Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת נוזל בלמים וקלאצ' בטויוטה יאריס T Sport 2006


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

החלפת נוזל הבלמים (והקלאצ' על הדרך) היא חלק משגרת הטיפולים בכל רכב. בטויוטה ההנחייה היא כל שנתיים אך יש גם לראות מה הנחיית יצרן נוזל הבלמים שכן נראה שיש הבדלים באורך החיים המוצהר בין יצרנים שונים.

 

מאחר ועברו כמעט שנתיים וחצי מההחלפה הקודמת, נפגשתי היום עם חבר שלי והחלפנו יחד את נוזל הבלמים ברכב. יש לציין כי שנינו מכירים את העבודה היטב ויודעים מה לעשות. מי שאינו בקיא בעסק שלא יעז להתעסק עם המערכת. זה לא צחוק ולא מקום לניסוי וטעייה. השרשור הזה בא להעשרת הידע ולא לעודד אף אחד לבצע טיפול כזה באופן עצמאי!

 

הנוזל הנבחר הוא של חברת מוטול בתקן DOT5.1. מדובר בנוזל סינטטי מלא בין האיכותיים (והיקרים) בשוק. החלטתי לשדרג את ה DOT3 המקורי מאחר ולא מצאתי כל סיבה להמשיך ולהשתמש בו, ה 5.1 עולה עליו בכל הפרמטרים ואין כל בעיית תאימות.

 

1. איתור משאבת הקלאצ' ופיטמת הניקוז. הפיטמה מכוסה בגומי שחור והסרתו חושפת את חריר הניקוז. פתיחת בורג 8 גורמת לנוזל להתחיל ולצאת מהחריר.

IMG_0001.JPG

 

2. מיכל נוזל הבלמים (במקרה הנ"ל משותף גם למשאבת הקלאצ').

IMG_0002.JPG

 

3. שאיבת הנוזל מכוסית המילוי עד קו המינימום.הרעיון הוא לצמצם את פעולת הפמפום הנדרשת, שאיבת הנוזל הישן חוסכת הרבה פמפומים עם הדוושות. ניתן לראות כי הנוזל שיצא היה בצבע שקוף-ירקרק - מצב מצויין.

IMG_0004.JPG

 

4. חיבור צינורית הניקוז עם שסתום האל-חזור אל פטמת הניקוז ופמפום דוושת הקלאצ' עד יציאת נוזל חדש ונקי. זו למעשה הדרך הבטוחה להחלפת כל הנוזל בצנרת הקלאצ'. שימו לב לשסתום האל-חזור על הקו מה שמבטיח שאוויר לא יכנס למערכת.

IMG_0003.JPG

 

5. פירוק הגלגלים הקדמיים ומדידת עובי צלחות הבילום הקדמיות. ע"פ ספרות היצרן עובי הצלחות צריך לנוע בין 22 ל 17 מ"מ. עומד בספפיקצייה :wink:

IMG_0005.JPG

 

6. מדידת עובי רפידות הבלם. ספרות היצרן קובעת כי עובי רפידות הבלם צריך להיות בין 12 ל 1 מ"מ, כאשר ברור שעובי אפסי של 1-2-3 מ"מ מחייב החלפה. ניתן לראות כי יש 7 מ"מ של בשר רפידות, די והותר עד לטיפול הבא. הרכב גמע עד היום כ 70,000 ק"מ ומעולם לא החליפו רפידות או צלחות, גם לא חריטה. בכלל, בלמים זה לחלשים, גבר אמיתי בולם עם הרוח :wink:

IMG_0006.JPG

 

7. פירוק כל גלגל בנפרד וביצוע ניקוז נוזל הבלמים כמו שמפורט על הקלאצ'. כאן יש להיזהר ולא לתת לדוושת הבלם לרדת עד הסוף, מעשה כזה עלול להביא לקריעת הדיאפרגמה הפנימית במשאבה ולהריסתה. שמנו קרש קטן תחת הדוושה ופמפמנו אותה בעדינות. יש לציין כי במוסכים ישנה מכונה ייעודית והיא היא המומלצת לביצוע הפעולה.

