Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,577
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. בולם נחלש עם הזמן והנסועה. תלוי אופן הנסועה ומספר הק"מ שהרכב עבר. נזילה מעידה כמובן על כשל של הבולם אבל בולם מאבד מהיעילות שלו גם ללא נזילה. בולמים נמכרים ללא קפיץ וללא כריות בולם. לדעתי אם אתה מחליף בולמים שווה לשקול אם להחליף גם את כריות הבולם. את הקפיץ לדעתי אין צורך. יש לא מעט חנויות חלפים שמוכרים קפיצים במחירים סבירים, תנסה להכניס מספר רישוי באתר של סולו ומשם תעבור לעוד שניים שלושה אתרים להשוואה. לא הייתי מזמין בולמים מחו"ל מחיר ההובלה יהיה גבוה וכמו גם המיסוי והטירחה בהוצאת אישור.
  2. אישית הייתי מציע לפוגע לשלם 2,500 ש"ח ומוותר על תיקון. לא הייתי מתקן ב- 8,000 במורשה יבואן. זה סכום שכל רוכש עתידי ירים גבה וינסה להוריד במחיר. זה שמדובר במורשה יבואן לאו דווקא מבטיח עבודה איכותית. מוסך זרח כנראה יעשה תיקון נקודתי, לא ברור מה תהיה איכות התיקון ולכמה זמן לא יראו שינויי צבע. תיקון גם משמעו להגיע, להשאיר את הרכב, להישאר ללא רכב יום / יומיים. לבוא לקחת את הרכב ואולי לראות שלא ביצעו טוב את העבודה ו/או שדפקו משהו אחר כמו חיישן חניה. חבל על הזמן והעצבים.
  3. לא ציינת למי פנית, תנסה באוטו נהריה, משה חלפים, אבי חלקי חילוף, אוטו ציון. HI-Q לדעתי מספיק טובים לנהיגה מנהלתית. מציע שתוודא שאכן צריך להחליף צלחות. אם מצאת באחד מהמקומות, סיכוי טוב שיוכלו להפנות אותך למוסך לידם לצורך התקנה במחיר הגיוני יותר ממורשה יבואן.
  4. אם אתה מתקין לבד, תיקח בחשבון שאם הזמנת כבל מתאים ובהתקנה הוא נראה לך קצר, פשוט צריך למשוך חזק את החלק הפנימי מצד הגלגל או מצד מנוף בלם היד וזה יסתדר.
  5. על פניו נראה שזו תוספת ולא בא להחליף כיסוי אחר. מציע שתכניס ראש מתחת לרכב ותראה כיצד הם מחוברים. אני מניח שיש 3/4 ברגים בכל צד שבהברגה קלה תוכל לפרק אותם.
  6. בנסועה שלך צריכת דלק לדעתי לא אמורה להיות שיקול. לטענתך, המכירה בוצעה בשל שיקול כלכלי, אם כבר זהו השיקול העיקרי אולי כדאי שתתרכז בהפחתת עלות הרכישה כי הפחתת העלויות השוטפות מוטלת מאוד בספק. הפחתת עלות הרכישה יכולה להיות ע"י רכישה משנתון מוקדם יותר. מאזדה 2, סוזוקי סוויפט, פורד פוקוס / פומה הן אופציות טובות לדעתי, האחרונות עם עלות ביטוח זולה ועלות טיפולים ממוצעת כמו גם הסוזוקי והמאזדה. סטוניק 1.4 דיי עייפה, כנײל הבלנו. המאזדה והסוויפט לדעתי יהיו האמינות ביותר. יתר הרכבים שציינת פחות אמינים ו/או יקרים יותר לרכישה. ניתן להוזיל עלויות טיפול ותיקונים ע"י ביצוע סקר שוק מקדים, החלפת פילטרים באופן עצמאי וטיפולים מעבר לשוטף ברכישת חלקים עצמאית וביצוע ההחלפה לא במוסך מורשה יבואן.
