Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בריטניה: מספר דגמי רכבים סיניים אינם ניתנים לביטוח


Ziv

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, mottis כתב:

ברכב חשמלי אין הילוכים ואין תיבת הילוכים... הכוח עובר ישחרות לגלגלים

צודק, הכוונה היתה לרכב חשמלי משולב (היברידי). 

 

לפני 3 שעות, mottis כתב:

נסעתי בכמה רכבי טויוטה היברידיים, הרעש בזמן תאוצה או עקיפה נשמע היטב ובנוסף לכך אין תגובה מיידית ללחיצה חסקה על דוושת התאוצה.

אמת, רעש זה אחד החסרונות של הגיר. יתכן שגם מה ששמעת קשור במנוע שעובד במחזור אטקינסון ולא מחזור אוטו רגיל.

לגבי תגובת הדוושה, קשור דווקא לכיול. אם תשנה למצב דינמי תגלה שהרכב מגיב בנמרצות.

מצד שני, כשאני נוסע ברובוטית כפולה אני כל הזמן שומע את הקליק של החלפות ההילוכים וזה גם מצליח לשגע אותי.

 

לפני 3 שעות, mottis כתב:

תיבות ההילוכים כפולות המצמד השתפרו מאוד בשנים האחרונות...

השתפרו אצל מי?

אצל רנו, או אולי פולקסוואגן?

אולי אלפא רומיאו?

לא מכיר תיבה כזו שלא עושה בעיות.

אפילו של יונדאי וקיה, שלא בחשמליות, עושה בעיות.

 

לפני 3 שעות, mottis כתב:

אני עם רכב עם תיבה כפולת מצמדים שלישי ובשני הקודמים גמעתי רבע מיליון ק"מ בשבע שנים בלי שהגיר התחמם בנסיעות שכללו הרבה פקקים.

יש הרבה תיבות רציפות כושלות של ניסאן וסוזוקי. כמו בכל טכנולוגיה, יש יצרנים שמצליחים וכאלה שלא...

דוגמה אחת אינה מעידה על הכלל. יש יותר יצרניות עם תיבות כפולות מצמדים דפוקות מאשר תקינות - רנו, פולקסוואגן, פורד - ואלו רק באופן מובהק. גם שאר היצרניות דפוקות, אם כי באופן פחות מובהק.

כאשר המצב בתיבות הרציפות הוא הפוך. יש הרבה יותר תקינות מאשר דפוקות - הונדה, טויוטה, סובארו, מיצובישי.

שלא נדבר על מס' השנים שהתיבה הרציפה נמצאת איתנו לעומת הרובוטית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Ziv כתב:

אמת, רעש זה אחד החסרונות של הגיר. יתכן שגם מה ששמעת קשור במנוע שעובד במחזור אטקינסון ולא מחזור אוטו רגיל.

גם ברכבים היברידיים של יונדאי מנוע עם מחזור אטקינסון והן לא רועשות כמו רכבים עם תיבה רציפה שמעלה את הסלד של המנוע

לפני 22 דקות, Ziv כתב:

דוגמה אחת אינה מעידה על הכלל. יש יותר יצרניות עם תיבות כפולות מצמדים דפוקות מאשר תקינות -

הגיע הזמן שתתקדם, בעשור האחרון - תיבות כפולות מצמדים השתפרו משנעותית...

אפילו פורד שנכווותה עם התיבה בדור 3, חזרה במתיחת הפנים לצייד את פוקוס דור 4 בתיבה דו מצמדית.

יונדאי וקיה - יצרנים שמרניים אימצו את התיבה הזו ואפילו קונצרן סטלנסיס עובר חתיבה דו מצמדית בדגמים החדשים עם יחידה היברידית מתונה 48v.

גם קונצרן vag ממשיך עם הציבה הזו וגם בארץ חברות ליסינג ממשיכות להצטייד ברכבי vag בהמוניהם: איביזה, ארונה, קאמיק, סקאלה, אוקטביה, אטקה, קודיאק וסופרב...

