Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך מצולם-החלפת רצועת תזמון ומשאבת מים בסוזוקי בלנו


neimot000
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 1543 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם,

ברשותי בלנו 2002 שנרכשה לפני מספר חודשים,

מכיוון שלא היה ידוע מתי הוחלף בה טיימינג ומשאבת מים ובבלנו כידוע אם הרצועה נקרעת יש מפגש שסתום-בוכנה מה שגורם לשבירת השסתומים במקרה של קריעה,לכן הוחלט לבצע החלפה של הרצועת טיימינג ומשאבת מים.

הרמתי טלפון למאור30 מהכנופייה וסוכם שנבצע את הטיימינג ביום שישי, הצטיידתי במצלמה בכדי להעלות את המדריך הזה לפורום והתחלנו לעבוד.

הטיימינג בבלנו לא פשוט כמו ברכבים אחרים ודורש פירוק גלגלות, משאבת הגה ומדחס מזגן אז צריך להקדיש לא מעט זמן בשביל כל זה.

השתדלתי שהמדריך יהיה כמה שיותר מפורט בכדי שגם מי שרק מתחיל יוכל לפעול לפי המדריך, מקווה שתהנו.

אם יש תמונות שלא רואים אותם במלואם או שהם חצויות ניתן ללחוץ על התמונה ולקבל תמונה מלאה וברורה יותר.

 

אז בואו נתחיל,

 

 

מצרכים:

-מאור30 התותח מהכנופייה.

-רצועת טיימינג GATES

-משאבת מים GMB

-(אם המחזיריי שמן נוזלים אז גם מחזירים-אני לא הייתי צריך)

-סיליקון (עדיף של ויקטור ריינז או חברה איכותית אחרת)

-גלון חדש של מים ירוקים

-מפתחות רינג מידות 8-18

-רצא'ט עם בוקסות מידות 8-18

-מפתח אלן

-פטיש

-ג'ק ו2בוקים

 

 

ומתחילים:

 

 

דבר ראשון כמובן מרימים את הרכב באויר עם ג'ק עגלה על שתי בוקים ומורידים גלגל ימני.

 

 

P7010829.jpg

 

מוציאים את המגן מפלסטיק התחתון בכדי שנוכל לטפל באזור.

 

P7010832.jpg

P7010833.jpg

 

והנה להם הגלגלות, רצועות האביזרים והפולי.

 

 

P7010841.jpg

 

לאחר מכן מוציאים לגמרי את הבית פילטר אויר מהמקום גם את החלק העליון וגם את התחתון, החלק התחתון תפוס עם כמה ברגים וניתן להוציאו בקלות.

 

 

P7010842.jpg

P7010847.jpg

P7010845.jpg

 

משחררים את ארבעת הברגים של הגלגלת משאבת מים שמקבילה לשילדה עם רינג.

 

 

P7010861.jpg

 

לאחר מכן משחררים את הרוצועות על ידי הרפיית המותחנים שלהן מותחן 1 נמצא בצד ימין של הגלגל.

 

 

P7010873.jpg

 

ומותחן 2 זה בעצם הברזל שמחובר לאלטרנטור, את מותחן מספר 1 נרפה (מתחת לרכב) על ידי הרפיית הבורג הזה:

 

 

P7010879.jpg

 

וגם ע''י הרפיית הבורג הזה:

 

 

P7010841.jpg

 

 

עד שהרצועה שלו תיהיה רופפת מעט בכדי שנוכל להוציאה, אצלי הרצועה הייתה דיי יבשה והגיע הזמן להחליפה.

 

P7010888.jpg

 

 

את המותחן השני שנמצא מעל לאלטרנטור נשחרר גם אותו עד להרפיית הרצועה השניה.

לאחר מכן נשחרר את הבורג של התושבת אלטרנטור.

 

P7011011.jpg

 

 

לאחר מכן נסיר את הבורג שמחבר את שתי הצינורות של המדחס מזגן והמשאבת הגה לשילדת הרכב ובנוסף את החוט שמחובר לשילדה של הרכב, בכדי שנוכל להזיז בחופשיות את הצינורות והגישה תהיה קלה יותר.