 

8. אם כבר מפרקים גלגלים לא נשטוף? מים, סבון כלים ומגבת ישנה זה כל מה שצריך

IMG_0008.JPG

 

זהו. סה"כ מדובר בתהליך פשוט למדי אך חייבים לבצע אותו בזהירות. לאחר ההחלפה ביצעתי נסיעת מבחן זהירה בכדי לראות שהכל מתפקד כמו שצריך. מחר בבוקר שוב אבדוק נזילות ובימים הקרובים אעקוב אחר מפלס הנוזל. רשמים מהמעבר ל DOT5.1 אם בכלל יהיו כאלה אעדכן במהלך השבועות הקרובים.

 

סעו בזהירות!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראשית כל, שאפו על ההשקעה ועל הצילומים+הסברים.

יש לי כמה שאלות.

 

1. האם לנוזל הבלמים DOT 5.1 יש בעית תאימות ידועה עם מכלולים כלשהם? אם הנוזל הזה כל כך טוב, איך זה שלא נתקלתי במערכות שעדיין עובדות עמו באופן נפוץ ברכבים? אני יודע שDOT 3 וגם DOT 4 נפוצים, אך לא נתקלתי ב5.

2.רשמת שמיכל נוזל הבלמים משותף גם למשאבת הקלאץ'.

אם אני מבין נכון, נוזל הבלמים משמש גם כנוזל סיכה למשאבת הקלאץ'? או ששמן תיבת ההילוכים אמור לשמש גם כנוזל הסיכה למשאבת הקלאץ'?

פעם ראשונה שאני שומע על נוזל משותף ל2 המכלולים :?

3. מה העלות של נוזל הבלמים?

4. איפה החתול הדוגמן התורן, ומדוע לא צילמת אבטיח כקנה מידה? :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים שתנועת הדוושה מועברת למזלג של הקלאץ ע"י כבל, ויש רכבים שהתנועה היא ע"י לחץ הידראולי.

אצל פותח האשכול הקלאץ הוא "הידראולי" במקום שיהיו 2 מיכלים אחד לקלאץ ואחד לנוזל הבלמים יש רכבים שהמיכל הזה הוא משותף, ויש רכבים שיש 2 מיכלים נפרדים.

 

הנוזל בלמים משמש סיכה למשאבות, אין קשר בין השמן גיר לבין הנוזל בלמים בכלל אלו שני מכלולים שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאסטר, הכל טוב ויפה. שאלה אחת לי אלייך. כפי שידוע לי ותקן אותי אם אני טועה. מוטול היא חברה שמתמחה בנוזלים, שמנים ושאר תרסיסים לשימוש באופנועים יותר מאשר למכוניות הלא כן? לפחות במדינת ישראל. אני יכול להתערב איתך וזאת מניסיון שאם היית בוחר נוזל בלמים איכותי ביותר מחברה אשר מייצרת נוזל בלמים למכוניות הוא היה עולה הרבה יותר זול. ישנם מצבים במציאות בה פריט אחד מיוצר הן עבור מכוניות והן עבור אופנועים ודווקא בגלל שמדובר באופנועים המחיר הוא דווקא יותר יקר. קח לדוגמה נוזל קירור. 4 ליטר נוזל קירור של פרסטון עולה 50 שקלים. ליטר אחד של נוזל קירור של מוטול לדוגמה עולה 50 שקלים. נו, אתה באמת חושב שהנוזל של מוטול הוא באמת הרבה יותר איכותי מהנוזל של פרסטון? לא מדובר כאן על שמני RP. כמובן שאפשר למצוא עוד דוגמאות כמו למשל דיסקים ורפידות ברקס. חברת EBC מייצרת את הנ"ל גם למכוניות וגם לאופנועים. בקיצור, כשזה מגיע לאופנועים אז המחיר לפתע מרקיע שחקים. מעניין למה.

