Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,578
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. אם זה היה תושבת מנוע או גיר, היית מרגיש בעיטה במיוחד במעבר מפארק לדרייב או רוורס אבל קל לזהות את מצבם אם אכן זו הבעיה. אם צריך להחליף, עדיף למקורי כי החליפיים לא מחזיקים הרבה. מחשב גיר כנראה שעדכון תוכנה יפתור את הבעיה. היצרן לא מנחה להחליף שמן גיר. יש שטוענים שכדאי למרות הנחיות היצרן. שווה לבדוק אם חסר שמן גיר. יש תהליך לפיו בודקים ואם חסר כנראה שיש נזילה. אני לא מכיר במדויק את המחירים אבל לא הייתי מטריד את עצמי כרגע עם תיאוריות. תיגש למוסך ותקבל אבחון והצעת מחיר ולאחר מכן אם תרצה תחזור לקבל הצעות. מנסיוני, מוסך עד רעננה הגונים ומקצועיים אז מציע שתמתין לחוות דעתם.
  2. נשמע לי מחיר גבוה אבל אני לא יודע מה הוא כולל. על חיבור מחשב ועדכון תוכנה שלקח כמה שעות טובות על עניין אחר, לא גיר, שילמתי במורשה יבואן של מאזדה פורד 350 + מע"מ בעד רעננה. יכול להיות שבגיר מדובר בהליך אחר עם תמחור שונה, אבל כבר יצא לי להיתקל במוסכים מורשי יבואן עם פערי תמחור של מאות אחוזים על אותו מוצר / עבודה, שוב, לא בטיפול בגיר.
  3. לדעתי תלוי בנזק. אני אישית אני מעדיף לחסוך מהפוגע הפעלת ביטוח אם מדובר בנזק מינורי משיקולי ואהבת לרעך כמוך. מציע שתיגש לפחח מטעמך לבד ותאמר שאתה משלם ללא הפעלת ביטוח, כך ההצעה תהיה יותר נכונה. במקביל, תעלה כאן תמונה כדי שיהיה קל יותר לנסות לתת עצה טובה.
  4. סביר להניח שתוכל למצוא בעלי אקספרס בשקלים בודדים. יצא לי לרכוש פקק מיכל נוזל בלמים לרכב מדגם שונה והפקק שהגיע בתמורה לכ - 10 ₪ כולל משלוח נסגר בצורה תואמת למקורי ונראה על פניו איכותי ואכן עמד במבחן הזמן. לו היה מדובר בפקק רדיאטור, הייתי מציע מקורי או חליפי איכותי.
  5. אישית לא הייתי לוקח לבדיקה אבל הייתי עובר על חשבוניות הטיפולים לוודא שהכל בוצע והייתי מוציא דוח סליקה לראות שלא היו תאונות.
  6. סופר מיני יכול בהחלט להספיק לזוג פלוס תינוק לנסיעות קצרות. לדעתי האישית אין צורך אמיתי בכל מיני ג'פונים יקרי רכישה והחזקה. כמעט בכל תא מטען תוכל להכניס עגלה וגם אם מדובר בעגלה שיש בה צורך באמבטיה לתקופה הראשונה, תמיד ניתן להכניס את האמבטיה במושב האחורי לתקופה קצרה. מציע שתבדוק סוזוקי בלנו, קיה ריו, מאזדה 2. לבלנו מרווח דיי טוב במושב האחורי ומעט מוגבה יחסית לקטגוריה כך שקל להכניס ולהוציא תינוק מכיסא הבטיחות, תא מטען שמספיק בהחלט לעגלה כולל אמבטיה, עלויות רכישה והחזקה זולים יחסית, אמינה וצריכת דלק נמוכה.
  7. כנראה שלא, אבל אם זה מסיבה שמילאו יותר מידי ויש גישה נוחה לפתח המילוי, הייתי משקיע כמה דקות ושואב את העודף עם צינורית ומזרק.
  8. אני לא מכיר אישית את מוסך אדנים. מציע שתנסה לקבל המלצה על מורשה יבואן טוב כי יש מקצועיים יותר ויש שפחות ובעניין שכזה הייתי מקדיש עוד קצת זמן ועושה שיעורי בית. מוסך עד רעננה נחשב דיי מקצועי אם מתאפשר לך להגיע.
