Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חג. איך להפוך את התח"צ שלנו לנורמלית ?


race driver
שימו לב! השרשור הזה בן 753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 26 דקות, Be roo כתב:

אכן, הכל בירוקרטי ואיטי, וגם כשמנסים לעשות רפורמה היא יוצאת עקום.

 

לפני כמה שנים ביצעו שינוי נרחב בקווים בגוש דן. ובמקרים מסויימים זה היה כאילו לא היה שם מעורב אדם שמבין בתחב״צ. למשל, לקחו שכונות ותיקות עם אזרחים מבוגרים והשאירו אותם ללא קו שכונתי, כאילו שבשביל הקשישים ללכת חצי קילומטר לתחנה שמחוץ לשכונה זה ענין של מה בכך. קמה צעקה ושינו את זה, אבל זה לקח חודשים.

 

מילא זה - מי שלא עושה, לא טועה, אבל גם כבר שהייתה טעות, הייתה צריכה לקום צעקה מהשכונה הותיקה, שתגיע עד לג'נרי 1 כדי שמישהו ישמע את זה, ועוד כמה ימים / שבועות / חודשים עד שמתקנים ומביאים לאישור של הממונה.

אלה בדיוק דברים שנפתרים במהירות כשהם ברמה הנמוכה ולא צריכים לעבור "אסקלציה" עד למשרד הממשלתי.

 

לפני 25 דקות, arturkopit כתב:

בוא נתחיל בדבר הכי פשוט-תחב"צ בשבת.

 

גם זה - אם ההחלטה היא ברמה הנמוכה האפשרית, מה מונע מעיריית ראשון לציון להבין שיש לה ביקוש לתחב"צ בשבת ולהפעיל אותו?

וזה לא מפריע לעיריית בני ברק להחליט שאצלה לא.

 

לפני 21 דקות, snoop90 כתב:

אנלוגיה מעניינת.

אבל באותה המידה אני יכול להביא אנלגיה אחרת:

יש משאב מוגבל - כמות הנתיבים.

ברגע שאתה לוקח נתיב לטובת תחב"צ - אתה מנצל את המשאב בצורה יעילה יותר, כי אתה מגדיל את הנפח התנועה במקטע מ100 ל500 אנשים לדקה (לדוגמה).

 

למה משאב מוגבל? אי אפשר לסלול עוד נתיבים?

הנה בכביש 5 סוללים עוד נתיב - במיוחד לתחב"צ, כנ"ל בכביש 444.

אבל זה פתרון שדורש השקעה, זה לא לשלוח רכב עם צבע צהוב בלילה.

 

בוא נאמר שזו לא הפעם הראשונה בישראל שסוללים עוד נתיב לכביש קיים.

זה אפשרי, עשו את זה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכבת ישראל צריכה לעבור שינוי בתפיסה.

3-4 רכבות בשעה בשעות העומס (במקום אחת בשעה).

רוב הרכבות צריכות להיות אל תל-אביב ומתל-אביב (על מנת שהנסיעות יהיו קצרות, לא הגיוני שרחובות-ת"א אוניברסיטה תהיה למעלה מ-40 דקות, זה זהה לזמן הנסיעה ברכב).

שיהיו רכבות בלילה לטובת הבליינים והחוזרים מנתב"ג (אפילו אחת או שתיים תעשנה את העבודה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אובר.

2. תדירות גבוהה של תחבורה ציבורית בשעות העומס - אוטובוסים, רכבות וכו'.

3. החזרה של קווים מהירים מהדרום למרכז ברכבת, פעם היה קו שמגיע מבאר שבע לתל אביב תוך כשעה (ולא היה עוצר בהרבה תחנות בדרך) והיום קו מקביל עוצר בהרבה תחנות ולוקח לו כשעה וחצי להגיע לתחנות תל אביב.

4. הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת.

לפני 14 דקות, Legend כתב:

3-4 רכבות בשעה בשעות העומס (במקום אחת בשעה).

קרה כבר בפתח תקווה בשעות העומס, משום מה הורידו את זה ורק בחלק מהשעות (נראה לי שרק בין 8 ל-9 בבוקר) יש 3 רכבות לכיוון תל אביב.

בחזור כמובן שאין את זה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

מילא זה - מי שלא עושה, לא טועה, אבל גם כבר שהייתה טעות, הייתה צריכה לקום צעקה מהשכונה הותיקה, שתגיע עד לג'נרי 1 כדי שמישהו ישמע את זה, ועוד כמה ימים / שבועות / חודשים עד שמתקנים ומביאים לאישור של הממונה.