אם היו בעיות - הן היונעוצרות את ההצטייגות כםי שעשו עם הפוקוס דור 3.

בחברה שאני עובד בה צי של מאות רכבים ואחוז גבוה מהם מצוייד בציבה דו מצמדית, כבר 3 פעמים קיבלתי רכב vag עם תיבה כזו ללא בעיות...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, davemustaine87 כתב:

אתה חי בעולם משלך הא? 

 

משנת 2026 יכנס מס נסועה על בעלי חשמליות.

 

ובוא,  תספר כמה עלה לך "חוסר הטיפול בשמן" בכניסה התקופתית למוסך?  

גם לאחר מס נסועה עדיין יש פער גדול בין חשמלי להיברידי לעומת היברידי לבנזין

 

אם מישהו חושב ששוק החשמליות ידעך - חי בסרט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה לגבי שני דברים,

1. מה מהות הפוסט. ברמה הכי בסיסית. אז יש מחסור חלפים באנגליה כזה או אחר. איפה זה פוגש את השוק הישראלי? מה ניתן להסיק מזה על השוק הישראלי? בערך כלום ושום דבר. גם BYD שמיובאת על ידי 'שלמה מוטורס' וגם ORA שמיובאת על ידי כלמוביל - עד היום לא נתקלו במחסור בחלפים. יכול להיות שנקודתית אין רכיב כזה או אחר, אבל זה עדיין נקודתי. מחסור בחלפים יש בכל מיני דגמים, נתקלתי בגרנד צ'ירוקי חדש יחסית שהיה צריך משאבת מים והמתין חודשיים. אז? מה ניתן להסיק מזה? בקיצור - כלום ושום דבר. 

2. השמחה של מי שלא עבר לחשמליות על מס הנסועה היא מגוחכת. מס נסועה נמצא באוויר כבר כמה שנים טובות. מי שעוקב אחרי מה שאני כותב כבר לפחות שנתיים, אני אומר שמי שמבין שהוא יעבור לרכב חשמלי, חייב להקדים את המעבר כמה שיותר מהר על מנת למקסם את החסכון שלו. אז במקום שעלות האנרגיה תהיה בין חמישית לשישית, היא תהיה בין רבע לחמישית או בין שליש לרבע אם גם יבטלו את ההטבה באגרת רישוי. עדיין החסכון גדול ומשמעותי.

3. מתחילת השנה השוק עומד על נתון קבוע של מעל 24% חשמליות מכלל כלי הרכב החדשים. אחת מכל ארבע מכוניות היא חשמלית. הנתון הזה רק ילך ויגדל, ויפגוש כל אחד מכם כשהוא יתלבט ברכישה של רכב חדש. 

4. מכל בעלי החשמליות, רק בחור אחד ששוחחתי איתו מכר את החשמלית וקנה את מותג החלומות שלו (BMW) לא חשמלי, וגם זה כי עובר לדירה שכורה שאין בה תשתית לרכב חשמלי. 

 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מחסור בחלקי חילוף - בסרטונים שראיתי לאחרונה מדובר בתופעה נפוצה. השיא היה בעל טסלה אמריקאי שהרכב שלו הושבת ללא פחות מ-9 חודשים בהמתנה לחלקי פח.

 

לגבי התיבה הרציפה של סוזוקי - עד כמה שאני יודע מדובר בפגם ברכיב ספציפי, שפרט אליו התיבה אמינה, ואחרי החלפתו אין בעיה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

2. השמחה של מי שלא עבר לחשמליות על מס הנסועה היא מגוחכת. מס נסועה נמצא באוויר כבר כמה שנים טובות. מי שעוקב אחרי מה שאני כותב כבר לפחות שנתיים, אני אומר שמי שמבין שהוא יעבור לרכב חשמלי, חייב להקדים את המעבר כמה שיותר מהר על מנת למקסם את החסכון שלו. אז במקום שעלות האנרגיה תהיה בין חמישית לשישית, היא תהיה בין רבע לחמישית או בין שליש לרבע אם גם יבטלו את ההטבה באגרת רישוי. עדיין החסכון גדול ומשמעותי.

