Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מבחנים] - רנו קליאו ספורט VS סיאט איביזה בוקהנגרה (מבחן ממגזין הגה)


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 5027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בר, אתה עושה סלט.

 

הוט-האץ' היא הגדרה כללית לכל מכונית האצ'בק בגרסתה הספורטיבית. אבל.

 

- פיאט 500 אבארט היא מיני, ואין לה מתחרות בישראל. בחו"ל היא מתחרה בעיקר ברנו טווינגו ספורט.

- STI היא לא בדיוק הוט-האצ', אלא רפליקת ראלי ולא ממש נכנסת לקטגוריה כמו מגאן ספורט או גולף GTI (ולו רק בגלל המחיר).

- 207, איביזה, מיטו וקליאו הן סופר-מיני, ומתחרות אחת בשני. חוץ מאיביזה FR, שהיא לא הוט-האצ', אלא סופר-מיני חמימה.

היא מתחרה ברנו קליאו GT (בחו"ל) ופיז'ו 207GT (גם בארץ), לא בגרסאות הבכירות.

- מגאן, vRS (אני מניח שאתה מתכוון לאוקטביה) וגולף GTI הן הוט-האצ' קומפקטיות.

 

מכאן שכל מכונית יש להשוות לקבוצה הרלוונטית, ואי אפשר להשוות בין מגאן ספורט לקליאו ספורט.

 

ונקודה לא פחות חשובה: בעריכת מבחן "הטובה ביותר" (הגדרה בעייתית מלכתחילה), יש שתי אפשרויות.

1. הדרך המעמיקה אך בעייתית בישראל בעיקר מטעמים לוגיסטיים, היא לבחון את כל המכוניות בקטגוריה במקביל ולקבוע מי המנצחת.

2. הדרך השנייה היא לצמצם מראש את הרשימה על בסיס התרשמות קודמת, ומתוך הסכמה במערכת לגבי מי המכוניות בעלות הסיכוי

הגבוה ביותר לזכות במבחן משווה. כך שאם יודעים שמכונית X או Y תובס, אפשר לוותר עליה מטעמים לוגיסטיים ולבחון רק את הטובות

ביותר, ולבחור ביניהן את המנצחת.

 

שתי השיטות נמצאות בשימוש לא רק בישראל, אלא גם במדינות מתקדמות מוטורית בהרבה.

 

בכל מקרה, לגבי דבר אחד אני מסכים איתך: כשבוחנים רק שתי מכוניות, "הטובה ביותר בקטגוריה" זו כותרת מעט מופרזת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הפנים של הקליאו פשוט זוועה, מזכיר לי פנים של קנגו מסחרית.

חוץ מהמד סל"ד צהוב סטייל פרארי הזה אין שם שום דבר מלהיב וספורטיבי.

באמת חבל.

 

אגב, אחלה כתבה ואחלה כתיבה רק למה יש תמונה אחת בלבד מבחוץ של כל רכב??? :?

 

דווקא הקנגו החדשה נראית יותר טוב מבפנים, וכן - כבר כשישבתי בקליאו הזו קצת אחרי שהוצגה הזדעזעתי כמה הרכב הזה פשוט מבפנים. מי שמשלם סכום של 178 אלף ש"ח צריך לקבל איכות פנימית יותר טובה ואין לזה תירוצים והיה צריך לתקן את זה במתיחת פנים.

 

אני לא רואה בעייה בהגדרה כהוט האץ' של 2 המכוניות הללו.

ההוט האץ' הראשונה היתה הגולף GTI שהיא כיום מכונית קומפקטית אבל כשהוצגה גודלה היה קטן יותר מאשר הקליאו והאיביזה שנבחנו כאן.

 

יש לי רק בעיה עם הקביעה מי ההוט האץ' הטובה ביותר שממנה ניתן להשליך שאחת מהן היא הטובה ביותר.

לדעתי רכבים כמו מגאן ספורט ,הגולף GTI (והפוקוס RS על פי פרסומים זרים) ,לדעתי יעשו בית ספר לשתי אלו שנידונו כאן בכתבה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רק בעיה עם הקביעה מי ההוט האץ' הטובה ביותר שממנה ניתן להשליך שאחת מהן היא הטובה ביותר.

