Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרת סטיה מנתיב איוניק 2020 - למה לא "יעילות עד הסוף"?


yonisi
שימו לב! השרשור הזה בן 1509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן זה כנראה בדיוק מה שהם דפקו, השאלה למה, כי וידאתי היום עם מישהו ומסתבר שמודל 2016 היה בקטע הזה הרבה יותר נוח כי הוא היה מתקן Continuously. הוא גם אומר שהוא לא יכול לסבול את הנוכחי ומעדיף לנטרל לגמריי. זה באמת מעצבן ואני לא מבין למה הם הלכו אחורה בקטע הזה כי הטכנולוגיה קיימת וזה רק ענין של תוכנה וקונפיגורציה. על זה בדיוק פתחתי את השרשור כדי לבדוק אם יש איזושהי אופציה נסתרת, אבל כנראה שאין, באסה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאכזב לשמוע שבחדשות המערכת ממשיכה להתנהג באותה הצורה. מבלי להסיט את הדיון לכיוון אחר, אני כן תוהה אם עדיין קיים הקטע שבו הרכב ממש "בועט" ברגע שמלטפים את דוושת הבלם בעת גלישה (עד 10~ קמ"ש), או כשמגיעים לכדי עצירה מלאה והבעיטה מורגשת באותו טווח המהירות. בפקקים זה היה פשוט נורא. ההשערה שלי היא שהבלמים המכאניים נכנסים לפעולה במהירות הזו (והמערכת הרגנטיבית מנוטרלת) ומכאן התחושה ; יתכן שבחלק מהרכבים התגובה שלהם מכויילת נכון יותר מאשר באחרים. לדברי מורשה יונדאי בזמנו "ככה זה בכולם".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה נכון ובדגם החדש הורידו את האפשרות להגדיר שמירת מרכז נתיב כנראה שזה חוסך ליונדאי כסף ע"י התקנת מערכת שמירת נתיב פשוטה יותר ולא מדובר רק בהגדרת תוכנה, שכן יש עוד יצרנים שהמערכת שלהם לא כוללת שמירת מרכז נתיב כמו מאזדה (לפחות במאזדה 3), פיז'ו 3008 ו- 5008 ואם זה לא היה תלוי בעלויות כספיות אז גם שם היו מוסיפים שמירת מרכוז נתיב.

 

לא מכיר את המערכת הספציפית הנ"ל, אבל ההגיון אומר שאם יש לך מערכת שיודעת לעשות תיקונים בקצה הנתיב, ואתה מין הסתם גם ככה מחזיק במידע של מיקום הרכב בנתיב, אין סיבה שלא תוכל לתקן גם תוך כדי. ז"א אם יש סיבה שמישהו חושב שתלויה בפישוט של חומרה\תוכנה, זה נשמע לי מאוד מוזר כי אני מתעסק עם דברים כאלה בעבודה, ואם מישהו היה אומר לי שזה ייצא יותר זול לתקן רק בקצוות הייתי אומר לו שהוא כנראה לא מבין כלום מהחיים ושיילך לעשות שיעורי בית. באמת שלא יכול לחשוב על סיבה הגיונית מספיק. אין היום בעיה של חומרה, המחשבים חזקים מספיק ועוד כמה שטויות בתוכנה שידאגו לשמור על זה Continues לא באמת ישנו משהו מבחינת ביצועים\עלויות.

 

מה שכן יכול להיות (וזה באמת רק ניחוש), שאולי מבחינת תקינה וסטנדרטים גבוהים יותר שנקבעו עבור למשל סנסורים או מערכות כאלה שאמורות להחזיק נתיב Continues, למשל יכולת הדגימה של סנסור מסוים (סוג של FPS, למי שזה מדבר אליו) אולי אלו השתנו וגרמו לזה שהמערכת שהייתה קיימת ב 2016 כבר לא מתאימה לדרישות, ואז היו חייבים לפשט אותה רק למצב "פינג פונג" כזה שיכול להחשב כתיקון שדורש פחות דגימות. זה די Long shot, אבל באמת שאני לא מצליח לחשוב על סיבה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להסיט את הדיון לכיוון אחר, אני כן תוהה אם עדיין קיים הקטע שבו הרכב ממש "בועט" ברגע שמלטפים את דוושת הבלם בעת גלישה (עד 10~ קמ"ש), או כשמגיעים לכדי עצירה מלאה והבעיטה מורגשת באותו טווח המהירות. בפקקים זה היה פשוט נורא. ההשערה שלי היא שהבלמים המכאניים נכנסים לפעולה במהירות הזו (והמערכת הרגנטיבית מנוטרלת) ומכאן התחושה ; יתכן שבחלק מהרכבים התגובה שלהם מכויילת נכון יותר מאשר באחרים. לדברי מורשה יונדאי בזמנו "ככה זה בכולם".