 

הנה עובדה. מחיר חצי ליטר (500 CC) של נוזל בלמים 5.1 של מוטול עולה 58 שקלים.

מחיר חצי ליטר של נוזל בלמים 5.1 וולולין עולה 46 שקלים.

האם האיכות של הנוזל השני ירודה ביחס למוטול? אני לא חושב.

 

בוא נעבור לנוזל אחר.

ליקי מולי נוזל בלמים דוט 4 עולה 40 שקלים לחצי ליטר.

מוטול נוזל בלמים דוט 4 עולה 58 שקלים לחצי ליטר.

מקסול תוצרת סאסא, נוזל בלמים דוט 4 עולה גם הוא 40 שקלים לחצי ליטר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל, שאפו על ההשקעה ועל הצילומים+הסברים.

יש לי כמה שאלות.

 

1. האם לנוזל הבלמים DOT 5.1 יש בעית תאימות ידועה עם מכלולים כלשהם? אם הנוזל הזה כל כך טוב, איך זה שלא נתקלתי במערכות שעדיין עובדות עמו באופן נפוץ ברכבים? אני יודע שDOT 3 וגם DOT 4 נפוצים, אך לא נתקלתי ב5.

2.רשמת שמיכל נוזל הבלמים משותף גם למשאבת הקלאץ'.

אם אני מבין נכון, נוזל הבלמים משמש גם כנוזל סיכה למשאבת הקלאץ'? או ששמן תיבת ההילוכים אמור לשמש גם כנוזל הסיכה למשאבת הקלאץ'?

פעם ראשונה שאני שומע על נוזל משותף ל2 המכלולים :?

3. מה העלות של נוזל הבלמים?

4. איפה החתול הדוגמן התורן, ומדוע לא צילמת אבטיח כקנה מידה? :lol:

 

1. קראתי את תקן ה DOT בצורה די מעמיקה. לא מצאתי כל הבדל בין הנוזלים השונים למעט שלושה: טמפ' רתיחה יבשה, טמפ' רתיחה רטובה והבדלים בצמיגות.

DOT5.1 הוא בעל טמפ' הרתיחה הגבוהות ביותר ועם זאת בעל צמיגות מקסימלית מותרת שהיא בדיוק חצי מ DOT3. ההשערה שלי היא שהנוזלים החדשים יותר (4 ו 5.1) דלילים יותר כדי שיתאימו טוב יותר למערכות הבטיחות השונות כמו ה ABS וה ESP שכוללות משאבות ומעברי שמן דקים ומחייבות נוזלים דלילים יותר.

יוצא מין הכלל הוא DOT5 שמבוסס על סיליקון. לגביו יש הגבלות שונות ומשונות והוא גם היחיד שצבעו חייב להיות סגול ככה כדי להזהיר את המשתמש שהוא משתמש בנוזל שונה.

 

2. קרא את תגובותו של ba323f.

 

3. עלה לי 55 שקלים לבקבוק של חצי ליטר. DOT3 או 4 פשוט יעלה בין 20 ל 30 שקלים לאותה הכמות.

 

4. החתול הדוגמן נפטר בנסיבות מצערות ולא נמצא לו מחליף למרות שאני עובד על זה. אבטיח עושה לי כאב בטן.

 

 

מאסטר, הכל טוב ויפה. שאלה אחת לי אלייך. כפי שידוע לי ותקן אותי אם אני טועה. מוטול היא חברה שמתמחה בנוזלים, שמנים ושאר תרסיסים לשימוש באופנועים יותר מאשר למכוניות הלא כן? לפחות במדינת ישראל. אני יכול להתערב איתך וזאת מניסיון שאם היית בוחר נוזל בלמים איכותי ביותר מחברה אשר מייצרת נוזל בלמים למכוניות הוא היה עולה הרבה יותר זול. ישנם מצבים במציאות בה פריט אחד מיוצר הן עבור מכוניות והן עבור אופנועים ודווקא בגלל שמדובר באופנועים המחיר הוא דווקא יותר יקר. קח לדוגמה נוזל קירור. 4 ליטר נוזל קירור של פרסטון עולה 50 שקלים. ליטר אחד של נוזל קירור של מוטול לדוגמה עולה 50 שקלים. נו, אתה באמת חושב שהנוזל של מוטול הוא באמת הרבה יותר איכותי מהנוזל של פרסטון?

