Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכשתי לראשונה מגבר וסאב וופר,והולך קצת לאיבוד


עופריקי
שימו לב! השרשור הזה בן 1883 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב חברים

 

רכשתי רכב משומש לפני כחודש (גראנד ויטרה 2008)- ולפני כשבוע התקנתי לראשונה מערכת מולטימדיה FOXWAY 7288,והוספתי זוג רמקולים של קליפורד 45 וואט RMS + טוויטרים שרכשתי בנפרד אצל המתקין ב 100 שח. השארתי מאחורה את הרמקולים המקוריים 25 וואט ממש פשוטים.

כמובן שהיה שיפור לעומת הרדיו המקורי והרמקולים המקוריים שהיו ברכב-אבל כבר בנסיעה הראשונה לאחר ההתקנה,בעיקר במהירות שעברה את ה 90 קמש,רעש המנוע הציק לי . (אני אודיופיל,לשמחתי או לצערי,תלוי איך מסתכלים על זה :) )

 

החלטתי שאין לי מספיק עוצמה ש"תעלים" מעט את רעש המנוע הטבעי במהירות גבוהה,ורכשתי היום ציוד בכמה אלפי שח שכולל את הרכיבים:

 

1.רמקול פוקל 80 וואט RMS קומפוננט עם 2 קרוס אוברים (FOCAL PS 165)

2. רמקול פוקל 60 וואט RMS, 2 WAY (פוקל RCX-165)

3.מגבר 5 ערוצים אלפיין,שמפיק 75 וואט RMS ב 4 אוהם, ו 250 וואט לסאב ב 4 אוהם (ALPIN PDR V75)

4. סאב וופר אלפיין 4 אוהם, 12 אינט בתיבה סגורה-וערכת חיווט לסאב ולמגבר (ALPIN SBG1244-BR)

 

מאחר ואין לי ממש נסיון בתחום,וקבעתי עם מתקין לסוף השבוע-הייתי מעונין לדעת בעזרתכם מה עלי לבקש,או על מה עלי להקפיד שהמתקין יעשה ברכב ? איך לקבע את הסאב, היכן לקבע אותו...ועניינים אחרים שלא עולים לי כרגע בראש.

 

אשמח להארות מצידכם

תבורכו,שבוע טוב

עופר

עריכה אחרונה על ידי עופריקי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך הבא לפורום :-)

 

נו, לפחות הציוד שרכשת מתקרב למשהו שנאות למי שמגדיר עצמו כאודיופיל, והדרך עוד ארוכה. :wink:

 

ממליץ להתחיל מחיפוש נרחב בפורום. יש המון מידע שכבר נידון פעמים רבות.

ומאוד מומלץ, אם כבר פותחים את כל הרכב לבצע בידוד/איטום ברמה כלשהי. גם כאן יש המון מידע בפורום.

התחל מחיפוש שרשורים (שעשויים להיות ארוכים מאוד) שיצר lanosforce. "לאודיופיל המתחיל", שרשורי הבניה והכיוון שלו (בהם גם תמצא מידע לגבי גומיות איטום שישתיקו רעשי רוח). וכן הלאה.

 

לגבי ההתקנה עצמה, יש לקוות שהמתקין יודע לפחות קצת מה לעשות.

אבל צריך לתאם איתו ציפיות בתמורה למחיר שמשולם. עלות ואיכות ההתקנה הן בעלות טווח רחב מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב תום

 

אני שמח שקיבלתי את הפידבק החיובי לגבי הציוד,אז תודה.

לגבי מתקין יצרתי קשר עם אחד המתקינים המומלצים והוא גם נשמע אדם יסודי ,נוח,ומקצועי.

ברשותך,לא כתבת כלום לגבי השאלה,על מה עלי להקפיד מבחינת כיוונים כלשהם אם צריך,מה ההבדל בין התקנה טובה ,לפחות טובה, ואם אפשר אז אשמח לשמוע על דגמי רמקולים מומלצים מנסיון שלכם,בעלי הספק של 100 וואט נקי,ומעלה.

(החלפתי אתמול בחנות את הפוקל,ליחידה יקרה יותר, PS165F ,שגם הוא 70W. בהמשך ,אם העוצמה לא תספק אותי,אולי אבצע החלפה)

 

תודה רבה וערב טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושאלה אחרונה,האם יש מצב שעשיתי טעות שרכשתי רמקולים קדמיים בהספק נמוך שך 70 וואט,ולא 100 או יותר?

(בגלל המעט רעש שיש מהנסיעה,חשבתי שאולי רמקולים עוצמתיים יותר,יהיו יותר אפקטיביים,עם מגבר חזק יותר כמובן )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקרונית מקובל בהתקנה בסיסית טובה

להשתמש בכבל מתח 4 גייג CCA מבית טוב

3 זוגות RCA מבית טוב ,וחיווט 1.5 ממ רב גידי לרמקולים 2.5 ממ לסאב.

