Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוו"ד שלילית - מכון בדיקה שגב כרמיאל


itaysamurai
שימו לב! השרשור הזה בן 2678 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום

את דעתי על מכוני בדיקה כבר השמעתי פה, נקצר ונאמר שאני לא לוקח לבדיקות רכבים שאני עתיד לקנות במכוני בדיקה.

מחפש מוסך שמתמחה בדגם, לומד עליו בעצמי, נמנע ממסכת הכסת"ח וההמצאות שחלק מהמכונים האלה הביאו לדרגת אומנות וגם חוסך כסף.

אבל להחליט לקונה של רכב שלי איפה לבדוק, את זה אני לא יכול. וכך יצא שאת הבראבו הנאמנה שלנו בדקו מכון שגב מכרמיאל.

נפגשים כולנו במשרד המכון וכבר כשאנו מתקרבים לאוטו זה מתחיל: "יש להם גיר בעייתי לפיאטים האלה".

איזה בעיות, מה הבעיות - כלום. "גיר בעייתי". אוקיי.

מקדים ומציין שהקונה החביב עשה תחקיר מעמיק על הבראבו והבין מי נגד מי, כך שהוא לא התרגש מהקביעה הנ"ל.

 

נכנסים לאוטו, כמובן התעקשתי להצטרף (וקיבלתי בערך 5 פרצופים משתהים מבאי המשרד, אתם מכירים את זה).

מהמטר הראשון מבינים שהבוחן לא מכיר ממש את האוטו. אני נייטרלי - לא אומר כלום, לא אני שילמתי כסף ואתאפק כדי שהבחור יקבל תוצאה כנה.

בנוסף, אני יודע שהרכב שלי תקין ואין לי סיבה להיראות מתגונן על כלום.

נחליק לו שהוא מקפיץ לי את הידית של הגיר בין המצבים, לאשתי כבר הייתי מוריד יד על זה. אבל אמרתי - נייטרלי.

לוקח אותה לכביש שנראה אחרי הפצצה, מוריד אותה לשוליים - רעש של תושבת מסויימת.

"יש לך איזה חלק מסתובב, מאוורר או משהו, שנוגע בפלסטיק".

עכשיו, אני לא מכונאי, אבל הגיון יש לי - אם זה היה חלק מסתובב אז היינו שומעים אותו כל הזמן, לא?

ורעש כזה אמור להיות די מחריש ולא רעש של חיכוך כזה, של גומי. כמו של תושבת למשל*

יאללה, ממשיכים. עולה בעליות די קשות, הגיר הבעייתי שלנו מושך הילוכים. "למה הוא לא מעביר הילוכים?"

אני מנסה להסביר שעדיף שימשוך הילוכים בעלייה כדי להישאר בטווח הכוח שלו ולא יעלה עד הילוך 5-6 ואז קיקדאונים לכל העלייה.

הוא לא מתייחס למה שאני אומר.

 

סיימנו, הולכים ומחכים לפסק דין.

קורא לנו בוחן אחר ומקריא מהדף.

"שחיקה בצמיגים הקדמיים, תבדוק פרונט".

איך? אני תוהה - הצמיגים וכיוון הפרונט בני 3 חודשים. יתרה מכך, בכיוון פרונט הבחור מראה לי שכל המדדים תקינים, הוא לא הזיז בורג.

"אה, אם יש לך את זה מתועד אז בסדר" (!!). למזלי אני מתעד יפה מאוד.

הלאה:

"יש בעיה בגיר, בתכנות שלו כנראה. הוא לא מעביר הילוכים בזמן".

אני נותן גם לו את ההסבר שלי וחשוב לציין שאני מדבר איתם בנימוס ובכבוד ובלי לשחק אותה הידען הגדול, משתדל לא לעורר כעס או דחייה.

"אתה יודע מה ההבדל ביני ובינך? שאני נוהג על עשרות מכוניות כל יום, יש גירים כאלה שמושכים".

הבנתי ושתקתי שוב. כי כמעט 90 אלף ק"מ שלנו על האוטו שווים לתחת.

"אז תבדקו את זה, לא יודע מה זה יכול להיות". והמשפט הבא שמסביר הכל:

"האמת שאנחנו לא נתקלים במכוניות האלה בכלל, לא מכירים אותם".

 

הבוחנים האלה, שהם באמת ותיקים ומנוסים וראו כמה מכוניות בחיים שלהם, יכלו לצאת גדולים ולסייג ריג'קטים כאלה

בעובדה שהם לא מכירים את האוטו. ריג'קטים מדידים כמו קומפרסיה או צמיגים גמורים - לא מתווכח, זה ניתן להוכחה.

אבל לא אומרים "יש בעיה בגיר" ברכב שלא מכירים! אומרים "ההתנהגות שלו מוזרה ממה שאנחנו מכירים, אולי זו תקלה".

לא כותבים X ליד השורה של תיבת ההעברה ומסכנים עסקה או פותחים פתח למיקוח על כלום.

אותי גישה כנה היתה קונה גם אם היו דוחפים כסת"ח-שניים. אבל לא, חייבים לשים מסך של ערפל על התוצאות.

 

העסקה בוצעה והקונה מבסוט ואני מבסוט בשבילו.

הלך למוסך שמתמחה בבראבואים שדבר ראשון אמר לו שהוא בזבז 500 ש"ח על בדיקה ודבר שני ציין *תושבת מנוע ימנית פגומה.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לחוות הדעת בתור הקונה.

 

יומיים לפני הבדיקה התקשרתי למכון שגב לקבוע תור. דברתי עם בעל המכון ואמרתי לו שאני מגיע עם בראבו רובוטית, שאלתי אם הוא מכיר ויודע לבדוק, אמר שכן בטח.

 

יצאנו לבדיקה עם בוחן שתיאור הבדיקה מתואר יפה מאוד בהודעה של איתי.

לקבלת תוצאות הבדיקה התיישבנו עם בעל המכון, זה שדיברתי איתו בטלפון. הוא טוען שגיר מושך, ושאל תוך כדי שיחה אם זה 4 הילוכים אוטומטי, ממש הופתע שזה 6 הילוכים רובוטי, מוזר, אמרתי לו שאני מגיע עם בראבו רובוטית, הוא טען שהוא מכיר ואחרי זה הוא חושב שיש שם איזה AL4 או משו בסגנון.

טען שיש רעש במערכת הפליטה והאגזוז, שמסתבר שזה הרעש הנורמטיבי של המנוע.

בנוסף, עניין התושבות. במקום לקשקש על מאוררים שפוגעים בפלסטיקה (???????????), אני לא מבין איך לא שמו לב לעניין התושבות. הידע שלי במכונאות אפסי וכמעט כל רכב אצלנו במשפחה החליף תושבות שהוא הזדקן, זה בלאי של כל רכב, בטח של קונצרן פיאט!

אני גם לא מאמין גדול במכוני בדיקה אבל חוסר זמן ורצון עיקש של אבא שלי הוביל אותי לשם.

 

לאחר הבדיקה הלכתי למוסך שמשון, וכל סעיף נדחה בערך.

לרכב הוחלפו תושבת מנוע ותושבת גיר, שלא היה חייב להחליף. המלצת המוסך בטיפול בעד 6K ק"מ.

 

מדובר בהטעיית לקוח ובזבוז זמן וכסף.

מקווה שזו פעם אחרונה שאלך למכוני בדיקה.

Fiat Bravo 2011 TJET​

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...