Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האצה בסיבובים ואחיזת כביש, יש קשר?


TRIPLE xXx
שימו לב! השרשור הזה בן 7245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרצתי חיפוש אבל לא היו לי תוצאות משביעות רצון. :?

 

לפי מה שלמדתי בשיעורי נהיגה יש לבלום לפני הסיבוב ולהאיץ כאשר נמצאים בתוך הסיבוב.

 

האם ההאצה באמת גורמת לאחיזת כביש טובה יותר או שזה יותר נכון לגבי מכוניות ישנות בלבד(ללא מערכות אחיזה, חילוק הכוח שמגיע לגלגלים על ידי דיפרנציאל וכו')?

 

 

 

אדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפי מה שמלמדים בספר התיאוריה, אתה צריך להאט לפני הכניסה לסיבוב ולהאיץ כאשר יצאת ממנו.

 

ההאצה לא גורמת לאחיזת כביש טובה יותר, להיפך. במכוניות הנעה קדמית כאשר אתה מאיץ, הגלגלים צריכים להתמודד גםעם פעולת ההיגוי וגם עם פעולת ההאצה, וזה יוביל לאחיזת כביש נמוכה יותר מאשר סיבוב ללא האצה.

 

במכוניות הנעה אחורית כאשר אתה מאיץ בתוך הסיבוב אתה מסתכן בהיגוי יתר שעלול להפתיע אותך(אם אינך מוכן).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאיץ בתוך הסיבוב זו לא טכניקה נכונה להגברת אחיזה בשום מצב, אולי עם טנדר :D (ואפילו אז..).

 

העניין מאוד תלוי בכיול המכונית, אך מאחר וכל מכונית סדרתית לכביש מכויילת לתת-היגוי, קל לתת תשובה אחידה. בסיבוב, החלק הקדמי הוא זה שצריך אחיזה מוגברת, והאצה תגרום להעברת משקל אחורה שתפחית משמעותית את האחיזה מקדימה. מעבר לזה, כפי שצויין, במכוניות הנעה קדמית יתווסף כוח נוסף על הצמיגים הקדמיים, מה שיפחית עוד מהאחיזה שלהם.

 

הטכניקה הנכונה בתיאוריה היא בלימה חזקה לפני הסיבוב, והרפיה הדרגתית מהבלם תוך כדי הסיבוב, שתתחלף באפקס (שיא הסיבוב) בהאצה שתלך ותתחזק ככל שהסיבוב "נפתח".

זו רק תיאוריה, כמובן, אבל תיאוריה נכונה :D.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאיץ בתוך הסיבוב זו לא טכניקה נכונה להגברת אחיזה בשום מצב, אולי עם טנדר :D (ואפילו אז..).

 

העניין מאוד תלוי בכיול המכונית, אך מאחר וכל מכונית סדרתית לכביש מכויילת לתת-היגוי, קל לתת תשובה אחידה. בסיבוב, החלק הקדמי הוא זה שצריך אחיזה מוגברת, והאצה תגרום להעברת משקל אחורה שתפחית משמעותית את האחיזה מקדימה. מעבר לזה, כפי שצויין, במכוניות הנעה קדמית יתווסף כוח נוסף על הצמיגים הקדמיים, מה שיפחית עוד מהאחיזה שלהם.

 

הטכניקה הנכונה בתיאוריה היא בלימה חזקה לפני הסיבוב, והרפיה הדרגתית מהבלם תוך כדי הסיבוב, שתתחלף באפקס (שיא הסיבוב) בהאצה שתלך ותתחזק ככל שהסיבוב "נפתח".

זו רק תיאוריה, כמובן, אבל תיאוריה נכונה :D.

 

 

 

*** עריכה - אני כותב בלי סימני פיסוק. תתאמצו להבין ***

 

אז בעצם מה שאתה אומר זה שהנעה 4X4 מבטלת את התאוריה הזאת כי כיוון שהנעה היא בכל הגלגלים האחיזה היא בכל מהלך הסיבוב :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאיץ בתוך הסיבוב זו לא טכניקה נכונה להגברת אחיזה בשום מצב, אולי עם טנדר :D (ואפילו אז..).