להתקין את המגבר בתא המטען על פלטה מצופה לבד ,את הקרוסים הפסיביים של הקומפוננט

לא להתקין בתוך הדלתות אלא בתא המטען או בקיק פאנל מקדימה.

 

זה על קצה המזלג.

 

בנוגע לציוד ,סה"כ בסדר גמור.

ברגע שיש לך 4 רמקולים ברכב אתה תקבל הספק מכובד.

אני לא הייתי חושש מרעש הנסיעה אני מבטיח לך שאתה לא תשמע כלום 70RMS

זה הספק מכובד ,בטח אם יש לך 2 זוגות רמקולים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש קשר בין הRMS שהרמקולים מסוגלים לספוג לבין העוצמה שהם מסוגלים להוציא אבל עוצמה מודדים בדציבלים והיא קשורה בעוד פרמטרים ולא רק בRMS ובכל מקרה כמו שאמרו 4 רמקולים ברכב וסאב וופר 12 אינץ' יתנו לך מספיק עוצמה.

תראה נכון שרכב זה לא סביבה אידיאלית לשמוע מוסיקה אבל דע לך שהחשיבה של להתגבר על ההפרעות החיצוניות עם הגברת עוצמת השמיעה היא לא נכונה והיא תפגע לך גם בחווית השמיעה ולאורך הזמן גם בשמיעה עצמה, בכללי כל מי שאוהב לשמוע מוסיקה ברכב צריך להיזהר מזה- מדבר מניסיון אני עצמי גם מתנזר קצת מהגלגלת:neutral:

בגלל זה הייתי ממליץ לך בחום להוסיף עוד קצת על ההשקעה שלך על בידוד הרכב לפחות בדלתות הקידמיות ובהשקטת רעשי המנוע שמפריעים לך, זה ידרוש אולי עוד זמן וכסף אבל התוצאה תהיה שווה את זה!

Hu: Jvc 2 din + dsp bit one

Amps: Zapco reference 350.2 + Audison sr 4 + Audison sr1DK

Comp: Morel Hybrid 602 + Audison Apk 165

Sub: Jl audio12W3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיכאל ואודיו קינג,תודה

 

הייתי היום בהתקנה אצל ישראל גוניור המקסים,ואין לי מילים לתאר את הבחור בכל הנוגע לעבודה. הכל אצלו זה טיפ טופ,ובצורה הכי יסודית.

הסט שלי לא כולל סאב כי ברגע האחרון ויתרתי עליו (מעולם לא שמעתי עם סאב גם בבית,אני פשוט אוהב את התדר הנמוך של הרמקולים).

 

לצערי,גם לאחר ההתקנה וכיול המגבר לפוקלים,יש אמנם יותר עוצמה ,אבל הצליל עדיין לא מספיק נקי. נראה גם שהמגבר לא עושה את העבודה בצורה מושלמת,ולדעתו של ישראל זה קורה בגלל מכשיר האנדרואיד שלי,שלטענתו מאד ירוד ביציאות. מדובר במכשיר סיני בשווי 1100 שקלים,וישראל אומר שאם אחליף לפיוניר,הצליל ישתנה לטובה,וגם העוצמה תעלה פלאים.

 

גם כשחיברנו סאב 10 אינצ של הרץ, לנסיון,לא הייתי מרוצה בכלל מהצליל.

אני מרוצה מהעובדה שהמערכת חזקה יותר,והרמקולים נפתחים בווליום נמוך יותר עם תדרים נמוכים יותר מודגשים ,אבל זה באמת רחוק ממה שציפיתי לקבל :(.... מישהו מכם עבר חוויה של החלפת מכשיר סיני,לפיוניר-וקיבל שיפור ניכר בצליל ?

 

אני נמצא בצומת דרכים,ובקרוב אתנסה בחיבור פיוניר למערכת שלי (לישראל יש פיוניר,ובימים הקרובים נחבר אותו למערכת כדי לנסות להתקדם)

 

תודה וערב טוב לכולכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי מעולה תתחדש!

ובחרת איש מקצוע מהשורה הראשונה. כשאתה מגיע לגראז' התקנות שלו ופוגש בבנאדם אתה יכול לדמיין שתצא עם פלסטיקה שבורה בכל הרכב:lol:

אבל ברגע שהוא מתחיל לעבוד אתה מבין שמדובר באומן!

אשמח אם תוכל לפרט קצת מה התהליך שהוביל אותך לבחירת המוצרים הספציפים האלה כי נשמע שהוצאת סכום מכובד לטובת העיניין..בנוגע להחלפת המערכת הסינית להחלפה בפיוניר או חברה אחרת מוכרת אין ספק שיטיב עם הסאונד.