 

אין פה שום שמחה לעיד. אני רק יוצא נגד האג'נדה של משתמשים מסויימים, שכול מי שלא עובר כרגע לחשמלי הוא פראייר גדול שסתם משלם המון על דלק. ועוד ממשתמשים שקנו את הסימן השאלה  הסיני הכי גדול שאין שמץ לאף אחד מה יהיה האמינות, התנהלות היצרן או הערך שלו אפילו בעוד שנתיים שלוש. 

 

ממה שאני מבין בטעינה ביתית העלות החשמל היא 10 אגורות לקילומטר. על זה רוצים להוסיף מס של 15 אגורות לקילומטר. 25 אגורות לקילומטר בתרגום לק"מ לליטר ברכב בנזין, זה ליטר ל-29 קילומטר( הנחה שליטר בנזין עולה 7.2 שקל). צריכה מעולה ללא ספק, אבל האם כול כך מהפכנית שיהיה כדאי להמר ולקנות חשמלי רק במטרה לחסוך? אני לא בטוח שזה כול כך חד משמעי. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.3.2024 בשעה 19:09, motior כתב:

יש לא מעט אנשים שאין להם אפשרות לעמדת טעינה והיברידי (לא נטען) זה פתרון טוב עבורם לחיסכון בדלק בעוד שחשמלי זה לא ממש אופציה.
יש לי שתי יפניות היברידיות בבית ואני מרוצה. אולי בעתיד אעבור לחשמלי אם תהיה לי אפשרות לעמדת טעינה.

 

תראה מי שנוסע על 21000 קמ בשנה בממוצע ויש לו חנייה בבית אז עבורו שקע קומקום רגיל (2000-2500 ואט) יספק את הרוב הגמור של הנסיעות שלו 
אם אפשר להעביר שקע קמקום מהבית בצורה אלגנטית רכב חשמלי הוא עבורך 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

אני תוהה לגבי שני דברים,

1. מה מהות הפוסט. ברמה הכי בסיסית. אז יש מחסור חלפים באנגליה כזה או אחר. איפה זה פוגש את השוק הישראלי? מה ניתן להסיק מזה על השוק הישראלי? בערך כלום ושום דבר. גם BYD שמיובאת על ידי 'שלמה מוטורס' וגם ORA שמיובאת על ידי כלמוביל - עד היום לא נתקלו במחסור בחלפים. יכול להיות שנקודתית אין רכיב כזה או אחר, אבל זה עדיין נקודתי. מחסור בחלפים יש בכל מיני דגמים, נתקלתי בגרנד צ'ירוקי חדש יחסית שהיה צריך משאבת מים והמתין חודשיים. אז? מה ניתן להסיק מזה? בקיצור - כלום ושום דבר. 

2. השמחה של מי שלא עבר לחשמליות על מס הנסועה היא מגוחכת. מס נסועה נמצא באוויר כבר כמה שנים טובות. מי שעוקב אחרי מה שאני כותב כבר לפחות שנתיים, אני אומר שמי שמבין שהוא יעבור לרכב חשמלי, חייב להקדים את המעבר כמה שיותר מהר על מנת למקסם את החסכון שלו. אז במקום שעלות האנרגיה תהיה בין חמישית לשישית, היא תהיה בין רבע לחמישית או בין שליש לרבע אם גם יבטלו את ההטבה באגרת רישוי. עדיין החסכון גדול ומשמעותי.

3. מתחילת השנה השוק עומד על נתון קבוע של מעל 24% חשמליות מכלל כלי הרכב החדשים. אחת מכל ארבע מכוניות היא חשמלית. הנתון הזה רק ילך ויגדל, ויפגוש כל אחד מכם כשהוא יתלבט ברכישה של רכב חדש. 

4. מכל בעלי החשמליות, רק בחור אחד ששוחחתי איתו מכר את החשמלית וקנה את מותג החלומות שלו (BMW) לא חשמלי, וגם זה כי עובר לדירה שכורה שאין בה תשתית לרכב חשמלי. 

