Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה שקרתה אמש מול משרדי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8320 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עברה עליי חוויה לא קלה אמש.

 

כהרגלי הגעתי למשמרת בשעה 23:00 בלילה, פתאום שמעתי רעש כזה, מעין רעש של מכה.

אני יוצא מהמשרד, ג'יפ של מג"ב עוצר בחריקה, אני רואה שוטרים ושוטרות יוצאות. בהתחלה חשבתי שזה היה פיגוע או שהשוטרים קלטו חשוד.

זרקתי מבט הצידה וראיתי רכב הפוך על גגו (סופר לנסר שנת 92). גגו של הרכב היה מעוך. הדלתות לא נפתחו כתוצאה מהלחץ שהופעל עליהן.

 

 

ניגשנו מיד לרכב, הארתי עם הפנס שהיה בידי אל תוך הרכב כדי לברר מצב הפצועים. גיליתי שהם יחסית בסדר ובהכרה. עוד כמה מכוניות נעצרו, אחד אפילו זרק רעיון מטומטם ובו הוא הציע להפוך את הרכב :shock: . דפוק.

 

הגיעו מד"א וכבאיות חילוץ.לבסוף חילצו אותם תוך כדי הריסת הדלתות.

 

להלן תיאור המקרה :

 

תיאור המקום : כביש דו סיטרי, שני נתיבים בכל צד, פניה ימינה חד סיטרית מהנתיב הימני. צומת מרומזר 50 מטר קדימה.

מדרכה בצד ימין מגובת לבנים מבטון שמספקים הגנה על הולכי רגל במקרה של עליית רכב לא מבוקרת עליה.

 

תיאור המקרה :

 

נהגת שנסעה דיי מהר , עלתה על כתם שמן מבלי להבחין. ברגע שלחצה על דוושת הבלם, התחילה לאבד שליטה (רואים בשטח לפי סימני הצמיגים) . עלתה על המדרכה,עלתה עם הגלגל הימני קידמי על אחת הלבנות, הרכב היה באוויר (הלבנה עפה תוך כדי למרחק של חצי מטר). הנהגת מאינסטינקט סובבה את ההגה שמאלה ואז עשתה ROLL (גלגול צידי).

 

עכשיו, אני בכוונה לא רושם מה היה אילו, כי אני רוצה שאתם תגיבו.

 

אני, שעה אחרי התאונה, נכנסתי למצב שקשה לתאר אותו. כל הזמן חשבתי לעצמי מה הנהגת בדיוק הרגישה כאשר היא התחילה לאבד את השליטה.

 

*** צירפתי שני אייורים שאיירתי בעצמי כדי להמחיש כמה שיותר מה קרה.

 

חברה, סעו בזהירות.

 

שמוליק

untitled3.JPG

untitled2.JPG

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

וואו לפי מה שהבנתי היא עשתה 180 באויר על שתי גלגלים ובסוף התהפכה... לא סימפטי בכלל.

היא יצאה בסדר בסוף?

זה סיטואציה שקשה לדמיין מלכתחילה הייתי מנסה לא לעלות על האיטונגים אבל אחרי שזה כבר קרה אני חושב שהפתרון הכי טוב היה לשמור את ההגה ישר (למרות שהייתי נכנס להיסטריה ושובר שמאלה בדיוק באותה מידה)

כל חור שחור בלילה.... גם אגזוז.

פורסם

אז מה כן לעשות במצב כזה? בסדר, להחזיק את ההגה ישר נשמע בסדר, אולי גם לנסות להישען ימינה...

מה עוד אפשר לעשות?

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
אז מה כן לעשות במצב כזה? בסדר, להחזיק את ההגה ישר נשמע בסדר, אולי גם לנסות להישען ימינה...

מה עוד אפשר לעשות?

 

 

המקרה עצמו לא כל כך מובן לי, ואני מניח שלעולם לא נוכל להיכנס לראשה של הנהגת.

 

מה שכן היה אפשר לעשות זה פשוט - מניעה. או שלא תיסע מהר או שתשים לב טוב לכביש לפניה.

 

עכשיו לשאלות -

איך היא התחילה לאבד שליטה? היא פנתה או סטתה לאנשהו כדי לגרום לאיבוד שליטה? או שהיא פשוט המשיכה ישר? אם היא פנתה/סטתה - לאן?

 

 

לכולם שלום?

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

איך היא התחילה לאבד שליטה? היא פנתה או סטתה לאנשהו כדי לגרום לאיבוד שליטה? או שהיא פשוט המשיכה ישר? אם היא פנתה/סטתה - לאן?

 

יש עיקול ממש ממש עדין. כנראה שהיא רצתה לפנות ימינה. או להמשיך ישר.

 

לכולם שלום. כולם יצאו עם נזקים מינימלים.

 

צירפתי איור עוד יותר מדוייק. הכתם השחוק הוא כתם השמן.

 

 

שמוליק

untitled4.JPG

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
אז מה כן לעשות במצב כזה? בסדר, להחזיק את ההגה ישר נשמע בסדר, אולי גם לנסות להישען ימינה...

