Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזל טוב. טסלה הפכה לחברת הרכב עם השווי הגבוה בעולם


מרק10
שימו לב! השרשור הזה בן 1193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פלא ממש פלא. מה שמצחיק שבעל הבית רשם בטוויטר עוד שהמניה הייתה במחיר נמוך יותר שלדעתו שהמניה נסחרת במחיר גבוה מדי. מאז עלתה הרבה יותר. 

 

בקרוב עליית מחירים להיברידיות/חשמליות בישראל, כך שאני לא בטוח  לגבי התמחור כרגע.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

וזה אומר ש?

 

למשל, שהיא הכניסה פחות מבשלושת הרבעונים הקודמים? וגם שמכל ה-6B האלו, היא הרוויחה בסוף רק 16M? שזה יחס, איך נגיד, די עלוב? ומשמעותית פחות מבשני הרבעונים הקודמים?

ועדיין המניה שלה קפצה ברבעון הזה בכמה? בערך ב-50%?

 

בוא ספר לנו עוד למה זו לא בועה. הנה קצת נתונים (די בסיסיים) כדי שיהיה על מה לבנות סיפור.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה היחידה לכך שטסלה סיימה 4 רבעונים רצופים ברווח (100 מיליון לרבעון זה גרעינים אבל לא משנה כרגע) בזכות מעל למיליארד דולר שהיא הכניסה על חשבון משלם המיסים האמריקאי באמצעות קיזוז פלטית CO2 שטסלה עושה עם יצרנים אחרים שמשלמים לה על כך. כל תחום הרכב החשמלי כיום הוא בדיחה אחת גדולה. הטכנולוגיה הזו עדיין לא יעילה מספיק ויקרה מידי ובמקום לתת לה להתפתח באופן טבעי יותר, כלומר הטמעה שלה ברכבים יקרים, המתנה לפיתוחים חדשים בתחום הסוללות וטכנולוגיית הטעינה ורק אז להפוך את זה למוצר המוני. לתת הטבה של 7500 אירו לכל רכב חשמלי עממי בגרמניה, לדוגמה, זה נשמע לי הוצאה לא סבירה בעליל.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כותב דבר והיפוכו. אם יצרנים אחרים משלמים לטסלה על קרדיטים, זה לא על חשבון משלם המיסים, זה על חשבון אותם יצרנים. למכוניות טסלה כבר אין סובסידיה פדרלית בארה"ב כלל ועדיין הן יותר זולות מהמתחרות. לגבי פחות משלושת הרבעונים הקודמים - למי שלא שם לב יש משבר כלל עולמי (גם) בתעשית הרכב.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא איזה ניתוח כלכלי מדוייק. רק להראות שסתם לזרוק מספר בלי שום הקשר זה בוודאי לא ניתוח כלכלי מדוייק (גם אם זה מספר גדול כלשהו), ובטח לא מסביר את העליה במניה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה לא שונה מחברות רכב אחרות.

למעשה רוב חברות הרכב הגדולות מתפקדות רק בגלל נטילת חוב עצום שמסבסד את הפעילות שלהן. לפולקוואגן לבדה יש חוב של 182 מיליארד דולר. ולתעשיית הרכב כולה יש חוב שמגיע ל 1.1 טריליון דולר!

אז לומר שטסלה קיימת רק בגלל סובסידיות שמחזיקות פעילות לא רווחית זאת דמגוגיה שמתעלמת מהנורמה של כל שאר חברות הרכב.

 

מקור1:

https://www.wsj.com/amp/articles/the-car-industrys-1-1-trillion-debt-problem-11592384319

מקור2:

https://drivetribe.com/p/vw-becomes-the-most-indebted-companyin-SRG3s6TrTbizOcLQrHZ7dg?iid=SQ2vq51vS1eXe8tXOQrs-Q

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, eladts כתב:

מתחילים לראות מודל Y בכבישים. נראה לי שכמו בארה"ב, גם בישראל זה יהיה מוביל המכירות של טסלה, לפחות עד שהם יוציאו לשוק דגם קומפקטי.

 

בארץ לא רואים שום מודל למרות שכבר עברה שנה של הבטחות סרק. לא נפתח שום מוסך/אולם תצוגה ולא גייסו אף מוסכניק לעבוד במוסכים שלהם.

 

מה מסתתר מאחורי ההצהרות שלהם בארץ ? שקריים ? או סתם כתב עיתונות מפרסם מידע שגוי ?

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3775291,00.html

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.7.2020 בשעה 15:47, eladts כתב:

אתה כותב דבר והיפוכו. אם יצרנים אחרים משלמים לטסלה על קרדיטים, זה לא על חשבון משלם המיסים, זה על חשבון אותם יצרנים. למכוניות טסלה כבר אין סובסידיה פדרלית בארה"ב כלל ועדיין הן יותר זולות מהמתחרות. לגבי פחות משלושת הרבעונים הקודמים - למי שלא שם לב יש משבר כלל עולמי (גם) בתעשית הרכב.

לא. במקום שהכסף יגיע למשלם המיסים האמריקאי על כך שהם לא עומדים ביעדי הזיהום, הכסף הולך לטסלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, ch2856 כתב:

לא. במקום שהכסף יגיע למשלם המיסים האמריקאי על כך שהם לא עומדים ביעדי הזיהום, הכסף הולך לטסלה. 

 

אם משלם המיסים האמריקאי רצה לחסוך כסף, הוא לא היה צריך לחלץ את GM וקריזלר מפשיטת רגל. המטרה בקנסות על אי עמידה ביעדי זיהום היא לא שהם יהיו מקור הכנסה לממשלות. המטרה היא לעודד מעבר לרכב לא מזהם ומנגנון קניית הקרדיטים הוא חלק מהתוכנית. אם קרייזלר בוחרים לסבסד את טסלה במקום להשקיע בפיתוח של רכב לא מזהם בעצמם זו זכותם. אף אחד לא מכריח אותם.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 GM וקרייזלר כבר החזירו מזמן את הכסף למשלם המיסים האמריקאי. חילוץ של חברות בסדר גודל כזה זו שמירה על עשרות אלפי מקומות עבודה, קריסה לעומת זאת זה הפסד כסף לכולם (למעט כמובן המנהלים הבכירים, הם תמיד מרווחים). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...