Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה ראשונה (אין נזקים לנפש, יש נזקים לפח) אחרי 10 שנות נהיגה


gadik6
שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז היום בשעה טובה (או שלא) עשיתי את התאונה הראשונה שלי לאחר 10 שנות נהיגה (כולי תקווה שיעבור אותו פרק זמן עד התאונה הבאה). התאונה עצמה לא הייתה רצינית, סך הכל מספר שריטות על הפגוש וקצת צבע שירד.

זה קרה באחת מכיכרות העיר באר שבע, נכנסתי לכיכר כדי לפנות שמאלה, ומימיני הגיעה סיטרואן כסופה, נהוגה בידי נהגת (אלא מה). כשהתקרבתי לנתיב הכניסה שלה לכיכר ראיתי שהיא נוסעת מעט מהר, אבל הייתי בטוח שהיא תעצור (אם הייתי עוצר כל פעם שמישהו מגיע מהר לא הייתי מצליח להגיע הביתה). לצערי, ברגע שהדלת האחורית שלי הייתה מולה הבנתי שהיא כנראה לא תספיק לעצור, אז שברתי את ההגה שמאלה ונתתי קצת גז כדי לנסות להתחמק מפגיעה. לצערי זה לא לגמרי הצליח (אם כי ללא ספק מנעתי תאונה קשה יותר מבחינת נזק לרכב/שלדה), והגברת התנגשה (או יותר נכון שפשפה) את החלק הימני אחורי של הרכב.

עצרנו בצד להחליף פרטים, ואני ניצלתי את הרגע כדי להוציא עצבים (למען האמת אני מאוכזב יותר מהתגובה שלי מאשר מהתאונה, כי יצאתי עליה, וזה לא היה לעניין בהתחשב בכך שמדובר באישה בת 40, ובהתחשב בכך שהנזק לא חמור. כמובן שאחרי שקצת נרגעתי וחזרתי לעצמי אז התנצלתי על זה שהתנהגתי כמו חמור).

בכל מקרה, זה מבאס, אין ספק, ולא רק כי זאת תאונה ראשונה, אלא גם כי מדובר ברכב חדש ושמור יחסית (סוויפט 2013). אבל טוב שזה נגמר בנזק קל יחסית.

 

מצורפת תמונה של הנזק (בחלק הימני של הפגוש, מימין לחיישן חניה). יש למישהו הערכה כמה יעלה התיקון? לא שמתי לב למכות בפח, וגם את רוב סימני השפשוף הלבנים הצלחתי להוריד עם מגבון לח, אז נשארו בעיקר שריטות רציניות וצבע שירד (אם כי לא מעט), אז אני מניח שאצטרך רק צביעה של הפגוש (אולי אפילו רק של חלקו, שכן הרכב החדש אז לא יהיו הבדלי צבע).

 

 

תודה ושתהיה נסיעה בטוחה לכולם (ובעיקר לכולן).

תמונה.jpg

עריכה אחרונה על ידי gadik6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגיד לי אתה רציני? לא הבנתי את הסיטואציה אבל אם ראיתי שהיא לא תספיק לעצור והיא תכנס בך ותיהיה אשמה ץ

כי האשמה באמת עליה!! אז למה התחמקת ככה שהאשמה תיהיה עלייך?!

ולמען האמת זה לא נקרא תאונה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך בדיוק האשמה עליי? היא נכנסה בי מאחור, בכיכר, כשהזכות קדימה היא שלי.

והבנתי שהיא לא הולכת לעצור (היא פשוט לא בלמה מספיק חזק, כנראה שמחוסר ניסיון/לחץ) ברגע שהדלת האחורית של הרכב שלי הייתה מול הרכב שלה, לכן הברירה היחידה שלי הייתה להאיץ שמאלה ולנסות להתרחק ממנה על מנת למנוע פגיעה בדלת/כנף, ובזה לפחות הצלחתי. אבל זה עדיין לא מוריד ממנה את האשמה.

 

ותגדיר תאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב גדי,הבחור פה מתחיל ברגל שמאל בפורום,יש עוד שירשור שהוא דיבר שטויות.

