Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוצר נוסטאלגי - על קצה המזלג


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6845 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנשים התחילו לשאול מה פתאום השלמנו אז הייתי חייב להוציא את האמת לאור :wink:

KISS...KISS...KISS

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 142
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

וזה עוד לפני הגלדיולות; דבור בפרחים נוסטאלגי אין כמותו להכרת תודה :wink:

ואכן צדקת, התמונות של פעם, האנשים של פעם, המצבים של פעם והכל בלשון עבר, לפחות יש לא מעט אנשים שמתרפקים על העבר גם אם לא היו חלק ממנו והם פה, וזה פשוט כייף הלא כן?

אירית

פורסם

יצא לי השבוע לדבר עם שני חברה אחרי צבא, שניהם אנשים בוגרים עם ראש על הכתפיים והם פתאום נתנו לי חומר למחשבה שהמם אותי לחלוטין.

ייללתי להם על המצב ועל זה שכמאמר המערכון "כולם משתינים בבריכה, אבל למה מהמקפצה?",

והם אמרו לי משהוא נכון מאוד: אני ואת אירית, למרות הבדל הגיל בינינו יש לנו משהוא משותף. שנינו חווינו את עידן התמימות של המדינה הזאת ולכן יש לנו מטרה להלחם עליה, יש לנו יעד ששנינו ראינו אותו בעיניים.

אותם חברה בני 21, נולדו בשנת 86, וזכרונות הילדות הראשונים שלהם זאת האינתיפאדה הראשונה, אוטובוסים מתפוצצים, רצח רבין, האינתיפאדה השניה, מלחמת המפרץ.

שחיתות בכל פינה, חוסר בושה מהכל וכו' וכו'

במצב הזה, יש להם חוסר אמון מוחלט ביכולת לשפר את המצב כי הם לא היו בארץ ישראל הטובה והישנה.

בזה סיכמתי את האוף-טופיק הזה.

בהמשך השבוע, תמונות בלעדיות של הובלת והנחת הצנורות של קצא"א.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

עברתי על התמונות, חלק מהתגובות. נהנתי לראות איך טבריה נראתה פעם (אני חייב לציין שהתחנה המרכזית לא השתנתה כלל!!!), ניסיתי לזהות את המקומות (למרות השמות), ולא כל כך מצליח לי.

 

בכל אופן, אני לא מסכים עם בגירה.

נולדתי בשנת 87, סכה"כ בן 20 (מלפני שבועיים), ואומנם לא גדלתי פה, הגעתי לארץ ב94.

אבל אני יודע איך פעם הארץ הזו הייתה, משיחות עם אנשים, סתם הרגשה, ומה לא.

 

ואני ממש לא ממהר לוותר על אותם רעיונות כמוך וכמו אירית. כשאני עובר בשוק ומדבר עם רוכל שיושב באותה הפינה כבר שישים שנה והוא מספר לי איך פעם היה, ואיך זה היום, כואב לי הלב. אז נכון, מדי פעם אני שואל את עצמי למה בכלל לטרוח, אבל למחרת, יש שמש ואני אומר, למה לא לנסות לשנות, למה לא להילחם על מה שאני מאמין בו.

 

ושוב, אין לי את אותם זכרונות כמו לכם.

אבל לי אין חוסר אמון מוחלט באפשרות לשיפור המצב.

פורסם
שלום.

מי זוכר או מי מכיר את המכונית הקטנטנה הזו ואת הסיפור שלה.

 

תמונות מצורפות.

 

 

בברכה בני ל.

 

מדובר בקולומבוס של ג'ואג'יארו (אני חושב שכך קוראים לסדנה הזאת).

רכב קונספט שהיה בארץ באחת מתערוכות אוטומוטור- אפילו זכיתי לשבת בתוכה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

לא ציינת את שמך אז אפנה אליך בשם היי בחור,

אני וותרתי?:shock: וארשה לעצמי לדבר גם בשם יניב שלדעתי לא מוותר, עצם העיסוק באספנות ושימור העבר הוא ההיפך הגמור למה שציינת , לא רק שאנחנו לא מוותרים על העבר, הינו חלק ממנו וכעת אנחנו נאחזים בו, אני מסכימה שיש גם כאלו כמוך ואחרים על אף שלא חוו את מה שאנחנו, עדיין מתחברים לזה מאד.

אני זוכרת בתי קפה בככר דיזנגוף, שסבתי ודודותי היו מגיעות במטב מחלצותיהן, כובע וכפפות לבנות לתפארת, קוד לבוש אלגנטי להצגה סרט, או אירוע.

