Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט אטקה חדשה


1000 zohar
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מצטרף לפוסט, חבר טוב בדיוק רוצה להזמין גם את האטקה החדשה, כמובן שאין מלאי עד סוף השנה.

לפי מה שאני רואה, מנוע וגיר כמו שאר החברות מהקוצרן אף עם זה, עדיין האוטו לא מהפופולריים על הכביש.

יש סיבה ?

יודע שלא מדובר באותו הסגמנט אבל ההתלבטות היא מול אוקטביה החדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף את הסיאט בגלל שהיא יותר גבוהה ונוחה לי איישת ,בין השאר בגלל שאני מאוד גבוה ,אך ללא העדפות הללו  ,הייתי הולך על האוקטביה לבטח.

בכל מקרה שאלתי עומדת בעינה ,האם מישהו יכול לומר לי מניסיון לגבי בעיות עם הרכבים של סיאט אטקה בשנתיים האחרונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לאבא שלי אטקה 2019/4 עם 32k. הוחלפו מצמדים לפני משהו כמו 5k. אולי בגלל פקקים ונסועה משמעותית בת''א. מעבר לזה קצת מים שנכנסו לפנס שהוחלף במסגרת האחריות וקצת קרקושים מכיוון הדלתות. 

היתרון שלה הוא המחיר הכי טוב בקטגוריה במיוחד במבצע חבר. 

הרכב מרווח מאוד ונוח לכניסה ויציאה. אבא שלי התחרט שלא לקח אוקטביה ועכשיו הוא שוקל להחליף לאטקה חדשה כי היא נוחה לו בכניסה ויציאה מהרכב ומרווח הפנים

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 28.7.2021 בשעה 09:35, 1000 zohar כתב:

האם ידוע על בעיות לרכב במנוע ובגיר או בכלל?  הכוונה ברכבים חדשים ולא בעבר ... תודה מראש.

הרושם שלי הוא שסוכני המכירות מבטיחים שכל הבעיות בגיר סודרו, ושעכשיו הן לא קיימות, אבל הייתי לוקח את זה בערבון מוגבל בגלל שאין סיבה שתהיה תקלה כזו ברכב בן שנתיים, ועדיין אין רכבים בני 5-6 עם הגיר ״לאחר התיקון״.

(מוכרח לציין שאני לא מבין בתחום, ושזה רושם שקיבלתי מבן משפחה שהחליט לקנות סיאט, למרות החשש מהתקלות בגיר).

 

לפני 11 שעות, diller כתב:

יש לאבא שלי אטקה 2019/4 עם 32k. הוחלפו מצמדים לפני משהו כמו 5k. אולי בגלל פקקים ונסועה משמעותית בת''א. מעבר לזה קצת מים שנכנסו לפנס שהוחלף במסגרת האחריות וקצת קרקושים מכיוון הדלתות. 

שאלת תם: אחרי כמה זמן / ק״מ ״נורמלי״ להחליף מצמדים?

(אישית זה נשמע לי מאוד מוקדם, אבל אני לא מבין בזה ולכן אשמח לדעת מה ״מקובל״).

קרקושים מהדלתות ומים בפנס - נשמע שמעיד על איכות לא משהו, לא? זה משהו ״קטן״ ו״סביר״ ברכבים חדשים? או שזה נשמע חריג? זו בעיה של הדגם או שזה מקרה חריג?

עריכה אחרונה על ידי KZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, KZ כתב:

 

השאלת תם: אחרי כמה זמן / ק״מ ״נורמלי״ להחליף מצמדים?

(אישית זה נשמע לי מאוד מוקדם, אבל אני לא מבין בזה ולכן אשמח לדעת מה ״מקובל״).

קרקושים מהדלתות ומים בפנס - נשמע שמעיד על איכות לא משהו, לא? זה משהו ״קטן״ ו״סביר״ ברכבים חדשים? או שזה נשמע חריג? זו בעיה של הדגם או שזה מקרה חריג?

 

זה תלוי בעיקר בך ובאופן שבו אתה בולם. אם אתה מאותם "יושבי בלם" על פני מאות מטרים אתה תשחוק מצמדים מהר.  אין חולק על זה שמצמדים התבלו/מתבלים/יתבלו במשך חיי הרכב. מתי יהיה צורך להחליפם זה תלוי רק באופי הנהיגה שלך. 

