Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ ראש מנוע והחלפת רצועת טיימינג למצובישי קולט.


winer100
שימו לב! השרשור הזה בן 6233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם הוא ממלא מים אי פעם בכלל - יש נזילה או פריצה. מים נמצאים במערכת סגורה ולא צריכים לזוז לשום מקום.

תעשה חיפוש בפורום, אין שאלה אחת ששאלת בכל השרשור הזה ולא נטחנה כבר. דגם אוטו ספציפי לא מעניין, גם אם זה קורקינט עם מנוע 4 פעימות.

עשן לבן יכול להיות סימן לשריפת שמן.

 

העשן הוא בעיקר בלילה, כמו סוג של קור לא נראה כמו שמן שנשרף.

אתה רוצה לומר לי שמים לא ממלאים אף פעם אתה רוצה לומר לי שמים לא נגמרים?

 

אני אולי לא מכונאי רכב אבל מים אני יודע שנגמרים מתי שהוא, וזה דורש הוספה במקרה שלו זה פעמים בשבוע פלוס מינוס.

אם אני טועה אני ישמח אם תפנה אותו לאיזה אשכול כאן בפורום שמראה איזה שהוא תאוריה על זה שהמים לא אמורים להיגמר.

 

כי אני רבע שעה מריץ חיפוש על מספר שאילתות אבל ללא הצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העשן הוא בעיקר בלילה, כמו סוג של קור לא נראה כמו שמן שנשרף.

אתה רוצה לומר לי שמים לא ממלאים אף פעם אתה רוצה לומר לי שמים לא נגמרים?

 

אני אולי לא מכונאי רכב אבל מים אני יודע שנגמרים מתי שהוא, וזה דורש הוספה במקרה שלו זה פעמים בשבוע פלוס מינוס.

אם אני טועה אני ישמח אם תפנה אותו לאיזה אשכול כאן בפורום שמראה איזה שהוא תאוריה על זה שהמים לא אמורים להיגמר.

 

כי אני רבע שעה מריץ חיפוש על מספר שאילתות אבל ללא הצלחה.

 

אני גם לא מכונאי רכב, לפחות במקצוע שלי (לפי הזמן המושקע בתעסקות עם רכבים, זה כנראה לא ככה) :lol:

תריץ חיפוש על "אטם ראש מנוע", תראה כמה תוצאות, בינהן גם השרשורים שאני פתחתי. יש שם לא מעט חומר.

 

בכל מקרה, כן, זה בדיוק מה שאני רוצה להגיד. המים לא נגמרים, כי במערכת תקינה אין להם לאן ללכת. אם תיקח בקבוק סגור היטב של מים, הם ייגמרו בתוכו מתישהו? כנ"ל מערכת הקירור ברכב. כנראה שעד עכשיו לא היה לך רכב שלא דולף\נוזל מים.

 

עשן בלילה יכול להיות תקין, אם טמפ' האויר החיצוני קרה, וה"עשן" מתפזר מייד.

 

יש אפשרות לדעת, אם יש פריצה באטם ראש, חוץ ממחסור במים. הפריצה לא חייבת להיות בין מים לשמן, יכולה להיות רק בין מים לתאי שריפה - אפשר לעשות בדיקת לחץ הפוך ולראות, אם יש בריכת לחץ למים.

 

אם זה רכב שחדש אצלו - הייתי מנסה פשוט להמשיך לנסוע ולעקוב אחרי המצב, וגם לעשות בדיקת מערכת קירור בלחץ, לראות, מאיפה הנזילה \ הדליפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שאם המערכת סגורה אין לזה לאן ללכת.

אבל זה עובר דרך כמה מקומות ומין הסתם שזה יתאדה מתי שהוא לא?

 

הרכב ממש לא חדש הוא שנת 95.

כמה בדיקה כזו עולה?

