Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש הבדלים מהותיים בין חישוקים קלים מקוריים לתחליפים סיניים?


david1
שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים שלום,

בבעלותי סיאט אטקה fr חדשה. משום מה, דווקא הגרסה הזאת של הרכב, שהיא היקרה ביותר (170k), מגיעה עם חישוקים קלים (ג'אנטים) יחסית פשוטים למראה בצבע לבן כלשהו, ללא שמץ של ספורטיביות. מאחר והרכב שלי הוא שחור, בגימור עם נגיעות ספורטיביות, זה בולט עוד יותר. 

אגב, אציין, כי משום מה דווקא גרסת האקלסנס שזולה יותר בכמה אלפי שקלים מגיעה עם חישוקים קלים ספורטיביים יותר למראה, שגם צבועים בצבעים של ניקל ושחור. ניסיתי לאתר באינטרנט אם מישהו מוכר אותם, אך לא מצאתי.

מפה לשם, אני שוקל להחליף את ארבעת החישוקים לחישוקים אחרים, שהם נאים יותר מבחינתי. ראיתי כאלה באוטו דיפו. העניין הוא שמדובר בחישוקים סיניים, לא של איזה יצרן מוכר, ואינני יודע עד כמה זה משמעותי אם בככל. נאמר לי על ידי המוכר שכל החישוקים, גם אלה של קונצרן פולקסווגן, מיוצרים גם כך בסין, ואין הבדל... אשמע לשמוע את דעתכם בעניין...

 

אגב, קיימת אפשרות גם של צביעת החישוקים הנוכחיים, השאלה אם זה עדיף, או שכדאי לוותר (צבע יורד, אי אפשר לצפות את התוצאה מראש, וכו)? 

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדלי איכות גדולים בין יצרני חישוקי גלגלים שונים

ונראה לי שעדיך לך לצבוע הקיימים.

יש מומחה לצביעה חשמלית בתנור שמבצע זאת יפה מאוד ובעיצובים שונים

וזה עמיד מאוד.

שמו גל רייטר (רייטק) בא.ת סלעית, טל' 054-6500543

בדוק איתו האפשרויות.

בברכה  -  רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סט של חישוקים סיניים נמכר במחיר של פחות מג'אנט אחד בודד בחברה מוכרת.

זה כבר מעיד על האיכות הנמוכה שלהם. הם מכוערים, כבדים ועלולים חס וחלילה גם להישבר תוך כדי נסיעה.

חישוקי פלדה מקוריים עדיפים עליהם מכל הבחינות.

אם אתה חייב להחליף ואתה לא רוצה להוציא סכום של 5 ספרות או קרוב לכך, תחפש ביד 2, אפילו מדגמים אחרים של הקונצרן עם נתוני רוחב ואופסט שמתאימים לאטקה. יש לא מעט גאונים שמורידים סט מקורי ושמים במקום זה סט תחליפי זול (או יקר).

כמובן שאם קונים ג'אנטים משומשים לבדוק איזון שלהם על מכונה לפני הקנייה.

 

אם אתה רוצה לצבוע, אך ורק צביעה חשמלית עם אבקה בתנור. הצבע לא יירד.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון שלי במרוצת השנים, החלפת חישוקים מקוריים של היצרן עבור חישוקים מתצורת שקר כלשהי נטו בשביל אסתטיקה זה 100% פגיעה בבטיחות שלך.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשת רכב ב-170 אלף ש״ח ועל הגלגלים, שיש להם חלק חשוב בבטיחות, אתה מנסה לחסוך?

יש מספיק יצרנים של גלגלים איכותיים - זה לא רק מקורי שמגיע עם הרכב או סיני זול. אופציה טובה היא לרכוש סט חדש ממותג מוכר, ולפרסם את שלך ביד-2. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהכל מיוצר בסין זה לא אומר כלום.

יש הבדלי איכות רציניים בין מוצרים שונים. 

 

בכל מקרה, כמו שאמרו לך - להחליף את הסט שלך בסט סיני זאת טעות.