אפילו לטיסה לחו"ל התלבשו אז אלגנטי. עצם הבידול שיצרו אז בקודי לבוש בהתאם למעמד האירוע דבר שכמעט לא קיים היום למעט אירועים מיוחדים.

הסרטים של היום, לא חוסכים בשום זוועה על מנת ליצור ריגוש, כאילו לא מספיקה המציאות ""השלווה"" בה אנו נמצאים, איפה הסרטים של פעם הנושאים הרגישים והמרגשים שגרמו לך להתנתק לשעה וחצי?

אירית

פורסם
אבל למחרת, יש שמש ואני אומר, למה לא לנסות לשנות, למה לא להילחם על מה שאני מאמין בו.

ושוב, אין לי את אותם זכרונות כמו לכם.

אבל לי אין חוסר אמון מוחלט באפשרות לשיפור המצב.

יפה אמרת, ואני רק רוצה להוסיף נקודה קטנה:

יש לכולנו נטייה להסתכל על חצי הכוס הריקה. זה אולי אנושי, אבל בואו ננסה אחרת:

לרוב האנשים בעולם, ואפילו לחלק גדול מאד מתושבי אירופה, "ערש התרבות", אין את הדברים הבאים: מחשב אישי, חיבור מהיר לאינטרנט, מכונית, עוד מכונית ישנה בתור "צעצוע", מגוון של מכשירי אלקטרוניקה מתקדמים בבית (למי מאיתנו אין DVD?...), ועוד ועוד.

הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם לא זכתה לנסוע לטייל בחו"ל, היא זוכה לטיפול רפואי מחפיר, יש מתי-מעט שזוכים להשכלה תיכונית, ובוודאי שמעטים זוכים להשכלה גבוהה.

באופן יחסי למספר התושבים, בארה"ב יש יותר רעבים ללחם מאשר בישראל (אם בכלל יש כאן כאלו), ובארה"ב יש לא מעט אנשים שלא זוכים לטיפול רפואי ראוי בגלל שידם לא משגת לממן ביטוח פרטי.

 

למרות שפעם היה כאן יותר טוב (אבל לא היו מזגנים ואנשים מתו יותר צעירים...), עדיין הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם, כולל חלק מהמדינות הנחשבות לתרבותיות ומתקדמות, היה מוכן לחיות ברמת החיים שלנו מחר בבוקר, וזה למרות המילואים, המלחמות והפיגועים.

 

בקיצור - פעם הכל היה תמים ופשוט, זו כוחה של נוסטאלגיה, וגם אני "מת" על התמונות האלו ואוהב מכוניות ישנות, אבל באמת שלא הייתם רוצים לחזור לשנות החמישים והשישים, וממש לא הייתם מתחלפים עם רוב העולם בצורת החיים שלכם. מספיק לקטר...

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

קובי זה לא שחור או לבן, לפחות לדעתי, עם כל ההתרפקות שלי על העבר, אני עדיין לא טוענת שהייתי רוצה להחזיר הכל, אבל למשל התרבות המוטורית שאנו חלק ממנה, במדינות אחרות, היא קיימת כמעט "מאה", אתה יודע כמה זמן לקח עד שחדרה המודעות לנושא ולמה? כי ישן זה לא טוב, זה טרנטה, זה משעמם, זה חנוני.

בזכות העליה מארצות חבר העמים ולפני כן ברית המועצות, נחשפנו לתרבויות מתחומים אחרים שהיו קיימים בארצות המערב מאז ומתמיד, ואצלנו נקלטו רק לפני כ- 15 שנים קרי ריקודים סלוניים, החלקה על קרח ועוד אי אילו מאפייני התרבות המערבית, שאצלנו נתפסו כ "גניחיים" עד לא מזמן.

ואתה יודע מה טבענו, קשה לשנות הרגלים, התרגלנו לנייד, התרגלנו למחשב קשה לעשות 180 מעלות, יחד עם זאת יש את המצב ההפוך, יש כאלו שעדיין מתעקשים לדבר בלירות, כאלה שאין להם נייד ואף לא מחשב, במועדון החמש עצמו רק לחצי מהחברים יש מחשב! וחלקם נחוש מאד בדעתו לא להתקרב לדבר הזה לעולם

אירית

פורסם
במועדון החמש עצמו רק לחצי מהחברים יש מחשב! וחלקם נחוש מאד בדעתו לא להתקרב לדבר הזה לעולם

למיטב ידיעתי, נכון להיום יש כבר ליותר משני-שליש. גם האספנים מתקדמים לאט-לאט...