  9. בשנתון הזה ובנסועה הזו אישית לא הייתי מתרגש ומחכה שנה. אגב, המחירים בין מורשה יבואן אחד למשנהו לא זהים. בפעם הבאה מציע שתבצע סקר שוק ויכול להיות שתמצא מוסך מורשה יבואן בסכום הגיוני יותר.
  10. לגיר יש תוכנה. ישנן בעיות שדורשות פירוק, תיקון והרכבה וישנן בעיות שניתן לפתור באמצעות חיבור הרכב למחשב. מציע שתתקשר ליניב, ספי למיטב ידיעתי כבר לא עובד שם, ותתיעץ איתו טלפונית. הוא בחור נחמד, יענה לך.
  11. מדובר בנסועה נמוכה יחסית למאזדה לא מאוד ישנה ובכלל הגיר במאזדה לרוב מחזיק הרבה יותר ק"מ. ספי איש מקצוע טוב, אבל למיטב ידיעתי אין לו את כל הדרוש מבחינת עדכוני תוכנה אם נדרשים. יכול להיות שאני טועה אז תוכל לברר איתו טלפונית לפני הגעה. אישית הייתי ניגש קודם למורשה יבואן של מאזדה לסריקת תקלות ואם יש צורך לעדכן תוכנה. סריקת תקלות אמורה לעלות כ 350₪ פלוס מע"מ ואם נדרש תיקון תשקול לאחר מכן היכן לבצע.
  12. עם התיבה הפלנטרית של מאזדה, אתה לא צריך להטריד את עצמך בעניין.
  13. אתה קצת מתפזר. יש לך בצמיגי דורון לדרך בראשלײצ פאלקן ze310 במחיר של 355 ש"ח לצמיג. רק תבדוק התאמת מידה, קוד עומס וקוד מהירות לפי מה שמצויין ברשיון הרכב. במחיר הזה אין טעם לשקול אלטרנטיבה של מותג עלום שם.
  14. לדעתי צמיגי קומהו טובים. יכול להיות שהוא הציע לך אותם כי אין לו פאלקן במלאי או שהרווח שלו עליהם גבוה יותר. בכל מקרה, אתה הלקוח אז תבחר לפי ההעדפות שלך. אישית אני מעדיף את הפאלקן. תגולל קצת בפורום ותעיין בהמלצות שכתבו כאן החברים. יש לא מעט פוסטים בעניין צמיגים כך שתוכל בקלות לגבש דעה.
  15. צמיגי פאלקן מדגם ze310 נחשבים טובים ומהווים תמורה טובה לכסף. תוכל כנראה למצוא אצל צמיגי חנניה ביפו ליד המשטרה. שעות הפעילות נרחבות וכוללות סופה"ש. תתקשר לפני לברר מחיר , מלאי ותאריך ייצור. תשתדל לרכוש צמיגים בני עד חצי שנה ושכל הארבעה ויהיו מאותו תאריך ייצור.
  16. לא ציינת מאיזה איזור אתה. מציע שתיצור קשר עם יניב גירים אוטומטיים מפתח תקווה.
  17. לא ברור מה הסיבה להותיר את החשבונות נפרדים. אם יש לדעתך קרן אחת שעשויה להניב בעתיד תשואה עודפת על הייתר, כדאי לאחד. אם אתה מתלבט בין שתיים שלוש קופות שלדעתך עשויות להניב תשואות גבוהות מהייתר, סביר להותיר בנפרד. אם זה פשוט משום שמדובר בקופות ישנות, זו לא סיבה מספיק טובה. כדאי במקביל גם לבדוק את גובה דמי הניהול מההפקדה ומהקרן בכל קופה, גם לזה כמובן יש השפעה על הבחירה.
  18. Moshe c

    למכירה - מסלול ניסויים

    אם המסלול היה באנגליה, Mat Armstrong היה מארגן קבוצת רכישה יחד עם המנויים שלו ביוטיוב ורוכש.
