Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה פיקנטו בישראל


י.ל1
שימו לב! השרשור הזה בן 4721 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מסכים שאופי הנהיגה וכיול הרכב (לחץ צמיגים למשל) חשובים מאד לצריכת הדלק. כמו כן, אפשר לחסוך בהוצאות הדלק גם בשימוש בקאר פול, גם בנסיעות למשפחה, בטיולים ולא רק לעבודה.

 

מעניין אותי לשמוע שאנשים מוכנים להשקיע עשרות אלפי שקלים, איש איש ודרכי המימון שלו, כדי לרכוש רכב שאמור לחסוך להם כסף בסופו של יום...

 

יניב, נתוני מכירה טובים לא מעידים שההחלטה לרכוש מוצר מסוים היא נכונה כלכלית, ראה מגיפת המשכנתאות של השנים האחרונות. אני מניח שאתה מדבר על ההבדל בין גרסא מאבוזרת לכזו שלא מאובזרת.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 573
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בנוסף, אבזור נוסף הוא לא תמיד מיותר, ובטח לא גורם לתקלות נוספות. נשמע לי מאוד הגיוני לשלם עוד 5000 שקלים בתור לקוח פרטי ולקבל רכב מאובזר יותר. האמת, גם בתור לקוח ליסינג זה נשמע לי הגיוני...

 

תוספת 8000 ש"ח בהשוואה ל-107/ספארק ו-12000 ש"ח בהשוואה ליונדאי. 16000 בהשוואה לאלטו. מטורף. אני לא רואה איך הרכב מצדיק את המחיר שלו. 8000 ש"ח זה הרבה מאוד כסף לדלק בסגמנט שייעודו העיקרי זה מקסימום חסכון בעלויות אחזקה. מעניין כמה תעלה רמות גימור נמוכה/בינונית ואיזה איבזור הן יציעו.

 

אגב, ספארק בזבזנית ב-20% בהשוואה ל-107. אנחנו מדברים על פיקנטו אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

 

בארץ ישראל של היום, כשהדלק נושק ל 8 ש"ח לליטר לבוא לבעל משפחה+2 ילדים+משכנתא (שכל פעם שפישר מעלה ריבית קופצת לו ב 350 ש"ח) ולהגיד לו שבשביל עוד כמה אלפים הוא יקנה אוטו שישתה לו עוד כמה אלפים בדלק זה מנותק לחלוטין מהמציאות בשטח.

 

אבל אל תאמין לי, תאמין לטבלת המכירות, אלטו מאובזרות? 107 מאובזרות? הן נמכרות כמו לחמניות חמות!!!

 

ברור לי שרק הגרסאות הפשוטות נמכרות, אני רק טוען שזה קצת מוזר כי כלכלית ההפרש לא גדול (במיוחד כיום שמרבית המכוניות החדשות נרכשות בעזרת מימון). ברור לי גם שזה אפקט הליסינג - במשך שנים מכרו לנו מכוניות לא מאובזרות, אז אנחנו רגילים לזבל.

 

איך שלא תסובב את זה פיקנטו מאובזרת ב-76 אלף פשוט יקרה מידי. מעניין כמה תעלה רמות גימור נמוכה/בינונית ואיזה איבזור הן יציעו.

 

תן לי להזכיר לך שלפני שנה וחצי שנתיים אפילו לא הייתה כאן מכונית שעלתה 76 אלף. עכשיו כשמציעים כמה וכמה מכוניות בסביבת המחיר הזו, לא צריך להסתפק באיזו אלטו ספרטנית. אפשר לחסוך בכסף לא רע וגם ליהנות קצת. הקונספט של קטנה חסכונית ומאובזרת הוא קונספט נהדר, והעם צריך להתחיל להבין את היתרונות שלו. אתה מקבל מה שאתה צריך - שזה חסכון בעלויות - אבל גם נהנה על הדרך. אנשים נכנסים למין היסטריה כזו של "הכי זול" וקונים סתם זבל. זה גם מתבטא אח"כ במחיר המכירה, אתה יודע. תחשוב על זה...

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא אהבתי את הצבע הזה, היום ראיתי 911 טארגה חדשה בדיוק באותו הצבע, מחזה מדהים, הרבה יותר יפה מכל הצבעים המטאליים הסטנדרטים.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים נכנסים למין היסטריה כזו של "הכי זול"

 

יש את זה בכל סגמנט: כשקנינו את הג'אז (הגרסה המאובזרת של הדגם הישן) אמרו לנו "למה אתם לא קונים מאזדה 3?" (בגרסה הלא מאובזרת, כמובן), כשקנינו לאמא שלי את ה i20 המאובזרת, אנשים חשבו שהשתגענו שלא קנינו i30. שנמשיך? כי יש לי עוד דוגמאות.