Hu: Jvc 2 din + dsp bit one

Amps: Zapco reference 350.2 + Audison sr 4 + Audison sr1DK

Comp: Morel Hybrid 602 + Audison Apk 165

Sub: Jl audio12W3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין ששידרגתי ברגע האחרון גם את הפוקלים לזוג קדמי יקר יותר. התקנתי לבסוף את הדגם PS165F שעולים כמעט כפול.

לשאלתך: הסיבה לבחירה ברמקולים מסוג פוקל,היתה שזכרתי שבתקופת היותי אודיופיל פעיל לפני עשור+,החלפתי מדי פעם בוקשלפים בחדר השינה,ובדרך כלל הרמקולים הטובים היו עם יחידות של פוקל,או של סקאן ספין. הסיבה לבחירה בהגברה של אלפיין היתה עקב קריאה ברשת וגם כי המגבר לדעתי מתאים פחות או יותר לסוג הרמקולים. ניסיתי לבחור במגבר טוב,שיתאים לרמקולים ושיספק להם את ההגברה הרצויה "כמו בספר". בחרתי באלפיין שמספק 75 וואט ,לרמקולים שהספקם 70 וואט,ונראה לי שמבחינת כח,קלעתי. רק שהצליל מעוך לי,וזה מתסכל כרגע עד שלא אחליף את המקור. וכן,נחשפתי לישראל דרך האתר,והבחירה בו היתה טבעית. אחלה בן אדם,והלואי שלא ישתנה לעולם!

 

אם תרצה,אשמח שתשמע את המערכת,אני מאזור רמת גן.

סופש נעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בדרום ולא מגיע הרבה למרכז האמת אבל אם יסתדר מתישהו בשמחה=)

תראה אני קצת לא אובייקטיבי כי לא יצא לי לשמוע סט פוקל שהתחברתי אליו, בטוח שאפשר להגיע איתם לתוצאות טובות אבל כנראה הסדרות שאני שמעתי ובתנאים שהם היו מותקנים- לא יצא לי להתרשם.

אני חושב שטוב היית עושה אם לפני שהיית מחליט על המוצרים היית נותן שמיעה לפני אבל לא בוכים על חלב שנשפך ובכל מקרה בחרת אחלה מגבר בשביל הסטאפ שתכננת. אני לא כל כך מבין איך אפשר לוותר על סאב וופר כחלק ממערכת דווקא בתנאי ברכב, בבית התדר הנמוך של הרמקולים נשמע הרבה יותר טובים כיוון שהם מנגנים בסביבה ובתנאים מתאימים!

אני חושב שיש 2 דברים שתצטרך לעשות לפני שאתה חושב להחליף/לשדרג סטים.

1-לחפש כמה שיותר מערכות לשמוע ברכבים.

2- להחליף את הראש לפיוניר כמו שישראל הבטיח לך ולראות אולי זה יעשה לך את כל ההבדל שאתה צריך!

Hu: Jvc 2 din + dsp bit one

Amps: Zapco reference 350.2 + Audison sr 4 + Audison sr1DK

Comp: Morel Hybrid 602 + Audison Apk 165

Sub: Jl audio12W3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה שלך היא אחת הטובות שקראתי כאן,וזה גם מתייחס אלי,אז תודה.

אני יודע שהייתי מעט נחפז,אבל מחר אני מתעתד לפני רכישת פיוניר (מסדרה 5) להאזין לפיוניר מסדרה אחת נמוך יותר-כדי להתרשם. אני בטוח ברמת וודאות גבוהה ביותר,שהיציאות של הפיוניר,בעוצמה,ובדיוק,הם כמה רמות מעל המכשיר שרכשתי.

לגבי הפוקלים,הם טובים,ואכן לא עשיתי השוואה כי לא יצא לי לפגוש חובבי סאונד ברכב,אז לקחתי הימור מושכל.

המקסימום יהיה,שאני אחליף את הסט הקדמי לטובת אחר-אבל זה יקרה רק אם הפיוניר ישפר את הצליל,ועדיין לא אחוש מרוצה.

 

לגבי סאב וופר,אני מקבל את ההארה באהבה. יודע מה ? אני מתחיל להשתכנע שאם אשמע מערכת מאוזנת עם סאב,זה יהיה כנראה הכיוון הבא שלי,לרכוש סאב. (כשהייתי אודיופיל פעיל-שמעתי המון סאבים מין הסתם,ואף אחד לא שבה את אוזני-אבל אני פתוח להצעות ברכב)

 

אם יש לכם מפגשי פורום,אשמח מאד להגיע ולהאזין למערכות. זה נשמע אחלה.

 

תודה רבה מיכאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1883 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...