  7. תפנה לאוטו ציון מיהוד. תבקש בווטסאפ הצעת מחיר לכל החלפים. תבקש מסנן מזגן חליפי, ליטר נוזל בלמים, רפידות בלם קדמיים של hi-q, מסנן שמן מקורי, שמן סינטטי מלא עד 4 ליטר ומצתים אירידיום מקוריים. לדעתי כל החלפים אמורים לעלות כ - 700 ₪ כולל המצתים. אם אין לו מצתים, תפנה לאוטו סטור מחולון, אמור להיות לו במלאי. המצתים עולים כ- 300₪. אוטו ציון מכיר משהו שנמצא 50מטר ממנו שיבצע את העבודה, תבקש שיפנה אותך. על העבודה לדעתי הוא יבקש 400₪. אם לא נוח לך יהוד, תאמר מהיכן אתה וננסה לעזור.
  8. תלוי בנתוני המבוטח אבל לא אופתע אם יציעו לך ב - 10,000 ש"ח לשנה, כמובן שעם השנים זה ירד, אבל זה נכון גם לגבי חלופות אחרות. תשלוף מספרי רכב מיד 2 עבור הדגמים שמעניינים אותך ותבקש הצעות ממספר חברות ביטוח.
  9. אתה מציין תקציב הדוק וחשיבות לעלויות אחזקה. מציע בחום שתבדוק עלויות ביטוח, יכול להיות מאוד שתחליט להחליף את הרשימה כולה.
  10. לדעתי לא מדובר בפולי או ברצועה. תצטרך לגשת למוסך לאבחון.
  11. מציע שתפנה לרומן מכיוון פרונט הסרן ברחובות. תבדוק מראש אם הוא מטפל גם בדגם הזה. 054-6813928
  12. מסכים איתך. אני אישית הייתי מחליף לפני המועד אבל זה מה שמצויין בספר רכב ומהנדסי הרכב כמובן יודעים הרבה יותר טוב ממני מה נכון לרכב. התכוונתי שלא ימתינו לריקון מלא של ברז הניקוז ו/או שלא ירוקנו ממיכל העודפים. אגב, טרם יצא לי לראות מוסך שמרוקן ממיכל העודפים גם מיכלים שנשלפים בקלות לצורך הפעולה הזו. באותה מידה שים לב לפעולה של מוסכי מורשי יבואן ביחס לנוזל בלמים. כמה מהם מנקזים מכל ארבעת הגלגלים את כל הנוזל הישן ? כמה מהם מנקזים רק מעט מגלגל אחד או יותר וכמה מהם מוציאים קצת נוזל מהמיכל שבתא המנוע ? גם זה זלזול אבל זה קורה כל יום.
  13. פות"ש לא ציין שנתון, אבל כנראה שברכבו צריך להחליף לראשונה נוזל קירור לאחר 210,000 ק"מ או 120 חודשים ולאחר מכן כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים לפי המקודם. זה כמובן לא אומר שבמוסך יכולים לטעון אחרת. פעולה ההחלפה לא מסובכת. לא מחליפים את כל נוזל הקירור אבל אמורים לרוקן מברז הניקוז את כל נוזל הקירור שיוצא וכמו גם לפרק את מיכל העודפים ולרוקן משם.
  14. המחיר שהוצע לך זה בערך המחיר במורשה יבואן. הוא גבוה ולא סביר לדעתי האישית אבל אלו המחירים הנהוגים כיום. תרצה לחסוך, תעשה סקר שוק בין מורשיי יבואן. מנסיוני ישנם הפרשים לא קטנים. תרצה לחסוך עוד יותר, תוכל לפנות למוסך מורשה לא יבואן, כנראה שתוכל לקבל הצעות של כ - 500-600 ש"ח כולל מע"מ. במקרה הזה כנראה תקבל מסנן שמן מקורי, שייבה לא יחליפו לך ושמן גנרי כלשהו שלא בטוח שתואם לתקן הדרוש. תרצה לחסוך עוד יותר, תוכל לרכוש שמן ומסנן שמן בחנות חלפים ולהחליף במוסך שכנראה תוכל לקבל הפנייה מהחנות. החלפים יעלו כ - 200 ש"ח והעבודה תעלה כנײל. במחיר הזה החלפים יהיו כנדרש. תשלום על החלפת נוזל קירור במורשה יבואן לא מבטיחה שיעשו שימוש בנוזל קירור מקורי ואפילו אם כן, זה לא מבטיח שהנוזל יהיה מהול באחוזים הנדרשים עם מים מזוקקים. עוד לא מבטיח שירוקנו כל מה שניתן לרוקן ולכן פעולה כזו, שהתשלום עליה לא קטן, עדיף לברר מה נדרש מראש ולוודא שאכן הפעולה מבוצעת כנדרש. מעצבן, אבל זה מה יש.
