Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה משפיע על מרחק העצירה? או האם לרפידות יש תפקיד משמעותי בזה?


korola
שימו לב! השרשור הזה בן 1986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום בנסיעת הבוקר הרגילה שלי ראיתי פרסומת לרפידות ברקס..

הפרסומת על גבי משאית/מסחרית גדולה, ולטענתם הרפידות שלהם משיגות את מרחק הבלימה הקטן ביותר,

מחזיקות הכי הרבה זמן,וכמובן הכי טובות בכל הפרמטרים.

 

עד עכשיו נתקלתי רק במבחנים למרחקי בלימה של צמיגים.. כביש רטוב או כביש יבש.

אבל זאת הפעם הראשונה שראיתי טענה שלרפידות יש השפעה, אז מסקרנות חיפשתי חומר ברשת

ומצאתי את סרטון המבחן של אותה חברה.

 

אז השאלה שלי ... לאיזה רכיבים במערכת הבלימה יש באמת השפעה לינארית על מרחק הבלימה?

 

הכוונה בהשפעה לינארית , היא שניתן להמשיך לשפר ולשפר..

כי מבחינתי, ברגע שהחיכוך בין הרפידה לצלחת מצליח להשיג עוצמה מסויימת (שהוא כבר לא החולייה החלשה בשרשרת )

אז אין ממש משמעות להמשך השקעה, כי כבר השגנו את החיכוך המקסימלי ששאר המערכת יכולה לטפל..

מעבר לזה שום שיפור כבר לא יקצר את מרחק העצירה.

 

לעומת זאת .. אם אני אקח משאית... עם משאבת בלם תקולה (שמייצרת לחץ שמן גבולי )

אז ברור שאם אני אגדיל את גודל הצלחת והרפידות .. אז אני אקצר את מרחק הבלימה.

 

 

 

לדעתי:

 

רוחב הצמיג : השפעה לינארית ללא מגבלה

משאבת הבלם/מגבר בלם : ברגע שמגיעים ללחץ שמן מסויים שיכול לנעול את הגלגלים אז אין משמעות לשפר את הרכיב הזה.

גודל צלחות/גודל רפידות/מקדם החיכוך: גם ברגע שהרכיב הזה יכול לנעול גלגלים אין משמעות להמשך השיפור.

צמיגים - חיכוך הצמיג : כביש רטוב/כביש יבש ? ????

 

עוצמת הלחיצה של הנהג?????

 

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון גורמים שמשתלבים.

 

בטנק זו בהחלט עוצמת הלחיצה על הדוושה. רק החזקים מתקבלים להיות נהגים.

 

מה שמוכיח שכמעט תמיד הגורם האנושי הוא הקריטי ביותר למרחק.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכות הרפידות בהחלט משפיעות על מרחק הבלימה. אגב, גם תנוחת ישיבה נכונה, והנחת רגל שמאל על המדרס שמשמאל לדוושת הבלמים משפיעה על מרחק הבלימה וזה יכול להיות ההבדל בין כמעט תאונה לתאונה...

 

4718277.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כל עוד אתה מגיע לנעילת גלגלים מה זה משנה אם אתה לוחץ חזק יותר?

חוץ מזה, אפשר בכלל להגיע לנעילת גלגלים? לכל הרכבים היום יש abs שמונע את זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אתה מגיע לנעילת גלגלים מה זה משנה אם אתה לוחץ חזק יותר?

חוץ מזה, אפשר בכלל להגיע לנעילת גלגלים? לכל הרכבים היום יש abs שמונע את זה.

 

ושאלת המשך, אם לחצתי מספיק כדי שה abs יכנס לפעולה, האם יש סיבה ללחוץ חזק יותר?

נראה לי שהתשובה היא לא, כי בשלב הזה נעילת הקאליפר נשלטת על ידי הרכב.

יש גם את הדבר שקיים בכל רכב מודרני - בזיהוי בלימת חירום, הרכב אוטומאטית יבלום בעוצמה המקסימאלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני מכיר יש דרך נכונה לבצע בלימות חירום.

הדרך היא לא לחיצה בראבק על הדוושה.

כלל אצבע לבלימת חירום: אם בזמן בלימת חירום אתה יושב ועושה אנליזות איך בולמים נכון, זו לא בלימת חירום.

אם אתה לא נהג מסלול מיומן שמתאמן על בסיס יומי לבלום על גבול האחיזה, בזמן בלימת חירום אמיתית אתה תתיישב על הבלמים כאילו אין מחר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלל אצבע לבלימת חירום: אם בזמן בלימת חירום אתה יושב ועושה אנליזות איך בולמים נכון, זו לא בלימת חירום.

אם אתה לא נהג מסלול מיומן שמתאמן על בסיס יומי לבלום על גבול האחיזה, בזמן בלימת חירום אמיתית אתה תתיישב על הבלמים כאילו אין מחר.

 

התכוונתי שאפשר ללמוד לבלום נכון יותר.

זה שאף אחד לא יודע,עניין אחר כבר.

אם אין אופציות אחרות אז ללחוץ על הברקס זו ההחלטה הנכונה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Feredo היא חברה רצינית שמייצרת רפיודת OEM למספר מכובד של יצרנים, בהחלט יש חשיבות לאיכות הרפידה בקיצור מרחק בלימה. המקדם חיכוך של הרפידה משתנה כתוצאה מהתחממותה. ישנם תוספים שאמורים לשפר זאת. מניסיון שלי לאחר אלפי נסיעות מבחן אני יכול להגיד שאני הרגשתי שינוי משמעותי במרחק הבלימה ברכבים שהותקנו בהם צמיגים חדשים וגמישים שאחזו את הכביש היטב לעומת צמיגים בלויים ויבשים.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבלימת חירום בודדת הדבר שהכי משפיע הוא באמת הצמיגים. בהינתן שהמערכת והרפידות מצליחים להגיע לנעילת גלגלים (והפעלת ה-abs), שיפור הבלמים לא יקצר את מרחק הבלימה.

שיפור בלמים (רפידות, דיסקים, נוזל, משאבה) יכול לתרום לשיפור הנשיכה הראשונית (כמה חזק הרכב בולם בלחיצה מתונה), ואת העמידות לשחיקה/חימום.

 

לפי מה שאני מכיר יש דרך נכונה לבצע בלימות חירום.

הדרך היא לא לחיצה בראבק על הדוושה.

 

שלילי חזק. הדרך הנכונה לבלימת חירום היא בדיוק להתיישב ברבאק על הבלמים. בנהיגת מירוץ ברכבים בלי abs יש היגיון בבלימה על סף נעילה, אבל זו מיומנות שדורשת המון לימוד ואימון, ולנהג לא מיומן (=לא נהג מירוץ שמתאמן על מסלול חמישה-שה פעמים בשבוע) יש הרבה יותר פוטנציאל לנזק מאשר לתועלת.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...