 

העניין מאוד תלוי בכיול המכונית, אך מאחר וכל מכונית סדרתית לכביש מכויילת לתת-היגוי, קל לתת תשובה אחידה. בסיבוב, החלק הקדמי הוא זה שצריך אחיזה מוגברת, והאצה תגרום להעברת משקל אחורה שתפחית משמעותית את האחיזה מקדימה. מעבר לזה, כפי שצויין, במכוניות הנעה קדמית יתווסף כוח נוסף על הצמיגים הקדמיים, מה שיפחית עוד מהאחיזה שלהם.

 

הטכניקה הנכונה בתיאוריה היא בלימה חזקה לפני הסיבוב, והרפיה הדרגתית מהבלם תוך כדי הסיבוב, שתתחלף באפקס (שיא הסיבוב) בהאצה שתלך ותתחזק ככל שהסיבוב "נפתח".זו רק תיאוריה, כמובן, אבל תיאוריה נכונה :D.

 

שטויות במיץ לימונערק (אחלה משקה דר"א)

אני רוצה לראות אותך מגיע במהירות לסיבוב בולם בחוזקה וממשיך עם הבלימה לתוך הסיבוב, גם אם זה בהרפייה... פתאום לא תבין מה הבגאז' שלך עושה מלפניך..

אל תנסה להטעות פה אנשים על פי "תאוריות בלבד".

האחיזה בגדול במכוניות פרטיות שעל הכביש מתבטאת בחילוק משקל של הרכב:

אם יהיה יותר מידי משקל מאחורה (האצה חזקה...), יהיה תת היגוי (תסובב ת'הגה עד מחר, אני רוצה להמשיך ישר!)

אם יהיה יותר מידי משקל מקדימה (בלימה או אפילו עזיבה של גז הגורמת לחוסר משקל מאחורה) יהיה היגוי יתר (תראו את המדבקה של הנו פיר ששמתי בבגאז'...).

 

אנחנו לא רוצים את המקרים האלה, ולכן אנחנו צריכים לשלוט על הרכב ולאזן אותו ביניהם ובכך האחיזה תהיה מקסימלית!

 

מערכות אחיזה נועדו להתגבר על הטעויות של הנהג (בלימה האצה סטייה וכולי...) ס-ט-ו !

 

השאלה שלך בכלל היא כללית מידי ולא ניתן לענות עליה בצורה חד משמעית, שכן אחיזה זה דבר יחסי בין רכב אחד למשנהו.

אחיזה יכולה להתבטאות במצב הכביש (רטוב, חולי......) מצב הצמיגים וכו וכו וכו....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז בעצם מה שאתה אומר זה שהנעה 4X4 מבטלת את התאוריה הזאת כי כיוון שהנעה היא בכל הגלגלים האחיזה היא בכל מהלך הסיבוב :roll:

 

לא. בהנעה כפולה אמנם העומס שמוטל על הגלגלים הקדמיים בשעת פניה והאצה פוחת לעומת הנעה קדמית, אך זה עדיין מצב פחות טוב מאשר, נניח, הנעה אחורית.

ומה שעוד יותר חשוב הוא, שהמשקל עדיין עובר אחורה, בהנעה קדמית, אחורית, או כפולה, וזו הבעיה העיקרית.

האצה לפני אפקס של סיבוב יכולה לשפר את העניינים רק אם המכונית מכוונת מלכתחילה לספק יותר אחיזה בצד הקדמי, וזה כידוע לא מצב שמתקיים בשום מכונית כביש בלה בלה בלה..

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטויות במיץ לימונערק (אחלה משקה דר"א)

אני רוצה לראות אותך מגיע במהירות לסיבוב בולם בחוזקה וממשיך עם הבלימה לתוך הסיבוב, גם אם זה בהרפייה... פתאום לא תבין מה הבגאז' שלך עושה מלפניך..

אל תנסה להטעות פה אנשים על פי "תאוריות בלבד".

האחיזה בגדול במכוניות פרטיות שעל הכביש מתבטאת בחילוק משקל של הרכב:

אם יהיה יותר מידי משקל מאחורה (האצה חזקה...), יהיה תת היגוי (תסובב ת'הגה עד מחר, אני רוצה להמשיך ישר!)