 

 

1. שיתוף מידע. זה מהות כל מה שאנחנו עושים פה, לא? או שיש איזו אג'נדה נסתרת שאסור לצאת נגדה?

גם הקורונה התחילה במדינה אחת והפכה לתופעה בינלאומית. שכל אחד יעשה עם המידע הזה מה שהוא רוצה.

2. אין פה שמחה לאיד, להיפך. אישית אני מעודד מעבר לרכב חשמלי, אבל לא לשיקוצים הסיניים האלו. גם מסיבות גיאו-פוליטיות.

3. מעולה, בהחלט נתון מעודד. כן ירבו.

4. מכיר שני בעלי טסלה שמכרו ועברו לאלפא ג'וליה. האחד לתלתן, והשני לרגילה. אין לי ספק שהיו גם הרבה שעשו את הכיוון ההפוך.

מכיר עוד בעלים של איוניק 5 שכתבתי עליו בשרשור אחר, שעבר לנירו הייבריד.

 

לכתוב כמה חשמלי זה נהדר אפשר, אבל כשזה נושך בישבן אז לשמור בסוד?

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, davemustaine87 כתב:

 

אין פה שום שמחה לעיד. אני רק יוצא נגד האג'נדה של משתמשים מסויימים, שכול מי שלא עובר כרגע לחשמלי הוא פראייר גדול שסתם משלם המון על דלק. ועוד ממשתמשים שקנו את הסימן השאלה  הסיני הכי גדול שאין שמץ לאף אחד מה יהיה האמינות, התנהלות היצרן או הערך שלו אפילו בעוד שנתיים שלוש. 

 

ממה שאני מבין בטעינה ביתית העלות החשמל היא 10 אגורות לקילומטר. על זה רוצים להוסיף מס של 15 אגורות לקילומטר. 25 אגורות לקילומטר בתרגום לק"מ לליטר ברכב בנזין, זה ליטר ל-29 קילומטר( הנחה שליטר בנזין עולה 7.2 שקל). צריכה מעולה ללא ספק, אבל האם כול כך מהפכנית שיהיה כדאי להמר ולקנות חשמלי רק במטרה לחסוך? אני לא בטוח שזה כול כך חד משמעי. 

 

תוסיף למשוואה שלך שהדלק ימשיך להתייקר יחצה את ה 8 שקל עד שיהיה מס נסועה

אני עשיתי בשנה עם חשמלי 26000 קמ וחסכתי 16000 שקל על דלק,עוד שנתיים עד המס נסועה עוד 32000 שקל סהכ קרוב ל 50000 שקל לא מדובר על גרושים,זה לא בנזין מול הברידי.

עריכה אחרונה על ידי levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את העליות של הדלק למחיר של 8 שקל, אני שומע מ-2011. לפעמים הוא עולה ולפעמים הוא יורד. מה יהיה? מי יודע. 

 

יש משהו לא תקין בחישובים שלך. 26 אלף קילומטר ברכב היברידי שצורך 1 ל-25, זה 1040 ליטר דלק או 7500 שקל. אז איך חסכת 16 אלף שקל? משלמים לך בשביל שתיסע על רכב חשמלי? :) 

אתה כניראה משווה מול הרכב שהיה לך לפני שהיה בטח עושה 1 ל-10 או משהו כזה. 

בתרחיש יותר מציאותי, בקילומטראז שלך, אתה חוסך כיום 5 אלף בשנה על דלק מול רכב היברידי, שזה אחלה, אבל ממש לא 16 אלף. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.3.2024 בשעה 22:29, davemustaine87 כתב:

אתה חי בעולם משלך הא? 

 

משנת 2026 יכנס מס נסועה על בעלי חשמליות.

 

ובוא,  תספר כמה עלה לך "חוסר הטיפול בשמן" בכניסה התקופתית למוסך?  

עד 2026 יש כמעט שנתיים.

קח דוגמה ממש מהימים האחרונים:

באר שבע -> רמת גן -> באר שבע - 33 קוט"ש, כולל סנטרי מוד שנשאר דלוק בחניון של מקום העבודה.

