Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזקים מהחלפת הילוך תוך כדי נסיעה באוטומט ונסיעה עם בלם יד.


רוכברכב

פוסטים מומלצים

בגלל צורך הזזת הרכב לפינה צדדית לטיפול בבעיית בלמים.

 

בנסיעה של איטית, מחוסר ברירה הוצרכתי לבלום על ידי החלפת הילוך לparking. 

 

שמעתי את הרעש של גלגלי השיניים והמכלול בגיר.

 

וגם השתמשתי בבלם יד להמשך הנסיעה.

 

עכשיו הבלמים תוקנו, והרכב נוסע פחות או יותר כמו לפני האירוע.

אין רעש חריג/התנהגות חריגה של הרכב.

 

 

מה הנזקים שבוודאות נגרמו לתיבת הילוכים?

 

האם יכול להיות שלא נגרמו בכלל נזקים לתיבת ההילוכים??

 

לגבי הבלם יד. האם נגרם נזק כלשהו מנסיעה עם בלם היד??  

 

 

עריכה אחרונה על ידי רוכברכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד וגרמת נזק לתיבת ההילוכים, הילוך הפארקינג הוא למעשה שן או מערך של שיניים שבזמן שילוב ההילוך להילוך חניה השן נכנסת במגרעת יעודית ונועלת את הגיר במקומו.

השן הזו היא חתיכת פלדה שבמחוברת לזרוע ניידת שננעצת במקומה, העומס על השן הזו גדול מאוד במידה והרכב היה בתנועה ולא מן הנמנע שהשן הזו עלולה להתנתק/ להשבר תחת העומס או להסדק.

בהנחה והפאקרינג עדיין עובד אז ככול הנראה השן עדיין במקומה, אך יתכן ונסדקה.

התנתקות או שבר של השן הזו ישלח את אותה חתיכת מתכת להסתובב בחופשיות בתוך הגיר וכל מה שניתן יהיה לעשות ולקוות זה שהיא לאתמצא את עצמה נכנסת בין גלגלי השנייים מה שיגרום לכשל קטסטרופלי של הגיר.

אני לא יודע מה אתה יכול לעשות הנידון, לא הייתי ממהר לחפש צרות ולפרק את הגיר רק כדי לבדוק את תקינות השן, במיוחד כאשר הפארקינג עדיין עובד ומשמעות הדבר  שהשן עדיין שם והיא ככול הנראה לא מטיילת בחלל תיבת ההילוכים ברגעים אלו ממש, יתכן ונסדקה, יתכן ולא, כל שנותר לך לעשות זה לעקוב אחרי תפקוד הילוך הפארקינג שלך ולוודא שהוא עדיין שם.

ככלל אל תעשה שוב את מה שעשית, אני מניח שמדובר היה במצב חירום אבל רצוי להשתדל להמנע מכך.

וברמת העיקרון, כשאתה עוצר, קודם תרים בלם יד ורק אז תשלב לפארקינג, כך תפחית מהעומס על השן המדוברת ואם נסדקה אולי תוכל להמנע מהנזק הנוסף ולא תרגום לה להתנתק או להשבר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הרעש ששמעת הוא כנראה זה ממש בסוף הסרטון. הפין הזה לא ישתלב מעל למהירות מסויימת, ואני משוכנע שחלק מהתכנון שלו כלל בדיקת עומס של שילוב מוקדם.

 

אגב, אי מתי שהייתי בצבא נתקלתי במספר נהגים שהיו עוצרים ככה את הרכבים מדי פעם. והרכבים האלו המשיכו לסוע בלי שום בעיות (בטווח הזמן המיידי לפחות). זה בהחלט לא בריא ורצוי לא לעשות זאת שוב, אבל מפעם בודדת כנראה לא קרה יותר מדי אם בכלל. 

 

לגבי בלם היד, אתה מתכוון שעברת להשתמש בו כדי להאט את הרכב או שנסעת איתו מורם לאורך כל אותה נסיעה? בכל מקרה אולי שחקת קצת יותר מהרגיל את הרפידות שלו, אולי קצת מתחת את הכבל של בלם היד. תלוי קצת איך המנגנון עובד ברכב המדובר, שלא ציינת איזה הוא.

אם הוא עובד תקין כעת ולא צריך למשוך את הידית יותר גבוה ממקודם, אז המשך בחייך. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם בשילוב P ממצב עמידה הרכב נועל את עצמו במקום ולא מדרדר משמע לא נגרם נזק.

אפשר לשאול מה בדיוק קרה ואיך קרה למצב של איבוד בלמים?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.12.2024 בשעה 11:17, Tom_22 כתב:

 

הרעש ששמעת הוא כנראה זה ממש בסוף הסרטון. הפין הזה לא ישתלב מעל למהירות מסויימת, ואני משוכנע שחלק מהתכנון שלו כלל בדיקת עומס של שילוב מוקדם.

 

אגב, אי מתי שהייתי בצבא נתקלתי במספר נהגים שהיו עוצרים ככה את הרכבים מדי פעם. והרכבים האלו המשיכו לסוע בלי שום בעיות (בטווח הזמן המיידי לפחות). זה בהחלט לא בריא ורצוי לא לעשות זאת שוב, אבל מפעם בודדת כנראה לא קרה יותר מדי אם בכלל. 

 

לגבי בלם היד, אתה מתכוון שעברת להשתמש בו כדי להאט את הרכב או שנסעת איתו מורם לאורך כל אותה נסיעה? בכל מקרה אולי שחקת קצת יותר מהרגיל את הרפידות שלו, אולי קצת מתחת את הכבל של בלם היד. תלוי קצת איך המנגנון עובד ברכב המדובר, שלא ציינת איזה הוא.

אם הוא עובד תקין כעת ולא צריך למשוך את הידית יותר גבוה ממקודם, אז המשך בחייך. 

 

כן כנראה זה הרעש.

 

בהתחלה הרמתי את הבלם יד להאט איתו ואז המשכתי לנסוע איתו.

 

כולכם כאן מזכירים את הפין/שן של הילוך ה parking לגבי הנזקים.

 

אבל מה עם הנזק לכל גלגלי השיניים המסרק המוטות וכל המכלול של הגיר???

 

 

לפני 16 שעות, ba323f כתב:

תבדוק אם בשילוב P ממצב עמידה הרכב נועל את עצמו במקום ולא מדרדר משמע לא נגרם נזק.

אפשר לשאול מה בדיוק קרה ואיך קרה למצב של איבוד בלמים?

 

היה צורך לנקז אוויר מהנוזל בלמים.

עריכה אחרונה על ידי רוכברכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...