 

אני יודע שמוטול פופולרית מאוד בקרב האופנוענים ולא ברור לי למה, יש לי חשד שיש קשר אינטרסי-עסקי בין היבואן של מוטול ליבואן אופנוענים, אולי אותו בעל בית?

מוטול היא יצרנית נוזלים אוטומוטיביים מהשורה הראשונה ויש לה מגוון שמנים עצום ואיכותי יותר או פחות.

לצורך העניין, הנוזל שעמד על הפרק לפני שבחרתי במוטול היה של חברת ATE הגרמנית, נוזלים מאוד איכותיים המיועדים לרכב. מחיר 250 מ"ל של נוזל DOT4 הכי פשוט שלהם עמד על 29 שקלים (!) ואת הנוזל שחיפשנו (משהו שמבחינת המאפיינים שלו הוא כמעט DOT5.1 אבל עדיין נחשב כ DOT4) בכלל לא הצלחנו למצוא ואין לי ספק שגם אם היינו מוצאים הוא היה יקר אף יותר. למעשה אם Nakamichi מהפורום לא היה זורק את השם של מוטול זה בכלל לא היה עולה לי לראש.

אני כן חושב שהנוזל של מוטול איכותי יותר מפרסטון, מדובר בנוזל מחברה עם אבא ואמא, סינטטי 100% ומיוצר באירופה. אני סומך עליהם.

 

איתמר.

 

עריכה:

ערכת בזמן שכתבתי את ההודעה, אז הנה התייחסותי לעריכה.

DOT4 של ליקווי מולי כמעט ונבחר. העדפתי את המוטול בגלל שהוא 5.1. במחשבה שנייה אולי באמת היה כדאי לבחור ב LM בגלל שהוא ניתן להשגה בכל חנות חלפים בעוד את המוטול אני לא יודע מי עוד מחזיק חוץ מצנטרל. אני דוגל בשימוש קבוע באותו מותג ברכב ולא להחליף בכל טיפול משהו אחר.

במוצרים של וולווליין בכלל לא נתקלתי. עם כל הפטריוטיות שלי, אני מעדיף שלא לרכוש נוזלים מתוצרת הארץ.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לראות וללמוד ממך

70K ק"מ ועוד 7 מ"מ של רפידות זה באמת לבלום עם הרוח.. מה גם שהדיסקים נראים ממש טובים

 

הגעתי עכשיו ל85K ק"מ ו 3 מ"מ על רפידות מקוריות של קורולה 01 ידנית, הגיע הזמן להחליף..

מי היצרן של הרפידות שלך? אני רוצה גם

יש 3 סוגי אנשים אלה שיודעים חשבון ואלה שלא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצויין. רק מספר שאלות:

1. מדוע אסור ללחוץ עד הסוף את דוושת הבלם ? אני כבר שנים מחליף עם 2 בקבוקים ייעודיים (הכולל שסתום אל חזור) ולוחץ עד הסוף (לא מופיעה אזהרה זו בספר HAYNES).

2. איך אתה יודע שהנוזל החדש כבר הגיע ? האם רואים הבדל בצבעים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני יודע שמוטול פופולרית מאוד בקרב האופנוענים ולא ברור לי למה, יש לי חשד שיש קשר אינטרסי-עסקי בין היבואן של מוטול ליבואן אופנוענים, אולי אותו בעל בית?

מוטול היא יצרנית נוזלים אוטומוטיביים מהשורה הראשונה ויש לה מגוון שמנים עצום ואיכותי יותר או פחות.

