Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה 1.2 TSI מול סיאט לאון 1.8 TSI


alon-g
שימו לב! השרשור הזה בן 4315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום

בתור בעלים של לאון 1.8 TSI מזה שנתים - גיר ידני - אני יכול לתרום התובנות הבאות, לאחר נהיגה לא מזמן באיביזה 1.2 :

 

1. נוחות נסיעה: הבדלים שוליים, שתי המכוניות אינן על הצד הנוח של הסקאלה, אבל לפחות בלאון זה מתבטא בהתנהגות.

2. התנהגות: הלאון הרמה וליגה אחרת. הנוקשות שלה מתורגמת לזויות מרכב מאד שטוחות ואחיזה יפה מאד. ה-1.2 באיביזה אינו משווק כמובן בתור רכב ספורטיבי ולכן גם האחיזה האבסולוטית וגם התחושה היא של רכב שמאד מתאמץ להשאר על הכביש, באותן מהירויות.

3. היגוי - בעוד ששתיהן עברו לצערנו לתגבור חשמלי, הלאון בפרוש מתקשרת יותר. ליתר דיוק - ההגה באיביזה הרבה יותר גרוע, מבחינת התחושה הוא מאד מלאכותי בעיני.

4. ביצועים - אין מה להשוות. המנוע ב-1.8 נחשב בעיני רבים לטורבו המוצלח והמאוזן ביותר, עם גמישות מדהימה ותאוצות-ביניים שישימו לך חיוך רחב על הפנים בכל פעם. המומנט הזה, כשהוא נכנס ב-1800 סל"ד, יחד עם ההתנהגות המרשימה, נתן לו כבר את הכינוי "ספורט-לייט" מידי רוני אהרנוביץ', ולא בכדי. הנאה מובטחת.

5. תצרוכת דלק - ברור שיש יתרון ל-1.2 גם בגלל הגודל ובייחוד בגלל שהאיביזה שוקלת משמעותית פחות. ביום-יום אני מגיע בקלות ל-12 ק"מ/ליטר בנהיגה משולבת וזה כולל במקרה שלי הרבה ק"מ בכבישי הגליל ההרריים :-D

זה בהחלט מכובד, בהתחשב בזה שלא מדובר בשום מקרה בנהיגה רגועה, אלא מחושבת, בנהיגה פרועה יש לצפות ללא יותר מ-1:8.

6. הלאון מרווחת יותר ולפחות בעיני יפה יותר....בקרוב מוחלפת, כידוע, ולכן יש מצב למציאות בשוק המשומשות כיום (בגלל מבצע החיסול בצ'מפיון - 120K ש"ח ל1.8 עם DSG). שווה להתאמץ ולחפש ביד 2.

 

אגב, נהגתי ב-TSI עם מנוע 1.4 (122 כ"ס) בכבישי גרמניה. לדעתי לא שווה את החסכון הקטן בדלק - לך בחיוך על 1.8!!

אני חושב שהתמונה ברורה: אם שיקולי חסכון אינם בעדיפות מולטת על-פני כל היתר, לך בכיף על ה-1.8 .

בהנאה רבה לך.:lol:

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה כששקועים עמוק עמוק בעבודה ולימודים, לא הייתי פה מספר ימים.

את האמת למרות המבצע של צמפיון השוק בכלל לא מוצף בלאון 1.8 או 1.4 :shock:

האיביזה שוקלת 200-250 קילו פחות.

הלאון עם המנוע 1.4 ,מה הצריכת דלק שלה? 1:15 אמיתי או מפוברק?

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חשבת על איביזה 1.2, למה לא ללכת כבר על לאון 1.2 שטובה ממנה בכל פרמטר וגם תהיה קרובה במחיר יותר מאשר ה- 1.8?

אם יש תקציב, אז 1.8 תהיה מעולה, אבל אם יש שיקול לעלויות, אל תפסול את ה 1.2 המהנה.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה כששקועים עמוק עמוק בעבודה ולימודים, לא הייתי פה מספר ימים.