למי שדיבר על ההבדל במחיר - אין בהכרח קשר - זה שהגאנטים המקוריים מתומחרים במחירים אסטרונומים זה עניין של ריווחיות, לא של איכות.

 

או שתקנה סט איכותי של יצרן מוכר.

או - ולטעמי הכי טוב - תצבע את הסט שלך. ככה תשמור על המקוריות - חשוב בעיניי הרבה קונים. וגם זה יהיה הכי זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שפות"ש כבר הבין את הרמז. אך בכל זאת אוסיף את השנקל שלי:

חישוקים, שלא כמו רכיבי אפטר מרקט אחרים שיוצרו לשיפור אסטטי בלבד - כפופים לתקני ייצור של איכות ובטיחות בינלאומיים.

אבל כמו במקרה שלך קונצרן ואג סביר שמייצר את החישוקים אצל יצרן צד ג' מסין. ואותו היצרן כפוף לתנאי האיכות שואג מכתיב לו, וזה בתורו כפוף לתקנים האירופיים וסביר להניח שגם לאמריקאים.

לעומת זאת, יצרן סיני עלום שם לא כפוף לאף אחד.

ההבדל בין להיכנס לבור עם חישוק מקורי או חלופי יכול להיות בין תאונה לבין "כמעט" תאונה. לא חסר סיפורי זוועות על חישוקים שנשברו לחצי מכניסה לבור.

אגב, שמעתי ממקור שני על ג'אנט שהתעוות לגמרי מבלימת חירום בצד הצפוני מאוד של הסקאלה. ממש נהיה אובאלי לחלוטין.

גאון שהרכיב חישוק בשקל תשעים על E Class עם 3 ליטר.

בקיצור - מצטרף לשורת הממליצים להתרחק. וגם להמלצה על צביעה בתנור של הבחור מסלעית. בעבר כשהתעניינתי בנושא כמעט כולם הפנו אליו. מניח שיש דברים בגו.

עוד דבר קטן, אם הרכב חדש - תחשוב. יכול להיות שכדאי לך בינתיים להנות עם הקיימים וגם אם ישרטו על מדרכה או משהו פחות יכאב כי גם ככה אתה מתכנן להחליף אותם. בעוד אי אילו שנים שתצטרך צמיגים זה יהיה זמן לבדוק את מצב השוק ואולי באותה הזדמנות גם לעלות במידה או שתיים (כתנאי למצאי המשומשים באותה תקופה).

שיהיה בהצלחה,

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever
  • רעיון טוב! 1

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם יצרני חישוקים מאוד רציניים (למשל ENKEI, ויש עוד כמובן) מייצרים בסין. יש גם את תאילנד, ועוד כמה מקומות במזרח. ליצרנים גדולים יש מספר מפעלים, ולעיתים קרובות כמובן שיש גם מפעלים בסין.

מיקום המפעל לא מעיד על האיכות.

מה שיקבע את איכות הייצור היא כמה מזמין העבודה משלם במידה ומדובר במפעל צד ג', או, במידה והמפעל שייך ליצרן עצמו, כמה הוא מקפיד.

כאשר חברה יוצרת קשר עם מפעל בסין לטובת ייצור של לא-משנה-מה, היא מתבקשת לקבוע את איכות הייצור שהמפעל יעבוד לפיה.

ככל שהמזמין ירצה איכות גבוהה יותר, ישלם יותר. לצורך העניין, ייצור באיכות 1 תעלה X, ייצור באיכות 7 תעלה 4X.

כמובן שכל הרעיון בייצור בסין הוא חיסכון בעלויות (כוח עבודה זול בין היתר) לכן רוב הייצור שם הוא באיכות לא-משהו.

אבל כאשר מדובר במותג בעל שם, אם המפעל בבעלותו הוא יקפיד קצת יותר על ייצור איכותי, וגם אם יפנה למפעל צד ג', כנראה שיבחר באיכות ייצור גבוהה יותר.

 

עכשיו לעניין החלפת הג'אנטים שלך.