 

P7010894.jpg

 

 

לאחר מכן נתמוך מנוע על ידי ג'ק ונגביה מעט את המנוע בכדי שלא יהיה לחץ על הברגים של התושבת ונוחל לחלץ אותם ביתר קלות.

 

P7010913.jpg

 

יש המשך למטה...

עריכה אחרונה על ידי neimot000
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסיר את הבורג הגדול של התושבת מנוע (אם קשה אז לתפוס עם רינג מצד אחד ומהצד השני לשחרר את ההברגה עם בוקסה).

 

P7010899.jpg

 

 

נזיז קצת את הצינורות לצד ונסיר את שלושת הברגים האלו שמתברגים על הברזל שמתחבר לתושבת שעל המנוע ולתושבת שעל השילדה.

 

P7010918.jpg

P7010919.jpg

 

לאחר מכן בכדי להסיר את הברזל שמתחת לברגים נצטרך להוציא את הבורג שתופס אותו עם מפתח אלן.

 

 

P7010918.jpg

 

(עדיף גם להסיר את הבורג השני שמחובר לבלוק המנוע שמהצד השני בכדי להסיר את הברזל לגמרי).

 

P7011046.jpg

 

 

סוזוקי החליטו לעשות לנו חיים קשים ורק על ידי הסרת משאבת הגה ומדחס מזגן אפשר להסיר את הברגים של התושבת שמתחברת לגוף המנוע ורק לאחר הסרת התושבת אפשר להסיר את הפלסטיק בבטחה.

 

P7010966.jpg

 

 

אז מתחילים בהסרת המשאבה, המדחס והתושבות שלהם.

מסירים שלושה ברגים שמחברים את המשאבת הגה לתושבת שלה.

 

P7010962.jpg

 

 

ולאחר מכן את שתי הברגים העליונים שמחברים את התושבת לברזל וגם את השתיים התחתונים שמתחברים לתושבת המדחס.

 

P7010969.jpg

 

 

לאחר שנסיר את התושבת של המשאבה יתגלה בפנינו המדחס צריך לפרק כשלושה ברגים 2 מקדימה ואחד מאחורה בכדי לשלוף את המדחס החוצה,(בנוסף צריך לנתק חוט חשמל אחד דק שמחובר למדחס).

 

P7010973.jpg

 

 

הנה המדחס מפורק מהתושבת שלו.

 

P7010975.jpg

 

 

לאחר מכן יהיה עלינו להסיר את התושבת של המדחס ע''י הוצאת כשלושה ברגים (אין תמונה).

 

 

יש לשים לב לאורך כל ביצוע העבודה מאיפה כל בורג יצא ומה הגודל שלו ולזכור או לסמן מהיכן יצא בכדי לא לשכוח.

 

לאחר שסיימנו להסיר את המשאבה המדחס והתושבות שלהם עלינו להוציא את את התושבת הגדולה שמתחברת למנוע ולשלדה ע''י שיחרור שתי ברגים (שהיו ללא גישה לפני הפירוק של המשאבה והמדחס-גם אין תמונה).

 

 

והנה התושבת בחוץ.

 

P7010980.jpg

 

 

נסיר את הפולי ע''י הוצאת 5 ברגים קטנים .

 

 

P7010942.jpg

P7011041.jpg

P7010944.jpg

 

עכשיו שיש גישה מלאה להסרת הפלסטיק נסיר את את כל הברגים שתופסים אותו ונוציא אותו החוצה.

 

P7010984.jpg

 

 

יש המשך למטה...

עריכה אחרונה על ידי neimot000
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הגענו אחרי כל הפירוקים לחלק המעניין של החלפת רצועת הטיימינג ומשאבת המים, אז דבר ראשון בכדי לשחרר את הלחץ שיש במנוע ובכדי שנוכל לסובב בקלות את הקראנק, נוציא לפחות שתי פלאגים ממקומם.

 

P7010988.jpg

 

 

לאחר שהסרנו את הפלאגים נסובב את הקרנק עד שהסימונים שעל הגלגל ועל הברזל של המנוע יהיו במדויק אחד כנגד השני גם בקראנק העליון וגם בקראנק התחתון.