אם יהיה יותר מידי משקל מקדימה (בלימה או אפילו עזיבה של גז הגורמת לחוסר משקל מאחורה) יהיה היגוי יתר (תראו את המדבקה של הנו פיר ששמתי בבגאז'...).

 

אנחנו לא רוצים את המקרים האלה, ולכן אנחנו צריכים לשלוט על הרכב ולאזן אותו ביניהם ובכך האחיזה תהיה מקסימלית!

 

מערכות אחיזה נועדו להתגבר על הטעויות של הנהג (בלימה האצה סטייה וכולי...) ס-ט-ו !

 

השאלה שלך בכלל היא כללית מידי ולא ניתן לענות עליה בצורה חד משמעית, שכן אחיזה זה דבר יחסי בין רכב אחד למשנהו.

אחיזה יכולה להתבטאות במצב הכביש (רטוב, חולי......) מצב הצמיגים וכו וכו וכו....

 

אתה ליצן. והנה אני אחזור על עצמי:

שמעת פעם על בלימה דגרסיבית? הרעיון הוא לבלום כמה שיותר חזק בקו ישר, ולהפחית את הבלימה עם הכניסה לסיבוב. קשה לנהוג מהר בצורה אחרת.

מאחר וכל מכונית מכויילת לתת-היגוי, בלימה (חלשה) תשפר את האחיזה הכוללת (כי מה עוזרת כל האחיזה שבעולם מאחורה כל עוד החלק הקדמי מחליק. איזון בין האחיזה של הצדדים יאפשר לעשות את הסיבוב מהר יותר). אתה חושב שמכוניות - כל המכוניות - לא מכויילות לתת-היגוי? אז אולי כדאי שתוציא רשיון.

עכשיו, כשהבהרנו את ההנחה הבסיסית בנוגע לתת-היגוי, נמשיך:

יש מכוניות שרגישות יותר להעברות משקל (306, למשל), אך גם הן נוטות באופן טבעי לתת-היגוי. במכוניות כאלו, אולי תצטרך לבלום בצורה יותר מתונה, ובעיקר תצטרך לשנות את פקודות ההגה לכאלו פחות חדות - ברגע שהאוטו מאוזן עם הברקס מאוד קל "לסחוף" אותו לרוחב הכביש עם מעט מאוד הגה.

למעט מקרים קיצוניים (נניח 106 ראלי עם מוט מייצב מוקשח מאחורה ו10PSI בצמיגים האחוריים), אין מכונית שלא תרוויח מהשיטה הזו.

 

דרך אגב, הרפיה מהגז (ללא ברקס) בסיבוב זו צורה די גרועה לנהיגה (למעט לסיבובים ארוכים ומהירים).

אתה שולט באוטו הרבה פחות בצורה הזו מאשר עם שימוש בברקס - בלימת מנוע זה דבר לא נשלט בעליל.

במיוחד גרוע אצל כאלו שמחפשים היגוי יתר ובשביל זה זורקים את הגז באמצע הסיבוב - :shock: - שילמדו איך להשתמש בברקס.

 

לפי ההכללה שלך ("תמצא את הבגאז'" וכו') אפשר להבין שלא ניסית את זה בחיים. אולי לא כדאי שתנסה, אבל אם יצא לך - תסע פעם עם מישהו שמבין מהחיים שלו, ותראה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובכם פה דיברתם שטויות.

כל מה שאתם אומרים אולי בתאוריה זה ניראה טוב יפה. עכשיו תנסו את מה שאמרתם אבל על הכביש ותיראו מה יקרה...

אני אומר לכם בוודאות ומנסיון ששיטת הכניסה-יציאה בסיבובים המתוארת בהתחלה(בלימה לפני ולחיצה תוך כדי) תלויה בהרבה גורמים:

א.הכרת הרכב ותגובותיו במצבים משתנים.

ב.מבנה הכביש(ואני מתכוון ממש ל-מבנה של הכביש).

ג.זווית העיקול והשיפוע(במידה ויש).