אלה בדיוק דברים שנפתרים במהירות כשהם ברמה הנמוכה ולא צריכים לעבור "אסקלציה" עד למשרד הממשלתי.

 

 

גם זה - אם ההחלטה היא ברמה הנמוכה האפשרית, מה מונע מעיריית ראשון לציון להבין שיש לה ביקוש לתחב"צ בשבת ולהפעיל אותו?

וזה לא מפריע לעיריית בני ברק להחליט שאצלה לא.

 

 

למה משאב מוגבל? אי אפשר לסלול עוד נתיבים?

הנה בכביש 5 סוללים עוד נתיב - במיוחד לתחב"צ, כנ"ל בכביש 444.

אבל זה פתרון שדורש השקעה, זה לא לשלוח רכב עם צבע צהוב בלילה.

 

בוא נאמר שזו לא הפעם הראשונה בישראל שסוללים עוד נתיב לכביש קיים.

זה אפשרי, עשו את זה.

זה קיים כבר בראשל"צ

https://nearyou.co.il/אוטובוסים-בשבת-בראשון-לציון-הכי-טוב/

ההבדל שזה משהו פרטי, כאשר תחב"צ צריך להיות ממשלתי.

אין שום סיבה בעולם לא להפעיל תחב"צ בכלל הארץ, חוץ מבערים ספציפיות כמו-בני ברק,צפת וכדומה...

עד הממשלה הנוכחית זה היה מובן מי מונע את זה, כרגע לא ברור מדוע לא עושים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, m3x7r3m3 כתב:

למה משאב מוגבל? אי אפשר לסלול עוד נתיבים?

 

אז אתה מדבר על כבישים בין עירוניים. בראש שלי אני רואה כבישים עירוניים שלצדי הכביש יש ביניינים ולכן אי אפשר לסלול.

אבל לסלול נתיב בין עירוני נוסף - זה המון כסף והכל רק כדי לשפר את התחבורה ציבורית וחס ושלום לא לפגוע בתחבורה פרטית?

לפני 15 דקות, dorsht כתב:

3. החזרה של קווים מהירים מהדרום למרכז ברכבת, פעם היה קו שמגיע מבאר שבע לתל אביב תוך כשעה (ולא היה עוצר בהרבה תחנות בדרך) והיום קו מקביל עוצר בהרבה תחנות ולוקח לו כשעה וחצי להגיע לתחנות תל אביב.

 

היום, כן ממש היום, אתה יכול להגיע מת"א ההגנה לבאר שבע צפון ב1:03.

זה אגב חלק מהטרוניה שלי. נהגים פרטיים מנותקים לגמרי מאיך שתחב"צ עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באר שבע צפון זו לא התחנה הראשית של באר שבע.

ויש עוד תחנות בתל אביב.

מבאר שבע מרכז לתל אביב סבידור זה שעה ו-33 דקות. אז מנותק אני לא. אני דיברתי על קווים שהיו יוצאים מבאר שבע מרכז ומגיעים בזמן של שעה בערך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, dorsht כתב:

מבאר שבע מרכז לתל אביב סבידור זה שעה ו-33 דקות. אז מנותק אני לא. אני דיברתי על קווים שהיו יוצאים מבאר שבע מרכז ומגיעים בזמן של שעה בערך.

לפני הרבה זמן השיקו קו עם פרסומים נרחבים שנקרא "באר שבע - ת"א ב55 דקות".

הכוונה אז הייתה ב"ש צפון ת"א ההגנה. היום הקו הזה עדיין קיים - אבל הזמן גדל ל1:03 . אם תשתמש בו אתה תגיע לסבידור ב1:17 (בדקתי באתר), במקום 1:09 כמו שהיה פעם.

ואמן שזה יהיו הצרות שלנו.

עריכה אחרונה על ידי snoop90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תחבורה ציבורית 24/7

2. תדירות גבוהה - לפחות כל 6-7 דקות

3. אמצעים משלימים ל last mile - מהרכבת/מטרו לריכוזי תעסוקה בזמינות גבוהה

4. שאטלים בשבת וחג לפארקים וגנים לאומיים

 

רק שילוב של כל הנ״ל יוכל באמת לאפשר לאדם הממוצע לוותר על הרכב הפרטי. כשנוכל להמיר נדלן יקר שמוקדש לרכבים, נוכל למנף אותו לדברים טובים יותר לתועלת הציבור כמו יותר אזורים ירוקים,מדרכות רחבות יותר, מוסדות ציבור, עסקים וכו׳.

