Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לחץ אויר בצמיגים


usafun
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2381 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לאחרונה ניפחתי לחץ גבוה בהתאם להמלצת היבואן בשל נסיעה ארוכה בעומס מלא (5 אנשים + מזוודות).

אם איני מפחית את הלחץ בחזרה לנורמה - האם נגרמת שחיקה מהירה יותר, או זו עשויה להיות יותר בעיה של חשש לחוסר שליטה ברכב?

כמו כן, היבואן מנחה לבדוק תקינות הצמיגים ב"מחווני השחיקה החזותיים שבמדרכי הצמיגים".

כיום אני לאחר כ - 3 שנים ו - 50000 ק"מ. איך בדיוק אני מבצע את הבדיקה הזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם איני מפחית את הלחץ בחזרה לנורמה - האם נגרמת שחיקה מהירה יותר, או זו עשויה להיות יותר בעיה של חשש לחוסר שליטה ברכב?

 

לא. עודף לחץ אוויר שאינו בהפרזה פרועה לא גורם לבעיות.

 

ככל שלחץ האוויר גבוה יותר - הצמיג נוקשה יותר (מבחינה מבנית) ולכן חד יותר, בעל מעטפת ביצועים גבוהה יותר, ובעל סיכוי נמוך יותר לקריסה. בצמיגים בני זמננו (להם יש מחגורת פלדה) אין שינוי משמעותי בקצב השחיקה של מדרס הצמיג.

 

גם כשעוברים את הנקודה שמעבר לה הצמיג מתחיל לקבל צורה קעורה בשל הלחץ הרב - ההשפעה לרעה על הביצועים ועל השחיקה קטנה למדי.

 

כמו כן, היבואן מנחה לבדוק תקינות הצמיגים ב"מחווני השחיקה החזותיים שבמדרכי הצמיגים". כיום אני לאחר כ - 3 שנים ו - 50000 ק"מ. איך בדיוק אני מבצע את הבדיקה הזו?

 

מחווני השחיקה נמצאים בתוך החריצים שבמדרס. מדובר על חתיכות גומי הבולטות כ-1.7 סנטימטר מעל תחתית החריצים, כך שכאשר הם נשחקים עד לעומק המינימלי המותר בחוק, המחוונים יהיו בגובה אחיד עם קוביות הגומי במדרס.

 

tread-wear.jpg

 

ברם, חשוב לציין כי קריטריון זה (שבין היתר מסתמך על עומק חריצים נמוך באופן שערורייתי) אינו מעיד כלל על ביצועי הצמיג, אשר פוחתים משמעותית במשך תקופת השירות בלי קשר לשחיקת החריצים, שכיום היא לרוב אטית מאוד.

 

מנקודת מבט של שמירה על מעטפת ביצועים סבירה, רצוי להחליף צמיגים לכל היותר אחרי ארבע שנים ו/או שמונים אלף קילומטר, כך ששלך כבר קצת גבוליים - אבל זה תלוי במצבם ובהתרשמות שלך מהנהיגה עליהם.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הסוף של הצמיג וצריך להחליף אותו, אלא אם עוד לפני זה הצמיג מתייבש ומתכסה סדקים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר תיאורטית, כאשר

המחוונים יהיו בגובה אחיד עם קוביות הגומי במדרס, מדובר על תחילת הסוף של הצמיג?

אם אתה לא נוסע 50 אלף ק"מ בשנה ומעלה, בנהיגה מנהלתית רגועה ברכב משפחתי עם צמיג "משפחתי" אתה אף פעם לא תגיע למצב בו אידיקטור שחיקה יהיה בגובה של המדרס.

 

אתה תחליף את הצמיגים בגלל יובש הרבה לפני כן.

 

 

אם לא ביצעת הצלבת צמיגים, תעשה. קידמי שמאלי עם אחורי שמאלי, קידמי ימני עם אחורי ימני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...