 

בחדשה יש כפתורים שלפי מה שהבנתי מאפשרים לקבוע כמה הרכב ישתמש בבלימה כדי לטעון את הסוללה. יכול להיות שבדגמים הקודמים זה היה קבוע על איזשהו ערך ואז לחלק מהאנשים זה היה אגרסיבי מידי והבינו שזה מציק כמו שאתה מתאר אז הוסיפו את האופציה. ז"א בעזרת הכפתורים אתה יכול לעשות Trade-off בין כמה הרכב "ישייט" לפני עצירה ברמזור למשל, לבין כמה הוא יבלום אגרסיבית יותר כדי לטעון את הסוללה יעיל יותר. אז אני מניח שהבעיה הזו דווקא כן טופלה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכולת לברור את עוצמת הבלימה הרגנטיבית לכשעצמו פיצ'ר מבורך (חושב שבחדשות הוא קיים רק בגימור "סופרים" ולא ב"פרימיום") אך כפי שציינתי - אני חושב שה"בעיטה/טלטלה" שהיתה מורגשת כדרך קבע בנגיעה בדוושת הבלם במהירויות של 0-10 קמ"ש הגיעה דווקא מהבלמים הרגילים ולא מהמערכת הרגנטיבית (כל נגיעה בבלם במהירות הגבוהה מ 10 קמ"ש היתה מניבה בלימה נעימה, עד שהרכב כאמור היה יורד לאיזור ה 10 קמ"ש ואז היתה מורגשת אותה בעיטה/טלטלה רגעית). נו שויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מממ אוקיי, יכול להיות שיצא לי באמת להרגיש באזור שלפני שיצאנו לכביש מהיר כמה "טלטלות" כמו שאתה מתאר במהירויות נמוכות, אבל כשהרגשתי אותן חשבתי שזה סתם אפקט "נורמלי" של גיר רובוטי. אני לא מכיר בכלל נהיגה על רובוטי אז חשבתי שזה סביר שיהיו כמה פספוסים כאלה. אם זה קשור למערכת הבלימה עצמה, לא יודע להגיד, כנראה צריך יותר נסיון וקילומטראז' על הרכב (וכנראה גם הכרת התחושה המדוברת בהשוואה לדגמים אחרים או מודלים קודמים) כדי לדעת אם יש שיפור.

 

אני אשאל את מי שנוהג על הרכב ביומיום אם הוא מרגיש משהו מעצבן כזה בבלימה במהירויות נמוכות, ויש לנו כאמור גם מישהו שהחזיק 4 שנים את הדגם של 2016 אז אני אבדוק איתו אם הוא מרגיש הבדל בקטע הזה.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים

לגבי תיקון סטיה מנתיב אני חושב שעשו כך את המערכת בכוונה, לי היה איוניק 2016 ועכשיו יש לי איוניק 2020.

באיוניק "הישנה" הבקרה כל הזמן הייתה מתקנת אותך, כך שתחושת ההיגוי תמיד הרגישה מלאכותית ולא נעימה, כל הזמן הרגשת היתערבות בהיגוי, כניראה ביגלל זה שינו את המערכת כך שרק כאשר המערכת מזהה סטיה משמעותית מהנתיב היא תיתערב, הרי הרכב עדיין לא "אוטונומי" ולא אמור "לנסוע לבד", היידיים תמיד אמורים להיות על ההגה.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק לפני רבע שעה דיברנו על זה בעבודה, ובאמת אחת הדעות הייתה שכנראה הרבה אנשים לא אוהבים דווקא את ההתערבות המתמשכת. השאלה היחידה שלי היא שזה בסדר שחלק לא אוהבים, אבל למה לא השאירו לפחות כאופציה?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...