עריכה אחרונה על ידי car9203
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה שמשהו מתקדם לוויתור מוחלט על הרכב הפרטי,

להיפך !

לכן הכיוון צריך להיות וויתור על נסיעה ברכב הפרטי בנסיעות הקבועות,

שיישאר רק לנסיעות משפחתיות ופנאי.

כך שלמרות החשיבות של סעיפים 1 ו - 4,

לדעתי עיקר המהפכה תגיע מדברים בסגנון סעיפים 2 -3.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים זורקים כאן הרבה רעיונות שאני בספק האם הם מועילים או ישימים:

 

ההסתכלות שלי היא של הדיוט שמסתמך על העיניים שלו ועל מה שהוא קורא ומבין.

 

אז הסנטים שלי הם אלה:

 

1. הוספת אוטובוסים\קווים\תדירויות - בעיה קשה. כבר כיום מחסור גדול בנהגים וקושי בגיוס נוספים. רוצים להעלות משכורות - אין בעיה - צרילך להעלות את דמי הנסיעה, או את הסבסוד, כלומר להעלות מיסים. לכן התהליך הזה קשה. כמובן שקיים גם עניין רכש ציוד והקמת תשתיות (חניונים, עמדות טעינה ומערכת אספקת חשמל לצורך זה, אפילו שירותים כדי שהנהגים יוכלו להשתין בין נסיעה לנסיעה.

 

2. הוספת נת"צים - בעיית נדל"נ. בערים שלנו הרחובות צרים גם בלי הנת"צים, וסימונם הוא על חשבון הרכב הפרטי. לא פופולרי במקומות מסויימים.

 

3. מטרו - נהדר. אז אנחנו מגיעים לבני ברק (כדוגמה) שלא רוצים שהדבר הזה ייבנה אצלם בגלל העבודה בשבת. דווקא האנשים שהכי זקוקים לתחב"צ מתנגדים. הגיון? לאלוהים פתרונים.

 

4. אובר - לדעתי סיסמה ריקה. בסופו של דבר ה תחליף למונית, מבחיינת נדל"ן על הכביש זה בדיוק כמו רכב פרטי. ממש לא פותר שום דבר מבחינת עומסי תנועה. מצד שני זה פלונטר לא פשוט מבחינה משפטית וביטוחית, דורש בניהמחדש של כל המעטפת מבחינות אלה, החל מהדרישות  מהנהגים (למשל - לרשיון B נדרשת ראיה 6/12 בעין אחת ושדה ראיה 120 מעלות, למונית נדרשת ראיה 6/12 בשתי העיניים ושדה ראיה 140 מעלות), דרך ההכשרה ועד הביטוח. אני משוכנע שחברות הביטוח ישמחו לדרוש מכל רכב פרמיה של מונית בגלל הפוטנציאל שלו לשרת את אובר.

 

5. רכבות לת"א - עד כמה שאני יודע הכל תקוע בגלל חוסר במסילה נוספת, והפוטנציאל של המסילות הקיימות ממומש. המסילה הרביעית תקועה כבר שנים רבות על עניינים משפטיים ונראה שקשה לחלץ אותה מהבוץ.

 

6. חישמול רכבות - נמצא בתהליך, הגיעו להסדר אפילו עם עיריית חיפה שעמדה על הרגליים האחוריות למניעת חישמול המסילה בחיפה בלי לקיים עוד כמה תנאים כדי לפתוח את חזית הים. אבל הפרוייקט מצריך הפסקות פעולת הרכבות - ואז אנחנו מקבלים צעקה על שירו גרוע. הוסף את סעיף 3 - עבודות בשבת - וקיבלת את הדייסה הישראלית הרגילה.

 

7. תחב"צ בשבת - עיין בסעיף 3.  הפוליטיקה קוברת אותה. אפילו התחב"צ המפורסם של חיפה בשבת דליל  ביותר,לא משהו שאפשר לבנות עליו.

 

8. חישמול אוטובוסים - תהליך הדרגתי מאד. בהחלפה של המטרוניות לפני כמה חודשים הופיעו אוטובוסים חשמליים סיניים, אבל זה מיעוט. בסופו של דבר החלפת צי של אלפי אוטובוסים בחשמליים יהיה תהליך הדרגתי מאוד. אם מישהו כאן התכוון לטרוליבוסים הרי שמדובר בתשתיות מורכבות ולא אסתטיות עם הגבלה על תפקוד הכלים, אין הרבה הגיון בבנייתן.