 

קרקשת קיימת בלא מעט דגמי מכוניות מיצרנים שונים. סיאט אינה יוצאת מן הכלל. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, zaf כתב:

 

זה תלוי בעיקר בך ובאופן שבו אתה בולם. אם אתה מאותם "יושבי בלם" על פני מאות מטרים אתה תשחוק מצמדים מהר.  אין חולק על זה שמצמדים התבלו/מתבלים/יתבלו במשך חיי הרכב. מתי יהיה צורך להחליפם זה תלוי רק באופי הנהיגה שלך. 

לא ידעתי שיש קשר בין הבלימה לבין המצמדים...

זה קשור לגיר הרובוטי? או שאותה תופעה תהיה גם בגיר פלנטרי / רציף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוושת הבלם משמשת כקלאץ'  עבור "הרובוט".  לכן ברכיבה על הבלמים אתה למעשה נוסע בחצי קלאץ' ושוחק את המצמדים. 
יש לא מעט שירשורים בנושא גירים כפולי מצמד . הגיר הנפוץ בקבוצת VAG עבור המנועים עד 1.5 ליטר כולל. הוא ה DSG 200  והוא זה שמככב בכל הדיונים. הדורות הראשונים 2009-2012 יצרו את התדמית (די בצדק) בהמשך המצב השתפר (עמידות טובה יותר של המצמדים) אבל לא ניתן לשפר את הנהגים 😉 

אם אתה חושש , אז בשבילך רק פלנטרי או רציף. אלא אם תבחר הרכב עם גיר רטוב (מן הסתם המנוע בנפח גדול יותר) 

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שזכור לי, יש גיר רטוב עם 1.5TSI בקודיאק ובטיגואן.

סתם הערה צדדית - יש גם רכבים עם מנוע יותר גדול מ-1.5 אך קטן מ-2.0 שיש להם DQ200 (קלאצ'ים יבשים) כמו למשל סופרב\לאון עם מנוע 1.8TSI, אך אלו לא רלוונטיים לפות"ש.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 ה DSG 200 שודך למנועים בעלי מומנט עד 25 קג"מ, אני מניח שגם כיום במידה ומוצע ב VAG מנוע גדול עם מומנט כזה הוא יהיה עם DSG 200. האחרים ממש לא.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שזה קשור רק למומנט.

1.5TSI עם 25 קג"מ בדיוק, בקארוק עם גיר יבש, בקודיאק עם רטוב.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטונתי, אבל הנקודה היא שה DQ200 היבש הוא הוא הנושא.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.7.2021 בשעה 11:13, redead כתב:

מצטרף לפוסט, חבר טוב בדיוק רוצה להזמין גם את האטקה החדשה, כמובן שאין מלאי עד סוף השנה.

לפי מה שאני רואה, מנוע וגיר כמו שאר החברות מהקוצרן אף עם זה, עדיין האוטו לא מהפופולריים על הכביש.

יש סיבה ?

יודע שלא מדובר באותו הסגמנט אבל ההתלבטות היא מול אוקטביה החדשה.

רק שתדע אם אתה מזמין אוקטביה חדשה היום הצפי הוא מינימום פברואר 2022 . אני מחכה לרכב מפברואר השנה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.7.2021 בשעה 12:20, zaf כתב:

דוושת הבלם משמשת כקלאץ'  עבור "הרובוט".  לכן ברכיבה על הבלמים אתה למעשה נוסע בחצי קלאץ' ושוחק את המצמדים. 
יש לא מעט שירשורים בנושא גירים כפולי מצמד . הגיר הנפוץ בקבוצת VAG עבור המנועים עד 1.5 ליטר כולל. הוא ה DSG 200  והוא זה שמככב בכל הדיונים. הדורות הראשונים 2009-2012 יצרו את התדמית (די בצדק) בהמשך המצב השתפר (עמידות טובה יותר של המצמדים) אבל לא ניתן לשפר את הנהגים 😉 

אם אתה חושש , אז בשבילך רק פלנטרי או רציף. אלא אם תבחר הרכב עם גיר רטוב (מן הסתם המנוע בנפח גדול יותר) 

 

בגיר הרטוב הטיפולים יקרים יותר לא?

לאורך שלוש שנים זה לא מתקזז עם עלות של החלפת מצמדים?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.7.2021 בשעה 12:20, zaf כתב:

דוושת הבלם משמשת כקלאץ'  עבור "הרובוט".  לכן ברכיבה על הבלמים אתה למעשה נוסע בחצי קלאץ' ושוחק את המצמדים

במה שכתבת כאן, אין שום הגיון מבחינה מכנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...