אני רואה שהפגוש יותר טוב,ככה שיש פה רק צביעה,עניין של כמה מאות שקלים,תבדוק רק באזור הגלגלים שהחיפוי יושב טוב ומתחת לפגוש שהכול יושב בסדר,אחרת הנזק כבר יותר גדול.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן, אני אקח מחר את הרכב למוסך כדי לקבל הערכת מחיר עבור הצביעה, ועל הדרך אבקש מהם להעיף מבט גם מסביב (לפי מה שאני ראיתי, אין נזק מלבד השריטות והצבע על הפגוש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי,

 

לא מדובר ב"תאונה", מדובר בהתנגשות. תאונה היא משהו שפשוט קורה. הגישה שלך מבטאת את זה: "כולי תקווה שיעבור אותו פרק זמן עד התאונה הבאה" - לא לתקווה ולא לזמן אין קשה לזה. לעומת זאת, התנגשות היא משהו שנגרם. כאן, כמו ברוב ההתנגשויות, יש כמה גורמים וכמה צדדים שגרמו להתנגשות. האשמה היא לא במאת האחוזים של צד אחד, היא מתחלקת בין שניכם.

 

אני חושב שאנשים לא מבינים משהו בסיסי לגבי זכות קדימה. זכות קדימה לא "לוקחים", אבל ברגע שמישהי, לענייננו, לוקחת את זכות הקדימה שלך, אתה חייב לתת לה את הזכות, כי בדיעבד זכות הקדימה היא שלה. כמו שהיא לא הייתה רשאית לקחת את זכות הקדימה שלך, אתה לא רשאי לקחת אותה חזרה, אבל זה מה שעשית ולכן גם לך יש יד ורגל, פשוטו כמשמעו, בהתנגשות.

 

אם היית מאט בכל פעם שמישהו מגיע מהר, היית מגיע לביתך מספר שניות בודדות מאוחר יותר אבל היית מגיע בשלום תמיד מסיטואציה כזו. גם כאן, במקום להגיע למצב שבו אתה נדרש להאיץ כדי להתחמק מהסכנה, היית צריך להחליט מוקדם יותר ולהאט, בין היתר כיון שרכב בולם מהר יותר משהוא מאיץ, וסביר שכך ההתנגשות היתה נמנעת בלי דרמה ובלי עיכוב משמעותי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, סלח לי אבל אתה טועה ומטעה.

נכון, בכביש תמיד צריך להיות סופר זהיר ולמנוע מאנשים מטומטמים להביא אותך למצב של תאונה.

אבל! אם בכל פעם שתראה רכב שמתקרב במהירות לכיכר לדפוק בלימת חירום תגיע להתנגשות בפגוש האחורי יותר מהר ממה שאתה חושב.

כמובן שצריך להאט אם מישהו טס כמו משוגע לכיוון הכיכר אבל לפי התיאור של פות"ש האשמה היחידה בתאונה הזאת היא הגברת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי דיבר על בלימת חירום? כל החכמה היא לזהות את המצב מוקדם ככל הניתן מראש ולהתחיל להאט - מוקדם ככל הניתן מראש. האטה עדינה ומחושבת כגון זו לא תסכן את הפגוש האחורי שלך. אפילו בלימת חירום, אם היא נדרשת, ניתנת לביצוע בלי לסכן את הזנב במידה ונוהגים נכון.

 

הגיע הזמן שאנשים ילמדו: כמעט אף פעם אין דבר כזה אשם יחיד. ברוב המוחלט של ההתנגשויות, שני הצדדים (או יותר, אם יש יותר) אשמים. אם האשמה מתחלקת 80-20 ולא 50-50 זה עדיין אומר ששני הנהגים אשמים ושאם הנהג השני לא היה תורם את 20 האחוזים שלו - לא היתה מתרחשת התנגשות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אכנס כרגע לאשמים, אבל צריך לשנות את הכותרת מ"תאונה" ל "שיפשןף קל ביותר", ולפני שאתה הולך למוסך, תנסה לעבור על זה עם פוליש.

