Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבר'ה אני צחקתי זה לא באמת האיתות אני לא דפוק...

 

זה משהו במערכת הבלימה, או המשאבה או משהו אחר

מה פתאם איתות! מה קרה לכם, חשבתי שאתם רציניים.

נראה לכם שאני נוסע ולא שם לב שהאוטו מאותת?? מה אני בן 70?

איזה זלזול באינטילגנציה.... ממש נעלבתי!

נעלבת ? קח פנדל ועזוב אותנו בשקט :evil:

 

שאלתי אותך בתור שאלה ראשונה אם הרעש מגיע מתוך הרכב ,או שהוא בוודאות מתוך תא המנוע.

 

מכיוון שאין לי מושג מי אתה ומה הידע שלך , אני מתחיל מהשאלות הכי בסיסיות כדי שאפשר יהיה (אולי) לנסות לעזור - אם לא מתאים לך , או אם אתה חושב שהתשובות שאתה מקבל כאן אינן מספיקות - אתה מוזמן ללכת ולשאול במקומות אחרים . כדי להקל עליך ניתן גם לנעול את השרשור.

 

ועכשיו שוב -

 

הרעש מגיע מכיוון תא המנוע או מפנים הרכב ?

אם מתא המנוע - האם מופיע רעש בנסיעה ? בעמידה ? עם מזגן ? בהילוך ? תיבה רגילה ? אוטומטית ?

האם הרעש מחזורי , או מופיע לפי חשק ?

התבונן ביחד עם הרעש - האם יש שינוי בו זמני בגובה הרכב ?

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טוב אז ככה,

 

הייתי במוסך, התקתוקים נשמעים כל 3 שניות בערך והוא מגיע משסתום פורק הלחץ של הבומבה המרכזית, ואין שום נורת אזהרה פועלת , והיה לי צינור עודפים משוחרר ובגלל זה נעלם לי הנוזל בלמים, ושאלה הכי חשובה, בקסנטיה שיש אצלי לא אקטיבה ולא שום דבר מיוחד, איזה נוזל שמים במיכל השחור הזה שהוא גם של הבלמים?

נוזל בלמים רגיל?

תודה על כל התגובות...

פורסם

אך ורק נוזל הידראולי ירוק מסוג LHM (סיטרואן משתמשים בנוזל מתוצרת BENDIX או יצרן נוסף , ESSO למיטב זכרוני) . נוזלים אחרים יכניסו אותך להוצאות של אלפי שקלים . אל תנסה.

 

(ניתן למלא שמן 30 או משהו כזה כאמצעי חירום , אבל תשתדל לא להגיע למצב הזה ,ואם כן - סע איתו רק עד המוסך).

 

SPHERE - כדור , ובעברית (לא תקנית) "בומבה".

פורסם
אך ורק נוזל הידראולי ירוק מסוג LHM (סיטרואן משתמשים בנוזל מתוצרת BENDIX או יצרן נוסף , ESSO למיטב זכרוני) . נוזלים אחרים יכניסו אותך להוצאות של אלפי שקלים . אל תנסה.

 

(ניתן למלא שמן 30 או משהו כזה כאמצעי חירום , אבל תשתדל לא להגיע למצב הזה ,ואם כן - סע איתו רק עד המוסך).

 

SPHERE - כדור , ובעברית (לא תקנית) "בומבה".

זכרונך אינו מטעה אותך!

ג.

  • על ארבע: ALFA 156 TS + GOLF GTI MK2 8V 19E+GTV 916
    על 2 עם קליפאונים:HONDA VTR-SP2 + YAMAHA YZF-R1 5JJ + SUZUKI RGV250+R750SRAD+ducati 1098++ZX7R+ZXR750
    My pride and joy: 1989 GSXR750RK ONE OF 500-unit limited-edition homologation for World Superbike competition
     
     
     
     
     
     
  •  

 

 

פורסם

אופס.... טוב איך אני מרוקן את המיכל הזה ומחליף שמן לכל המערכת וגרוע מכל איפה אני מוצא שמן כזה?

פורסם

טוב , אם אתה צוחק אז מצבך טוב , כי אח"כ זה יכאב.

 

 

גש למוסך , בקש שיפתחו את כל פתחי הניקוז , אבל את כולם , כולל באקומולטור ובמשאבות הברקס , ושינקזו את כל הנוזל שנמצא במערכת. אבל את כולו. ללא יוצא מן הכלל.