 

9. רשויות תחב"צ - מלחמה שקיימת כבר הרבה שנים - בין משרד התחבורה שרוצה לשלוט בתחב"צ מירושלים לבין מי שרוצה להקים רשויות תחבורה איזוריות. במטרופולינים (חוץ, אולי מבאר שבע) הגבולות העירוניים הם כאלה שהקווים צריכים לעבור בשטח של כמה עיריות, והניהול צריך להיות אזורי. אבל לך תיקח סמכויות מפקיד או נבחר ציבור בישראל, ולך תתאם בין הדרישות של עיריית תל-אביב לאלה של בני ברק. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, sperial כתב:

2-4 רכבות בשעה לת"א. אל תחשוב שבמדינה עם שירות רכבות מבוסס - נניח הולנד - תקבל שירות בתדירות יותר גבוהה.

סליחה?

 

תשאל את הקרובים שלך שוב. או כנס ל 9292.nl ותחפש את מסלול הרכבות הבינעירוניות הקרוב אליך.

 

 

לפני 3 דקות, sperial כתב:

8. חישמול אוטובוסים - תהליך הדרגתי מאד. בהחלפה של המטרוניות לפני כמה חודשים הופיעו אוטובוסים חשמליים סיניים, אבל זה מיעוט.

בולשיט מארץ הבולשיטים

לא יודע איך אתה מדבר כזה רגוע על המטרונית הזאת. שגם, פתחו את הכביש איזה 3 פעמים כדי לסיים אותה, יש תשתית ייחודית לה, אבל להעביר חשמל ולעשות טרולי - יותר מדי. גם בהתחלה הכניסו איזה דגם היברידי בודד. הפכו צירים מרכזיים במשך שנים, ועדיין קיבלנו מוצר בינוני

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, car9203 כתב:

רק שילוב של כל הנ״ל יוכל באמת לאפשר לאדם הממוצע לוותר על הרכב הפרטי.

תחבורה ציבורית היא לא תחלופה לרכב פרטי. ואף פעם לא תהיה.

תחבורה ציבורית זה יצור אחר לגמרי. תחב"צ מיועד לשרת ציבור רחב ולא את הפרט. אתה אף פעם לא תקבל את אותו המוצר ב200 שקל בחודש כמו המוצר שאתה מקבל ב3000 שקל בחודש.

צריך להתאים את החיים שלך לזה, לשכור\לקנות דירה במקום נגיש, לעבוד במקום עבודה נגיש, לצאת בשעות מסויימות וללכת מרחקים מסויימים. כל עוד בעלי רכבים מצפים לקבל את אותה החוויה כמו רכב, הם תמיד יתאכזבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@David32 כתבתי כבר אתמול - הבחירה ב-BRT ולא ברק"ל כמטרונית נבעה בגלל זמן בניה הרבה יותר קצר ותשתיות הרבה יותר זולות. 

 

טרוליבוס זו טכנולוגיה מתה. מרבית המערכות שפעלו בעולם נסגרו, ובעשורים האחרונים נפתחו מערכות מעטות מאוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זמן בניה הרבה יותר קצר...

6 שנים לפי ויקי. לי זה לא זכור כזמן קצר. וזכורים לי העיקובים, הסלילות מחדש, וכו.

 

למה טרולי זאת טכנולוגיה מתה?

באמת. איך טרולי לא מתאים במקום מטרונית?

 

באוטובוסים רגילים (זאת אומרת ללא תשתית חשמל עילית) היתרון שאפשר מהר לצייר כמה קווים על הכביש והופס! נתיב אוטובוסים ייעודי חדש.

אבל כשלקחת, פתחת את הכביש, עשית מלא עבודות להוסיף נתיב ייעודי, מוגבה ובסוף אתה שם שוב אוטובוסים על דיזל... יש מלא פתרונות פחות מזהמים.

 

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

 

4. אובר - לדעתי סיסמה ריקה. בסופו של דבר ה תחליף למונית, מבחיינת נדל"ן על הכביש זה בדיוק כמו רכב פרטי. ממש לא פותר שום דבר מבחינת עומסי תנועה.

 

אובר עלה פה כמה פעמים ואני לא מצליח להבין למה. זה תחליף מוניות נוח וזול, זה ממש לא תחליף לתחבצ ובטח שלא עוזר לגודש בכבישים. להפך.

יש כמות רכבים עצומה עם נהג בלבד, שנוסע לאסוף נניח עוד שני אנשים, ואז שוב נוסע לבד. ככה כל היום. מחקרים מראים שאובר רק מעלה את הגודש, ולא מקטינה.

זה לא אומר שאני מתנגד לכניסה שלהם לישראל, אבל זה בטח לא פתרון לבעיה שהועלתה בשרשור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...