Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד 1.1 סמ"ק ו5k, פיאט אונו או 205 ג'וניור?


dj_dani
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מתכנן לקנות רכב ראשון, רצוי עד 1100 סמ"ק מטעמי חיסכון.

תקציב מדובר 4.5-5k (כמובן ללא ביטוח והוצאות אחרות).

הדגמים ששמתי עליהם עין הם ה205 ג'וניור והfiat uno.

 

אפשר קצת סדר בדגמי האונו שמגיעים בנפח הנ"ל בבקשה?

 

בחור מהעבודה שיש לו אונו 1.0 אמר לי לא להתקרב לשרייד ולסוויפט בהשוואה לאונו הם עגלות, יש אמת בדבריו או שהוא נסע על אקזמפלרים גרועים והוא משוחד לרכב שלו?

 

 

המטרה שלי היא לרכוש רכב מתחת למודל 95' בגלל כל העסק של הממיר הקטליטי אבל לא להגזים ולרדת מתחת 92' לדעתי זה כבר ישן מידי, הרכב ישמש בעיקרון לנסיעות לבצפר ובילוי מזדמן שהמטרה היא בראש ובראשונה לחסוך.

 

דרך אגב רציתי לשאול כמה עולה טסט בממוצע לרכבים האלה והאם צריך אישור בלמים או איזה משהו מיוחד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחת כבר כמה שירשורים דומים (התקציב היה קודם 8000 ש"ח נדמה לי) אבל שיהיה.

 

מנוע 1.1 ליטר בפיאט אונו הוא המנוע האמין, החסכוני והמוצלח בכל הסדרת האונו. המנוע קטן, קומפקטי, בעל 60 כ"ס, מזיז את האונו הקלה באופן סביר לחלוטין.

 

אונו 1.1 הגיעה רק במרכב 5 דלתות. בשנת 1994 נמכרו מעט מכוניות כאלו, הרוב היו 1.4, ואני כמעט בטוח, שאחרי 1994 מנוע 1.1 ליטר לא שווק יותר.

 

בשנים 1990-1993 מנוע 1.1 היה יחסית נפוץ, אבל עדיין, פחות נפוץ מ 1.4 ומ 1.0

 

טסט למכוניות האלו עולה משהוא כמו 600 ש"ח.

 

אישור בלמים צריך השנה לכל רכב ממודל 1993 (כולל) ומטה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בקיצור לחפש רכב משנת 94, גם להימנע מהסיפור של הממיר הקטליטי וגם מאישור בלמים, רשמתי לפניי.

 

אכן התקציב היה 8k אבל זה היה לפניי שהבנתי כמה הביטוח והדלק יקרים היום.

יש ברשותי 10k והחלטתי להציב כ4.5-5k לרכישת הרכב, דלק זה כמובן כמה שאני ייסע, ביטוח ידוע מראש והתשלומים אפשר לחלק (ד"א כמה בערך אמור לעלות ביטוח למנוע כזה קטן?).

 

דרך אגב תיקון קל האונו אכן מגיעה במרכב 3 דל' לא רק 5, והדגם בעדיפות גבוהה יותר.

 

להעדיף את מנוע ה1.0 או 1.1?

ומה לבדוק ברכבים האלה ספציפית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אונו 3 דלתות הייתה רק עם מנוע 1.0 (וכמובן אונו טורבו)

 

1.1 הייתה רק עם 5 דלתות.

 

מנוע 1.1 זהה כמעט למנוע 1.0, שניהם בזמנו נחשבו לאמינים ומוצלחים, אבל 1.1 חזק וחסכוני לא פחות, ולכן הוא עדיף.

 

גם במודל 94 צריך ממיר.

 

 

 

עלות ביטוח חובה לא קשורה לנפח מנוע, אם אתה נהג צעיר וחדש, יעלה לך יותר מ 2000 ש"ח, וביטוח צד ג' יעלה באיזור 600-800 ש"ח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איזה אינטרס יש לך לבחור במנועים החלשים יותר.

ההפרש בתצרוכת הדלק לא משמעותי, אבל ההבדל בביצועים ובאבזור מורגש הרבה יותר.

בהפרשי המחירים בהם נמכרים הרכבים האלו היום, חבל לך להתלבט בין מנועי 1000 ל1100 סמ"ק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איזה אינטרס יש לך לבחור במנועים החלשים יותר.

ההפרש בתצרוכת הדלק לא משמעותי, אבל ההבדל בביצועים ובאבזור מורגש הרבה יותר.

בהפרשי המחירים בהם נמכרים הרכבים האלו היום, חבל לך להתלבט בין מנועי 1000 ל1100 סמ"ק.

 

ההפרש בין 1.4 ל1.1 לא יהיה משמועתי אתה אומר? ומה לגבי הביטוח לנהג צעיר, גודל המנע לקוח שם כקריטריון.

