Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ZAZ 968M בישראל


ilya.sn
שימו לב! השרשור הזה בן 2032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זיכיון חוקי בטוח שלא היה.

 

הדור הראשון הועתק מפיאט 600, רק הועתק, ללא זיכון רשמי.

 

הדור השני הוא סוג של פיתוח עצמאי בהשראת כמה דגמים מערביים. הוא יותר דומה ל NSU PRINZ 4 מאשר להילמן אימפ,

 

יש הטוענים שגם NSU וגם ZAZ העתיקו בהקטנה עיצוב של שברולט קורבייר.

 

המנוע שם הוא V4, ככל הנראה פיתוח עצמאי. בתקופת בדיקות אבות הטיפוס ניסו מנועים שהתבססו על BMW 700 וחיפושית.

 

אבל בסוף הלכו על V4.

 

 

 

 

זה בגלל שהם היו צריכים להתמודד עם חורף קשה ותמיסת מלח שהיו מפזרים על הכבישים להמסת קרח.

 

כאן יהיה לו יותר קל.

 

 

 

איליה, תחדש!

 

זו העתקה מ NSU פרינץ 4.

בגרמניה, כשעושים מפגש NSU בין לאומי שקרוב לגבול מסך הברזל לשעבר, תמיד משתתפים כמה כאלה.

NSU Club Israel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה מהפרינץ הסובייטי 8).

 

מעניין מי יהיה הראשון שייבא את האינוולידקה...

 

אולי אותי זה היה יכול לעניין כי הרכב בא עם מנגנון יד Built-In. אגב הנהיגה במנגנון שישנו ברכב הזה היא די מסורבלת ובמערב אירופה הפסיקו להשתמש בשיטה זו באמצע שנות הששים של המאה שעברה.

 

הלחיצה על הגז נעשית באמצעות מסגרת הברזל שעל גלגל ההגה, והבלימה ע"י מנוף שנמצא מקביל למוט ההילוכים.

 

אם הייתי נולד ברוסיה אז סביר להניח שזה היה הרכב הראשון שלי.:shock:

 

כשקבלתי רשיון ב-1983 ה"דגם המייצג" של ביטוח לאומי באותה תקופה לזכאים בדרגה שלי היה...פיג'ו 504.

 

הוריי החליטו לצ'פר אותי בהגה כח וכך הפכתי לבעלים הגאה של פיג'ו 505 שנת 1984 שהיה הרכב הראשון שלי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה שום רישיון מ NSU.

 

מצורף עמוד מתוך הספר: Prinzen Garde שמתאר את תולדות NSU. אולי מישהו יכול לתרגם לנו את הקטע של ה-ZAZ.

 

דרך אגב, באותו פרק מסופר גם על דגמי ה"רעמסס" שיוצרו במצרים על בסיס ה-NSU.

scan0002.jpg

כרמל טוכמן

 

NSU CLUB ISRAEL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חשוב, אנסה לתרגם מחר את כל הקטע.

אבל בקיצור: ב- 1958 החלו לייצר את ה- ZAZ הראשון שהתבסס על המבנה של הפיאט 600, עם מנוע V4 מקורר אויר.

ב- 1962 הוצג ה- ZAZ-966B שהיה העתק של הפרינץ 4, המנוע היה V4 מקורר מים (לדעתי זאת טעות, הוא המשיך להיות מקורר אויר. עכשיו אפשר לבדוק בארץ...). גם המתלים שונים משל ה"פרינץ".

בשום מקום לא הוזכר רשיון !

 

ה"רעמסס" המצרי התבסס על המכניקה של ה"פרינץ" (ופחות על הצורה), כנראה עם רשיון...

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל דגמי זאז עד הטאווריה (מנוע והנעה קדמיים, פחות או יותר חיקוי פיאסטה) היו מקוררי אוויר.

 

תתחדש, כל הכבוד! מקווה גם אצלי יום אחד, אם כי אני אוהב אותם עם אזניים :-D

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורף עמוד מתוך הספר: Prinzen Garde שמתאר את תולדות NSU. אולי מישהו יכול לתרגם לנו את הקטע של ה-ZAZ.

 

 

 

 

תרגום: (זה מאוד פשוט, מריצים OCR על התמונה ואז תרגום גוגל).

 

תוצרת ברית המועצות.

 

ל NSU PRINZ בשנת 1963 היה ניסיון גם בחלק אחר של העולם, הוא קיבל תשומת לב מסויימת בברית מעוצות.

 

בשנת 1958 במפעל בעיר זאפורוז'יה שעל גדות נהר דנפר באוקראינה, בהצעת ראש הממשלה ניקיטה חרושצ'וב התחילו לייצר רכב עם מנוע אחד ליטר אחורי, תחת השם "זאפורוז'ץ". הרכב התסבסס על פיאט 600 האיטלקית.

 

 

הדגם המחליף היה העתק של PRINZ 4. אורכו היה 3730 מ"מ, קצת יותר גדול מאשר המקור.

