Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

הזמנתי רכב חדש עם הילוכים ידניים, ובנסיעת מבחן הסתבר לי שב6 שנים על אוטומט הספקתי לשכוח איך משתמשים בצורה טובה בהילוכים ידניים

 

אני צריך קצת עזרה לרענן את הזיכרון:

- עד כמה זה פוגע ברכב כשאני לוחץ על הגז (קצת יותר ממה שצריך כדי להחזיק את החיבור של הקלאצ' חזרה להילוך) כשהקלאצ' חצי לחוץ? ישרוף את הקלאצ' או שכל עוד אני לא מעלה אותו לסל"ד גבוה מידי (נגיד עד 3K) הכול בסדר?

- כשאני מאיט, נגיד מהילוך רביעי, לפני רמזור (צריך לעצור לגמרי או כמעט לגמרי), אני יכול ללחוץ על הבלמים והקלאצ' עד לעצירה מוחלטת בלי להוריד הילוכים? (כמובן שכשאני אצתרך להתחיל לנסוע אני מוריד להילוך המתאים)

- כשאני עומד ברמזור, זה יפגע ברכב אם אני אעביר לניוטראל ואעזוב את הדוושה של הקלאצ'?

- בירידה כשאני מעלה הילוך, בלי ללחוץ על הגז, אני יכול להחזיק את הקלאצ' עד שהרכב מאיץ (3~4 שניות) ולהעביר נגיד משני לרביעי? (ירידות של טבריה לדוגמא)

- שאלה בטיחותית: בבלימת חירום, עדיף להוריד הילוך תוך כדי לחיצה על הבלמים או בלמים + קלאצ' עד לעצירה?

 

טיפים נוספים לשימוש נכון ברכב ידני יתקבלו בברכה,

 

תודה מראש לעוזרים ויום טוב!

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

פורסם

אל תתבייש לקחת שיעור רענון אצל מורה נהיגה על גיר ידני- אפילו ואולי עדיף על הרכב שלך.

בסוף זה הבטיחות שלך ושל כולנו.

זאת עוד לפני התקינות המכנית של רכבך.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם
שלום לכולם,

 

הזמנתי רכב חדש עם הילוכים ידניים, ובנסיעת מבחן הסתבר לי שב6 שנים על אוטומט הספקתי לשכוח איך משתמשים בצורה טובה בהילוכים ידניים

 

אני צריך קצת עזרה לרענן את הזיכרון:

- עד כמה זה פוגע ברכב כשאני לוחץ על הגז (קצת יותר ממה שצריך כדי להחזיק את החיבור של הקלאצ' חזרה להילוך) כשהקלאצ' חצי לחוץ? ישרוף את הקלאצ' או שכל עוד אני לא מעלה אותו לסל"ד גבוה מידי (נגיד עד 3K) הכול בסדר? לא הייתי מתייחס לכך כשאלה, אלא יותר כככה מתחילים וזה קורה, אבל כמות הפעמים שזה יקרה לך לא משמעותית, עד שתשתפשף שוב ותחזור לעניינים.

- כשאני מאיט, נגיד מהילוך רביעי, לפני רמזור (צריך לעצור לגמרי או כמעט לגמרי), אני יכול ללחוץ על הבלמים והקלאצ' עד לעצירה מוחלטת בלי להוריד הילוכים? (כמובן שכשאני אצתרך להתחיל לנסוע אני מוריד להילוך המתאים) אפשרי. אבל הבלמים ישחקו מהר יותר.

- כשאני עומד ברמזור, זה יפגע ברכב אם אני אעביר לניוטראל ואעזוב את הדוושה של הקלאצ'? כל עוד אתה בניוטרל אין חובה להחזיק קלאץ'. כל עוד מורם האנדברייק או בלם.