את האמת למרות המבצע של צמפיון השוק בכלל לא מוצף בלאון 1.8 או 1.4 :shock:

האיביזה שוקלת 200-250 קילו פחות.

הלאון עם המנוע 1.4 ,מה הצריכת דלק שלה? 1:15 אמיתי או מפוברק?

 

הכל תלוי בסגנון הנהיגה.

 

בנסיעה בינעירונית עם רגל רגועה על הדוושה אני מניח שאפשר להגיע ל-15-1.

 

בכל מקרה הייתי מכוון ל-1.8, מנוע מוצלח מאד עם אמינות מוכחת וביצועים מעולים. צריכת הדלק גם לא נוראית, אפשר להגיע ל1-12 בבינעירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חשבת על איביזה 1.2, למה לא ללכת כבר על לאון 1.2 שטובה ממנה בכל פרמטר וגם תהיה קרובה במחיר יותר מאשר ה- 1.8?

אם יש תקציב, אז 1.8 תהיה מעולה, אבל אם יש שיקול לעלויות, אל תפסול את ה 1.2 המהנה.

 

1-כי הלאון יותר כבדה היא שוקלת 200-250 ק"ג יותר מהאיביזה,נסעתי היום על הלאון 1.2 חוץ מהתחושה של האחיזה והתא נוסעים המרווח יחסית לא התלהבתי ושתיהן יושבות על אותו מנוע 1.2 105 כ"ס.

2-השוק יותר מוצץ באיביזות ויותר קל להשיג אותה במחיר אטרקטיבי.

3-בתוספת נמוכה מאד אפשר לשדרג את הלאון 1.2 ל-1.4 8).

 

בכל מקרה אני דוגר על יד 2 ושאר האתרים,בציפייה למצוא את ה-1.8 במחיר שפוי (יש כאלה שחושבים שאם זאת לאון 1.8 ידנית אז אפשר לבקש 7-8K מעל המחירון :x), אם ביום יומיים הקרובים לא תהיה התפתחות כנראה שניתפשר על ה-1.4.

 

דרך אגב זה נכון שהלאון 1.8 לא מיוצרת יותר בגרסה הידנית?

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-כי הלאון יותר כבדה היא שוקלת 200-250 ק"ג יותר מהאיביזה,נסעתי היום על הלאון 1.2 חוץ מהתחושה של האחיזה והתא נוסעים המרווח יחסית לא התלהבתי ושתיהן יושבות על אותו מנוע 1.2 105 כ"ס.

2-השוק יותר מוצץ באיביזות ויותר קל להשיג אותה במחיר אטרקטיבי.

3-בתוספת נמוכה מאד אפשר לשדרג את הלאון 1.2 ל-1.4 8).

 

בכל מקרה אני דוגר על יד 2 ושאר האתרים,בציפייה למצוא את ה-1.8 במחיר שפוי (יש כאלה שחושבים שאם זאת לאון 1.8 ידנית אז אפשר לבקש 7-8K מעל המחירון :x), אם ביום יומיים הקרובים לא תהיה התפתחות כנראה שניתפשר על ה-1.4.

 

דרך אגב זה נכון שהלאון 1.8 לא מיוצרת יותר בגרסה הידנית?

 

מיוצרת. כרגע אין במלאי.

 

מוזר לי מאד שמבקשים מעל למחירון. זה שהם דורשים לאו דווקא אומר שיקבלו, אני מציע לך ללכת לראות רכב שמוצא חן בעינייך ומשמה לנסות ולהתקדם, אני בטוח שיורידו לך במחיר. שם המשחק זה להיות סבלני ולחכות להזדמנות טובה, לא מדובר על רכב נדיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להתייחס לכמה נקודות, שאני חולק לגמרי על התיאור שלהן.

 

2. התנהגות: הלאון הרמה וליגה אחרת. הנוקשות שלה מתורגמת לזויות מרכב מאד שטוחות ואחיזה יפה מאד.