  19. מציע שתוסיף לרשימה פורד פוקוס אקטיב X או St line משנת 2020/2021. נמכרות לרוב מעל מחירון לוי יצחק אבל הוא נמוך ממחירון יד 2 שקרוב יותר למציאות. אין היצע גדול ולכן נדרשת סבלנות. לדעתי נחשבות יחסית אמינות עם תיבת הילוכים פלנטרית, מנוע טורבו, כיפית לנהיגה, איבזור בטיחותי דיי רחב, צריכת דלק בתוך העיר יחסית גבוהה, מחוץ לעיר דיי טובה, טיפולים לא יקרים, ביטוח זול ונראה ששומר על ערכו בשנתונים האלו.
  20. הצמיגים נראים במצב סביר מאוד לגילם אבל אישית הייתי מחליף. גם אם עומק החריצים תקין ואין סימני יובש משמעותיים נראים לעין, עדיין הצמיג איבד חלק לא קטן מהגמישות שלו והיה ותבחר להחליף, אני מניח שאתה תרגיש הבדל משמעותי. בסופו של דבר זה תלוי בך. יש כאלו שמחכים עד לכישלון במבחן רישוי ויש שמחליפים בתדירות גבוהה.
  21. רכישת רפידות מחוײל לא תמיד עוברת חלק וההפרש לבין רכישת רפידות בארץ לא כ"כ משמעותי. עלות עבודה בלבד אמורה לעלות כ - 150 -250 ש"ח לקדימה או אחורה ואם אתה מבקש על שני הקצוות זה לא אמור לעלות כפול. הסט בלינק שצירפת הוא על האחורי בלבד ולרוב הוא זול יותר מסט לגלגלים הקדמיים. מציע שתפנה למספר חנויות בארץ ותבקש הצעות על רפידות בשתיים / שלוש רמות כאשר הרמה הנמוכה תהיה hi-q והיא לדעתי בסדר גמור ולאחר מכן תשקול אם שווה לך להזמין מחוײל. אתה לא חייב להצטייד במקט, החנויות שמוזכרות כאן בפורום לא מעט, לדוגמא אבי חלקי חילוף, משה חלפים וכו', יוכלו לספק רפידות מתאימות אם תשלח להם צילום רשיון רכב / מספר רישוי. אגב, לרוב רפידות אחוריות מחזיקות זמן רב יותר מקדמיות, אז הייתי שב ובודק אם בכלל יש צורך להחליף את הכול או אם בכלל.
  22. מציע שתקדיש כמה דקות ביד 2, אני מניח שתגיע למסקנה שונה ממה שמצויין בקארזון. תוכל גם לסרוק מחירים מבוקשים על פני השנים וגם לבדוק את מחירון יד 2 שלמעשה משקלל את המחירים המבוקשים. לאחר מכן תוכל לשקול כמה אתה מוכן לשלם על כל רכב. אגב, אם הבנתי נכון, אתה נוטה לרנו או לשברולט. מציע שתשקול לשלם יותר בירידת ערך אם אתה מאמין שתהנו יותר מהרכב.
  23. שתיהן נחשבות אמינות. לדעתי המאזדה קצת יותר עמידה להתעללות ולהזנחה בטיפולים. אם השיקול הוא בין שני רכבים מטופלים, אישית הייתי מעדיף את הריו. אם מדובר בריו ללא היסטוריית טיפולים אמינה שכוללת החלפת שמן מנוע ומסנן שמן כל שנה או 15,000 ק"מ, לפי המוקדם מבניהן, הייתי מעדיף את המאזדה. אגב, בגלל הנסועה שווה לשקול להרחיב את החיפוש לרכבים עם צריכת דלק נמוכה יותר, גם אם מדובר במעבר לרכבי משפחתי ולא סופר מיני.
  24. כל המוסכים מחוייבים לספק שירות עם חלפים שאתה מביא לאחר שהם בדקו שאכן החלפים מתאימים. יש מוסכים שלא אוהבים את זה ומנסים להתחמק באמצעות שכנוע בכל מיני טענות או שפשוט מבקשים מחיר שהופך את העניין ללא כדאיי מבחינת הלקוח ויש מוסכים שאין להם עם זה כל בעיה ויתנו לך מחיר ושירות טובים. אתה פשוט צריך למצוא מוסך מהסוג השני ויש כאלו לא מעט.
  25. אם אתה שם שמן בתקן אין בעיה.
×
×
  • תוכן חדש...