Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר מתנתק בעת החלפת הילוכים בגיר Selespeed אלפא 159 2.2 JTS


עידן ר.
שימו לב! השרשור הזה בן 1112 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

 יש לי שתי בעיות בגיר Selespeed אלפא 159:

1. בעת החלפת הילוכים ההילוכים מתחלפים, אך מתנתקים בין ההילוכים (כאילו שיוצא לניוטרל או שהקלאטש מנותק), ואז נכנס להילוך עם עיכוב משמעותי. זה קורה גם במצב אוטומטי וגם במצב ידני, ובין כל ההילוכים. זה התחיל מדי פעם, ונעשה יותר גרוע (עכשיו כמעט קבוע).

2. בנוסף, לפעמים זה עובר רק להילוכים זוגיים (2,4,6) גם עם עיכוב גדול, ומדלג על המספרים הלא אחידים. זה קרה זמן מה לאחר הבעיה הראשונה (לא התחיל מיד). כשזה קורה, ניסיון להעביר ידנית לא עובד.

 

בבדיקת OBD קיבלתי קוד שגיאה: P2905

Gearbox sub-system

Incorrect engagement/selection

Failure lamp not requested

Fault intermittent

Hydraulic circuit pressure: 46.00 bar

 

ניסיתי להעביר ידנית כשהמנוע כבוי, ולא הייתה שום בעיה, כל ההילוכים עברו.

בדקתי שמן קלאטש - לא חסר, אם כי ממש ליד הכוסית מעל הקלאטש היו סימנים של דליפת שמן קטנה.

כיילתי את המצמד, לא עזר.

לפני 15,000 ק"מ החליפו מצמד ו-Slave cilinder ושיפצו את ה-Master cilinder

 

אשמח אם מישהו שזה קרה לו או שמכיר את הגיר (האיום) הזה יוכל לעזור.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הלחץ שהמערכת אמורה לעבוד בו, אבל במערכת שלך יש צובר לחץ (דומה לבומבה בסיטרואנים של פעם) שאמור לשמור על הלחץ ולאפשר העברת הילוכים.

 

אגב, חבר עם רכב כזה טיפל רק אצל מיכאל בתל אביב. 

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ישנה בעיה בחיישני מצב הילוכים.

יש 2 חיישנים שמדווחים למחשב על מצב ההילוך.

וחיישן נוסף על מצב קלאץ.

הלחץ 46 תקין.

מבלי לבדוק במחשב פרמטרים לא אוכל לענות לך היכן הבעיה.

בדוק שהמיכל של הנוזל מצמד נקי ולא מעורבב עם שמן הידראולי המעיד על משאבה עליונה דולפת(סיפור יקר).

תתחיל בביצוע לימוד גיר+ כיול קלאץ ואיפוס תקלות.

הרכב הזה דורש בעל מקצוע שמכיר היטב את הרכב, אחרת תחליף חלקים שלא לצורך, וכל חלק ברכב הזה גם לא פשוט להשגה וגם יקר מאוד.

מהיכן אתה?

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.4.2021 בשעה 20:04, ba323f כתב:

לדעתי ישנה בעיה בחיישני מצב הילוכים.

יש 2 חיישנים שמדווחים למחשב על מצב ההילוך.

וחיישן נוסף על מצב קלאץ.

הלחץ 46 תקין.

מבלי לבדוק במחשב פרמטרים לא אוכל לענות לך היכן הבעיה.

בדוק שהמיכל של הנוזל מצמד נקי ולא מעורבב עם שמן הידראולי המעיד על משאבה עליונה דולפת(סיפור יקר).

תתחיל בביצוע לימוד גיר+ כיול קלאץ ואיפוס תקלות.

הרכב הזה דורש בעל מקצוע שמכיר היטב את הרכב, אחרת תחליף חלקים שלא לצורך, וכל חלק ברכב הזה גם לא פשוט להשגה וגם יקר מאוד.

מהיכן אתה?

 

תודה. גם אני חשבתי שיש בעיה בחיישני מצב הילוכים ומצב קלאץ.

דו"ח ה-OBD המלא כאן: https://docs.google.com/document/d/1QdlqHTkEIkxxgvlIaL8-EUy_lLeeuY8zU2zh0mf5ZFI/edit?usp=sharing

אם תוכל להבין מזה יותר, אשמח... דרך אגב המסמך הזה מכיל את כל ההיסטוריה של הגיר, צריך לגלול אותו למטה עד 04/2021

בדקתי את מיכל הנוזל של המצמד - הוא היה מלא עד למעלה, אבל איך יודעים אם הוא נקי?