הטענתי בבית, אז עלה קצת פחות מ-20₪.

יודע מה, אני אוסיף מס נסועה - נסעתי משהו כמו 220 ק"מ, עוד 33₪. בסך הכול 53₪.

 

רכב משפחתי היברידי היה עושה בתוואי הזה כנראה בסביבות 1:20. ליטר בנזין עולה 7.51 ש"ח. בתכלס כמעט 83₪. תנהג פחות רגוע וכנראה שתעלה לאיזור ה-90-100₪.

אז גם עם מס נסועה יוצא שיש פער לא קטן.

 

במקרה שלי גם אין סיבה להיכנס למוסך כי בטסלה אין באמת טיפולים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

את העליות של הדלק למחיר של 8 שקל, אני שומע מ-2011. לפעמים הוא עולה ולפעמים הוא יורד. מה יהיה? מי יודע. 

 

יש משהו לא תקין בחישובים שלך. 26 אלף קילומטר ברכב היברידי שצורך 1 ל-25, זה 1040 ליטר דלק או 7500 שקל. אז איך חסכת 16 אלף שקל? משלמים לך בשביל שתיסע על רכב חשמלי? :) 

אתה כניראה משווה מול הרכב שהיה לך לפני שהיה בטח עושה 1 ל-10 או משהו כזה. 

בתרחיש יותר מציאותי, בקילומטראז שלך, אתה חוסך כיום 5 אלף בשנה על דלק מול רכב היברידי, שזה אחלה, אבל ממש לא 16 אלף. 

עכשיו הודיעו בחדשות שהדלק יעלה בעוד 20 אגורות לליטר

דוהרים ל 8 שקל

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

את העליות של הדלק למחיר של 8 שקל, אני שומע מ-2011. לפעמים הוא עולה ולפעמים הוא יורד. מה יהיה? מי יודע. 

 

יש משהו לא תקין בחישובים שלך. 26 אלף קילומטר ברכב היברידי שצורך 1 ל-25, זה 1040 ליטר דלק או 7500 שקל. אז איך חסכת 16 אלף שקל? משלמים לך בשביל שתיסע על רכב חשמלי? :) 

אתה כניראה משווה מול הרכב שהיה לך לפני שהיה בטח עושה 1 ל-10 או משהו כזה. 

בתרחיש יותר מציאותי, בקילומטראז שלך, אתה חוסך כיום 5 אלף בשנה על דלק מול רכב היברידי, שזה אחלה, אבל ממש לא 16 אלף. 

ההשוואה היא מול ג'יפ בגודל הרכב שלי שעושה 1:10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין אין כאן רכבים חשמליים "מיין סטרים" בני 8 ללא אחריות לסוללה (כנראה שיש רכבים שעברו את ה- 160k קמ ויצאו מהאחריות), צריך לקחת בחשבון את ירידת הערך הלא יגועה לרכבים חשמליים ללא אחריות לסוללה וכמובן את עוליות הביטוח הגבוהות של רכבים חשמליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחו"ל יש כאלו.

עלויות הביטוח לרכב חשמלי במקרה שלי היו נמוכות יותר מאשר ביטוח לרכב היברידי\פלאגאין מבוקש.

על קורולה היברידית ביקשו ממני כמעט 10 אלף ש"ח ועל נירו פלאג אין סדר גודל של 11 אלף ש"ח. על טסלה שעולה יותר משתיהן אני משלם כ-7000₪ (שזה גם לא זול במיוחד).

האמת שאפילו על ביטוח של מאזדה 3 ביקשו כמעט 10 אלף ש"ח.

לפני 6 דקות, levy כתב:

ההשוואה היא מול ג'יפ בגודל הרכב שלי שעושה 1:10

קח ראב 4 או קורולה קרוס שהן די דומות לרכב שלך בגודל. בקורולה קרוס אין בעיה לקבל 1:19-1:20.

בראב 4 אני מאמין שקצת פחות (1:16-1:17), אבל באחוזים עדיין זה שיפור משמעותי לעומת 1:10.

 

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...