 

בניגוד לאירופה ששם הקונספט של קטנה-מאובזרת חי, קיים, ובועט כבר שנים - במדינת ישראל אנשים עדיין מעדיפים או כמה שיותר גדול במחיר נתון, או כמה שיותר זול. אני מוכן להתערב איתך שאם תציע ל"ישראל ישראלי" מיני מאובזרת לעייפה או סופר מיני ערומה, הוא יקח את הסופר מיני למרות שברוב המקרים לצרכים שלו תספק גם המיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא כיום העניין הזה משתנה, בעיקר במדרגות מחיר גבוהות יותר - מתחילות להכנס לשוק כל מיני סופר-מיניז פרימיום במחירים של משפחתיות פלוס - אלפא מיטו, אודי A1, סיטרואן DS3, אפילו פיאט 500 נכנסת לקטגוריה (כמעט). אני מאמין שזה ישתנה גם במדרגה הנמוכה יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

 

תרשה לי להגיד לך שאתה כותב, מדבר וחושב כמו כתב רכב (ככל הנאראה בגלל שזה מה שאתה :wink:).

 

תתחתן, תעשה איזה 2-3 ילדים, קח משכנתא ונראה איך תחשוב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משיחה עם הסוכנות, הרכב אמור להימכר מיד לאחר יום העצמאות (שוב נכון להיום), ויכלל גם הוא במסגרת ה7 שנים אחריות של החברה.

עם הנתונים המכנים שזהים ליונדאי, מחיר מעט יותר אטרקטיבי מהיונדאי או זהה, אך עם איבזור עשיר יותר- עניין האחריות יכול להוות יתרון מנצח לטובת הקיה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

 

תרשה לי להגיד לך שאתה כותב, מדבר וחושב כמו כתב רכב (ככל הנאראה בגלל שזה מה שאתה :wink:).

 

תתחתן, תעשה איזה 2-3 ילדים, קח משכנתא ונראה איך תחשוב.

 

אני ככל הנראה אחשוב אותו הדבר. אבל אתה צריך להבין שאני לא מתייחס פה למעמד הנמוך שבקושי מחזיק את עצמו, אלא למעמד הבינוני שבשבילו זה רכב שני, במרבית המקרים (או רכב ראשון לצעיר או משפחה צעירה). החישוב די פשוט: תמורת עוד 150 שקלים לחודש (בחלוקה ל-3 שנים) אתה מקבל רכב מאובזר יותר. במכירה אתה עשוי לקבל חלק מההשקעה הנוספת הזו בחזרה, שכן יהיה קל יותר למכור רכב מאובזר מרכב לא מאובזר. באותו האופן, במידה והנסועה שלך ממוצעת, רכב פחות חסכוני ב-10% יעלה לך עוד כ-50 שקלים בחודש. זה שווה את הנוחות של רכב טוב יותר. מה גם שמרבית האנשים נוהגים בצורה לא חסכונית, אז אילו היו משנים הרגלי נהיגה היו מקבלים את כל הכסף הזה בחזרה.

 

ואגב, אני חושב שלחשיבה של כתב רכב יש יתרון כיוון שהיא מאפשרת לי לראות תמונה רחבה יותר משל מרבית האנשים. וחוצמזה, תגיד לי - אתה היית מזמין את הגרסה הפשוטה או המאובזרת בתוספת נניח 5000 שקלים?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מקרה לגופו. אם אתה נוסע 15000 ק"מ בשנה וההבדלים בצריכה הם 10% אז מדובר על מאות בודדות של שקלים בשנה. והרי הכל מסתכם בסופו של דבר לסגנון הנהיגה. אפשר גם להוציא 15 ק"מ לליטר ממאזדה 3, אתם יודעים.

 

בנוסף, אבזור נוסף הוא לא תמיד מיותר, ובטח לא גורם לתקלות נוספות. נשמע לי מאוד הגיוני לשלם עוד 5000 שקלים בתור לקוח פרטי ולקבל רכב מאובזר יותר. האמת, גם בתור לקוח ליסינג זה נשמע לי הגיוני...

 

מי שנוסע 15K בשנה באמת תנחומי אם הוא בחר באלטו, אבל מי נוסע 15K ? לדעתי הממוצע השנתי עבר מזמן את ה20K (עזוב את לוי יצחק שחי לו בעולם משלו) ואחד כמוני שחצה את ה38K בשנה כל סטיה בצריכת הדלק מתבטאת יפה בחשבון החודשי ולכן בין ספארק\I10 ל- 206+ יכולה להיות משמעות חודשית נכבדה.

סתם להבנה אני נהג חסכוני מאוד אבל 1/15 ממאזדה 3 אולי בנסיעה בין עירונית בארבע לפנות בוקר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, ממוצע נסועה שנתי זה דבר שאפשר לבדוק בצורה די מדויקת, ויש מחקרים בנושא. אם אני זוכר נכון, מדובר כיום על בין 17 ל-18 אלף. מעבר לזה - הנסועה בוודאי תרד במידה מסוימת עם העלייה במחירי הדלק, כי אנשים יצמצמו בנסיעות, גם ברכבי חברה.

ועוד אגב - אני מכיר לא מעט אנשים שהנסועה השנתית שלהם נמוכה מ-15K (כולל אותי) ואפילו נמוכה מ-10K.