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם
יפה אמרת, ואני רק רוצה להוסיף נקודה קטנה:

יש לכולנו נטייה להסתכל על חצי הכוס הריקה. זה אולי אנושי, אבל בואו ננסה אחרת:

לרוב האנשים בעולם, ואפילו לחלק גדול מאד מתושבי אירופה, "ערש התרבות", אין את הדברים הבאים: מחשב אישי, חיבור מהיר לאינטרנט, מכונית, עוד מכונית ישנה בתור "צעצוע", מגוון של מכשירי אלקטרוניקה מתקדמים בבית (למי מאיתנו אין DVD?...), ועוד ועוד.

הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם לא זכתה לנסוע לטייל בחו"ל, היא זוכה לטיפול רפואי מחפיר, יש מתי-מעט שזוכים להשכלה תיכונית, ובוודאי שמעטים זוכים להשכלה גבוהה.

באופן יחסי למספר התושבים, בארה"ב יש יותר רעבים ללחם מאשר בישראל (אם בכלל יש כאן כאלו), ובארה"ב יש לא מעט אנשים שלא זוכים לטיפול רפואי ראוי בגלל שידם לא משגת לממן ביטוח פרטי.

 

למרות שפעם היה כאן יותר טוב (אבל לא היו מזגנים ואנשים מתו יותר צעירים...), עדיין הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם, כולל חלק מהמדינות הנחשבות לתרבותיות ומתקדמות, היה מוכן לחיות ברמת החיים שלנו מחר בבוקר, וזה למרות המילואים, המלחמות והפיגועים.

 

בקיצור - פעם הכל היה תמים ופשוט, זו כוחה של נוסטאלגיה, וגם אני "מת" על התמונות האלו ואוהב מכוניות ישנות, אבל באמת שלא הייתם רוצים לחזור לשנות החמישים והשישים, וממש לא הייתם מתחלפים עם רוב העולם בצורת החיים שלכם. מספיק לקטר...

 

 

אמת, החיים במדינתנו אינם רעים בס"ה, אבל כדאי, בכל אופן, לשים לב לתמונה הגדולה, שכוללת את השתלשלות העניינים, שהובילה למצב המצויין שקובי מתאר, והיא היתה בד"כ בגלל פוליטיקה ואילוצים קואליציוניים, מה שללא ספק, משאיר את כל הטיב של המצב על כרעי תרנגולת.

כמו כן אין להתעלם מהמצבים הלא נעימים (בכמות אדירה) שחווים כולנו עקב הזכויות שאזרחים "חושבים" שמגיעים להם, כגון שביתות בלתי פוסקות, "הורדת השלטר", הפגנות פראיות, אלימות במוסדות שכולנו נזקקים להם, והכי גרוע - ניציל המערכת לתועלת אישית ע"י אנשים חסרי מצפון, מה שמתאפשר בגלל חוסר האונים של אותה מערכת.

והנקודה הכי חשובה היא רמת הבצוע, שלצערי, כנראה תקבור את כולנו: המדינה הוקמה ע"י אנשים חדורי מוטיבאציה, בעלי אידיאולוגיה, ובעיקר הרצון הבלתי מתפשר שיהיה טוב, והביצוע באחריות אישית שמאחוריה כבוד. זה איפשר את הקמת הבסיס שעליו אנו חיים ו"נהנים" כיום, ולו רק מהתנופה של אז.

כיום המבצעים דואגים יותר לכיס, לקאריירה, לאנשי החצר ומסתבר שגם לתשוקות שונות, לפני שהם דואגים למלא את התפקיד הממלכתי שהדמורקראטיה (?!) הטילה עליהם, וגם אז, רק לצאת ידי חובה, ואת האדרת שמם מבצעים דרך התיקשורת או בסטיקרים מבלי שיש משהו מאחורי זה.

השתלשלות עניינים זו, מראה שאנו בדרך למטה, וגם המצב הטוב , שכביכול מצדיק הסתכלות על "חצי" הכוס המלאה, זה עורבא פרח. עם קלקולאציה נכונה, יש לנו כוס 1/8 מלאה בלבד, וכדאי להפסיק להסתכל עליה, אלא למצוא את הדרך למלא אותה חזרה.