ואיזה כבר איבזור הוא יקבל באונו 1.4 שהוא לא יקבל ב1.1? חלונות חשמל מקדימה? זהו?

 

מחיר הרכישה בהחלט דומה, מחיר האחזקה לזמן ארוך לא ממש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי עכשיו באתר של משרד האוצר. ההפרש בביטוחי החובה בין רכב עם מנוע 1100 סמ"ק לרכב עם מנוע 1400 סמ"ק עומד על כמה עשרות שקלים בשנה. לא קריטי.

בתצרוכת דלק בוודאי שיש הבדל, בעיקר עם מדובר בנסיעות עירוניות. אבל גדול הוא לא יהיה, כל עוד מדובר ברכבים תקינים כמובן.

לגבי אבזור - גם חלונות חשמל, אבל גם מזגן מקורי בחלק מהדגמים, מושבים עדיפים, ג'אנטים מסגסוגת בחלק מהדגמים ועוד כל מיני "שטויות" קטנות שאין שום סיבה שלא לקבל תמורת תוספת קטנה מאוד של כסף.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכלל אין שום סיבה נפחים קטנים מה 1400-1300 במיוחד בגילים האלו המנועים הקטנים לאורך השנים עבדו והתאמצו יותר מהמנועים הגדולים יותר ולכן יהיה הבדל משמעותי גם בבלאי למנוע וגם בכוח של המנוע. ההבדל בדלק לא כזה גדול כמו שחושבים אלה רק אם גרים באזור מישורי לחלוטין מה שלא קיים כמעט בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאמר לך ששרייד אינו רכב אמין הוא אינו יודע על מה מדבר. או שהוא נסע על גרוטאה או ששמע שמועות.כאחד שיש לו שרייד 1000 סמ"ק ידנית מודל 93 שבמשך שנתיים הרכב עבר 60000 ק"מ ושני טסטים ללא ליקויים כלל. שרייד זה הרכב הכי אמין שיש מבין היפניות הקטנות והיו לי בעבר גאסטי וסוויפט שהן פחות נוחות ומרעישות יותר מהשרייד ומצד שני היו לי 3 אונו פייר משנים 91-94 שאיתם היו לי תקלות רבות ובלאי מאד גבוה. המלצה שלי אותו לתפרנים רק שרייד או פיאסטה שהיא אמינה באותה מידה אבל יותר רועשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאמר לך ששרייד אינו רכב אמין הוא אינו יודע על מה מדבר. .

 

הבנת הנקרא, הוא לא דיבר על האמינות אלא על כושר הסחיבה של לעומת האונו שהשרייד מרגישה חלשה יותר.

דרך אגב למה התכוונת ב"רועשת"?

 

אז אני מבין שלא כדי להתמקד במנועים הקטנים.

אז שמדובר בנפח 1.4 איזה עדיפה יותר האונו או ה205?

 

ועוד משהו, איזה דגמים של האונו הגיעו עם החלק התחתון של הטמבון צבוע בצבע הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני השתחררתי רכשתי פיאט אונו שנת 93 5 דלתות עם מנוע 1.1 קרבורטור שגם נקרא FIRE

 

את הרכב קניתי במחיר של הטסט בגלל שהוא היה עם מנוע גמור וחלק מהמערכת היגוי הרוסה

לאחר שעשיתי שיפוץ כללי למנוע ולכל המערכת הגה (חלק מהעבודה עשיתי בעצמי) וצמיגים חדשים

יצא לי הכל בערך 5K וזה כלל אזעקה ומערכת חמודה עם מגבר

 

נהנתי מהרכב כמו שלא נהנתי משום רכב עד היום

צריכת דלק שמדדתי לפי 100 ק''מ

בעיר עם מזגן 1 ל 17

בעיר ללא מזגן 1 ל 20

מחוץ לעיר 1 ל 25 (אני ועוד 3 חברים ''בריאים'' על 120 קמ''ש)

 

חוץ מזה סגרתי עם הרכב 176 קמ''ש

 

 

ובדיקת ברקסים לטסט עולה 100 ש''ח ואפשר לבצע אותה בכל מוסך

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדברים על רכבים כמו 205, אפשר להוסיף לרשימה את AX. המחירים פחות או יותר דומים.

 

קח בחשבון שמדובר על רכב ישן, מה שיותר חשוב, זה לא נפח מנוע 100סמ"ק לפה או לשם, אלא למצוא אקזמפלר שמור: רכב שטיפלו בו כמו שצריך, לא עבר תאונות שלדה וכד'.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע טוב.

כמה בערך עולה האחזקה של הרכב?

למשל 10 אלף טיימינג ודברים שגרתיים בממוצע?

 

אפשר להחזיק אותה ב2k לחודש?

 

על מה לשים דגש שהולכים לבדוק אחת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...