 

אני לא מכיר את זוויות הגלגול של האיביזה, אבל הלאון לא רק שלא נוקשה במיוחד, יש לה זויות גלגול שאי אפשר לכנותן שטוחות לפי שום קנה מידה. היא רוכנת יפה ומאוזן לפנייה, אבל בהחלט רוכנת.

זה בסדר גמור, מאזן טוב, לדעתי, את הפשרה בין נוחות להתנהגות ברכב מסוג זה.

 

3. היגוי - בעוד ששתיהן עברו לצערנו לתגבור חשמלי, הלאון בפרוש מתקשרת יותר. ליתר דיוק - ההגה באיביזה הרבה יותר גרוע, מבחינת התחושה הוא מאד מלאכותי בעיני.

 

שוב, אני לא מכיר את האיביזה, אבל היות שההיגוי בלאון מקבל אפס מבחינת תקשורת, אני לא רואה איך הוא יכול להיות יותר תקשורתי מהגה אחר. הוא אולי יותר "כבד" (קשה לסיבוב), אבל אין לו פידבק.

 

הלאון מצטיינת בתחום המנוע-גיר-ביצועים, היא בעלת שלדה טובה ומאוזנת (מי שקרה לה "מכונת תת היגוי" פשוט לא יודע לנהוג") אבל זוויות גלגול שטוחות והגה מתקשר - אין לה. אם היה לה הגה מתקשר, היא היתה מכונית מבריקה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יקח את זה לתשומת ליבי.

 

זאת רק השמיעה שלי או שהמנוע 1.2 TSI נשמע כמו מנוע של מכסחת דשא ידנית?

באמת שאני עדין בשוק איך מהמנוע הקטן הזה מתפרץ כל כך הרבה כוח ואת האמת שהוא זמין ולא מרגיש עייף בכלל.

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג על איביזה 1.2TSI החדשה

אין לי דיעה לגבי הלאון וגם לא יותר מדי לגבי האיביזה מכיוון שעד ממש לא מזמן רכבתי על אופנועים

לכן עדיין קשה לי להתייחס לכל הפרמטרים שרוב חברינו כאן מציינים,

רק אציין בנוגע לצריכת הדלק של האיביזה, בנסיעה משולבת רגועה מאד! היא עושה 1:15.5... תעמיס טיפה על הגז תרד ל13 בקלות, למרות שהמנוע קטן הוא צורך דלק ולא חסכוני כמו ניסאן מיקרה לדוגמה (חברה שלי "נהגת שודים" אמיתית ועושה 1:16 בלי בעיה!)

מה שכן המנוע הזה מקנה המון הנאה בכוחו המתפרץ שעדיין מפתיע אותי כל פעם מחדש :]

Seat Ibiza "FR" 1.2TSI 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיאט ליאון 1.8 ידנית עם מזגן ובקרת שיוט מכוונת ל 100 קמ"ש במישור (כביש 4 / כביש 2 ) צריכת דלק לפי המחשב 5/100 - 6/100. אני מודה שאף פעם לא בדקתי צריכת דלק אמיתית, ולמיטב ידיעתי המחשב הזה טיפה אופטימי.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי את שתהן בבית עד לא מזמן,חאון 1.6 ידנית ואיביזה SC 1.2 DSG {ספורט}.

 

הלאון הרבה יותר פרקטית, יותר חזקה...יותר "אוטו".

האיביזה חזקה יחסית לפחנועים היפנים 1.6 אבל כדי לרוץ ממש מהר צריך ללחוץ כל הזמן, נוחות הנסיעה בשתהן טובה הלאון מתנהלת קצת יותר מכובד על כביש משובש.

אני חייב לציין שאני אהבתי יותר את ההיגוי של האיביזה,קצת יותר מדויק וישיר ,אולי זה בסיס הגלגלים הקצר יותר אולי זה המישקל אבל בתוך העיר האיביזה בכל זאת יותר פאן.