ביצעתי כיול קלאץ, זה לא עזר. כמובן שגם איפוס התקלה לא עוזר במקרים כאלה. אולי הייתי צריך לעשות גם bleeding. אני מתחזק את הרכב שנתיים - עושה מה שאפשר בעצמי (מייבא ומחליף חיישנים למיניהם) אז בגדול אני יודע מה אני עושה. מה שגדול עלי אני עושה אצל מומחה אלפא - מיכאל בחיפה. אני מהצפון ליד ראש הנקרה, המוסך הקרוב ביותר שאני סומך עליו נמצא 50 ק"מ ממני :-). ד"א רוב המוסכים לא מוכנים בכלל לגעת באוטו הזה.
משהו מאוד משונה: האוטו עמד שבוע בלי לנסוע בכלל. נסעתי היום באזור עירוני - הרבה החלפות הילוכים, וכלום! שום בעיה פתאום, כשבפעם הקודמת פשוט אי אפשר היה לנסוע.

 

עריכה אחרונה על ידי עידן ר.
שכחתי משהו...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לבצע bleeding, פעולה מיותרת שלא לצורך.

הגיר הזה מצויין כאשר מתחזקים אותו נכון ויודעים מה להחליף ואיך כשצריך.

האם העברת ההילוכים הגיר היה חורק? (כמו בגיר ידני שלא לוחצים מספיק על הקלאץ?)

כאשר מבצעים לימוד לגיר יש שלב שמגיעים אליו והמחשב רושם לך לבצע נסיעה על הילוך ראשון עם לחיצה רצופה על הגז מעל 25% ואז לעצור ולדומם מנוע.

האם בוצע?

בנוסף בצע לימוד לבית המצערת במחשב מנוע לפני הלימוד לגיר.

אם אתה מדלג על שלבים בתהליך הלימוד אז הוא יתבצע ויחזור למצבו הקודם והתקלה תישאר כפי שהיא.

אם כרגע אין בעיה, תבצע רק מחיקת תקלות ותמשיך ליסוע כרגיל, במידה ותהיה בעיה חזור עם דוח תקלות חדש נראה מה חזר.

תקלת gearbox sub היא כללית מאוד, יכולה להיות כתוצאה מחיישני הילוכים שהזכרתי קודם או תקלה מכאנית בגיר כמו סנכרון שחוק שגורם למחשב לעבוד בחירום.

בצע עוד בדיקה:

נתק מינוס מהמצבר תחילה.

בדוק שכבל המינוס מהמצבר לשלדה מהודק היטב(תוסיף חיזוק לבורג).

לאחר מכן, נתק את 2 הקונקטורים של המחשב גיר, תנקה עם ספרי מגעים היטב, תייבש ותרכיב בחזרה, לבסוף תחבר מינוס למצבר.

אחרי הפעולה הזו, אתה נכנס לרכב, מניע אותו ולא נוגע בכלום ושום דבר(המזגן יפעל אוטומטי ואל תיגע בו השאר אותו פועל זה מצב לימוד).

תשאיר את המנוע עובד כ 10 דקות כמו שהסברתי עד כאן ולאחר מכן צא לנסיעת מבחן כאשר כל המחשבים נקיים מתקלות.

כי מכל תיאור הבעיה, נשמע שהגיר יצא מכיול יתכן כתוצאה מהחלשות המצבר שעמד זמן רב.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.4.2021 בשעה 20:04, ba323f כתב:

לדעתי ישנה בעיה בחיישני מצב הילוכים.

יש 2 חיישנים שמדווחים למחשב על מצב ההילוך.

וחיישן נוסף על מצב קלאץ.

הלחץ 46 תקין.

מבלי לבדוק במחשב פרמטרים לא אוכל לענות לך היכן הבעיה.

בדוק שהמיכל של הנוזל מצמד נקי ולא מעורבב עם שמן הידראולי המעיד על משאבה עליונה דולפת(סיפור יקר).

תתחיל בביצוע לימוד גיר+ כיול קלאץ ואיפוס תקלות.

הרכב הזה דורש בעל מקצוע שמכיר היטב את הרכב, אחרת תחליף חלקים שלא לצורך, וכל חלק ברכב הזה גם לא פשוט להשגה וגם יקר מאוד.

מהיכן אתה?

 

תודה. גם אני חשבתי שיש בעיה בחיישני מצב הילוכים ומצב קלאץ.

דו"ח ה-OBD המלא כאן: https://docs.google.com/document/d/1QdlqHTkEIkxxgvlIaL8-EUy_lLeeuY8zU2zh0mf5ZFI/edit?usp=sharing

אם תוכל להבין מזה יותר, אשמח...

בדקתי את מיכל הנוזל של המצמד - הוא היה מלא עד למעלה, אבל איך יודעים אם הוא נקי?

ביצעתי כיול קלאץ, זה לא עזר. כמובן שגם איפוס התקלה לא עוזר במקרים כאלה. אולי הייתי צריך לעשות גם bleeding. אני מתחזק את הרכב שנתיים - עושה מה שאפשר בעצמי (מייבא ומחליף חיישנים למיניהם) אז בגדול אני יודע מה אני עושה. מה שגדול עלי אני עושה אצל מומחה אלפא - מיכאל בחיפה. אני מהצפון ליד ראש הנקרה, המוסך הקרוב ביותר שאני סומך עליו נמצא 50 ק"מ ממני :-). ד"א רוב המוסכים לא מוכנים בכלל לגעת באוטו הזה.
משהו מאוד משונה: האוטו עמד שבוע בלי לנסוע בכלל. נסעתי היום באזור עירוני - הרבה החלפות הילוכים, וכלום! שום בעיה פתאום, כשבפעם הקודמת פשוט אי אפשר היה לנסוע.