יצויין שזו, לפחות כרגע, דעתי האישית בלבד, וגם איני עושה הכללות, אולי יש גם אנשים טובים.

יום נעים

אילן

פורסם
יצויין שזו, לפחות כרגע, דעתי האישית בלבד, וגם איני עושה הכללות, אולי יש גם אנשים טובים.

יום נעים

אילן

אילן המצב עד כדי כך זיפת? בטוחה אני שאתה מכיר לפחות אדם טוב אחד, אלא אם כן אתה חושב שאתה לא כזה, אבל אם זה המצב, למה אתה בכלל קובל על זה? :wink:

אירית

פורסם
אילן המצב עד כדי כך זיפת? בטוחה אני שאתה מכיר לפחות אדם טוב אחד, אלא אם כן אתה חושב שאתה לא כזה, אבל אם זה המצב, למה אתה בכלל קובל על זה? :wink:

אירית

 

טוב זה עניין סובייקטיבי. אדם טוב או לא, זה כמעט בלתי אפשרי להגדרה, מפאת הווקטורים השונים באשר לכוון הטיב והמשמעויות השונות של בצוע זה או אחר. באשר לרושם המוטעה של התלוננות שקבלת - זו לא קובלנה, וגם אם איני מרוצה מהמצב, לא זו מטרת הודעתי.

דעתי מובאת בהמשך להודעתו של קובי, לגבי עניין 1/2 הכוס, במצב של אופוריה לא מוצדקת זו עלולה להיות אוטוסוגסטיה מסוכנת, ואם בענייני המדינה שלנו עסקינן, המחיר, במקרה של ראייה לא מפוכחת, עלול להיות כבד מנשוא.

בידידות

אילן

פורסם

.

 

לקטר...

שלא זוכים לבאופן יחסי למספר התושבים, בארה"ב יש יותר רעבים ללחם מאשר בישראל (אם בכלל יש כאן כאלו), ובארה"ב יש לא מעט אנשים טיפול רפואי ראוי בגלל שידם לא משגת לממן ביטוח פרטי.אם אתה לא מאמין שיש אנשים רעבים ללחם בישראל אז אתה מוזמן לבקר אצלנו ברמלה ולהיווכח האמן לי שהשקפת עולמך בעניין זה תשתנה ברגע.

GMC SAFARI 4.3 1989

CHEVROLET CORSICA 1995 2.2

לשעבר בעליה של פונטיאק לה מנס 1974 5.7 שנמכרה בצער עקב קניית דירה.

פורסם
עדיין הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם, כולל חלק מהמדינות הנחשבות לתרבותיות ומתקדמות, היה מוכן לחיות ברמת החיים שלנו מחר בבוקר,...

 

מה? קובי, נהיית אמא שלי? תיכף תספר לי שבהודו יש ילדים רעבים ואני צריך לגמור הכל מהצלחת :shock:

אל תשווה אותי למי שלא מעניין אותי, תשווה אותי לרמת החיים (והרבה יותר חשוב לאיכות החיים) של אדם ממעמד הביניים בציריך, מינכן, פריז, אנטוורפן, בזל, טורינו, לונדון,וינה וכו'

באיזה שלוות עולמים הוא חי ובאיזה קלחת רוחשת אנחנו חיים?

הוא יודע מה זה פיגוע? בקושי רצח!

הוא יודע מה זה אוברדרפט? הוא רק מתלבט לאן לנסוע השנה ב VACANCE !

די! לא מזכיר יותר את הנושא הזה. תודה על הבמה לשחרור קצת קיטור :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ארוע הלידה של כל אחד מאיתנו הוא סוג של תאונה גנטית, והסיכוי שהיא קרתה דווקא כאן, בארץ הקודש, הוא 1 ל-6 מיליארד (או מספר אחר שמבטא את אוכלוסיית העולם). תחשוב מה היה הסיכוי הסטטיסטי שלך להיוולד באנגולה, או קמבודיה, ואולי זה ישפר לך את מצב הרוח.

ואגב פריז - אני גרתי שם שנתיים. פריז היא לא רק הרובע ה-16 - פריז היא גם הפרברים הצפוניים, נאנטר, ועוד מקומות שלא היית רוצה להתקרב אליהם.

זה נחמד שאתה רוצה להשוות את חייך לאלו של כמה מליוני אנשים ב"אלפיון העליון" של העולם, וחשוב לשאוף ליותר, אבל זה קצת מתעלם מהתציאות.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967


×
×
  • תוכן חדש...