- בירידה כשאני מעלה הילוך, בלי ללחוץ על הגז, אני יכול להחזיק את הקלאצ' עד שהרכב מאיץ (3~4 שניות) ולהעביר נגיד משני לרביעי? (ירידות של טבריה לדוגמא) אפשרי, כל עוד ההילוך מתאים למהירות. במקרה כזה אפשר פשוט להחזיר לניוטרל ואז להוריד לשני. לחיצה ממושכת על הקאלץ' תגרום לשחיקה בתרם עת.

- שאלה בטיחותית: בבלימת חירום, עדיף להוריד הילוך תוך כדי לחיצה על הבלמים או בלמים + קלאצ' עד לעצירה? בבלימת חירום מומלץ קודם ללחוץ בלם ואז להכניס קלאץ' בשביל לתת גם למנוע לבלום, אבל בפועל זה עלול להיות שונה. הכי נכון יהיה לבלום הכי חזק שאפשר, כי לטעמי אם אתה בחמישי ולוחץ קודם בלם ואז קלאץ', בלימת המנוע לא תהיה משמעותית כלל.

 

טיפים נוספים לשימוש נכון ברכב ידני יתקבלו בברכה,

 

תודה מראש לעוזרים ויום טוב!

 

 

טיפים-

- תבלום עם הילוכים ובלמים יחד. בייחוד בירידות, לשמור על הילוך נמוך ולבלום יחד עם ההילוכים.

וחשוב מאוד - מצטרף להמלצה של לקחת שיעור רענון - אין כמו מעשי.

 

זה כרגע מה שעולה לי

שיהיה בהצלחה

פורסם
אל תתבייש לקחת שיעור רענון אצל מורה נהיגה על גיר ידני- אפילו ואולי עדיף על הרכב שלך.

בסוף זה הבטיחות שלך ושל כולנו.

זאת עוד לפני התקינות המכנית של רכבך.

 

עידן

+1

יש דברים שקשה להסביר דרך הפורום קח 1-2 שיעורים והמורה יסביר לך בפועל.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אל תתבייש לקחת שיעור רענון אצל מורה נהיגה על גיר ידני- אפילו ואולי עדיף על הרכב שלך.

בסוף זה הבטיחות שלך ושל כולנו.

זאת עוד לפני התקינות המכנית של רכבך.

 

עידן

חשבתי על זה, ויש סיכוי שאני אעשה את זה, אבל אני אצתרך לקחת את הרכב מהסוכנות ולנסוע עליו מספר ימים עד שאני אגיע לשיעור, אז רצוי שאני אדע לתפעל אותו מספיק טוב בשביל הנסיעה הראשונה ואחרי זה אני כבר אראה אם צריך שיעור ריענון.

 

לגבי השאר:

בלימה עם המנוע אפשרים גם כשאני בסל"ד נמוך (נגיד בהילוך שלישי)? מצב שבו אני בהילוך רביעי, מחזיק בלם - באזור 1K סל"ד מעביר לשלישי ועוזב בלאצ', טורים עולים ל-2K, הבלימה תהיה מורגשת או שכדאי פשוט לא לעזוב את הקלאצ' ולבלום עד הסוף? (או להוריד הילוך לשני כדי שהטורים יעלו יותר והמנוע יתנגד יותר?)

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

פורסם

את זה תוכל לעשות טוב יותר כשתכיר את הרכב ואת טווח הסלד שלו,כעיקרון בלימת מנוע נכונה היא אחלה דרך לשמור על הבלמים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

עד כמה זה פוגע ברכב כשאני לוחץ על הגז (קצת יותר ממה שצריך כדי להחזיק את החיבור של הקלאצ' חזרה להילוך) כשהקלאצ' חצי לחוץ? ישרוף את הקלאצ' או שכל עוד אני לא מעלה אותו לסל"ד גבוה מידי (נגיד עד 3K) הכול בסדר?

לא נורא כל עוד לא תהפוך את זה להרגל.