ד.הכרת הדרך/כביש.

ה.תנאי מזג אוויר.

והחשוב מכל

 

ידע, נסיון ויכולת של הנהג, חייבים להיות הרבה מעל הממוצע(ברמה מאוד גבוהה) כדי לבצע פעולות אלה בצורה הנכונה, הטובה והמוצלחת ביותר(לדוגמא יובל מלמד :wink: ) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה האמיתית לכך שרוב הדברים שנאמרו כאן הם שטויות היא :

 

שדוושת הגז אינה מתג - On / Off !!!

 

מישהו אמר שבסיבוב חייבים להאיץ או לבלום ? מדוע לא להחזיק את דוושת הגז באופן שנשמור על מהירות קבועה ?

 

התשובה אם כך היא - בכדי לקבל את האחיזה המקסימלית בשיא הסיבוב, הדבר הנכון לעשות הוא לשמוע על מהירות קבועה בעזרת דוושת הגז. כל שאר התאוריות על הנעה קידמית / אחורית / כפולה, מתייחסות לדברים אחרים לגמרי.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובכם פה דיברתם שטויות.

כל מה שאתם אומרים אולי בתאוריה זה ניראה טוב יפה. עכשיו תנסו את מה שאמרתם אבל על הכביש ותיראו מה יקרה...

אני אומר לכם בוודאות ומנסיון ששיטת הכניסה-יציאה בסיבובים המתוארת בהתחלה(בלימה לפני ולחיצה תוך כדי) תלויה בהרבה גורמים:

א.הכרת הרכב ותגובותיו במצבים משתנים.

ב.מבנה הכביש(ואני מתכוון ממש ל-מבנה של הכביש).

ג.זווית העיקול והשיפוע(במידה ויש).

ד.הכרת הדרך/כביש.

ה.תנאי מזג אוויר.

והחשוב מכל

 

ידע, נסיון ויכולת של הנהג, חייבים להיות הרבה מעל הממוצע(ברמה מאוד גבוהה) כדי לבצע פעולות אלה בצורה הנכונה, הטובה והמוצלחת ביותר(לדוגמא יובל מלמד :wink: ) .

 

נחמד מאוד שזה משתנה בהתאם לתנאים. גם הוראות פתיחה באש משתנות בהתאם לתנאים.

אני לא מבין מה הפואנטה של כל הליצנים שעונים ב"זה תלוי" בלי אפילו לתת דוגמא אחת קונקרטית. כל ילד בן 4 יכול להכנס ולהגיד שזה משתנה (שכחת להגיד שזה תלוי גם בנפח התנועה).

איזה אוטו הכי טוב ב150 אלף שקל? זה משתנה.

כבלים או יס? זה משתנה.

איסלאם או נצרות? זה משתנה.

 

:shock:

 

כן, בירידה באמת כדאי לבלום בצורה עדינה יותר ולתת גז מוקדם יותר. נו, יופי.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה האמיתית לכך שרוב הדברים שנאמרו כאן הם שטויות היא :

 

שדוושת הגז אינה מתג - On / Off !!!

 

מישהו אמר שבסיבוב חייבים להאיץ או לבלום ? מדוע לא להחזיק את דוושת הגז באופן שנשמור על מהירות קבועה ?

 

התשובה אם כך היא - בכדי לקבל את האחיזה המקסימלית בשיא הסיבוב, הדבר הנכון לעשות הוא לשמוע על מהירות קבועה בעזרת דוושת הגז. כל שאר התאוריות על הנעה קידמית / אחורית / כפולה, מתייחסות לדברים אחרים לגמרי.

 

דני G.

 

אם אתה מצליח לשמור על מהירות קבועה במהלך כל הסיבוב, כנראה שלא נכנסת מהר מספיק.

תסביר לי איך, פיזיקלית, מכונית ממוצעת כמו לאנטיס תעשה סיבוב מהר יותר עם תאוצה קבועה (כולל תאוצה 0, כלומר בלי שינוי במהירות) מאשר באמצעות בלימה דגרסיבית שמתחלפת בהאצה אחרי האפקס.

