Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3081 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

זחילה תוך לחיצה קלה על דוושת הבלם היא זחילה בעייתית אשר גורמת לשחיקת יתר של המצמדים.

שאתה לוחץ בעדינות על דוושת הבלם, אתה מבצע למעשה פעולת התקדמות עם ״חצי קלאץ׳״. קרי, התקדמות תוך כדי חיכוך בין הדיסק לפלטה ללא חיבור מלא.

בזחילה ללא לחיצה על דוושת הבלם כלל, ההילוך הראשון (המאד קצר בד״כ) או השני משולבים והמכונית מתקדמת גם ללא צורך בלחיצה על דוושת הגז (כמו במכונית המצויידת עם גיר ידני). במצב זה, יש חיבור מלא והמצמדים לא ״סובלים״.

 

אם תוואי הנסיעה הטיפוסי מאופיין בתנועה עירונית כבדה, המצריכה הזדחלות איטית מאד (להבדיל מזחילה בנתיבי איילון, למשל) עדיף להימנע ממכונית המצויידת בגיר רובוטי כפול מצמד ולהעדיף מכונית עם גיר פלאנטרי מודרני.

 

הערה - ברב המכוניות העממיות המצויידות בגיר רובוטי כפול מצמד, מותקנים מצמדים יבשים. אלו הכי רגישים לזחילות איטיות (התקדמות תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם). קיימים דגמים המצויידים בגיר רובוטי כפול מצמד עם מצמדים רטובים (טבולים בשמן). אלו עמידים יותר בזחילות ״כבדות״ בצורה משמעותית ואורך החיים של המצמדים ארוך יותר מאלו היבשים, אולם עלות התחזוקה שלהם יקרה יותר כיוון שהם מצריכים החלפת שמן פעם ב-60K ק״מ.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נתקלתי גם בואגיות חדשות עם מצמדים תקולים ב5 אלף ק"מ .

 

זה תחום העיסוק שלי במקרה.

 

עדיין לדעתי יש יותר מזל לאוקטביה הזאת משכל...

ותנאים מקלים - כמו טיפול בחלקים איכותיים .

 

דווקא בת זוג שלי נוהגת יותר "אגרסיבי" ממני .

 

בינתיים הרכב משמש אותה, נקווה שלא תתקע ;)

פורסם
צריכת דלק עדכנית -

1:15.3 בין עירוני עם פקקים כבדים ומזגן .

 

צריכת שמן - להפתעתי לא יורד למינימום ואין שום התראות .

 

מצד שני, האוקטביות בצי מוגדרות כזוללות שמן . כל 5-8 יש צורך להוסיף 1 ליטר .

 

לדעתי מערכת הסטארט-סטופ היא הגורם לצרת השמן .

 

כמו כן, נתקלתי כבר מספר פעמים בתקלה "טריה"

Error workshop leave vehicle in parking

מי שנתקל - בורר הילוכים על תיבת ההילוכים פגום .

 

צרת השמן, מקורה בשמן.

כאשר משתמשים בשמן איכותי, כמות ה Top-ups יורדת באופן משמעותי, מכיוון ששמן איכותי מתאדה פחות.

 

דיברת על 145 רכבים? 145 ליטר כל 5-8K זה לא מעט כסף וזמן מבוזבזים.

:onfire:
פורסם

דווקא לא מדובר בשמן זול , אלא בשמן של Agip .

 

העלויות הן על חברות הליסינג , הן מספקות את השירותים הנלווים .

כנ"ל שמן מנוע.

פורסם

מניסיוני, צריכת שמן במנועי טורבו מושפעת מאד מהרצה. ביצוע הרצה לפי הספר עוזר ליצור התאמה טובה בין טבעות האטימה ודפנות הצילינדרים.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

גם לי יש אוקטביה 1.2TSI בליסינג מספטמבר 2015. כרגע היא על 80,000 ק"מ. יש לציין כי כמעט כל הקילומטרז' הוא בנסיעות בינעירוניות, אבל מצד שני הנהיגה שלי היא מאוד "בזבזנית" (מהירויות גבוהות, הרבה גז-ברקס-גז-ברקס וכו'). וגם אני תמיד מכבה את הstart-stop ברגע שאני נכנס לאוטו :)

חוץ מטיפולים כל 15 אלף ק"מ, שבהם הוחלפו ברקסים וצמיגים, לא היה צריך לתקן בה כלום. אני גם לא מרגיש שיש איזושהי בעיה עם הגיר (טפו-טפו-טפו).