לצורך העניין, הנוזל שעמד על הפרק לפני שבחרתי במוטול היה של חברת ATE הגרמנית, נוזלים מאוד איכותיים המיועדים לרכב. מחיר 250 מ"ל של נוזל DOT4 הכי פשוט שלהם עמד על 29 שקלים (!) ואת הנוזל שחיפשנו (משהו שמבחינת המאפיינים שלו הוא כמעט DOT5.1 אבל עדיין נחשב כ DOT4) בכלל לא הצלחנו למצוא ואין לי ספק שגם אם היינו מוצאים הוא היה יקר אף יותר. למעשה אם Nakamichi מהפורום לא היה זורק את השם של מוטול זה בכלל לא היה עולה לי לראש.

אני כן חושב שהנוזל של מוטול איכותי יותר מפרסטון, מדובר בנוזל מחברה עם אבא ואמא, סינטטי 100% ומיוצר באירופה. אני סומך עליהם.

 

איתמר.

 

עריכה:

ערכת בזמן שכתבתי את ההודעה, אז הנה התייחסותי לעריכה.

DOT4 של ליקווי מולי כמעט ונבחר. העדפתי את המוטול בגלל שהוא 5.1. במחשבה שנייה אולי באמת היה כדאי לבחור ב LM בגלל שהוא ניתן להשגה בכל חנות חלפים בעוד את המוטול אני לא יודע מי עוד מחזיק חוץ מצנטרל. אני דוגל בשימוש קבוע באותו מותג ברכב ולא להחליף בכל טיפול משהו אחר.

במוצרים של וולווליין בכלל לא נתקלתי. עם כל הפטריוטיות שלי, אני מעדיף שלא לרכוש נוזלים מתוצרת הארץ.

 

אין שום בעיה למצוא את מוצרי מוטול בחנויות אבזרים לאופנועים. הסיבה היחידה שלא רשמתי לך עוד חברות שמוכרות נוזל בלמים היא כי ראיתי את ההיצע מאתר של חנות אופנועים. אז ברור כשמש שבאתר של חנות אופנועים תראה נוזלי בלמים שפופולארי בקרב אופנועים ולא בקרב מכוניות. לעומת זאת, בחנויות לאבזרי רכב, אני בספק גדול אם תמצא חברות שקשורות לאופנועים.

לגבי נוזל קירור, ישנן כמובן חברות יותר איכותיות מפריסטון אבל עדיין, היקרה ביותר עדיין לא עברה את ה 100 שקלים למיכל של 4 ליטרים לנוזל קירור. עם כל הכבוד אני לא ממש מבין מה מיוחד כל כך בנוזל קירור של מוטול שהוא עולה 50 שקל לליטר. כמו שאמרתי, כאשר זה קשור לאופנועים אז פשוט קורעים במחיר.

דרך אגב, אהבתך (בעבר) למוצרי ROYAL PURPLE ידועה. אתה ממש אבל ממש לא רוצה לדעת כמה עולה תוסף שלהם למי רדיאטור לכמות של 473 סמ"ק. אם אני אגיד לך 116 שקל אתה תאמין? ומדובר רק על תוסף לא על נוזל קירור עצמו.

 

אכן ארנב אנרגיה (יבואנית מוטול) היא חברת בת של מטרו (יבואנית אופנועים).

 

והנה נחשף לו הקשר בין פופלאריות של המותג בקרב רוכבי אופנועים. פה קבור הכלב.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לראות וללמוד ממך

70K ק"מ ועוד 7 מ"מ של רפידות זה באמת לבלום עם הרוח.. מה גם שהדיסקים נראים ממש טובים

 

הגעתי עכשיו ל85K ק"מ ו 3 מ"מ על רפידות מקוריות של קורולה 01 ידנית, הגיע הזמן להחליף..

מי היצרן של הרפידות שלך? אני רוצה גם

 

כמו שאמרתי, מעולם לא החליפו צלחות או רפידות, הכל מקורי מיפן.