 

אב טיפוס הוצג באביב 1962, בשנת 1963 החל יצור סדרתי.

 

הרכב היה בעל מרכב אחוד, מתלה קידמי עם מוטות פיתול וזרועות אורך, מתלה אחורי נפרד עם מוטות רוחב.

 

מנוע V 90 מעלות בנפח 887 סמ"ק.

 

 

כיתוב מתחת לתמונה -

 

הרכב הקטן הראשון מאוקראינה התבסס על פיאט 600, בהמשך הדגם הוחלף והיה העתק של NSU PRINZ 4

 

 

 

 

אין אף מילה על ייצור ברישיון. רק העתק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רכב חמודדד ! ואיזה אומץ צריך בשביל להשקיע סכום כזה על רכב כזה מברוק ומזללל טובבב על הקניה,

ברוסיה זה היה אחלה רכב שטח היה עובר בהרבה מקומות שרכבים אחרים לא היו עוברים בכלל.

אז תתחדש ותהנה ממנו !

 

אליה הסרטון מוקדש לך ;-)

חחח היא משווה את הזאז כמו לרוב המסורת של למבורגיני שה 968 רכב קופה הנעה אחורית ועם מנוע אחורי.

והיא אומרת שה M בדגם פירושו Mega Muscled Man חחחחח הרגה אותי

 

 

mzN9qLKN2RY דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

דייב

לא יודע לגבי הרכב, אבל הבחורה....מכונית על

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה דגם גאי 127 הולך לייבא? אותו דבר? או שזה עם האוזניים?

אני רציתי ספציפית את הדגם הזה בגלל שהיה לנו כזה ברוסיה כשהייתי קטן.

 

התענוג עלה הרבה כסף...למרות שעכשיו אני יודע איך אפשר לחסוך קצת אבל לא יותר מדי...

ראיתי שבעבר רשמו פה שזה יעלה משהו כמו 20 אלף ש"ח בארץ אז זה ממש לא כך, אם רוצים לייבא רכב במצב טוב צריך קודם כל למצוא כזה ואז להכין לפחות 40-50 אלף ש"ח ( שזה המינימום שבמינימום, לי עלה הרבה יותר)

 

בקצב שיפוץ הרכבים (וכמות) של גיא הוא צריך לפתוח מוזיאון רכב (תחרות לראלקס?:lol:)

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה מהפרינץ הסובייטי 8).

 

מעניין מי יהיה הראשון שייבא את האינוולידקה...

 

 

8.jpg

 

http://englishrussia.com/2007/07/27/invalidka-szd-some-history-and-tunning/

 

בהיותי ילד קטן באוקראינה עמדה אחת כזאת בדיוק ובאותו הצבע ליד הבניין שבו הייתי גר, הייתה שייכת למישהו קטוע רגליים אשר היה נוסע בה. מעלה זכרונות...

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, רכישה מרגשת ללא ספק, תן קצת יותר פרטים על איך מצאת, איך קנית...

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, רכישה מרגשת ללא ספק, תן קצת יותר פרטים על איך מצאת, איך קנית...

 

טוב כמו שאמרתי זה היה חלום מאד ישן שלי.

לפני בערך ארבע שנים החלטתי שאני הולך על זה והתחלתי לחפש את הרכב באתרי יד 2 ברוסיה ואוקראינה אבל כל המכוניות היו די "גמורות" ולא רציתי להביא לארץ גרוטאה ולהתחיל להתעסק איתה פה. במהלך התקופה גם הייתי כמה פעמים במוסקבה וראיתי איזה 6 מכוניות שנראו טוב במודעות אבל בפועל לא כל כך. בסוף לפני 5 חודשים בערך מצאתי את המכונית הזאת שבעצם מאז שיוצרה לא נסעה בכלל, היה עליה 320 ק"מ. הרכב עמד כל החיים בחנייה סגורה. ברכב אפילו יש מטף כיבוי אש שנת 82, בתיק עזרה ראשונה תרופות משנת 82 ובמאפרה שני בדלי סיגריות שעישנו עוד בתקופה הסובייטית. נסעתי למוסקבה ראיתי אותה וקניתי, אחרי זה העבירו לי אותה על משאית לאירופה ומשם במכולה לארץ. זהו בגדול.

Subaru Impreza GT 99, Zaporozhets ZAZ 968M 82, Lada VAZ 2106 90

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, על מנת לסגור את סיפור הרשיון..פניתי למר רלף פלגמן שאחראי על שימור המותג NSU באוודי נקרסולם. הוא בדק והמסקנה היא שלא היו הסכמים והייצור הרוסי היה עצמאי.

 

מר פלגמן שלח לי חומר מעניין על הייצוא של NSU לישראל בראשית שנות ה-60..אני אפתח בנדון שרשור נפרד

כרמל טוכמן

 

NSU CLUB ISRAEL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...