Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה עם מע" בטיחות האקטיביות בחלק מהסיניות החשמליות ?


yossiaviel

פוסטים מומלצים

דעה אישית .

יצא לי לנסוע לאחרונה עם 2 מהמובילות יצרני הסיניים :

GWM  ORA 3 , SAIC MOTOR MG4 .

 

לא ארחיב כאן את הדיבור, על יתרונותיהם או חסרונותיהם של כל אחד מאלו, ורציתי לגעת בנקודה די כואבת ברכבים הללו. בטיחות אקטיבית .

או לחלופין התערבות בוטה, או אפילו די "ברברית" גם בנהיגה שגרתית.

 

לגבי האורה, זה קורה בנהיגה שגרתית למדי. שמירה באמצע הנתיב נעשית בפראות. שבירות חדות ימינה או שמאלה... צריך להתרגל לזה? או לתת לאוטו לעשות כרצונו.. לא יודע. לפעמים מפחיד אפילו. 

נניח שאני מבטל את זה. אבל למה לעזאזל זה חוזר בכל התנעה !!?

 

המצב דומה למדי גם ב-MG. רק שכאן מצטרפת לרשימה תכונה עוד יותר מסוכנת. בלימת פתע ללא שום סיבה, עם סיכויים גבוהים מאוד לתאונה מאחור. כמובן שהסרת הפונקציות הללו בתפריט , מתבטלת בכל התנעה מחדש..

האם המצב דומה בכל הרכבים בסגמנט המחיר הנ"ל ?

אני רואה כרגע,[לפחות ב-2 הדוגמאות הללו], מערכות שהותקנו ברכבים הללו, נמצאות שם למען קבלת רמת אבזור בטיחותי גבוה, בלבד.

הם אולי תורמות לכך באופן תאורתי. בשטח, המציאות עגומה ,ובוודאי שהיה עדיף בלעדיהם .

 

 

 

 

 

 

 

  • מבאס 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניסיתי בסיניות, אבל גם בקוריאיניות (ספציפית IONIQ 5) המערכת לא נעימה ואני מכבה אותה מיד אחרי התנעה.

מניח שיש אנשים שיכולים להסתדר איתה איכשהי כרגע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלנטרה הייבריד המערכת שמירת מרחק מצויינת, הטובה שיותר שפגשתי מבין יפניות ואירופאית פרטיות שיצא לי לנהוג.

המערכת לשמירת נתיב הזוייה. שילמדו מVAG.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתלונן על עוד מערכות אקטיביות? מערכת הבלימה מאחור של יונדאי היא פשוט הזיה. לא יודע מי תכנן את הדבר ההזוי הזה. 0/10.

הקטע שהצדדים דווקא סבבה. רק האחור זוועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תחושה ויש סטטיסטיקה.

האם הכלים הסיניים מעורבים יותר בתאונות באופן יחסי? אם כן, אז יש על מה לדון.

אם לא, אז אין פה סכנה. מעצבן עד שמתרגלים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתבטל בכל התנעה כי כך הרכב עבר תקינה. מאותה סיבה אם בא לך לנהוג ללא בקרת יציבות אתה צריך לבטל את זה בכל פעם מחדש, ובצד שפחות קשור לבטיחות - אם יש מצב eco, גם הוא יהיה כבוי בכל התנעה, גם אם היה דלוק לפני זה (לפחות כך זה ברנו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בקיה פיקנטו רובוטית מהשנים האחרונות, אני צריך לבטל את מערכות הבטיחות של הרכב בתחילת כל נסיעה כדי לשמור על בטחוני, אחרת אני מופתע באמצע הנסיעה מכך שההגה מתעקש להסתובב בכוח לכיוון סימון הנתיב, גם אם יש פניה חדה ובצד השני של הנתיב יש משאית שחוצה אותו בגלל הפניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצחקת.

הסטטיסטיקה פה היא בעייתית ולמעשה אני בספק שמישהו אוסף אותה.