מה עוד אפשר לעשות?

 

כלום, פשוט מחכים... זה לא שיש לך הרבה זמן לחשוב...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

או ברגע שרואים כתם שמן על הכביש להתקשר ל102 כדי שיבאו וינקו....

וזאת כדי למנוע מצבים כאלה...

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

פורסם
או ברגע שרואים כתם שמן על הכביש להתקשר ל102 כדי שיבאו וינקו....

וזאת כדי למנוע מצבים כאלה...

 

כן, במיוחד אם ראית אותו מאוחר מדי, ואז אתה יכול לנסות אולי להתקשר גם למד"א. בעצם הכי טוב שתשים אותם על הספידייל, אולי יהיה לך מספיק זמן ללחוץ על הכפתור לפני שתתחיל להתהפך :wink:

 

וברצינות - הכי טוב תעשה אם גם תעצור ותכוון את התנועה, או תנסה להביא חול בשביל לכסות את המפגע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
או ברגע שרואים כתם שמן על הכביש להתקשר ל102 כדי שיבאו וינקו....

וזאת כדי למנוע מצבים כאלה...

 

כן, במיוחד אם ראית אותו מאוחר מדי, ואז אתה יכול לנסות אולי להתקשר גם למד"א. בעצם הכי טוב שתשים אותם על הספידייל, אולי יהיה לך מספיק זמן ללחוץ על הכפתור לפני שתתחיל להתהפך :wink:

 

וברצינות - הכי טוב תעשה אם גם תעצור ותכוון את התנועה, או תנסה להביא חול בשביל לכסות את המפגע.

 

רוני

 

אנא קרא את השורה שניה שוב ועוד פעם רק כדי להבין שהכוונה לעתיד לבוא....

זוהי עצה כללית שמתקשרת לשירשור. כמובן שאם זה נקודת קטנה של שמן אפשר לעשות מה שהצעת אבל לרוב מדובר בכמויות נחמדות ולא נראה לי שלכולנו יש דליים ועטי חפירה ברכב + זוהרים כדי שלא ניפגע בעת ביצוע המעשה הטוב....

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

פורסם
אני לא מאמין שמישהו מאיתנו היה עושה משהו שונה מהבחורה.. :mad:

 

נכון, אבל אולי לחלק מאיתנו (אנחנו, שאוהבים את נושא המוטוריקה, משתדלים להתמקצע בנהיגה תוך כדי לקחית קורסים שונים) היה סיכוי לצאת מזה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
אני לא מאמין שמישהו מאיתנו היה עושה משהו שונה מהבחורה.. :mad:

 

נכון, אבל אולי לחלק מאיתנו (אנחנו, שאוהבים את נושא המוטוריקה, משתדלים להתמקצע בנהיגה תוך כדי לקחית קורסים שונים) היה סיכוי לצאת מזה.

 

שמוליק

 

פעם שאלתי את ראם סמואל מה לעשות אם נתקלים בשמן בסיבוב על הכביש.

זה מה שהוא עשה... :roll:

ואמר - "תתפלל..."

 

שמן נותן כמעט אפס אחיזה. אם יש מעט עוד יש סיכוי סביר לשפשף מספיק משמן מהגלגלים תוך כדי איבוד השליטה ולהחזיר את הרכב, אחרת אני סקפטי אם נהג שהוא לא סופר מיומן יצליח לשמור את המכונית על הכביש, שלא נדבר על להשתלט עליה לגמרי.

 

יש לזכור שההתקלות בשמן לא דומה לנהיגה על כביש רטוב, אלא בשינוי אחיזה פתאומי וקיצוני, שדומה לעלייה פתאומית על מגרש החלקה. מי שנהג על מגרש החלקה זוכר כמה תירגולים לוקח עד שמתרגלים לתחושה, וגם אז הריכוז בשיאו, המהירות נמוכה, והטכניקה שונה מעט מהטכניקה המקובלת במשטחים אוחזים יותר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כל יום קורה שם משהו אחר. אם הייתי עיתונאי הייתי עושה את העבודה שלך בתור עבודה משנית וככה אפשר להרוויח כפול. לשמור ובאותו הזמן לכתוב כתובות ולדווח על מה שקורה מול העבודה :D

 

נ.ב.

אני מקווה שמי שהיה ברכב יצא בשלום :roll:

פורסם

במקרה של עליה על כתם שמן, במיוחד בסיבוב, ובמיוחד במהירות גבוהה (ביחס לתנאי הכביש, מהירות גבוהה לא חייבת להיות אפילו 80 קמ"ש), אין ממש מה לעשות חוץ מלהתפלל.

 

מי שרואה את הכתם, כדאי שיעצור בצד ויכסה אותו עם חול אם זה אפשרי (אם יש בקרבת מקום), כי אולי הוא ניצל מהכתם אבל מי יודע מה יהיה עם זה שאחריו.

×
×
  • תוכן חדש...