הלאון מרגישה קצת יותר מחוברת בענף המיתלים האיביזה רכה או נאמר ספוגית משהו.

הברקסים באיביזה חלשים וצריך מש להכניס את הרגל כדי לעצור טוב גם בלאון הם לא משהו ומתעיפים מהר אבל לפחות בלחיצה הראשונה עוצרים בסדר.

צריכת דלק הרבה יותר טובה באיביזה.

בסופו של יום זה מה אתה צריך באותו כסף הלאון עדיפה גם לדעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יקח את זה לתשומת ליבי.

 

זאת רק השמיעה שלי או שהמנוע 1.2 TSI נשמע כמו מנוע של מכסחת דשא ידנית?

באמת שאני עדין בשוק איך מהמנוע הקטן הזה מתפרץ כל כך הרבה כוח ואת האמת שהוא זמין ולא מרגיש עייף בכלל.

 

אכן מכסחת דשא.

יש לו הרבה כח זמין, עדיין אין מה להשוות ל-1.8. הלאון 1.8 זה כבר רכב מהיר עם ביצועיים ספורטיביים.

 

היו לי את שתהן בבית עד לא מזמן,חאון 1.6 ידנית ואיביזה SC 1.2 DSG {ספורט}.

 

הלאון הרבה יותר פרקטית, יותר חזקה...יותר "אוטו".

האיביזה חזקה יחסית לפחנועים היפנים 1.6 אבל כדי לרוץ ממש מהר צריך ללחוץ כל הזמן, נוחות הנסיעה בשתהן טובה הלאון מתנהלת קצת יותר מכובד על כביש משובש.

אני חייב לציין שאני אהבתי יותר את ההיגוי של האיביזה,קצת יותר מדויק וישיר ,אולי זה בסיס הגלגלים הקצר יותר אולי זה המישקל אבל בתוך העיר האיביזה בכל זאת יותר פאן.

הלאון מרגישה קצת יותר מחוברת בענף המיתלים האיביזה רכה או נאמר ספוגית משהו.

הברקסים באיביזה חלשים וצריך מש להכניס את הרגל כדי לעצור טוב גם בלאון הם לא משהו ומתעיפים מהר אבל לפחות בלחיצה הראשונה עוצרים בסדר.

צריכת דלק הרבה יותר טובה באיביזה.

בסופו של יום זה מה אתה צריך באותו כסף הלאון עדיפה גם לדעתי

 

לא הבנתי איך לאון 1.6 יותר חזקה מאיביזה 1.2TSI?

 

ההתנהגות של הלאון טובה והיא לא רכב קשיח, לעומת זאת האיביזה קשיחה ומתרסקת וההתנהגות לא מי יודע כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שוב, אני לא מכיר את האיביזה, אבל היות שההיגוי בלאון מקבל אפס מבחינת תקשורת, אני לא רואה איך הוא יכול להיות יותר תקשורתי מהגה אחר. הוא אולי יותר "כבד" (קשה לסיבוב), אבל אין לו פידבק.

 

הלאון מצטיינת בתחום המנוע-גיר-ביצועים, היא בעלת שלדה טובה ומאוזנת (מי שקרה לה "מכונת תת היגוי" פשוט לא יודע לנהוג") אבל זוויות גלגול שטוחות והגה מתקשר - אין לה. אם היה לה הגה מתקשר, היא היתה מכונית מבריקה.

 

לחברים מ-TOP GEAR יש במה לעדכן אותך - קבל דעתם לגבי רגש (מן הסתם, בהגה) וגם התייחסות לזוית גלגול, שלדבריהם אין ממש (מדברים על אוטו שנראה כאילו יושב גבוה על הכביש, אך אינו מרגיש כך):

 

Handling

 

The Leon is fluent through bends, and if it looks a little high off the ground it doesn't feel it. The front and rear ends are nicely balanced together, and there's enough grip and feel. The hottest Cupra versions are fairly hardcore, though, with over-firm suspension that can be bounced off course by bumps.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...