Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

בבעלותי פיאט פונטו 97 כחצי שנה.

לאחרונה החלה לצוץ בעיה של התחממות המנוע ברכב בנסיעות בין עירוניות של מעל חצי שעה (מחולון לאשקלון).

יש לציין שאני מקפיד לבדוק שמן ומים לפחות אחת לשבוע. ובכל פעם שהאוטו התחמם (מד החום הגיע כמעט לקו האדום) לא היה חסר לא שמן ולא מים.

בפעם הראשונה שזה קרה לי ראיתי שהמאוור לא עבד וחשבתי שזו הבעיה, אבל מאז בעוד 3 הזדמנויות נוספות המאוור כן עבד.

אחרי המקרה הראשון של ההתחממות לקחתי את האוטו למוסך שבדק ולא ראה בעיה. (לדבריו הוא השאיר את האוטו מונע וראה שהוא לא מתחמם).

 

חשוב לציין שלא בכל נסיעה הוא מתחמם, אבל בנסיעות ארוכות יחסית הוא לרוב מתחמם.

 

מה יכולה להיות הבעיה? יש משהו שאני יכול לבדוק לבד? מה הוא החום מנוע הסביר?

למי פונים במקרה כזה? למוסך או לחשמאלי רכב?

 

 

תודה על העזרה

VW PASSAT 1.8T

פורסם

מתי החליפו משאבת מים?

מתי בוצע ניקוי רדיאטור לאחרונה?

בדקו את הטרמוסטט?

בדקו את היוניט חום?

לאיזה מהירות המאוורר נכנס?

התענוג שמוביל אותך

פורסם

כאשר קניתי את האוטו המוכר אמר לי שהוחלף הרדיאטור, והוא גם נראה יחסית חדש.

לגבי שאר הדברים לא עשו שום דבר ממה שציינת להערכתי (לפחות מאז שהרכב בבעלותי).

אני לא יודע איך לזהות לאיזה מהירות המאוור נכנס? איך לבדוק?

 

ברוב הנסיעות שאני עושה מחוג החום נע בין החצי ל3 רבעי.

במקרים של ההתחממות המחוג כמעט נשק לאדום אבל אז עצרתי בצד עד שהמחוג יחזור לפחות לחצי.

מה המצב האידיאלי? כשהמחוג נמצא איפה?

 

המזגן מקורי, ושום נסיעה לא הייתה כשהמזגן פעל.

VW PASSAT 1.8T

פורסם

מחוג החום לא אמור לעבור את החצי, בטח שלא להגיע לשלושת רבעי.

אם זה קורה באופן קבוע, כנראה שהטרמוסטט תקוע, או שמשאבת המים גמורה, או שהרדיאטור סתום חלקית.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

את הטרמוסטט הכי קל לאבחן

צריך לפרק אותו, ולשים אותו בכלי עם מים חמים ולהתחיל לחמם אותם

ואז אתה צריך לראות באיזה טמפרטורה הוא מתחיל להיפתח, ובאיזה טמפרטורה הוא פתוח לגמרי.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

בשביל לאבחן את התרמוסטט הזה צריך שיהיה לבחור:

  • רצון, זמן ויכולת לפרק את התרמוסטט מהרכב
  • מד חום מדויק שיוכל להראות לו באיזו טמפרטורה בדיוק התרמוסטט מתחיל להיפתח ובאיזו טמפ' בדיוק הוא מגיע לפתיחה מלאה.

בנסיעות בינעירוניות ארוכות, המאוורר לא אמור לעבוד. זרימת האוויר שנוצרת בגלל הנסיעה אמורה להצליח לקרר את הנוזל ברדיאטור ללא סיוע של מאוורר. אבל אם המנוע יתחמם מעבר לרגיל, המאוורר אמור יהיה להיכנס לפעולה גם בכביש בינעירוני.

 

בגלל שהרכב נבדק במוסך ולא נמצאה בעיה, אני חושד יותר בתרמוסטט שהזדקן ומתקשה לעיתים להיפתח לחלוטין. כתוצאה מכך במאמץ (נסיעה ממושכת בסל"ד גבוה) כשהפתיחה אינה מלאה כשהמנוע חם, זה מתבטא בהתחממות יתר.

פורסם

כמובן שאתה צודק, אבל לפרק ולהרכיב את הטרמוסטט אפשר בקלות, וגם לקנות מד חום מדוייק זה לא בשמיים.

 

העניין הוא בעיקר הרצון. מצד שני, טרמוסטט חדש יעלה בטח כמו מדחום כזה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

×
×
  • תוכן חדש...