דוגמאות לתאונה ללא פצועים. {לא עלינו כמובן}

 

 

 

IMG_0159.jpg

 

 

 

 

 

IMG_0161.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, בתיאוריה אתה לגמרי צודק, הבעיה היא שבמציאות זה לא תמיד אפשרי. אתה לא יכול להאט בכיכר בכל פעם שמישהו מגיע מימינך, אתה לא יכול להאט בכל צומת ל-30-40 קמ"ש, ואתה לא יכול להקטין את הסיכוי לתאונה ל-0%. אני מסכים איתך שתמיד צריך לצפות דברים מראש, לשים לב מה עושים הנהגים סביבך ולהיות מוכן לטעויות שלהם, אבל יש עוד נהגים סביבך, ואתה לא יכול להיות "יותר מדי" זהיר מבלי לתקוע או להפריע לתנועה סביבך.

 

ובמקרה הספציפי הזה האשמה שלי היא אולי של אחוזים בודדים, וגם זה בהגזמה. אומנם ראיתי שהיא נוסעת יחסית מהר, אבל היה לה המון מרחק בשביל לעצור בזמן (משאית הייתה מספיקה לעצור), היה לה שדה ראייה מלא, ולמעשה לא הייתה לה שום סיבה להתנגש בי. עם זאת, עובדה שהצלחתי להתחמק חלקית ולמנוע תאונה קשה יותר שנגמרה בשפשופים ובירידה של הצבע (אם היא הייתה מתנגשת בדלת או בכנף אני מניח שהנזק היה גדול יותר).

 

לא אכנס כרגע לאשמים, אבל צריך לשנות את הכותרת מ"תאונה" ל "שיפשןף קל ביותר", ולפני שאתה הולך למוסך, תנסה לעבור על זה עם פוליש.

דוגמאות לתאונה ללא פצועים. {לא עלינו כמובן}

 

זה סתם עניין של הגדרות. בסופו של דבר אירעה תאונה (ולא שפשוף של רכב חונה למשל), גם אם קלה מאוד.

ולא נראה לי שפוליש יעזור. השריטות די עמוקות, ויש מספר מקומות שהצבע ממש ירד עקב המכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנזק שלך הוא "שטותי", חייך והמשך בחייך העיקר שלא עברת משהו גרוע מזה.

יפה על העירנות (טוב זה אלף בית...), אני מסכים חלקית עם חן, פעם הבא פשוט תאט ואם צריך אז גם לעצור, נכון שברוב הפעמים הדבר יסתיים שייתנו לך את הזכות קדימה אבל בשביל למנוע את הסיכון הקטן הזה, שווה לחכות/לעצור כדי למנוע.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביעה מקומית בלבד עם קצת חומר מילוי, בצורה מקצועית כדי שלא ירגישו איפה זה קרה, או האם בכלל היה משהו, לא צריכה לעלות יותר מ-300 400 שקל. לך לא תהיה בעיה של התאמת צבע, מפני שזה רכב חדש שלא הספיק לדהות בשמש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, בתיאוריה אתה לגמרי צודק, הבעיה היא שבמציאות זה לא תמיד אפשרי. אתה לא יכול להאט בכיכר בכל פעם שמישהו מגיע מימינך, אתה לא יכול להאט בכל צומת ל-30-40 קמ"ש, ואתה לא יכול להקטין את הסיכוי לתאונה ל-0%. אני מסכים איתך שתמיד צריך לצפות דברים מראש, לשים לב מה עושים הנהגים סביבך ולהיות מוכן לטעויות שלהם, אבל יש עוד נהגים סביבך, ואתה לא יכול להיות "יותר מדי" זהיר מבלי לתקוע או להפריע לתנועה סביבך.

 

לא בכל פעם שרכב מגיח מימין, בכל פעם שהוא מגיח במהירות גבוהה משלי ובכל פעם שבהסתכלות לתוך תא הנוסעים של הרכב השכן אני רואה שהוא בכלל לא "סופר" אותי...

 

שים לב שאתה אומר דבר והיפוכו: "להיות מוכן לטעויות שלהם [הנהגים האחרים], אבל יש עוד נהגים [קרי: אותם נהגים אחרים] מסביבך."

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן וגדי, לדעתי שניכם צודקים. אין ברירה אלא למצוא נקודת איזון בין להיות חכם/צודק/זריז.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב להיכנס לתוך שריון פלדה ולנעול את עצמך בחדר עם אספקה רבה של מים ושימורים. ככה לא תסבלו מהתנגשויות ולא מתאונות.

גדי הזנק נראה לא רציני בכלל. האם הנהגת הודתה באשמתה? אמרה שתישא בעליות? יש עדים?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...