 

נערך בשביל לציין שכל זה נכון בסיבובים איטיים יחסית (ובמילא, כמה אנשים אתם מכירים שמסוגלים להגיע למגבלות של אוטו בצורה בטוחה ב170 על כביש ציבורי).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובכם פה דיברתם שטויות.

כל מה שאתם אומרים אולי בתאוריה זה ניראה טוב יפה. עכשיו תנסו את מה שאמרתם אבל על הכביש ותיראו מה יקרה...

אני אומר לכם בוודאות ומנסיון ששיטת הכניסה-יציאה בסיבובים המתוארת בהתחלה(בלימה לפני ולחיצה תוך כדי) תלויה בהרבה גורמים:

א.הכרת הרכב ותגובותיו במצבים משתנים.

ב.מבנה הכביש(ואני מתכוון ממש ל-מבנה של הכביש).

ג.זווית העיקול והשיפוע(במידה ויש).

ד.הכרת הדרך/כביש.

ה.תנאי מזג אוויר.

והחשוב מכל

 

ידע, נסיון ויכולת של הנהג, חייבים להיות הרבה מעל הממוצע(ברמה מאוד גבוהה) כדי לבצע פעולות אלה בצורה הנכונה, הטובה והמוצלחת ביותר(לדוגמא יובל מלמד :wink: ) .

 

נחמד מאוד שזה משתנה בהתאם לתנאים. גם הוראות פתיחה באש משתנות בהתאם לתנאים.

אני לא מבין מה הפואנטה של כל הליצנים שעונים ב"זה תלוי" בלי אפילו לתת דוגמא אחת קונקרטית. כל ילד בן 4 יכול להכנס ולהגיד שזה משתנה (שכחת להגיד שזה תלוי גם בנפח התנועה).

איזה אוטו הכי טוב ב150 אלף שקל? זה משתנה.

כבלים או יס? זה משתנה.

איסלאם או נצרות? זה משתנה.

 

:shock:

 

כן, בירידה באמת כדאי לבלום בצורה עדינה יותר ולתת גז מוקדם יותר. נו, יופי.

 

 

רועי-אתה מחפש לזה נוסחה מתמטית?!

אין לזה!

למה?כי זה לא דבר קבוע!

מבין?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמי שרוצה ללמוד נהיגה ספורטיבית \ ראלי \ שטח או כל נהיגה מתקדמת אחרת , לא יכול ללמוד אותה ע"י וויכוחים מטומטמים בפורום.

אם בן אדם רוצה לדעת לנהוג כמו שצריך שילך ויעשה קורס נהיגה מתקדמת. כל מה שהולך פה בפורום רק יבלבל אותו יותר ויכול רק לסכן אותו... אם בן אדם א' אומר שצריך לתת גז בפניייה , ובן אדם ב' אומר שצריך לתת ברקס בפנייה אז מי מהם צודק? זה שיש לו יותר קסדות?!?!

בקיצור , מה שהולך פה זה בזבוז זמן ואנרגיה , כי כמו שנאמר כבר פעמים רבות - "נהיגה לא לומדים בהתכתבות" (ובטח שלא נהיגה מתקדמת , כי אז התוצאות יכולות להיות קשות...).

 

מקווה שעזרתי לכל אלה שהתבלבלו ממה שהולך בת'רד הזה...

וואלאק אתה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי שמישהו שמבין משהו בנושא (אבל באמת מבין) , מישהו שעבר קורס נהיגה מתקדמת

או כל קורס אחר שנוגע בעניין הסיבובים , יסביר פה איך באמת נכנסים ויוצאים מסיבוב ...

 

כי לפי התשובות שנתנו פה , נראה לי שנראה יותר תאונות בכביש (חס וחלילה) , אז שמישהו

יסביר קצת בנושא ...

 

אני אישית כשאני נכנס לסיבוב אני בלי גז ושאני בערך באמצע הסיבוב אני מחזיר גז ...

כמובן שזה משתנה , כל סיבוב ורמת ההנאה שאתה רוצה להפיק ממנו .

Mitsubishi Colt 2003

 

תמונות : http://www.pbase.com/dannir/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...