בתאריך 28.4.2021 בשעה 20:44, ba323f כתב:

לא לבצע bleeding, פעולה מיותרת שלא לצורך.

הגיר הזה מצויין כאשר מתחזקים אותו נכון ויודעים מה להחליף ואיך כשצריך.

האם העברת ההילוכים הגיר היה חורק? (כמו בגיר ידני שלא לוחצים מספיק על הקלאץ?)

כאשר מבצעים לימוד לגיר יש שלב שמגיעים אליו והמחשב רושם לך לבצע נסיעה על הילוך ראשון עם לחיצה רצופה על הגז מעל 25% ואז לעצור ולדומם מנוע.

האם בוצע?

בנוסף בצע לימוד לבית המצערת במחשב מנוע לפני הלימוד לגיר.

אם אתה מדלג על שלבים בתהליך הלימוד אז הוא יתבצע ויחזור למצבו הקודם והתקלה תישאר כפי שהיא.

אם כרגע אין בעיה, תבצע רק מחיקת תקלות ותמשיך ליסוע כרגיל, במידה ותהיה בעיה חזור עם דוח תקלות חדש נראה מה חזר.

תקלת gearbox sub היא כללית מאוד, יכולה להיות כתוצאה מחיישני הילוכים שהזכרתי קודם או תקלה מכאנית בגיר כמו סנכרון שחוק שגורם למחשב לעבוד בחירום.

בצע עוד בדיקה:

נתק מינוס מהמצבר תחילה.

בדוק שכבל המינוס מהמצבר לשלדה מהודק היטב(תוסיף חיזוק לבורג).

לאחר מכן, נתק את 2 הקונקטורים של המחשב גיר, תנקה עם ספרי מגעים היטב, תייבש ותרכיב בחזרה, לבסוף תחבר מינוס למצבר.

אחרי הפעולה הזו, אתה נכנס לרכב, מניע אותו ולא נוגע בכלום ושום דבר(המזגן יפעל אוטומטי ואל תיגע בו השאר אותו פועל זה מצב לימוד).

תשאיר את המנוע עובד כ 10 דקות כמו שהסברתי עד כאן ולאחר מכן צא לנסיעת מבחן כאשר כל המחשבים נקיים מתקלות.

כי מכל תיאור הבעיה, נשמע שהגיר יצא מכיול יתכן כתוצאה מהחלשות המצבר שעמד זמן רב.

 

 

קודם כל המון תודה על המידע המקצועי והמפורט - נשמע שאתה מקצוען אמיתי. משום מה אני לא מקבל הודעות על התגובות, אז עונה באיחור.
לגבי ביצוע לימוד, יש לי מחשב רכב של foxwell ולא נראה לי שיש שם פונקציה כזו. משתמש גם ב-alfaOBD אבל זה עוד יותר מוגבל.
לגבי בדיקת ניתוק, היכן החיבורים של מחשב הגיר?
בינתיים הייתי במוסך (זה מומחה לאלפא, מיכאל בחיפה), גם הם לא מצאו כלום וגם הם המליצו להמשיך לנסוע ונראה....
ביתיים יש לי בעיה מעצבנת אחרת, שאף אחד לא מצליח לפתור:
החלפתי משאבת דלק, ומאז השעון על 0 והנורית של הדלק דולקת. כבר הוציאו את המשאבה פעמיים ואפילו החלפנו את המצוף, וכלום.
כשהמוסך מתחבר עם המחשב שלו (ייעודי לאלפא) הוא רואה שיש תקשורת עם המצוף, אבל יש תקלה תקשורת ב-body computer שהוא לא יודע לפתור. מה שאני לא מבין: השעון עבד מצויין עד הרגע שהוציאו את משאבת הדלק והכניסו חדשה (היו סדקים במכסה הפלסטיק, מחלה ידועה ובושה לסימנס היצרן...) ומרגע שהוכנסה המשאבה החדשה השעון הפסיק לעבוד, למרות שבמחשב רואים תקשורת למצוף.
רעיון איך לפתור את זה?
שוב תודה על העזרה ושבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בעיית הגיר כבר חלפה תמשיך לעקוב.

איזה משאבה התקנת מקורית?

 

בזמן התעסקות עם המשאבת דלק חובה לנתק מצבר, ולאחר מכן לבצע איפוס לכל המחשבים מתקלות.

אם יש לך Alfaobd, תוכל להתחבר למחשב BODY ולקרוא תקלות וכמובן גם ללוח השעונים עצמו.

ובחלט שתוכל לבצע גם קריאה במחשב למצוף ולבצע בדיקה לשעונים לתקינות.

ספק קודי תקלות כדי שאוכל יותר לסייע.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1112 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...