גם אם נלך על הממוצע - 18K, נקבל שההבדלים השנתיים נמוכים מ-1000 שקלים. לפעמים זה יכול להיות שווה רכב טוב יותר (למשל i10 מול אלטו).

כמובן שמי שנוסע 40K בשנה ירצה רכב כמה שיותר חסכוני, אבל דווקא בגלל הנסועה הגדולה לבחור באלטו יכול להיות בשבילו עונש (אלא רק אם הוא מגיע מגרוטאה בת 15).

 

ואגב אחרון - את נתון ה-15 ק"מ לליטר ממאזדה 3 לא המצאתי. במקרה נהגתי על רכב של עמית מהעבודה לפני מספר ימים, ומחשב הרכב שלו מדווח בדיוק על המספר הזה. נכון, הוא לא עובר 100 קמ"ש ונוסע את מרבית הק"מ על כבישים בינעירוניים כמו כביש 6, אבל זה אפשרי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, ממוצע נסועה שנתי זה דבר שאפשר לבדוק בצורה די מדויקת, ויש מחקרים בנושא. אם אני זוכר נכון, מדובר כיום על בין 17 ל-18 אלף. מעבר לזה - הנסועה בוודאי תרד במידה מסוימת עם העלייה במחירי הדלק, כי אנשים יצמצמו בנסיעות, גם ברכבי חברה.

ועוד אגב - אני מכיר לא מעט אנשים שהנסועה השנתית שלהם נמוכה מ-15K (כולל אותי) ואפילו נמוכה מ-10K.

גם אם נלך על הממוצע - 18K, נקבל שההבדלים השנתיים נמוכים מ-1000 שקלים. לפעמים זה יכול להיות שווה רכב טוב יותר (למשל i10 מול אלטו).

כמובן שמי שנוסע 40K בשנה ירצה רכב כמה שיותר חסכוני, אבל דווקא בגלל הנסועה הגדולה לבחור באלטו יכול להיות בשבילו עונש (אלא רק אם הוא מגיע מגרוטאה בת 15).

רוני

 

i10 יותר טובה מאלטו בזכות איכות הרכבה ובידוד רעשים. לפי היגיון שלך אם נרכיב באלטו בקרת אקלים, מראות חשמל, שעון סל"ד והתנעה בלי מפתח אלטו תהפוך לרכב בליגה אחרת לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, ממוצע נסועה שנתי זה דבר שאפשר לבדוק בצורה די מדויקת, ויש מחקרים בנושא. אם אני זוכר נכון, מדובר כיום על בין 17 ל-18 אלף. מעבר לזה - הנסועה בוודאי תרד במידה מסוימת עם העלייה במחירי הדלק, כי אנשים יצמצמו בנסיעות, גם ברכבי חברה.

ועוד אגב - אני מכיר לא מעט אנשים שהנסועה השנתית שלהם נמוכה מ-15K (כולל אותי) ואפילו נמוכה מ-10K.

גם אם נלך על הממוצע - 18K, נקבל שההבדלים השנתיים נמוכים מ-1000 שקלים. לפעמים זה יכול להיות שווה רכב טוב יותר (למשל i10 מול אלטו).

כמובן שמי שנוסע 40K בשנה ירצה רכב כמה שיותר חסכוני, אבל דווקא בגלל הנסועה הגדולה לבחור באלטו יכול להיות בשבילו עונש (אלא רק אם הוא מגיע מגרוטאה בת 15).

 

ואגב אחרון - את נתון ה-15 ק"מ לליטר ממאזדה 3 לא המצאתי. במקרה נהגתי על רכב של עמית מהעבודה לפני מספר ימים, ומחשב הרכב שלו מדווח בדיוק על המספר הזה. נכון, הוא לא עובר 100 קמ"ש ונוסע את מרבית הק"מ על כבישים בינעירוניים כמו כביש 6, אבל זה אפשרי.

 

רוני

 

להשכלה אתה נוסע פחות מ15K בשנה כולל כל המבחני דרכים שאתם מבצעים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

i10 יותר טובה מאלטו בזכות איכות הרכבה ובידוד רעשים. לפי היגיון שלך אם נרכיב באלטו בקרת אקלים, מראות חשמל, שעון סל"ד והתנעה בלי מפתח אלטו תהפוך לרכב בליגה אחרת לגמרי.

 

כמובן שלא. לא צריך להקצין. ול-i10 יתרונות נוספים על האלטו. אם האלטו הייתה מגיעה מאוד מאובזרת, אולי זה היה שווה לאנשים מסוימים לבחור בה על פני ה-i10.

 

להשכלה אתה נוסע פחות מ15K בשנה כולל כל המבחני דרכים שאתם מבצעים?

 

מה פתאום :lol:

מספיק מבחן דרכים אחד בשביל לנסוע בין 500 ל-1000 ק"מ. מדובר על הרכב הפרטי שלי. ככה זה כשהעבודה היא בערך 20 ק"מ מהבית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4721 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...