה בת 5 הילוכים, כשההילוך הראשון היה קצר במיוחד והיה למעשה הילוך כוח לכל דבר.

בשל תוספת המשקל, הוחלט להשתמש במנוע גדול יותר מה 903 סמ"ק של הפנדה 45, ולכן הותקן בדגם כפול ההנעה מנוע ה956 סמ"ק שנלקח מהאוטוביאנקי עלית\אלגנט שסיפק 48 כ"ס.

העבירות היתה מצויינת, הן בשל מרווח הגחון המכובד והן בשל המשקל העצמי הנמוך.

בדור השני של הפנדה המכונית נקראה SISLEY והשתמשה במנוע פייר 1.0 שהספקו עלה מ 45 כ"ס ל 50 כ"ס.

למרות שהפנדה עברה בדור השני למיתלה אחורי חצי נפרד בצורת האות אומגה, בדגם ה 4X4 נמשך השימוש בסרן חי נתמך קפיצי עלים.

למיטב זיכרוני, לחברת מקורות היו מספר מכוניות כאלו.

 

הפנדה הגיע לארץ בשנת 1982 והיא נמכרה ביבוא סדיר עד שנת 1983.

נפח המנוע היה 903 סמ"ק עם 45 כ"ס הלקוח מה-127. גיר בעל 4 הילוכים. בשנת 83 הגיעו גם דגמים "מפוארים" מדגם S עם קונסולה מרכזית לרדיו ו-5 הילוכים.

במו עיני ראיתי גם פנדה 34 - עם מנוע 850 שכמעט בוודאות הגיע ביבוא סדיר אבל נמכרה בכמויות אפסיות.

הפנדה נמכרה בארץ רק בצבע לבן, חום(קקה), בז, תכלת ואדום.

מר ישראלי לא אהב את הפשטות שלא לומר הפרימיטיביות ולכן הפנדה בארץ לא זכתה להצלחה מרובה.

המושבים הפשוטים שנראה היה כאילו נלקחו משפת הים ומתלי העלים מאחור לא תרמו לאיכות הנסיעה שהייתה מקור השראה למתכנני הסוזוקי ג'ימיני (בצחוק).

 

בשנת 87-88 הגיעה לארץ אחותה המועתקת של הפנדה - סיאט מארבלה, ברמות גימור גבוהות יותר GL ו GLX שהאחרונה נהנתה גם ממזגן. המנוע היה ה903 הישן והטוב והגיר 5 הילוכים כסטנדרט. הגדילה עשות סיאט עם ה"טנדר פנדה" הלא הוא הסיאט טארה שלא זכה להצלחה בארץ.

 

הדגמים המעניינים יותר של הפנדה כמו ה 4X4 ו דגמי גג הברזנט לא זכו להגיע לארץ הקודש ביבוא סדיר.

אם יש לכם תמונה של פנדה מהמפגשים בארץ זה המקום להעלות ולהחיות על נס את האוטו הפרימיטיבי אבל הקסום הזה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

למה "קרמיט"?:roll:

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

פורסם

הפנדה 34 צויידה במנוע בנפח 843 סמ"ק שנלקח מהפיאט 850\133 בעל הספק של 34 כ"ס.

בנוסף, לפנדה היה דגם עם מנוע קטן יותר בנפח 650 סמ"ק שנלקח מהפיאט 126 עם 30 כ"ס ותג מחיר אטרקטיבי.

כנראה שהפרש המחיר בינהן היה קטן מידי, מה שהפך את היבוא לארץ ללא משתלם.

את הפנדה 34 החליפה הפנדה 750 שצויידה במנוע FIRE בנפח 770 סמ"ק עם אותם 34 כ"ס.

מאז הפעת האונו ב 83' ניפגעו מכירות הפנדה שהפכה להרבה פחות אטרקטיבית, בעיקר בשל הפרש מחיר קטן למדי, ובשל העובדב שהאנו היתה "יותר מכונית".

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
למה "קרמיט"?:roll:

 

ירוקה ומכוערת כמו צפרדע...לא?

טוב אז לא מכוערת...אבל ירוקה!

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

מגניב!!!:lol::roll::2gunfire::mm_tongue:rolleyes::smilecolr:fist::roflmao:

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

פורסם

הפנדה היתה רכב גאוני למדי,דווקא בגלל פשטותה:

 

עלות אחזקה?חלקים ואמינות? מכלולי ה-127 האמינים והזולים

נשפך קפה על המושב,רוצה לחסוך "כיסויים"? כיסוי המושבים המקורי ניתן לכיבוס.