 

מדריך מצויין. רק מספר שאלות:

1. מדוע אסור ללחוץ עד הסוף את דוושת הבלם ? אני כבר שנים מחליף עם 2 בקבוקים ייעודיים (הכולל שסתום אל חזור) ולוחץ עד הסוף (לא מופיעה אזהרה זו בספר HAYNES).

2. איך אתה יודע שהנוזל החדש כבר הגיע ? האם רואים הבדל בצבעים ?

 

1. דוושת הבלם כמעט אף פעם לא מבצעת את כל המהלך שלה, בניגוד למשאבת הקלאצ' שכן עוברת את כל המהלך בכל לחיצה על דוושת הקלאצ'. בשטח המת בצילינדר משאבת הבלם מצטברים משקעים שעם הגעת הבוכנה (ועליה אטם הגומי) לשם עלולים לחרוץ את האטם, לפגוע בו ובעצם להשבית את המשאבה. ברגע שהאטם נקרע משאבת הברקס משולה למזרק בלי הגומי השחור.

השיטה בה פעלנו היא שיטה 'חאפרית' ולא נכונה ומזערנו את את האפשרות לבעייה ע"י הנחת קרש והגבלת מהלך הדוושה. הדרך הנכונה להחליף נוזל בלמים היא באמצעות משאבה ייעודית שיש במוסכים (מתחברת לפטמות הניקוז ושואבת את הנוזל הישן) או באמצעות משאבה הבונה לחץ מעל כוסית המילוי ומזרימה בלחץ נוזל חדש במערכת. יש רכבים בהם יש איסור מפורש לבצע החלפת נוזל בלם בצורה שעשינו, לא ברור לי למה.

 

2. בגלל שהנוזל היה איכותי ורק בן שנתיים היה קשה לראות הבדל ולדעתי בזבזנו הרבה חומר. לעומת זאת, בהחלפה הקודמת הוצא הנוזל המקורי (הרכב היה בן 5) ואז ראינו הבדל משמעותי בצבע.

 

Cortex, בכל הקשור לנוזלי קירור אני תמיד ממליץ על מקורי בלבד. אני לא יודע למה נוזל של מוטול או התוסף של רוייאל פרפל כה יקר (כי הם יכולים?), אבל ממה שחקרתי ולמדתי מומלץ נוזל מקורי בלבד או נוזל שתואם במדוייק להמלצות יצרן הרכב ולא להתפתות לכל מיני חברות איכותיות יותר או פחות שמוכרים מיצים צבעוניים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nice, אבל אני חושב שיש מקום לאזהרה בולטת, למניעת בלבול שיכול לעלות ביוקר רב:

מדובר על DOT5.1 ולא על DOT5.

 

למרות הדמיון בסימול התקן, מדובר על נוזלים שונים מאוד מבחינת ההרכב הכימי.

דרישות התקן לנק' רתיחה וצמיגות הן זהות לשני הנוזלים (וזו כנראה הסיבה ש-DOT עשו את הטעות (IMHO) וכינו אותם בשמות כל כך דומים ומטעים), אבל DOT5.1 מבוסס על פוליאתילן-גליקול, כמו DOT3 ו-DOT4, ולכן הם שלושתם תואמים ואפשר להכניס DOT5.1 למערכת שתוכננה ל-DOT3 או DOT4.

אבל DOT5 מבוסס על פוליסילוקסן (איזושהי תרכובת של סיליקון), והוא לא תואם כימית לאטמים שמיועדים למערכות DOT3,4,5.1.

אם תשימו DOT5 במערכת של DOT3,4,5.1, כל חלקי הגומי (אטמים וכו') שיבואו במגע עם הנוזל - יושמדו, ויהיה צורך לשפץ את כל מערכת הבלמים.

 

 

מאידך, כדאי שתדעו באותה הזדמנות, שנוזלי הפוליאתילן-גליקול ממיסים צבע די מהר.