 

P7010997.jpg

P7010999.jpg

 

נסמן בטוש לבן את המיקום המדויק בו נמצאת הרצועה כמו בתמונות הבאות:

 

 

P7011001.jpg

P7011003.jpg

 

לאחר מכן נשחרר את הבורג שמותח את המותחן בכדי להרפות את הרצועה (עדיף לסמן לפני כן את מיקום הבורג בכדי שנחזיר את הבורג מתי שנסיים אז הוא יהיה בדיוק באותה עוצמת המתיחה שהוא היה בהתחלה) ונסיר בעדינות את הרצועה ללא הזזת הקראנק התחתון והעליון בכלל.

 

 

P7011021.jpg

 

 

לאחר מכן נשחרר גם את הבורג של המותחן עצמו בכדי להסירו ולהחליפו בחדש, המותחן לאחר הסרתו:

 

P7011007.jpg

 

 

לאחר מכן נעבור למשאבת המים נניח כלי גדול שיצבור את המים שינזלו מפתיחת המשאבה לתוכו, נפתח בערך כ8 ברגים של המשאבת מים ובורג אחד שמחבר בינה לבין האלטרנטור ונסיר אותה על ידי מכות פטיש קלות.

 

 

P7011013.jpg

P7011009.jpg

P7011016.jpg

לאחר שכל המים שבמנוע יצאו החוצה ננקה את האזור של המשאבה מהמים שיהיה יבש לגמרי ונמרח סיליקון של ויקטור ריינז על המשאבה החדשה בצורה יסודית, נניח את האטם ושוב נמרח סיליקון על האטם.

נחזיר בחזרה את המשאבה החדשה למקום ונבריג בחזרה את הברגים שלה.

 

 

P7011017.jpg

 

לאחר מכן נסמן גם ברצועה החדשה סימונים זהים לישנה ונרכיב בחזרה את הרצועה החדשה בעדינות בכדי שלא יזוזו הקראנקים.

 

 

P7011005.jpg

 

מחזירים את המותחן החדש במקום הישן ומותחים אותו לפי הסימון שעשינו בהתחלה, ועושים שתי סיבובים מהבורג של הקראנק למטה בכדי להיות בטוחים שהסימונים מדוייקים ולאחר כמה סיבובים כל הסימונים עדיין נשארים מדוייקים.

 

ומעכשיו מחזירים את הגלגל אחורה מהסוף להתחלה ומרכיבים לפי הסדר את כל מה שפירקנו.

 

 

לאחר שסיימנו להרכיב את הכל מחדש ממלאים מים ירוקים חדשים ומניעים את הרכב.

 

 

מחכים כמה דקות עד שהמאוורר יכנס לפעולה ושומעים אם אין רעשים מיוחדים והמנוע במצב הראשוני שלו ולא מתחמם.

 

 

אם הכל בסדר אפשר לצאת לסיבוב ולראות שהכל תקין.

 

 

תודה למאור30 הנפלא מהכנופייה שעשה את העבודה הזו על הצד הכי טוב שיכול להיות והחזיר כל בורג בלי יוצא מן הכלל למקומו ושהסכים לענות לי על כל השאלות בסבלנות למרות שחירפנתי אותו באמצע העבודה עם השאלות ובפרט עם המצלמה :-D

 

 

מקווה שנהנתם ושיהיה בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי neimot000
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין על העבודה וסחטיין על המדריך!!

 

בזמנו הייתי בעלים מאושר של סוזוקי גראנד ויטארה 2002, שחלקה עם הבאלנו את אותו המנוע הזה.

מנוע אמין וטוב, אבל במוסך תמיד אמרו לי שהוא קשה לטיפול :)

 

בכל מקרה, טיפול מקיף שביצעתי במוסך המרכזי של סוזוקי (טיימינג, משאבת מים, החלפת גומיות שסתומים, פלאגים, פילטרים) עלה לי בזמנו יותר מ4500 ש"ח, כך שנראה לי שחסכת לא מעט כסף.

 

ישר כוח לכנופייה!!! 8)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
למה צריך סיליקון ?

לאיטום המשאבת מים

סחטיין על העבודה וסחטיין על המדריך!!

תודה

עריכה אחרונה על ידי neimot000
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1543 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...