לדעתי רכבים כמו מגאן ספורט ,הגולף GTI (והפוקוס RS על פי פרסומים זרים) ,לדעתי יעשו בית ספר לשתי אלו שנידונו כאן בכתבה.

 

מה שנקרא - האמ-אמא של האז"ש.

 

שים לב: מגזין טופגיר מחודש יולי 2010 (יענו, עדכני). בשער: "11 מכוניות, 2608 כ"ס, איש אחד בלבן, מסוק, כמה הרים".

מדובר במבחן לקביעת ההוט האצ' הטובה מכולן. להלן המתחרות:

אימפרזה STI קוזוורת'

פולו GTI

מגאן RS קאפ

איביזה בוקהנגרה

שירוקו R

גולף GTI

500 אבארת' אסה-אסה

מיטו תלתן

גולף R

פוקוס RS500

קליאו RS קאפ

 

עוד לא קראתי את כל המבחן, אבל על המסלול האימפרזה הייתה הכי מהירה (לא מפתיע - הנעה כפולה, 400 כ"ס, הכי יקרה - בפער). המיטו הכי איטית. אבל כל זה לא משנה כי...

 

המנצחת היא המכונית היחידה שם בלי טורבו, הכי פחות מומנט, מקום שביעי בזמני המסלול. אני מניח שהבנת כבר במי מדובר - הקליאו. משפט מסכם של הכתבה:

So it's king hot-hatch: you can live with it every day, but always at your beck and call is a level of driving purity most supercars cannot match.

 

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנקרא - האמ-אמא של האז"ש.

 

שים לב: מגזין טופגיר מחודש יולי 2010 (יענו, עדכני). בשער: "11 מכוניות, 2608 כ"ס, איש אחד בלבן, מסוק, כמה הרים".

מדובר במבחן לקביעת ההוט האצ' הטובה מכולן. להלן המתחרות:

אימפרזה STI קוזוורת'

פולו GTI

מגאן RS קאפ

איביזה בוקהנגרה

שירוקו R

גולף GTI

500 אבארת' אסה-אסה

מיטו תלתן

גולף R

פוקוס RS500

קליאו RS קאפ

 

עוד לא קראתי את כל המבחן, אבל על המסלול האימפרזה הייתה הכי מהירה (לא מפתיע - הנעה כפולה, 400 כ"ס, הכי יקרה - בפער). המיטו הכי איטית. אבל כל זה לא משנה כי...

 

המנצחת היא המכונית היחידה שם בלי טורבו, הכי פחות מומנט, מקום שביעי בזמני המסלול. אני מניח שהבנת כבר במי מדובר - הקליאו. משפט מסכם של הכתבה:

So it's king hot-hatch: you can live with it every day, but always at your beck and call is a level of driving purity most supercars cannot match.

 

 

 

רוני

 

חבל רק שבארץ רנו דואגת לז... את הלקוחות שלה במחירים ומונחים שמוצאים מהת...

 

רנו בארץ זה רק לפראיירים (ואני מדבר כבעלים של אחד לשעבר-תודה לאל !).

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרנו היא ככל הנראה אכן ההוט האץ' הטובה ביותר כרגע, והמתגמלת ביותר לנהיגה.

הבעיה האמיתית איתה לדעתי היא, שמחירה יקר, והתמורה הכוללת במונחים של איכות נסיעה (לא נהיגה) גימור ופרקטיות די נמוכה בכלל, וביחס למתחרות בפרט.

אם מישהו מחפש רכב הארד קור לנהיגה נטו וכל היתר לא ממש מזיז לו, אז אין ספק כנראה שהקליאו צריכה להיות הבחירה.

אני אישית בחרתי בסוג של פשרה בין ספורטיבי לפרקטי, בשיקולי עלות תועלת ואף אחזקה וחסכון בדלק, ובחרתי באיביזה FR.

מקווה שעשיתי את הבחירה הנכונה, ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפנים של הקליאו פשוט זוועה, מזכיר לי פנים של קנגו מסחרית.

חוץ מהמד סל"ד צהוב סטייל פרארי הזה אין שם שום דבר מלהיב וספורטיבי.

באמת חבל.