 

ונכון לי אף פעם לא היה רכב חדש מהנילון אני בעצמי לא הגעתי למצב שלא מלאתי מים לפחות לפחות פעם אחת בחודש.

אני מכיר גם חברים שיש להם רכבים משנת 2000 שממלאים.

 

אבל לידע כללי כמה הבדיקה הזו עולה?

 

בכול מקרה:

העיניין של העשן בלילה זה בדיוק הכוונה שלי.

 

בנוגע לאטם ראש: יום ראשון הוא יגש לעשות את הבדיקה כי חבל להפסד אלפי שקלים על משהו שיכול להיות ממש קטן.

כמה עולה בדיקה כזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולרוב שיוצא מים מהאגזוז בהנעה ראשונה,אז זה אומר שהממיר קטליטי טוב ועושה תעבודה טובה,לגבי הזמן זה רק היצרן יודע אבל בדרך כלל כל 90 אלף או 3 שנים,מה שבא קודם,לך למוסך ביום ראשון קבל חוות דעת ממישהו שרואה ממה נובעת הבעיה .....ומשם נמשיך הלאה

 

גולפית יקירתי,

מעניין אותי להבין איך קישרת בין נוכחות מים באגזוז לבין תפקוד הממיר הקטליטי, שני דברים שקשה לתאר מה רב המרחק ביניהם.

כמו כן מהיכן הקביעה הנחרצת על אורך חיי הממיר, שמנסיוני האישי, תלושה מהמציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שאם המערכת סגורה אין לזה לאן ללכת.

אבל זה עובר דרך כמה מקומות ומין הסתם שזה יתאדה מתי שהוא לא?

 

כמה בדיקה כזו עולה?

 

זה לא מתאדה, אם זה סגור (וזה צריך להיות סגור, אטום, ללא שום נגיעה לסביבה החיצונית, ואם זה לא, אז יש בעיה שלא טופלה). לא מילאתי מים אף פעם בשום מכונית שהיתה לי, וכשהייתי צריך למלא, זה היה סימן לפריצת ראש מנוע, עם סימנים נוספים שלא איחרו לבוא. על אופנועים אני בכלל לא מדבר, בודק פעם בחצי שנה, אם הכל בסדר (כל נזילה נראית לעין).

 

בדיקת מערכת מים בלחץ, אם זכור לי נכון, עולה סביב ה-100 ש"ח.

בדיקת לחץ הפוך בטח עולה יותר, לא יודע כמה - מקווה שמישהו אחר יכול לעזור לך עם המחיר.

את הראשונה ממליץ לעשות.

עם השניה ממליץ להמתין, אם אכן יש פריצה באטם ראש, היא מחמירה - או שיופיעו סימנים נוספים (פריצת מים לשמן), או שקצב ריקון המים יתגבר לרמה שתהיה חד-משמעית. כל עוד המנוע תחת מעקב ולא נוסעים מאות קילומטרים על מנוע עם מים בשמן, נזק לא ייגרם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גולפית יקירתי,

מעניין אותי להבין איך קישרת בין נוכחות מים באגזוז לבין תפקוד הממיר הקטליטי, שני דברים שקשה לתאר מה רב המרחק ביניהם.

 

אי שם באחד השרשורים שפתחתי על פריצת ראש מנוע שהייתה לי, מרק כתב שאחד התוצרים של עבודת ממיר תקינה (תגובות כימיות) הוא מים, או ליתר דיוק אדי מים. רק שהאדים האלה צריכים להיות בכמות קטנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מתאדה, אם זה סגור (וזה צריך להיות סגור, אטום, ללא שום נגיעה לסביבה החיצונית, ואם זה לא, אז יש בעיה שלא טופלה). לא מילאתי מים אף פעם בשום מכונית שהיתה לי, וכשהייתי צריך למלא, זה היה סימן לפריצת ראש מנוע, עם סימנים נוספים שלא איחרו לבוא. על אופנועים אני בכלל לא מדבר, בודק פעם בחצי שנה, אם הכל בסדר (כל נזילה נראית לעין).

