Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,577
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. תוכל להתחדש ב-3 האצ'בק חדישה יותר, כל ייתר האפשרויות הן לדעתי שנמוך.
  2. אם את סומכת על המוסך, אז את אמורה לקבל את דעתו. לא ניתן לדעת ללא בדיקה האם הרכב במצבו יעבור טסט, אולי בשביל השקט הנפשי כדאי לבקש חוות דעת נוספת ממוסך אחר, בהנחה שיש לך כזה שלא יבקש שכר על הבדיקה אחרת זה לא ישתלם. אישור בלמים אמור לעלות כפי שכתב החבר מעליי, יש מוסכים שיגבו פחות ויש מוסכים שיתנו את האישור ללא עלות במסגרת תשלום על טיפול / תיקון כמו כאן. אפשר לבקש בנחמדות לכלול במחיר התיקון, אם מדובר במוסך קבוע יכול להיות שיסכים.
  3. תפתח את פקק מילוי השמן ותראה אם יש בוצה. מעט משקעים שאינם נראים לעין דרך פקק המילוי לדעתי הלא מקצועית לא דורשים פלאש. לדעתי הלא מקצועית, ניקוי אגרסיבי, כמו זה שנעשה באמצעות התכשירים האלו, עלול לפגוע בגומיות איטום ולכן אישית לא הייתי עושה דבר. אם לדגמא יש לך קיה בת 6 שנים ודילגו על טיפול שניים ו/או עשו שימוש בשמן לא איכותי ושלא עומד בתקן, הייתי שוקל לחיוב פלאש אחרת לא הייתי נוגע.
  4. אם קיימת בוצה במנוע, שווה לשקול לבצע שטיפה להסרת הבוצה. אם אין בוצה ועושים שימוש בשמן איכותי ובזמנים לפי הנדרש, לדעתי אין צורך.
  5. תשקול סוזוקי איגניס.
  6. https://www.justmotor.co.il/product/סרט-הדבקה-אדום-לתיקון-פנסים-3m https://www.aliexpress.com/item/1005005417874028.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!ILS!48.82!16.11!!!!!%40!12000032981425730!ppc!!!&snpsid=1&snps=y&snpsid=1&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=he1005005417874028&ds_e_product_merchant_id=5551326180&ds_e_product_country=IL&ds_e_product_language=iw&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19366940103&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gad_campaignid=17347463498&gbraid=0AAAAADznYb_bF8JS-n1ydPq_v-6mDKBjy&gclid=EAIaIQobChMI8bOp2LOTjgMVgrVoCR2LoykHEAQYBiABEgL8XPD_BwE
  7. Moshe c

    אישור ״רכב מיושן״

    לא ניתן לעשות שימוש. ההפסד הוא לא האישור עצמו (דף הנייר) אלא הזמן שאמור היה להשקיע המוסך בבדיקת הרכב טרם הנפיק את האישור ואם אכן השקיע ולא קיבל תמורה אז ההפסד כבר נוצר. הסיטואציה עצמה לא ברורה, לקוח קיבל שירות - בדיקת תקינות - ולא שילם על השירות. זה כמו כל עבודה אחרת שבוצעה ותמורתה לא שולמה. כיצד ניתן שירות מבלי לסכם מחיר מראש, כיצד בעל המוסך שיחרר את הרכב מבלי לקבל תשלום על העבודה, מדוע בעל המוסך לא הסכים להפחית במחיר כדי להקטין את הנזק אם בכלל נוצר? העניין לא ברור ....
  8. ניתן למצוא מדבקות לכיסוי סדקים כאלו בצבע מתאים. זה לא סלוטייק אדום אטום אלא שקוף. אישית הייתי מיישם סילקון שקוף כדי שלא יחדרו מים.
  9. תלוי במצב הרכב מעבר למנוע. אם ייתר הרכב במצב טוב, הייתי משאיר אותו כי גם ההחלפה תעלה כסף ביישור קו, ירידת ערך גבוהה יותר וכנראה ביטוח יקר יותר טוב.