 

אגב, אחלה כתבה ואחלה כתיבה

1+ הרכב נראה קצת מיושן מבחינת 'פנים' הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית בחרתי בסוג של פשרה בין ספורטיבי לפרקטי, בשיקולי עלות תועלת ואף אחזקה וחסכון בדלק, ובחרתי באיביזה FR.

מקווה שעשיתי את הבחירה הנכונה, ימים יגידו.

 

הכל זה פשרה. גם הרנו היא פשרה - משלמים באיכות הפנים, מקבלים בתמורה יותר יכולת ספורטיבית. זה הכל שאלה של העדפות. רוב האנשים יעדיפו את האיביזה ככל הנראה - בעיקר בארץ, בה יש הרבה יותר חובבי פוזה מחובבי נהיגה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל זה פשרה. גם הרנו היא פשרה - משלמים באיכות הפנים, מקבלים בתמורה יותר יכולת ספורטיבית. זה הכל שאלה של העדפות. רוב האנשים יעדיפו את האיביזה ככל הנראה - בעיקר בארץ, בה יש הרבה יותר חובבי פוזה מחובבי נהיגה.

 

רוני

 

האיביזה אכן יפה יותר לטעמי, אבל דווקא מושגים מנוגדים להנאה מנהיגה (בד"כ) הטו את הכף לטובתה, כמו למשל גיר אוטומטי (או לפחות כמעט...)

כמובן שהיו שיקולים נוספים, חלקם מן הסתם כלכליים, אבל נעזוב את זה.

תציץ בסמלון שלי ותבין מהי מבחינתי מכונת נהיגה אמיתית! עם כל הכבוד לקליאו! לא מרגיש צורך ברכב הארד קור ליום יום, הפינה החמה בלב ובנפש שמורה ותמיד תהיה שמורה לאחת והיחידה! מכונת נהיגה אמיתית מזן הולך ונכחד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תציץ בסמלון שלי ותבין מהי מבחינתי מכונת נהיגה אמיתית! עם כל הכבוד לקליאו! לא מרגיש צורך ברכב הארד קור ליום יום, הפינה החמה בלב ובנפש שמורה ותמיד תהיה שמורה לאחת והיחידה! מכונת נהיגה אמיתית מזן הולך ונכחד!

 

מה זה, יוגו טמפו? נראית טוב! :-P:-D

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהרשימה הזאת מה נמכר פה בארץ?

אימפרזה STI קוזוורת'

פולו GTI

מגאן RS קאפ

איביזה בוקהנגרה

שירוקו R

גולף GTI

500 אבארת' אסה-אסה

מיטו תלתן

גולף R

פוקוס RS500

קליאו RS קאפ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BIG Y, הקדמת אותי ...

 

מה שנקרא - האמ-אמא של האז"ש.

 

שים לב: מגזין טופגיר מחודש יולי 2010 (יענו, עדכני). בשער: "11 מכוניות, 2608 כ"ס, איש אחד בלבן, מסוק, כמה הרים".

מדובר במבחן לקביעת ההוט האצ' הטובה מכולן. להלן המתחרות:

אימפרזה STI קוזוורת'

פולו GTI

מגאן RS קאפ

איביזה בוקהנגרה

שירוקו R

גולף GTI

500 אבארת' אסה-אסה

מיטו תלתן

גולף R

פוקוס RS500

קליאו RS קאפ

 

עוד לא קראתי את כל המבחן, אבל על המסלול האימפרזה הייתה הכי מהירה (לא מפתיע - הנעה כפולה, 400 כ"ס, הכי יקרה - בפער). המיטו הכי איטית. אבל כל זה לא משנה כי...

 

המנצחת היא המכונית היחידה שם בלי טורבו, הכי פחות מומנט, מקום שביעי בזמני המסלול. אני מניח שהבנת כבר במי מדובר - הקליאו. משפט מסכם של הכתבה:

So it's king hot-hatch: you can live with it every day, but always at your beck and call is a level of driving purity most supercars cannot match.

 

 

 

רוני

 

אם נתעלם מהנטיה החדה של טופ גיר למשוך לכיוון מסויים ,

ונתעלם מכך שרק 3 רכבים מתוך הרשימה נמכרים בארץ (גולף GTI, בוקהנגרה ומיטו תלתן) ,

ונתעלם מכך שהקליאו הגיעה מקום 7 מתוך 11 במסלול,

אז נגיע לשאלת השאלות: מהם הפרמטרים לפיהם נקבעת המנצחת ?