אני מאוד מבין לליבך שאתה מתבעס על עיצוב הג'אנטים שלך, זה חלק מהותי בעיצוב הרכב וזה חשוב ללא מעט מאיתנו.

אבל, אל תחסוך במקרה הזה. לא ממליץ ללכת על חישוקים סיניים מהסיבה הפשוטה שאין מושג מה איכותם.

אם מדובר על יצרן מוכר, גם אם יוצרו בסין זה כנראה בסדר.

 

בדוק עם ספקי החישוקים השונים בארץ ותראה מה אפשר להזמין שיתאים למידות שלך.

תבדוק רק לגבי יצרנים מוכרים כגון OZ, ENKEI וכו'.

סט חישוקים מיצרן מוכר לא אמור לעלות לך 5 ספרות, אבל זה גם לא יהיה 2,000 ש"ח.

אטקה FR מגיעה עם ג'אנט 18 אינץ' למיטב זכרוני, ולכן להערכתי סט חישוקי 18 אינץ' של יצרן נורמלי יעלה בטווח של 6,000-8,000 ש"ח.

לא זול, נכון, אבל בחישוקים לא הייתי חוסך.

 

שים לב שכאשר אתה רוכש חישוקים, לא רק קוטר החישוק חשוב, אלא גם רוחב החישוק והאופסט (המרחק בין נקודת המגע של החישוק עם הנאבה לבין מרכז החישוק במבט מלמעלה כשהחישוק עומד ולא שוכב).

ממליץ בחום להיצמד לנתונים של הג'אנט המקורי.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה רבה על התושבות המפורטות. 

רק אבהיר נקודה אחת - השאלה שלי על החישוקים הסיניים (מצ"ב תמונה שלהם) הייתה מאחר והם מצאו חן בעיניי, ולא מטעמי חסכון כספי. למעשה, אין לי מגבלת תקציב בעניין, ובוודאי לא כוונה להתפשר בכהוא זה בכל הנוגע לבטיחות של הרכב. 

 

בכל אופן, אני מבין שצביעה מחודשת של החישוקים המקןריים היא הפתרון המומלץ. שתי שאלות יש לי בעניין הזה: 

הראשונה - האם צביעה בתנור, שנעשית בחום ובטמפרטורה גבוהה, לא פוגעת בחישוקים באיזה אופן? 

השנייה - בכל הרכבים שהיו לי, הצמיגים שהורכבו על ידי היצרן, החזיקו הכי הרבה זמן. תמיד הוסבר לי שסט הצמיגים הראשון מחזיק יותר זמן בגלל שהרכב מגיע מאוזן לחלוטין מהיצרן, וזה תורם לתת השחיקה של הצמיגים. האם פירוק והרכבה של החישוקים והצמיגים, יכולים לפגוע ביתרון הזה? 

 

20200430_140756.jpg

עריכה אחרונה על ידי david1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רק דבר אחד להגיב על מה שנאמר פה

האלומיניום שממנו מיוצר הגאנט "האיכותי" מגיע מסין.

וזה אותו סוג אלומיניום שהם מייצרים ממנו גם בסין

אז תרשמו מה שאתם רוצים. אלומיניום זה אלומיניום

חומר רך. כל מכה יכולה לשבור אותו.

לא משנה אם זה איכותי או לא איכותי.

גם הכי איכותי נשבר מבורות.

אבל מי שמספיק דביל לקנות גאנט באלפי שקלים

רק בשביל השם זה זכותו.

 

עריכה אחרונה על ידי Maor Parizat
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגאנכ לא עשוי מאלומיניום.
הוא עשוי מסגסוגת שמשתנה בין יצרן ליצרן.

גם לתהליך היצירה עצמו יש עצמו יש חשיבות אבל גם לתכנון הגאנט.

זה כמו שמייצריםמבסין אייפון וסלולרי ב-300₪. זה לא אותו דבר. שניהם טלפונים מפלסטיק ומתכת. וזהו בערך.