 

פשוט רכב נפלא, נוח בטירוף, נוסע נהדר, שקט, המזגן פ33ה, כל מה שאפשר לבקש מרכב בקטגוריה הזו. אני שוקל לקנות אותו לעצמי בסיום ה-3 שנים ולוותר על רכב ליסינג, הדבר היחיד שמפחיד אותי זה האמינות שלו בדגש על הגיר. אני לא רוצה להיות תקוע עם רכב פרטי שכל הזמן עושה לי בעיות. מה דעתכם?

פורסם
דווקא לא מדובר בשמן זול , אלא בשמן של Agip .

 

העלויות הן על חברות הליסינג , הן מספקות את השירותים הנלווים .

כנ"ל שמן מנוע.

 

שמן לא זול הוא לא בהכרח שמן טוב, זה כבר עניין מסחרי.

 

אני מתאר לעצמי שהעלויות הן על חשבון הליסינג (מפתיע מאוד שחברת ליסיניג משתמשת בשמן שציינת, בד"כ השקל קובע)

אבל מסתבר שהם עדיין יכולים לשפר עלויות תפעול.

:onfire:
פורסם (נערך)
שמן לא זול הוא לא בהכרח שמן טוב, זה כבר עניין מסחרי.

 

אני מתאר לעצמי שהעלויות הן על חשבון הליסינג (מפתיע מאוד שחברת ליסיניג משתמשת בשמן שציינת, בד"כ השקל קובע)

אבל מסתבר שהם עדיין יכולים לשפר עלויות תפעול.

 

איך לשפר?

מסנן שמן mann

מסנן אוויר knecht

פלאגים NGK

 

הגבול הדק בין לשפר עלויות לתפעול ללהרוס שירות הוא גבול דק מאוד .

עריכה אחרונה על ידי Max.M
פורסם
תבטל את הסטארט - סטופ קבוע .

 

יש על הקוטב של המינוס -קונקטור מחובר אליו, נתק אותו .

 

אין צורך לקנפג בהתאם את מחשב ניהול המנוע? (אין לי מושג, אצלי אין את מטרד הזה).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
איך לשפר?

מסנן שמן mann

מסנן אוויר knecht

פלאגים NGK

 

הגבול הדק בין לשפר עלויות לתפעול ללהרוס שירות הוא גבול דק מאוד .

 

 

חישוב לא מסובך:

155 ליטר כל 7.5K לרכבים שעושים 65K בשנה = 1400~ ליטר + 1400 פעמים שצריך להוסיף את הליטר החסר = לא מעט זמן וכסף שניתן לחסוך ולתעל לטובת דברים אחרים.

 

אם יחפשו שמן אחר, שקצב האידוי שלו נמוך יותר - ניתן לשפר(או לפחות לנסות) את נושא "אכילת השמן".

זה מקרה קלאסי של Total cost of ownwership שאני בטוח שמתנהלים(או מנסים) לפיו בציים, אבל לא מייחסים חשיבות לכל הניואנסים או שפשוט לא מודעים לפתרונות הקיימים.

:onfire:
פורסם

ישי, אין לך מושג כמה אתה לא בכיוון . עם כל הכבוד .

א. מי היצרן שמן שיתחייב לזה?

ב. הרי שלא יהיה שוק במידה ויהיה יצרן שמתחייב לזה? כי הרי כולם יקנו רק את השמן הנ"ל .

ג. מי נוסע 65 אלף בשנה חוץ ממני?

ד. מי שנוסע לרוב ק"מ גבוהה בין עירוני - צריכת השמן שלו כמו אצלי אני מניח .

ה. עזוב חישובים כלכליים -טרם פתרנו את העניין הטכני .

 

נאמר באמת עם הרבה כבוד ולא חלילה זלזול,פשוט מכיר את התחום קצת יותר קרוב ממך ( עד כמה שידוע לי ) .


×
×
  • תוכן חדש...