מה יגרום להוט האץ' להיות הטובה ביותר?

כי השורה התחתונה נשמעת כמו תירוץ ולא כמו סיבה רציונלית.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים יעדיפו את האיביזה ככל הנראה - בעיקר בארץ, בה יש הרבה יותר חובבי פוזה מחובבי נהיגה.

 

לא מדוייק. למי שנוסע מידי פעם מת"א לחיפה למשל, או להיפך, מותר לרצות גם שהנסיעה הבינעירונית תהיה סבירה או לפחות נסבלת.

 

עם כל הכבוד לקליאו! לא מרגיש צורך ברכב הארד קור ליום יום

 

הוא שאמרתי.

 

BIG Y, הקדמת אותי ...

אם נתעלם מהנטיה החדה של טופ גיר למשוך לכיוון מסויים ,

ונתעלם מכך שרק 3 רכבים מתוך הרשימה נמכרים בארץ (גולף GTI, בוקהנגרה ומיטו תלתן) ,

ונתעלם מכך שהקליאו הגיעה מקום 7 מתוך 11 במסלול,

אז נגיע לשאלת השאלות: מהם הפרמטרים לפיהם נקבעת המנצחת ?

מה יגרום להוט האץ' להיות הטובה ביותר?

כי השורה התחתונה נשמעת כמו תירוץ ולא כמו סיבה רציונלית.

 

אכן כן, בדיוק כמו לקחת למבחן בישראל סיאט איביזה (שלא היתה אף פעם ידועה בהתנהגות עדיפה על הצרפתיות) מול קליאו, ולהכתיר את הקליאו אלופת ההוט האצ', ולשכוח שבדרך יש עוד איזה 4-5 הוט האצ' בישראל. אני לא הייתי אף פעם תומך גדול של רוני אהרונוביץ' וקטילותיו, אבל פה הוא היה מאוד צודק.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי יש דברים שלא מודדים בשניות או בניוטון. יש דברים שכתבי רכב (או סתם חולי הגה) מחפשים ברכב והם מוצאים את זה בקליאו. אם אתה רוצה לדעת מה זה תעשה נסיעת מבחן בקליאו בכביש מפותל או במסלול וכנראה שתבין.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי יש דברים שלא מודדים בשניות או בניוטון. יש דברים שכתבי רכב (או סתם חולי הגה) מחפשים ברכב והם מוצאים את זה בקליאו. אם אתה רוצה לדעת מה זה תעשה נסיעת מבחן בקליאו בכביש מפותל או במסלול וכנראה שתבין.

 

עשיתי, הבנתי. וזה בכלל לא נושא השרשור, אם אני מעדיף נוחות, אבזור לא מעליב ושמיעה תקינה, על פני ימי מסלול. נושא השרשור זה הכתבה - הלא רעה בפני עצמה - שקיבלה כותרת משנה בעייתית.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

למי שכבר יודע ולמי שלא, אני כתבתי את המבחן ההשוואתי דלעיל.

המילה "הקטנה" אכן נשמטה בטעות מכותרת המשנה (צ.ל - ההוט-האצ' הקטנה הטובה בישראל), זה הכל, בואו נחזור לפרופורציות.

ההערות לגבי ריבוי הטוענות לכתר הכללי של הוט-האצ' בישראל לא נעלמות מעיני. אבל שוב, הכוונה כאן הייתה לקטנות.

לגבי צירוף משתתפות אחרות, 207 GTI ננהגה על ידנו בעבר ועומתה מול קליאו ספורט והפסידה.

מיטו תלתן ירוק ננהגה בנפרד, בשל אילוצים כאלו ואחרים לא השתתפה במבחן, בדיעבד, אין לה מה לחפש שם.

היא מכונית נאה, איכותית, מהירה מאוד אך לא ממש עם הגנים המלהיבים של הוט-האצ'.

לצורך העניין, היא לטעמי סטתה רחוק מדי מהרעיון המקורי ממש כמו שוולוו C30 T5 אינה מתחרה לגולף GTI למרות ששתיהן קומפקטיות, מוקשחות, בעלות הופעה מפולפלת עם מנוע חזק.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...