לגבי הסיפורצעםצהדחיקה והאיזון - לא שמעתי על זה בחיים. שצובעים מפרקים את הצמיג מהגלגל ואחכ מאזנים מחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, david1 כתב:

השנייה - בכל הרכבים שהיו לי, הצמיגים שהורכבו על ידי היצרן, החזיקו הכי הרבה זמן. תמיד הוסבר לי שסט הצמיגים הראשון מחזיק יותר זמן בגלל שהרכב מגיע מאוזן לחלוטין מהיצרן, וזה תורם לתת השחיקה של הצמיגים. האם פירוק והרכבה של החישוקים והצמיגים, יכולים לפגוע ביתרון הזה? 

 

 

אם סט הצמיגים השני שתרכיב יהיה זהה לראשון - אותו יצרן ובדיוק אותו דגם - הצמיגים האלה יחזיקו אותו פרק זמן כמו הסט הראשון. אני אומר את זה מניסיון.

רבים חוסכים בסט השני ומתקינים תחליף סיני נחות רק כי המוכר בצמיגיה אמר להם שזו חברת בת של מישלין או שקר אחר, ואז מתפלאים למה זה לא אותו הדבר.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nakamichi הייתי במקום שמוכרים גאנטים לרכבי יוקרה.

ראיתי מישהו מחליף 2 גנטים קדמיים יפים חדשים

והם נראו לי די יקרים מהסוג שלא יכולתי לקנות

הוא כנראה פגע במשהו פירק את הגאנט. אפילו שזה גאנט "איכותי".

ומצד שני לא שמעתי על שום גנט סיני שקיבל מכה מבור והגנט נשבר לחצי.

אז צריך לקחת הכל בפרופורציות

שתבין שהם חזקים ולא נשברים כאלה מהר

 

 

עריכה אחרונה על ידי Maor Parizat
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר 3 שנים עם ג'נטים הכי סינים שיש, רכשתי רבעייה ב1200 שקל.

בורות, מכות, מדרכות . הכל בסדר.

אני יכול להצביע על 3 חסרונות שראיתי עד היום שהם חלק מהאיכות ולא הבטיחות:

 

1. במעמד ההתקנה שמים ברגים מצופי דמוי כרום, בפנצ'ר הראשון נחרדתי לגלות שהקוטר לא מתאים למפתח ברגים שיש ברכב,
קצת נדפקתי באותו הרגע אבל הלכתי לקנות פשוט מפתח אחר מהום סנטר. אז שווה לבדוק במעמד ההתקנה.
בנוסף אותם ברגים בטיפול הראשון שתגיע למוסך או לפנצ'רייה וישחררו אותם עם פטיש אוויר, כל הציפוי יתקלף והברגים יחלידו.

 

2. רגישות לשפשופים ושריטות - לדעתי כל ג'נט חשוף לדברים האלה אבל משהו בג'נטים האלה מרגיש לי חשוף יותר. בכל מקרה הם 
נשרטים מכל שטות.

 

3. קאפות שעפות בלי סוף, פשוט ברגע שאיבדתי 3 מתוך 4 הלכתי וקניתי חדשות עם סמל והדבקתי אותם עם מעט דבק.

 

סה"כ יש לי דעה מאוד מגובשת לגבי הג'נטים הסינים - רכב כמו שלי שהוא משומש בן כמה שנים כבר והגיע עם טסות אין בעיה לשדרג לג'נטים סינים.
אבל ללכת ולשים סינים במקום המקוריים אז פשוט חבל.

 

 

 

48939846_336975257127640_3140777616399663104_n.thumb.jpg.b715ef31ba497c37f11558f285fe496c.jpg

עריכה אחרונה על ידי GABIUBOGI
  • רעיון טוב! 1

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להוסיף שלקשיחות החישוק יש משמעות מעבר לסכנת שבירה. תחת כוחות צד בפניה, החישוק מתגמש וכתוצאה מכך משפיע על זווית ה"החלקה" של הצמיג ועל זווית השפיעה (קמבר) של הגלגל. נכון, זה לא משמעותי במיוחד, אבל גם השינוי במשקל איננו משמעותי במיוחד והשניים נוטים לנטרל זה את זה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...