Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכירת צמיג ישן. או: מה הגיל המכסימאלי של צמיג שמותר לפנצריה למכור?


pinny_l
שימו לב! השרשור הזה בן 3202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צמיגים שיוצרו לפני שנת 2000 סומנו באמצעות 3 ספרות בלבד.

שתיים ראשונות מתייחסות גם הן לשבוע בשנה, והספרה השלישית לשנה באותו עשור.

 

תודה, החכמתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לקוות שלא תיתקל בצמיגים מלפני שני עשורים.

 

לגבי התקנות -

תקנה 322 אוסרת כאמור על עובד מפעל לתיקון צמיגים להתקין צמיגים בני יותר מ-6 שנים מיום ייצורם.

אז נגיד שבעל הרכב החליף לבד את הצמיג, האם זה הופך את זה לתקין?

אלא אם כן תטען שהוא התקין אותם עד 1998 ואז אין תקנה שאוסרת שימוש כה ממושך בצמיג, רק המלצה חמה :shock:

 

תקנה 27 (א) אומרת כי - לא ינהג אדם רכב כשהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך.

חיפוש קל ברשת מעלה מספר תקריות לא מבוטל של רכבים שאיבדו שליטה בגלל צמיגים שהתפרקו בגלל גילם (או כך לפחות ההשערה).

אאל"ט, גם בתקרית שבה נהרג פול ווקר, נטען כי הצמיגים היו בני 9 ויתכן ותרמו לתקרית.

האם התקנה הזו לא יכולה לכסות את הפסילה?

 

הסיכוי שהשכבות יפרדו בצמיג ישן גבוה יותר, לא כל שכן היכולת של הצמיג לבצע את תפקידו בצורה בה תוכנן (בנסיעה רגילה או בתמרון חריף).

וזה במסגרת מחקרים שבוצעו והמלצות מצד יצרני הרכבים והצמיגים (אם כי שם ברור שיש אינטרס).

למשל - http://www.litigationandtrial.com/files/2012/03/Tire_Aging_NHTSA.pdf

בנספח B נותנים מספר דוגמאות כאלה, בהן יצרני הרכב ממליצים החלפה כל 6 שנים לכל היותר ויצרני הצמיגים כל 10 שנים לכל היותר.

יש גם גרסאת מצגת יותר מתומצתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון, אם הייתי פוסל את הצמיג לא היו באים אלי בטענות.

בחרתי בדרך של העברת הרכב(לא הייתה ולו פסילה מינורית לרכב) וידוע בעל הרכב על הצמיג הנ"ל.

עשיתי זאת לאור מצבו של הרכב ובעליו שמודע לחשיבות תקינות הרכב(כנראה, במוסך העבירו את הצמיג הפחות טוב לרזרבה).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל הנחיה כזו.

הבוחן יכול לפסול רק צמיג פגום(שחיקה, קרע, סדקים וכיוצ"ב) או צמיג שאינו עומד במידות שקבע יצרן הרכב(כולל סימול "מחוזק").

לפני כשבועיים צלח אצלי טסט רכב(לנסר) שאחד מצמיגיו הגיע לגיל 23(182 מוטבע על הצמיג). הצמיג שכב כל חייו בתא המטען ולא ראה אור יום מאז אחסונו.

 

התכוונתי הנחיה מהבוס [לא חוק] והסברתי באמצעות דוגמה דומה. כמו שאמרתי שמקובל לחשוב שצריך שני צמיגים זהים על אותו סרן, אז מקובל לחשוב שצמיג שנסע X ק"מ או Y שנים בהכרח גמור. יש המון צמיגאים שאומרים "מה הצמיג בן 4 כבר? וואי חייב להחליף". האינטרס שלהם ברור, של המכון פחות.

עובדה שהבוחן אמר לו "אסור לי להעביר צמיג בן 4". למה אסור לו להעביר? מי אסר עליו? כולנו יודעים שלא משרד התחבורה, אז מה נשאר?

 

בתור כאלו שמבינים יותר ממני אולי תדעו לענות [בלי ציניות].

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, השיחה התנהלה אחרת.

בוחן: עליך להחליף את צמיג X.

נהג: על מה אתה מדבר? החלפתי אותו לפני שנה בטסט הקודם.

בוחן: בוא ונראה... בבקשה, הצמיג הזה בן 4 שנים.

 

לשם הבהרה, הצמיג נפסל עקב פגם כלשהו ולא בשל גילו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיג הכי ישן שאני נתקלתי בו לאחרונה היה באוטו של חברה של אחי. הצמיג היה מאמצע 2007, כלומר 8 שנים. לצמיג היה מספיק בשר, אבל היה לו כבר סדקים, אז המלצתי לו להחליף את הצמיגים והוא החליף אותם. אבל עם צמיג בן 23 עוד לא שמעתי.

Seat Leon FR Mk3 1.8TSI DSG 2015

Skoda Fabia Mk1 1.4 16v 2005 - sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון צמיגאים שאומרים "מה הצמיג בן 4 כבר? וואי חייב להחליף". האינטרס שלהם ברור, של המכון פחות.

 

דווקא ההמלצה להחליף צמיג בגיל ארבע שנים (ואצל המחמירים כל שנתיים וחצי) מקורה במאמני נהיגה מתקדמת ולא בצמיגאים, שהרבה פעמים לא מודעים לכך.

 

הסיבה שהם, הממסד, בוחני הרכב וגם חברות הצמיגים לא מתבססות על הכלל הזה הוא שהתייחסותם לצמיג (ואגב גם לבולם) היא כמו לחישוק: חלק שכל תפקידו בעולם הוא לא להתפרק בנסיעה.

 

בעיני להישאר עם צמיג בן חמש-שש ומעלה תוך שימוש בטיעון הזה זה כמו לנסוע ברכב עם מנוע שאיבד את רוב סוסיו אבל לא מתחמם...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...