לך תשיג שמשת חלון וכמה כסף זה עולה? עזוב שטויות,כל השמשות שטוחות וזולות.

קשה להגיע למאפרה? המאפרה ניתנת להזזה.

התעייפת או תפשת טרמפיסטית משוחררת?המושבים נשכבים לגמרי...(למעשה היו כ-7 מצבים כולל פירוק מהיר של המושבים-לפי הצורך.

ידיות דלת פלסטיות באותן תקופה נטו להישבר? לא בפנדה כי למה באמת צריך כזו...

בעיות חלודה בגלל שלג ומלח או שריטות משיחים בדרך הביתה (אירופה זוכרים?),אל דאגה,יש מגן פלסטיק לאורך כל תחתית הרכב.

 

הפנדה זכתה להצלחה עצומה באירופה,שם רכב הוערך פונקציונאלית ולא לפי איך השכנים יעריכו את הצלחתנו בחיים על פי הרכב שרכשנו שאפיינה את התקופה ההיא בישראל.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

הפנדה היתה מאחרונות המכוניות החסכוניות, תרתי משמע.

משטחי הפח היו ישרים, כמו גם השמשות, על מנת לחסוך עלויות, וכך גם הגימור הפנימי.

שימו לב שגם הרנו 4 והסיטרואן דיאן נקטו בקו תיכנוני דומה.

המאפרה הנודדת המשיכה הלאה לדור הראשון של האונו, ובדור השני נעלמה.

מתיחת הפנים שבוצעה בפנדה ב 86' נועדה להגביר את כוח המשיכה שלה שנחלש מאז שהוצגה האונו, והפרש המחיר הקטן מידי בינהן הפך אותה לדי מיותרת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בביקור בפורטוגל ראיתי מס' רכבים מסוג סיאט מרבלה.

רכב זה הזכיר לי את הפיאט פנדה של תחילת שנות השמונים.

האם רכב זה יובא לארץ?

איש חכם אמר: "סעו לאט ותגיעו מהר!"

פורסם

הסיאט מרבלה יובאה לארץ בשנים 87' - 88' בגירסת GL פשוטה ו GLX שכללה מושבים מתכווננים והילוך חמישי.

למעשה המרבלה היתה השריד האחרון לרומן ארוך השנים בין פיאט לסיאט.

תקופה מסויימת היתה המרבלה המכונית הזולה ביותר שנימכרה בארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן תודה על המידע.

ועוד שאלה ברשותך, האם ההפנדה והמרבלה השתמשו באותם מכלולים

ובאותו מנוע 903 סמ"ק של פיאט?

איש חכם אמר: "סעו לאט ותגיעו מהר!"

פורסם

כן.

הפנדה עברה ב 86' לשימוש במנועי FIRE זהים לאלו של האונו, ואפילו קיבלה גירסה אוטומטית שנקראה, איך לא, סלקטה.

המרבלה המשיכה להשתמש במנוע ה 843 סמ"ק של הפיאט 133 וה 903 סמ"ק שמקורו עוד בפיאט 850 ספיידר\ספורט.

בשנת 98' הוחלפה המרבלה בסיאט ארוסה, שהיתה אחות תאומה לפולקסווגן לופו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לידידה שלי היתה בעבר פנדה לבנה גג ברזנט שנת 88

היא קראה לי "פיפי" ואפילו הדביקה על הרכב FIFI באנגלית.

renault megane 5dr 2010 1.6

mazda mx5 nb 2004 1.8 mt

נציג מכירות רנו-אולם תצוגה ת"א-קרסו מוטורס.

פורסם

לשאלתך, כן בדיוק.

 

לא רק המאפרה היתה ניידת, גם המתקן לרדיו טייפ ניתן היה לפירוק במשיכה ולמיקום הן לימין והן לשמאל הרכב.

המושב האחורי היה למעשה ערסל שנמתח בין שתי מוטות פלסטיק.

 

הפנדה היתה חסכונית ואמינה.

למרות מה שכתב חן ולמרות שצופתה בקביעות בווקס מדי חצי שנה, הפנדה גילתה מהר מאוד סימני חלודה (כמצופה).

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
חן תודה על המידע.

ועוד שאלה ברשותך, האם ההפנדה והמרבלה השתמשו באותם מכלולים

ובאותו מנוע 903 סמ"ק של פיאט?

 

כמעט,

נדמה לי שהגיר,מצמד וגלגל התנופה היו מעט שונים (אני חושב למרבלה ולטרה היה גיר עם ציר יציאה ארוך יותר).

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

×
×
  • תוכן חדש...