לאחר מכן למלא נוזל הידראולי ירוק , עד שמתחיל להישפך החוצה נוזל נקי. אחרי שיוצא נוזל ירוק נקי , יש לסגור את ברגי הניקוז , ולמלא את המערכת בנוזל LHM ממצב של מערכת ריקה.

 

אל תחסוך על בקבוקי השמן הזה. תצטרך להערכתי 7-8 בקבוקים שכ"א עולה כ-30 ש"ח , אבל החלופה היא לקבל בולם מפוצץ (מאות שקלים טובות מפירוק , אל תשאל כמה עולה חדש) או להישאר ללא לחץ הידראולי באמצע הנסיעה.

 

אל תדחה את זה - ככל שתדחה את זה תגרום ליותר נזק (גומיות למערכת הידרואלית של סיטרואן עולות הרבה , תאמין לי).

פורסם

לא מסובך.

 

אפילו קל.

 

למי שמכיר את האוטו.

 

אצלי ב-BX זה לקח 6000 ש"ח ו-3 מוסכים מורשים (לפני 5 וחצי שנים) עד שניקזו לי מים מהמערכת (אל תשאל , סיפור כואב).

 

את הפעולות הנחוצות ואת התוצאות האפשריות סיפרתי לך.

מכאן תחליט בעצמך.

פורסם

אקיצר לא להניע את האוטו?

 

מחר מישהו יעשה לי את זה, אבל איפה מוצאים שמן כזה?

ואיך קוראים לו?

פורסם

לנוזל קוראים LHM, ראשי תיבות של Liquid Hydraulique Mineral. אפשר להשיג אותו כמעט בכל חנות חלפים. תבקש נוזל הידראולי של סיטרואן. אם לא רשום עליו LHM ו\או המיכל אינו ירוק, אל תיקח.

 

עכשיו תקשיב טוב ידידי. כשקראתי את הודעתך הראשונה, שמחתי בשימחתך על בחירתך המצויינת. הקסנטיה היא מכונית מוצקה ואמינה. אין לה בקשות יוצאות דופן מבעליה, חוץ מתחזוקה במועדים המתאימים, ועל פי הוראות היצרן.

 

תנהג כך ? תיהנה ממנה מאוד.

לא תנהג כך ותחפש קיצורי דרך ? אתה תשבית את המכונית ותמכור אותה לפירוק לפני שתבין מה פגע בך.

 

שמן הבלמים שהכנסת לתוך המערכת ההידרופניאומטית תוקף ברגעים אלה (כן, כן. עכשיו, כשאתה קורא את הטקסט הזה) את גומיות האטימה של צינורות הלחץ הגבוה, ואת צינורות ההחזרה שעשויים כולם מגומי.

כשהמנוע פועל המצב רע יותר, אבל גם עכשיו, המצב ממש לא טוב.

 

כפי שציין שמר, אתה צריך לנקז את המערכת לחלוטין, לנתק את כל צינורות ההחזרה ולרוקנם, למלא את משאבת הלחץ הגבוה בנוזל LHM חדש, לחבר את צינור ההזנה שלה חזרה למיכל, למלאו בנוזל, להתניע ולהמתין עד שנוזל ירוק יצא מצינורות ההחזרה.

 

אח"כ, יש לבצע פעולת ניקוז דרך הפתחים המתאימים שנמצאים במערכת הבלימה, עד שמתחיל לצאת נוזל ירוק. אם אתה תנסה לבצע את העבודה הזו בעצמך, מובטח לך שבסוף התהליך המכונית תיגרר למוסך, ואתה תשלם ביוקר.

 

שא תפילה שהנזק שגרמת עד כה אינו גדול. את תוצאות ההברקה שלך אתה עלול לחוות רק בעוד מספר חודשים, בצורת נזילות שיופיעו במקומות שונים ומשונים.

מעתה והלאה, אם אתה לא בטוח, תשאל. זה לא עולה כסף, ויכול לחסוך המון כאב ראש וממון.

 

לגבי התקתוק, כנראה שמאגר הלחץ (pressure accumulator sphere) זקוק להחלפה (אורך חייו הוא 60000 ק"מ או 3 שנים). 300 ש"ח לא כולל עבודה, בהנחה שזו אכן התקלה.


×
×
  • תוכן חדש...