  10. אם הרכב עם נוזל קירור מקורי נקי, אני לא רואה סיבה מדוע הרדיאטור סתום ויש להחליפו. אישית הייתי מחליף מוסך רק על ההמלצה הזו. תעקוב אחר חום מנוע ותנסה לא למלא זמן מה ותראה האם הירידה במפלס נעצרת או ממשיכה. יכול להיות שאתה בודק יותר מידי פעמים את מפלס המים, דבר שאולי פגע באיטום הסגירה של פקק הרדיאטור. מצטרף להמלצות מעל, תתחיל בהחלפת פקק רדיאטור.
  11. תלוי לאיזו תוצאה אתה רוצה להגיע. פחח יכול לצבוע את האזור מבלי לפרק את המגן ולטשטש את המעבר מהצבע החדש לישן. כנראה יעלה עד 1,000 ש"ח. אפשר גם עצמאית עם מכחול / עט צבע. יעלה כמה עשרות שקלים אבל התוצאה תהיה פחות טובה. אישית לא הייתי פונה לפחח בעניין ומשאיר את זה כך או מתקן בעט לפי קוד צבע מתאים כי גם כך רוב הסיכויים שהמקום ישרט שוב אז חבל על ההשקעה.
  12. אין צורך לקפוץ, לשתי החנויות יש ווטסאפ פעיל בצורה טובה, למעשה לשלושתן, וכמובן גם משלוחים. תשווה עם חנויות נוספות ככול שתרצה ותבחר מה שנוח וזול.
  13. כנראה שמצתים לרכבך הם NGK SILFR6A11 או K16HPR-U11 DENSO. תוכל גם לפרק מצת אחד ולוודא. שמן מנוע קסטרול A5 סינטטי מלא אמור לעבוד טוב. שמן גיר, מבלי להתייחס להאם בכלל כדאי להחליף או לא, מציע שתפנה לאוטוסטור מחולון או משה חלפים בפתח תקווה ותבקש הצעות שעומדות בתקן. גם אבי חלקי חילוף מרחובות מצויין אבל יחסית יקר לעומתם. תבדוק איתם גם לפי מספר רכב שאכן מה שרשמתי נכון.
  14. מציע שתגדיר מחדש עבור עצמך את הצרכים. במידה והנסיעות המתוכננות יהיו בתוך העיר, משמע הנסועה לא תהיה גבוהה וכן לא ברור מדוע צריכת דלק מהווה שיקול ברכבי סופר מיני. לא מכיר את הדגם הנוכחי, אבל ידני בתוך העיר נשמע "לא כיף". סוויפט רכב מוצלח ואמין מאוד אבל לא מהנה במיוחד לנהיגה, סביר להניח שהנוכחי לא יהיה שונה מהקודמים, לא הייתי מטריד את עצמי עם עלויות סוללה אלא אם ידוע מהרשת שישנה בעיה עם הדגם הנוכחי. אני אישית לא שמעתי. עלויות תחזוקה במורשה יבואן של סוזוקי הן על הצד הנמוך, בטח בהשוואה לסיאט, אבל אם לפן הכלכלי יש משמעות רבה, שווה לשקול לרכוש רכב יד שניה זהה לזה שכנראה אתה עומד לאבד, אולי אפילו תצליח לרכוש רכב זהה בפחות כסף מה שיפצה במעט על הטירחה הצפויה.