צריך כנראה כל רכב כזה לגרור ושמוסך מורשה ינתח את הלוגים שלו.

בנוסף, המשטרה וחברות הביטוח צריכות לחייב את הנהג למלא שאלון על כל תאונה - האם הרכב התריע? האם בלם עצמאית? האפ הייץ במצב שמירת מרחק מופעל? אם כן, באיזה הגדרת שמירת מרחק בחרת?

 

אפשרות אחרת , שהגורמים שבוחנים ריסוק, יבדקו גם מערכות כאלה. רק שזה מאוד מסובך להגדיר פרוטוקול בדיקה כזה, ואחרי זה עוד יותר^2 מסובך לבצע את הבדיקה הזאת. זה דורש מגרש, עןד רכבים ולנהל את הכל.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוחנים את המערכות ב-EuroNCAP. אתה יכול לקרוא את הדו"חות המפורטים. הבעיה היא שזה כנראה עדיין לא מצליח לייצג את כל המצבים האפשריים וכך מערכת יכולה לעבוד טוב במבחן ועדיין לעשות בעיות במציאות (מנגד, ככה זה גם בבטיחות פסיבית, גם ברכב עם ציון 100% בהגנה על הנוסעים אפשר למות בתאונה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחזק את @chrono - ב-EuroNCAP שניים מבין חמשת הכוכבים הם ציוני מערכות העזר השונות - מחגורות בטיחות ועד בלימה אוטונומית. אבל בדיוק כמו בכל בדיקה אחרת מדובר בבדיקה בתנאים מוגדרים מראש, לא סטטיסטיקת real world.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, hans כתב:

יש תחושה ויש סטטיסטיקה.

האם הכלים הסיניים מעורבים יותר בתאונות באופן יחסי? אם כן, אז יש על מה לדון.

אם לא, אז אין פה סכנה. מעצבן עד שמתרגלים.

 

במקרה של תאונות, הרבה יותר קל להאשים את הגורם האנושי, מאשר את המערכות הללו .

יש כאלה שמתועדות אפילו. במקרה הזה כמעט תאונה.

אתה צריך רק להחליט את מי להאשים. 

את הנהג שפוגע מאחור ? או את זה שבלם ללא סיבה תוך כדי תנועה.?.[כי זו גם עבירה מן הסתם].

או את המערכת שבלמה את הרכב בעצמה ללא שום סיבה נראית לעין...

[דפדף לתוך הפוסט של ALEX UGLOV]. יש סרטון בתוכו.

 

בלימת פתע של MG4 ללא שום סיבה ברמזור ירוק בתנועה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב "כמעט". תן לי תאונות במספרים. בלי הבחנה פוגע/נפגע.

כמה סיניות **מעורבות** בתאונות ביחס לשאר.

עד שאין מספרים - תחושות ורגשות.

 

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, hans כתב:

עזוב "כמעט". תן לי תאונות במספרים. בלי הבחנה פוגע/נפגע.

כמה סיניות **מעורבות** בתאונות ביחס לשאר.

עד שאין מספרים - תחושות ורגשות.

 

אין לי מספרים .

- כי אי אפשר להוכיח שהתאונות שהיו, [ והיו כאלה ], הם בגלל בלבול המערכות האקטיביות .

- כי מאשימים את הגורם האנושי קודם כל .

 

ובכלל, אם כבר מדברים על ביטולם לפני כל נסיעה, [ומן הסתם הרוב המכריע של הנהגים בעד], למה לא לעשות את המשימה הזו קלה יותר בעזרת כפתור פיזי או שניים, בלחיצה, במקום חפירות בתפריט, בתוך תפריט, לפני כל נסיעה או התנעה ?

 

כפתורים פיזיים ברכבים הללו, הופכים להיות לאט לאט, למשהו שעבר מן העולם.

זה מה שקורה כאשר מתכננים רכבים עם דגש על חיסכון לאומת נגישות, או הנדסת אנוש .

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...