Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יכולים להיגרם נזקים לרכב מבלימה פתאומית?


ferez
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6163 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים,

היום נסעתי בחיפה ורמזור מסויים באחת הצמתות הגדולות הפתיע אותי והתחלף לאדום והייתי חייב לבלום חזק כדי לא להיכנס לצומת (זאת צומת מאוווד גדולה שלוקח איזה 5-6 שניות לחצות אותה).

אז בלמתי הכי חזק שיכלתי (הספקתי להציץ שאין מאחורי אף רכב) ואחרי חריקת צמיגים קטנה נעצרתי בול לפני הקו.

האם חוץ משחיקת צמיגים\רפידות\דיסקיות עלול להיגרם נזק לרכב מבלימה כזאת?

האם מערכת הבלימה אמורה לעמוד בעומס האדיר הזה של בלימה פתאומים? אני מניח שלפי התכנון היא אמורה, אבל בתאכלס זה לא משהו שקורה בשיגרה.

האוטו הוא משנתון 92', מה הדברים במערכת הבלימה שנשחקים (בד"כ) הכי הרבה עקב הגיל המבוגר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק בלאי, אבל רכיבים במערכת הבלימה שהיו בסוף חייהם עלולים להתפגר לאחר העומס המוגבר.

הנה דוגמא טרייה מפיג'ו אחרת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן - פגוש אחורי מעוך... :wink:

 

 

 

וברצינות: מערכת הבלימה אמורה לעמוד בעומסים כאלה, כך שלמעט שחיקה מעט מוגברת של דיסקים ורפידות,

אין נזק משמעותי בגלל בלימת חירום. כמובן, בהנחה שהמערכת הייתה תקינה בזמן הבלימה, עם נוזל תקני,

רפידות טריות ודיסקים חלקים.

 

מעבר לנזק הזה, ייתכן בלאי גם לצמיגים, במיוחד במכונית נטולת ABS.

אבל כל הנזקים הללו אינם משמעותיים, ולא צריכים להוות שיקול מבחינתך אם לבלום או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו נושא-

מה יותר מזיק למערכת הבלמים, בלימה ארוכה וממושכת (מרחק עצירה גדול בכוונה תחילה) או בלימה קצרה וחזקה (עצירה ב"רגע האחרון")?

 

אני הבנתי שבלימה עדינה אך ארוכה מזיקה יותר מאשר בלימת חירום.

Xbox12341

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולמים עם המנוע?

אתה יודע רפידות עולות 250 שקל, והן נועדו כדי שיבלמו איתן, גם אם הן קצת מתחממות.

לא מבין למה לאמץ את המנוע ולתת לו סתם לעבוד בסלד גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי שיהיה לך ברקסים כשאתה באמת צריך לעצור. קרה לפני כמה שנים תאונה בירידות של ירושלים שלפי המשטרה, הנהג\ת לחצו על הברקס כל הזמן, והשמן התחמם כל כך עד שהפך למשהו כמו מים. נוזלי לגמרי והבקסים לא עבדו בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הברקסים אכן מתחממים מהסיבובים של הגלגל, כך שבלימה "עדינה" וממושכת היא הכי מזיקה. בירידות צריך לשלב להילוך נמוך ולתת ברקסים קצרים לפי הצורך.

הייתי מסיק מכך שהנזק העיקרי בבלימה "אלימה" כזו הוא לצמיגים. אני לא מומחה אבל נראה לי הגיוני שהרפידות לא יישחקו במיוחד כשהגלגל נעול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולמים עם המנוע?

אתה יודע רפידות עולות 250 שקל, והן נועדו כדי שיבלמו איתן, גם אם הן קצת מתחממות.

לא מבין למה לאמץ את המנוע ולתת לו סתם לעבוד בסלד גבוה.

 

בוא אני אספר לך סיפור, שחבר סיפר לי לפני חודש.

הוא נסע באוטו מלא, בירידה ארוכה וממושכת שמוגבלת ל60 (לא זוכר בדיוק איפה), לכל אורך הירידה, הנהג האנטיליגנט ישב בעדינות עם הרגל על הברקס, בשביל להגביל את המהירות של הרכב.

הם הגיעו למטה וגילו שהגלגלים הקדמיים מעשנים...

ישר מר גברבר הוריד גלגל קדמי, כי ברור שהוא יודע מה הבעיה, ואין מצב ששתי הבנות שישבו מאחורה יראו אותו עובד עיצות.

ואז הוא התחיל לשפוך מים על הדיסקים כי הם היו חמים מדי.

 

לא יודע מה בדיוק הנזק שנגרם מכזו צורת "טיפול", אבל אני מניח שלהוציא אוטו מD ל-2 יחסוך לך הרבה עבודה מיותרת/מסוכנת, פאדיחות ורפידות.

 

 

לחצו על הברקס כל הזמן, והשמן התחמם כל כך עד שהפך למשהו כמו מים

 

מה הכוונה הפך למשהו כמו מים?

אני יודע שלפחות באופניים, אחד היתרונות של בלמים הידראולים הוא שהשמן מתרח תחת חום (כתוצאה מבלימה ממושכת), ואתה מקבל יותר כח עצירה (לעומת מכני, שהכבל הולך ומתרופף).

מה חתימה? תתפשטי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...