  15. מספר נקודות: המוסך יביא לך שמאי, למרות שתוכל להביא בעצמך. תסגור עם השמאי שאם לא תקבל את מלוא עלות השמאות מהביטוח, הוא יפחית את הסכום בהתאם. הכוונה לעלות השמאי. תיקח בחשבון התעקשות עם חברת הביטוח על קבלת מלוא השמאות, יש להם נטייה לנסות לתת פחות בטענות שונות ומשונות. הדבר גם תלוי מוסך ואם תיקח את הכסף ותתקן בעצמך או אובדן גמור. אם הנזק משמעותי, אז אם תסגור עם השמאי על ירידת ערך גבוהה, כלומר, כסף שיגיע אלייך מעבר לעלות התיקון, שווה לשקול להישאר עם הרכב וזה גם בהנחה ותוכל לקבל אחריות על התיקון לתקופה ארוכה, אחריות שיש מאחריה מוסך שאתה בטוח שגם יעמוד בהתחייבות לאחריות, אם ירידת הערך לא תהיה גבוהה, לדעתי עדיף לשחרר. בתיקון עם ירידת ערך גבוהה שקרובים לאובדן גמור, יש התנגשות אינטרסים בין המוסך שרוצה שייקבע עלות תיקון גבוהה, לבינך שתרצה אחוזי ירידת ערך גבוהים.
  16. אלו לא חלקים שמדביקים. עדיף קליפסים מתאימים ואם אין או שלא ניתן לחבר עם הפלסטיק שנותר, אז ברגי פח או אזיקונים.
  17. תבדוק עם אורן שירותי רכב מחולון. לפני מספר שנים ראיתי אצלו יגואר לא חדשה בתיקון, או שהוא מטפל או שיוכל להפנות אותך.
  18. תשקול cx30 / יונדאי קונה בכ-100-120K. הביטוח, עם מו"מ, לא מאוד יקר וזול משמעותית מטויוטה או cx5. תשקלל גם ירידת ערך בשקלים. רכב שעלה 200K, זה לא מעט אלפים בשנה. לנסועה שלך אישית הייתי נמנע מצרפתיות למרות שה - 3008 והאיקרוס נותנות הרבה רכב יחסית לכסף.
  19. במקרה כזה אין בכלל שאלה, לך על זה רק תבדוק איזה נוזל קירור יש לך כרגע ותוודא שמה שאתה מתכוון לשים עובד ביחד איתו כי הרי לא כל הכמות יוצאת ועלולה להיווצר ריאקציה.
  20. אם יש לך דרך למצוא את כל הצינורות במחיר סביר ומוסך שמוכן לבצע גם כן במחיר סביר, לדעתי זו השקעה נהדרת במידה ואתה מתכוון להחזיק ברכב לזמן ממושך. בנסועה ובשנתון שלך, מעת לעת צינור יפרוץ, המנוע עלול להתחמם, תצטרך לעיתים להשתמש בגרר, בזבוז חוזר של נוזל קירור איכותי וכו'. רק תוודא שהצורה של הצינורות זהה כי חליפי לא תמיד מתאים ואז צינור עלול לגעת במקום שהוא לא אמור כמו במתכת חמה.
  21. כנראה שזה יתאים https://www.justmotor.co.il/product/שמן-גיר-mazda-automatic-fluid-m5-0-0000-77-110e-01
  22. אם כבר ציינת מחיר, תוכל בבקשה לפרט לגבי עלות כוללת ומה כלל הטיפול.
  23. 1 לא באמת אופציה כי זה למעשה לדחות את הקץ, כלומר, יהיה יקר. 3 רק אם בטוחים שמי שיבדוק מה הגורם באמת מאוד מקצועי. אישית לא הייתי סומך על זה. נותרה אופציה 2.
  24. שמן גיר מקורי הוא של מאזדה, כנראה atf mv. מציע שתפנה לאבי חלקי חילוף הוא יוכל לומר לך איזה שמן בדיוק. אתה כנראה זקוק לפחות מליטר, אז לדעתי שווה לרכוש את המקורי. הוא יחסית יקר. אם תחליט לבצע החלפה תצטרך כנראה 4 ליטר, נהוג למדוד כמה יצא ולהכניס בהתאם, ואז תשקול אם להשתמש בשמן לא מקורי אבל מתאים לתקן.
  25. אם אתה לא פוסל אוטומט, מציע שתשקול לבצע נסיעת מבחן גם על מאזדה 2. הפקקים רק מחמירים ולדעתי האישית התשלום הנוסף על דלק שווה את הנוחות.
×
×
  • תוכן חדש...