Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת צירייה ימין בשמאל - יש כזה דבר?


נקודה טובה
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 736 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ובכן, הצירייה שלנו כבר לא במיטבה ונשמעים תקתוקים עדינים במקסימום סיבוב שמאלה (מה שאומר על הצירייה הימנית, לא?) שמתגברים בעליות,

ראיתי כאן בפורום איפשהוא שיש אפשרות להחליף בין הציריות וזה מאריך את חיי הצירייה - אין לי חשק להוציא כסף על הגרוטאה הזו וזה נשמע לי פתרון מדהים

מישהו יכול אולי לתת לי על זה יותר פרטים? לא מצאתי

מה שכן הבנתי זה שצריך שיהיה לשתי הציריות אורך אחיד - איך אני יודע את זה לפני שאני מפרק?

הרכב הוא יורו סוויפט 2003

אודה לעזרתכם,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו תמיד בוקי עונה לשאלות הפסיכיות שלי 😏

יש דרך אחרת להאריך את חיי הצירייה ? זכורני שקראתי משהו על הוצאה וניקוי שלה? שווה בדיקה או שעדיף להשאיר ככה?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שגומיות האבק לא קרועות. 

מעבר לזה ציריה שנוקשת אי אפשר להחזיר למצב תקין ללא החלפה או שיפוץ. 

 

בעיקרן (היו פעם) מוכרים פעמון ציריה בנפרד (החלק המפרקי שקרוב לגלגל) שעולה זול אבל עדיין צריך לפרק את הציריה בשביל להחליף אותו. 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Transverse_engine_layout.thumb.png.b71b3f94bde6f03492d753c5f3e10838.png

 

פה אפשר לראות הבדל אורך בין ציריה שמאלית לימנית (Driveshaft). 

 

המבנה הזה קיים ברוב המכוניות ה"פשוטות" עם הנעה קידמית אבל יש כמה בעיות עם המבנה הזה. 

 

התנגדות לפותול של הציריה הארוכה נמוכה יותר, היא גם נוטה לפתח ויברציות (בשביל זה שמים עליה משקולת גומי (Balanсer), זווית עבודה שלה אחרת, ההיגוי מושפע תחת האצה בגלל הבדלי אורך. 

 

 

לכן בהרבה דגמים שהם מעל ה"בסיסיים" , פתרו את הבעיה הזו עלי יד כך שהמפרק הפנימי של הציריה הארוכה לא ממוקם בקצה שלה אלא בערך באמצע שלה. 

 

הציריה יוצאת מהגיר בקו ישר וקבוע (לא נע עם המתלה) וללא שום מפרקים, עד למיסב תומך שממוקם באותו מרחק מהגלגל כמו האורך של הציריה הקצרה. 

 

אחרי המיסב התומך יש על הציריה מפרק פנימי ומשם עד הגלגל יש את המשך הציריה שנע עם המתלה, קטע באורך זהה לזה של הצירה הקצרה. 

 

 

זה המבנה ה"פשוט" שתיארתי, ציריות באורך שונה.

IMG_20230416_103023.thumb.jpg.8c2e6d3a78228b942c023d3ddc6e29f6.jpg

 

 

זה המבנה ה"מתקדם יותר", עדיין ציריות באורך שונה אבל הקטע שנע על הגלגל באורך זהה בשני הצדדים, זוויות עבודה זהות. 

IMG_20230416_103003.thumb.jpg.ca29f52505ac1f3d2b578fc3214fc300.jpg

 

 

 

כל הנ"ל רלוונטי למכוניות הנעה קידמית עם מנוע לרחוב שזה משהו כמו 90% או 95% מהמכוניות. 

 

בסובארו למשל המנוע לאורך וגם בדגמי אאודי גדולים מ A4 ומעלה ושם הציריות באורך זהה. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...