Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הוסכם שדלת הכניסה לבניין תהיה תמיד סגורה, כדי למנוע מזרים להכנס.

מבחוץ, הדלת ניתנת לפתיחה עם קודן, או מפתח (שימושי בשבת).

כאשר פותחים עם מפתח, הלשונית לא יוצאת חזרה עד סוף המהלך שלה (בתמונה ראשונה), מה שגורם לדלת להיות טרוקה, אבל לא נעולה.

 

20250928_172412.thumb.jpg.7cb8e0b35ed98f0508077261ca320f9d.jpg

 

כאשר פותחים את הדלת מבפנים, באמצעות הידית הרוחבית הארוכה, הלשונית נשלפת החוצה עד סוף המהלך, והדלת ננעלת כשורה.

 

20250928_172634.thumb.jpg.c9a3a689ff1161698157bda14e64cb93.jpg

 

20250928_172424.thumb.jpg.1adf2b8b1decf9f8aa6e978e727324fe.jpg

 

אני מנסה להבין מה ההבדל בין שתי שיטות הפתיחה (מפתח מבחוץ או ידית מבפנים), שמשנה את התנהגות הלשונית.

שימון חיצוני (ללא פירוק מנגנון הנעילה) עם wd40 לא פתר את הבעיה.

האם המפתח מפעיל "מנוף" פיזי שונה מזה שמפעילה הידית הפנימית? האם הזיז שמזיז את הלשונית, הוא לא אותו אחד בשתי השיטות?

רציתי לפרק את המנגנון, כדי להבין מי נגד מי, אבל הצילנדר (מהסוג הקצר, רק בצד החיצוני), סירב לצאת. אני יודע שצריך טיפה לסובב עם המפתח כדי לשלוף אותו.

כל מידע, טיפ, או הכוונה יתקבלו בתודה.

 

פורסם

קודם כל, תיקון לקונספציה שגוייה: WD לא מיועד לשימון. 

יש שמנים אחרים שכן יתאימו (שמן מכונות תפירה\שמן סיליקון\גריז, יש גם גריז בתרסיס ובזה אני משתמש למנעולים בעצמי).

 

אני לא מכיר מניסיון מנגנונים כאלו (שהידית מקובעת מהצד השני והמפתח מכניס\מוציא את הלשונית). כן, צריך לשחק טיפה עם המנעול כדי להביא אותו לזווית שבה הוא יוכל לצאת מהמקום, אם אתה לא רואה את המנעול והחור, תצטרך "ניסוי וטעייה"- לרוב זה "בקטנה", הטייה של אולי רבע סיבוב של המפתח ממה שאני נתקלתי בו למיטב זכרוני. 

 

 

מה שאני יכול לחשוב עליו מהתיאור שלך:

-האם כל העסק מחובר בצורה טובה? או משהו "רופף", כך שעשוי להפריע ללשונית לזוז? 

-אם הכל מהודק, אולי צריך דווקא טיפה לרופף ו"לשחק" כדי שיהיה קלירנס טוב יותר ללשונית? (ואז לעגן היטב כמובן...)

 

אני ממש לא מומחה בתחום, אני "מבין עם הידיים" תוך כדי תנועה כשאני צריך להתעסק עם זה כשקורה משהו- וזה לעיתים רחוקות. לא מבין מספיק כדי להסביר, סליחה מראש.

אולי יוטיוב יוכל לתת לך יותר עצות וכיוונים ממני. מצאתי סרטון שנראה לי יעיל עם טיפים ונקודות למחשבה. 

 

 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ה"עסק" מעוגן בצורה טובה, לא רופף.

הלשונית היא חלק ממנגנון הנעילה, ומסביבה אין משהו שמונע ממנה תזוזה.

הבעיה נובעת, לדעתי, רק מהשוני במנגנון שמושך את הלשונית פנימה, המפתח, או הידית.

תודה על הסרטון, אבל הוא לא רלוונטי, מדובר במנגנון נעילה שונה.

למדתי לפרק כאלה (וגם תריסי גלילה) בשעורים של המורה הדגול תרשיש, ברחוב אגריפס, אי שם בכיתה ח'.

פורסם

כן, הבנתי שזה מנגנון שונה :lol:

טוב. אחרי ששרפתי לא מעט זמן בניסיון להסביר למר גוגל מה אני מתכוון, גיליתי 2 דברים. 

1) גיליתי שהדבר הזה נקרא "ידית בהלה".

2) גיליתי שאין סרטונים להחלפת הצילינדר שלו...

אולי באנגלית תצליח למצוא משהו רלוונטי (PANIC HANDLE, גם נקרא push bar).

 

מקווה שזה יעזור לך קצת. מצטער שאין לי אפשרות לעזור לך בצורה טובה יותר. כזה עוד לא יצא לי לפרק...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הלשונית לא חוזרת עד הסוף כשפותחים עם המפתח? אם אתה משחק עם הידית מבחוץ זה יוצא החוצה עד הסוף? אם כן לדעתי זה בעיה במנגנון.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אין ידית מבחוץ, רק פתיחה באמצעות מפתח (או קודן, שלא רלווטי לבעיה).

מבפנים, הידית הארוכה שבפוסט הפותח, "ידית בהלה", כמו שמישהו קרא לא למעלה.

כן, הלשונית לא חוזרת בשימוש עם המפתח. דחיפה קלה בידית הארוכה, משחררת אותה למקומה החוצה.

פורסם

שימון נכון של המנעול יעזור, על הדרך לשמן צירים וכו'.

ניחוש פרוע בעבר מישהו הדביק את הלשונית, ואולי נשארו שאריות דבק שמה..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 15 שעות, pasat04 כתב:

אני יודע שצריך טיפה לסובב עם המפתח כדי לשלוף אותו.

קודם להוציא בורג שעובר דרכו. (זה ידוע אבל לא צויינת שהוצאת אותו)

 

×
×
  • תוכן חדש...