 

בדיקת מערכת מים בלחץ, אם זכור לי נכון, עולה סביב ה-100 ש"ח.

בדיקת לחץ הפוך בטח עולה יותר, לא יודע כמה - מקווה שמישהו אחר יכול לעזור לך עם המחיר.

את הראשונה ממליץ לעשות.

עם השניה ממליץ להמתין, אם אכן יש פריצה באטם ראש, היא מחמירה - או שיופיעו סימנים נוספים (פריצת מים לשמן), או שקצב ריקון המים יתגבר לרמה שתהיה חד-משמעית. כל עוד המנוע תחת מעקב ולא נוסעים מאות קילומטרים על מנוע עם מים בשמן, נזק לא ייגרם.

 

זו פעם ראשונה שאני שומע שהמים לא נגמרים והם נשארים תמיד, באמת שלא ידעתי.

הוא יעשה על הדרך בדיקת מערכת מים בלחץ, כנראה שבאמת יש לו איזה דליפה כי הוא ממלא כול שבועים.

 

הנסיעות שלו ביום הם 5 - 10 דקות מפעם לפעם בערך 5 פעמים כאלו לא יותר הוא בקושי נוסע.

 

במידה והוא עושה את הבדיקה הזו והיא יוצאת שלילית זה מצביע רק על פריצה באטם ראש או שיכול להיות עוד סיבות כמו צינורות ועוד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילוי של פעם בשבועיים - כמה הוא ממלא כל פעם? ליטר, חצי ליטר, כמה טיפות?

האם יש סימנים של נזילת מים מתחת לרכב, אחרי שהוא עומד כמה דקות?

אם הבדיקה מראה שהלחץ נשמר במערכת, ועדיין הוא צריך להוסיף מים כל שבועיים - ז"א הנזילה ממש קטנה - נזילות חיצוניות כ"כ קטנות בד"כ נסתמות לבד מלכלוך שקיים בכל מערכת, ואם זה לא עובר, זה מצביע לכיוון של אטם ראש. אם הבדיקה מראה ירידת לחץ במערכת - מחפשים את הנזילה, ואם היא לא חיצונית, היא בהכרח לתאי שריפה.

 

יש בדיקה של גזי פליטה במע' קירור, אבל היא לא יעילה - רק התשובה החיובית שלה מעידה על משהו, תשובה שלילית לא אומרת כלום. לכן לא ממליץ לעשות אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ליטר ולא חצי ליטר הרבה פחות הרבה פחות.

הוא עוקב אחרי זה וגם אני לפעמים שאני רואה אותו אבל אין משהו מיוחד.

 

במידה והבדיקה של הלחץ מראה שהכול תקין אז אין חשש לאטם ראש בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבדיקה מראה שהלחץ נשמר - לא כתבתי "אין חשש", כתבתי "כמעט בוודאות זה אכן אטם ראש מנוע, אבל לא ממליץ לגעת בו עד שהמצב יחריף ויהיה חד-משמעי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבדיקה מראה שהלחץ נשמר - לא כתבתי "אין חשש", כתבתי "כמעט בוודאות זה אכן אטם ראש מנוע, אבל לא ממליץ לגעת בו עד שהמצב יחריף ויהיה חד-משמעי".

 

כרגע המצב לא כזה גרוע לפי מה שאני רואה.

הכי חשוב שהיא כרגע יעשה את הטיימינג וכמובן את המשאבת מים.

 

על הדרך הוא יעשה את הבדיקה 100 ש"ח בשביל שקט נפשי.

וכמובן יכול להיות כמו שאמרת שיש לו נזילות קטנות שלפי דעתי הוא לא חייב לתת לזה צומת לב מיוחדת.

 

אחרי הכול זה רכב דיי ישן ופעם בשבועים הוא מוסיף קצת מים ירוקים אז זה לא ביג דיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...