 

כשאני מאיט, נגיד מהילוך רביעי, לפני רמזור (צריך לעצור לגמרי או כמעט לגמרי), אני יכול ללחוץ על הבלמים והקלאצ' עד לעצירה מוחלטת בלי להוריד הילוכים? (כמובן שכשאני אצתרך להתחיל לנסוע אני מוריד להילוך המתאים)

עדיף להוריד הילוכים, אך בעדינות ובלי ליצור בלימת מנוע חזקה. המטרה בהורדת ההילוכים כאן היא לא לעזור לרכב לבלום אלא להישאר תמיד בהילוך שיאפשר לך להאיץ אם תצטרך (אם הרמזור יתחלף, למשל).

 

כשאני עומד ברמזור, זה יפגע ברכב אם אני אעביר לניוטראל ואעזוב את הדוושה של הקלאצ'?

לא, להיפך. אבל, כל עוד לא עצרו מאחוריך רכב או שניים, עדיף להישאר בהילוך כדי שתוכל להאיץ את הנהג מאחוריך לא יאט בזמן ויאיים להיכנס בך מאחור.

 

בירידה כשאני מעלה הילוך, בלי ללחוץ על הגז, אני יכול להחזיק את הקלאצ' עד שהרכב מאיץ (3~4 שניות) ולהעביר נגיד משני לרביעי? (ירידות של טבריה לדוגמא).

תאורטית אפשר אבל לדעתי כשמדובר בעליה בסולם ההילוכים (במקום בירידה) עדיף לדעתי לעבור הילוך אחרי הילוך.

 

שאלה בטיחותית: בבלימת חירום, עדיף להוריד הילוך תוך כדי לחיצה על הבלמים או בלמים + קלאצ' עד לעצירה?

אין צורך להוריד הילוכים בבלימת חירום. בסופו של דבר לא הבלמים ולא המנוע עוצרים את הרכב אלא הצמיגים שנוגעים בקרקע. כיון שהבלמים כשלעצמם חזקים הרבה יותר ממה שהצמיגים מסוגלים להאט, כל האטה נוספת על ידי בלימת מנוע או כל אמצעי אחר לא תעזור כלל, כי אתה כבר בולם הכי חזק שאפשר. ללחוץ על המצמד (לאחר תחילת הבלימה) כן רצוי כדי לשמור על כוח המנוע זמין, אבל כן רצוי.

 

טיפים נוספים לשימוש נכון ברכב ידני יתקבלו בברכה,

 

1. שמור על כוח המנוע זמין בכל מצב ככל הניתן

2. היה עדין.

3. שמור את הידיים על ההגה ולא על מוט ההילוכים, ואת רגל שמאל על המדרס ולא על המצמד - ככל הניתן.

 

תבלום עם הילוכים ובלמים יחד. בייחוד בירידות, לשמור על הילוך נמוך ולבלום יחד עם ההילוכים.

 

בירידה לא בולמים עם ההילוכים. בירידה עושים בדיוק מה שעושים בישורת: משתמשים בבלמים כדי להאט למהירות הרצויה, ואז משתמשים בהילוכים כדי לשמור על הרכב במהירות הזאת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן,

תודה על התשובה המפורטת.

 

למה אתה מתכוון כשאתה כותב "לשמור על כוח מנוע זמין"? לנתק אותו מהגלגלים כדי שימשיך להסתובב ולחבר אותו כשצריך בהילוך הנדרש או להיות תמיד בהילוך המתאים (בלי קלאצ') כדי שבלחיצה על הגז להאיץ ישר?

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

פורסם

תלוי בסיטואציה:

א. בזמן נסיעה (האצה או שיוט במהירות קבועה) יש להישאר בהילוך המתאים - מובן מאליו.

ב. בזמן האטה, עליך להישאר בהילוך המאפשר כוח זמין כשהמצמד לא לחוץ. לשם כך עליך להוריד הילוכים.

ג. בזמן בלימת חירום, מסתפקים רק בלחיצה על המצמד כדי למנוע מהמנוע להיכבות

ד. בזמן עמידה במקום כשאין רכבים עומדים מאחוריך, יש להישאר בהילוך ראשון עם מצמד לחוץ כדי לאפשר חיבור המצמד והאצה פתאומית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...