Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה 2001 שמן מנוע


eranCorolla2001
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Coro,

פוסטים מומלצים

היי, יש לי שאלה...

איזה שמן מנוע מומלץ לקורולה 2001, אני שם 5W30 אבל אני לא יודע אם צריך סינטטי מלא או חצי סינטטי לרכב הזה...

אשמח לעזרה, הבנתי אבל שמומלץ לרכב ישן כמו שלי חצי סינטטי, האם זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סינטטי עדיף .

האם יש לרכב שלך צריכת שמן?

לפעמים ברכבים ישנים, כדי להקטין צריכת שמן, עוברים לצמיגות 10w-40, ואז רוב השמנים הקיימים הם באמת חצי סינטטיים.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שמן זה  מיועד לרכבים החדישים ביותר, מה שקשה להגיד על קורולה 2001.

אין באמת צורך בתקן SN Plus ( תקן זה קיים מ 2017 ) והתוספים שיש בו , אבל המחיר בסדר.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, vladclar כתב:

סינטטי עדיף .

האם יש לרכב שלך צריכת שמן?

לפעמים ברכבים ישנים, כדי להקטין צריכת שמן, עוברים לצמיגות 10w-40, ואז רוב השמנים הקיימים הם באמת חצי סינטטיים.

היה לי במשך כמה חודשים 10W-40 ואתמול היה טיפול לרכב ובהמלצת המוסך הוא שם 5W-30. אני ממש בדילמה, הוא אמר לי שלרכב שלי מתאים רק חצי סינטטי, הוא רכב ישן וזה מה שהכי מתאים לו.

ממש תודה אבל על התגובה ועל הזמן שלכם 🙂 

ושהייתי שם 10W-40 הרכב אכל די הרבה שמן.

אני מקווה שהמעבר עכשיו ל5W-30 ישפר את צריכת השמן ואת המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הרכב בשם קורולה לא נהיה יותר צעיר.

קשה לי להאמין שהשמן ישפר את המנוע. אני רק יכול להציע לך להחליף שמן כל 10 אלפים קילומטרים או שנה ( המוקדם מביניהם).

אתה יודע בדיוק איזה שמן יש עכשיו במנוע? כי אם יהיה חוסר, מאוד רצוי להוסיף בדיוק את אותו השמן.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, vladclar כתב:

גם הרכב בשם קורולה לא נהיה יותר צעיר.

קשה לי להאמין שהשמן ישפר את המנוע. אני רק יכול להציע לך להחליף שמן כל 10 אלפים קילומטרים או שנה ( המוקדם מביניהם).

אתה יודע בדיוק איזה שמן יש עכשיו במנוע? כי אם יהיה חוסר, מאוד רצוי להוסיף בדיוק את אותו השמן.

כן.. אתמול עשיתי את הטיפול 10 אלף.

והחלפנו את השמן מ10W-40 ל5W-30

זה השמן שהנוכחי שיש במנוע נכון לעכשיו (5W-30) חצי סינטטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, om2 כתב:

תצפה לאותה אכילת שמן ואף גרוע מכך.

שמת שמן דליל יותר.

לא רואה איך זה יכול לשפר את צריכת השמן.

איף😣

אז איזה שמן אתה היית ממליץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשאיר כמו שזה ותעקוב אחרי המפלס.

תוסיף כאשר הוא יתקרב למינימום,  אבל לא יותר מדי ( לא מעל ה Max ), אחרת זה יגרום ללחץ יתר במנוע.

כאשר כתבתי שתוסיף בדיוק את אותו השמן, התכוונתי לא רק לצמיגות אלא לאותו הדגם של אותו היצרן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון, אין רכב שדורש שמן סינטטי או שמן חצי סינטטי. הדרישה היא לתקן מסויים, ולרוב יש שמנים גם סינטטיים וגם חצי סינטטיים שעומדים באותו תקן.

 

קיימת תאימות לאחור בין התקנים, אך יש הגורמים שהתקנים החדשים יותר לא מתאימים למנועים ממש ישנים שלא תוכננו לשלל התוספים הנדרשים בתקנים החדשים. ואז, אם ללכת לפי עקרון זה, צריך לקחת שמן בתקן ישן, שאין אותו בתצורה סינטטית בכלל. אך מנוע מ-2002 אינו רלוונטי לגישה הזו, היא מדברת על מנועים משמעותית יותר ישנים.

 

כך שאתה יכול להשתמש בתקנים החדשים ביותר ללא חשש (אם כי אין לך סיבה לבזבז עליהם כסף, אתה יכול להשתמש בכל תקן מעל SJ).

 

לגבי צריכת שמן - שמת שמן בעל צמיגות נמוכה יותר, ולכן אני לא רואה רק פוטנציאל לצריכה גבוהה יותר. אתה יכול לנסות שמן בצמיגות גבוהה יותר - כל עוד אתה נשאר בטווח הצמיגויות שמתאים לרכב (הטווח אמור להופיע בספר הרכב). ישנם גם שמנים המיועדים למנועים שהיו בשימוש רב (high mileage), זה יכול לעזור מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, chrono כתב:

בעקרון, אין רכב שדורש שמן סינטטי או שמן חצי סינטטי. הדרישה היא לתקן מסויים, ולרוב יש שמנים גם סינטטיים וגם חצי סינטטיים שעומדים באותו תקן.

 

קיימת תאימות לאחור בין התקנים, אך יש הגורמים שהתקנים החדשים יותר לא מתאימים למנועים ממש ישנים שלא תוכננו לשלל התוספים הנדרשים בתקנים החדשים. ואז, אם ללכת לפי עקרון זה, צריך לקחת שמן בתקן ישן, שאין אותו בתצורה סינטטית בכלל. אך מנוע מ-2002 אינו רלוונטי לגישה הזו, היא מדברת על מנועים משמעותית יותר ישנים.

 

כך שאתה יכול להשתמש בתקנים החדשים ביותר ללא חשש (אם כי אין לך סיבה לבזבז עליהם כסף, אתה יכול להשתמש בכל תקן מעל SJ).

 

לגבי צריכת שמן - שמת שמן בעל צמיגות נמוכה יותר, ולכן אני לא רואה רק פוטנציאל לצריכה גבוהה יותר. אתה יכול לנסות שמן בצמיגות גבוהה יותר - כל עוד אתה נשאר בטווח הצמיגויות שמתאים לרכב (הטווח אמור להופיע בספר הרכב). ישנם גם שמנים המיועדים למנועים שהיו בשימוש רב (high mileage), זה יכול לעזור מעט.

תודה רבה לכולם על התגובות והעזרה!🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...