אם יטפטף לכם כזה נוזל בלמים מסוג DOT3,4,5.1 על הצבע של הרכב, תוך זמן קצר ישאר סימן, עד כדי המסת כל הצבע באותם מקומות שבאו במגע עם הנוזל.

 

 

הבחירה ב-DOT5.1 היא טובה, אבל במקרה שלך היא טובה כנראה בדיוק כמו DOT3 או DOT4.

אם לא הגעת עד היום עם DOT3 "רטוב" (כלומר משומש) למצב קרוב לרתיחה של נוזל הבלמים, אתה גם לא תגיע למצב הזה עם DOT4 ועם DOT5.1, ולכן לא תרגיש בשום הבדל (אם תחשוב שאתה מרגיש - זה פסיכולוגי).

בפרט אם אופי השימוש שלך בבלמים הוא כזה שאחרי 70KKm עדיין נשאר לך חצי אורך חיים בבלמים הקדמיים - לא יהיה שום הבדל. פשוט לא תנצל את היכולת העודפת של ה-DOT5.1.

המוטיבציה המקורית לפיתוח נוזלי DOT5.1 היתה באמת הורדת הצמיגות (בכמחצית) לטובת מערכות ABS (כי גם ככה יש נוזלי DOT4 שבנק' הרתיחה עוברים את חלק מנוזלי DOT5.1), אבל אם הרכב שלך, שיש לו ABS, מגיע עם DOT3, זה אומר שהמערכת תוכננה לפעול כשורה גם עם הצמיגות הגבוהה יותר של DOT3,4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם בלמי הגלגלים האחוריים?

 

ד"א, גם אני, אחרי 60K עם הרפידות הקדמיות הנוכחיות, נמצא על בערך 6-7 מ"מ עובי.

למרות שאלה רפידות לא מקוריות, ממותג בלתי מוכר (לי לפחות) בשם Remsa (משהו ספרדי, אני חושב).

לרפידות האחוריות אותו עובי בערך, אבל אחרי כ-110K.

 

אתה יכול להציג תמונה יותר ברורה או לתאר בצורה ברורה את השסתום האל-חוזר ומיקומו?

איזה שסתום, איפה הוא נמצא, וכו'?

הכי טוב אם היית יכול להביא אותו איתך ביום שישי להראות לי.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כן חושב שהנוזל של מוטול איכותי יותר מפרסטון, מדובר בנוזל מחברה עם אבא ואמא, סינטטי 100% ומיוצר באירופה. אני סומך עליהם.

 

אתה מדבר כאן על נוזל צינון למנוע, כן?

מה המשמעות של נוזל צינון סינטטי 100%?

ומה זה נוזל לא סינטטי? מינרלי?

 

הנוזל הנבחר הוא של חברת מוטול בתקן DOT5.1. מדובר בנוזל סינטטי מלא בין האיכותיים (והיקרים) בשוק.

 

כנ"ל לגבי נוזל הבלמים.

מה זה נוזל בלמים לא סינטטי מלא, או לא סינטטי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DOT5.1 הוא בעל ... צמיגות מקסימלית מותרת שהיא בדיוק חצי מ DOT3.

ההשערה שלי היא שהנוזלים החדשים יותר (4 ו 5.1) דלילים יותר ...

 

1. הצמיגות הקינמטית המירבית המותרת על פי התקן של DOT5.1 היא מחצית מזו המקסימלית המותרת על פי התקן של DOT4 (לא 3). 900 לעומת 1800 סנטיסטוקס.

בפועל אפשר למצוא נוזלים משני התקנים עם צמיגויות נמוכות יותר.

 

2. הצמיגות הקינמטית המקסימלית המותרת על פי התקן ל-DOT4 היא דווקא גבוהה יותר משל DOT3

(1800 לעומת 1500 סנטיסטוקס). כלומר ל-DOT4 מתירים להיות סמיך יותר מ-DOT3.

 

כמו-כן, כל הצמיגויות האלה מתייחסות רק למדידה ב- 40- מעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...