  15. בגדר ניחוש בלבד כי לא ניתן לדעת ללא בדיקה, תבדוק פולי ורצועות, אולי משם החריקה.
  16. תוכל לחפש לפי דגם רכב מדוייק באתר cars245. של השנתונים האחרונים כנראה שהמקורי של חברת MANN. לא בטוח שגם שלך כי לא רשמת דגם מדוייק, אבל בכל מקרה MANN או MAHLE יהיו טובים. מציע שתצרף על הדרך גם פילטר אוויר ותבחר משלוח דרך דואר ישראל כדי שהמחיר הכולל ייצא עוד יותר משתלם. מחיר הפילטר עם משלוח רגיל אמור לעלות קצת יותר מ-20 דולר.
  17. שעה לפניך הועלה פוסט על c3 2022 שדורש החלפת מנוע. לדעתי היה לך מזל עם הרכב הקודם וזה לא אומר ששוב יתמזל מזלך. לכן, אם לא מדובר בעסקה מאוד אטרקטיבית, קרי, רכב במצב טוב במחיר נמוך מהמחירון, שווה לשקול לרדת בשנתון ולקחת משהו אחר.
  18. מציע שתבצע סקר שוק לגבי מחירים ותקופת אחריות ולאחר מכן יהיה קל יותר לקבל החלטה: שלמה נאור בית שמש, קובי גירים בית שמש, יניב גירים אוטומטיים פ"ת, קאר גירז חולון, גירים שרונים הוד השרון, מולטיגיר טירה.
  19. באופן כללי אם יש אלטרנטיבה ללא בוצה, כמובן שעדיף ללא בוצה. אומנם הרכבים האלו מפתחים בוצה יחסית בקלות , אולם אם הם מטופלים כראוי, כלומר, בתדירות מתאימה ועם שמן איכותי ומסנן שמן מקורי, הם לא מפתחים בוצה. אישית, אם המחיר נמוך באופן יחסי ואין הרבה בוצה, לא הייתי פוסל רכישה ומיד לאחר הרכישה מבצע פלאש עם תכשיר יעודי ומחליף שמן ומסנן שמן פעמיים. פעמיים ולא פעם אחת בכדי להסיר עד כמה שניתן את חומר הפלאש.
  20. לדעתי אין שום בעיה לרכוש מכשיר משומש כל עוד הפער הכספי מצדיק את הסיכון והטרחה. רוב הסיכון יכול להיות מוסר אם אתה סומך על האינטואיציה שלך במהלך שיחת טלפון מקדימה והפער מצריך בדיקה לעומת מה מוצדק עבורך אישית. אגב, כל הכבוד על אי הכניעה לתרבות הצריכה המוגזמת.
  21. מציע שתשקול להרחיב את החיפוש למרכב סטיישן, לדוגמא פורד פוקוס אקטיב טורר.
  22. המקורית אם אני לא טועה, היא של פרודו. לדעתי hi-q תיתן לך בלימה יחסית רכה, בטח לעומת הפרודו.
  23. מוסך שלומי רחוב היצירה 15 רחובות. נמצא בפניה ימינה בסוף סמטה מצד ימין. 052-6750705
  24. נשמע שיש לך את הידע וידיים טובות, אבל מכיוון שכל אחד יכול לטעות, יכול להיות גם שסגירת הברגים של מכסה השסתומים לא בוצעה באופן נכון מבחינת סדר סגירה ו/או מומנט.
  25. אישית הייתי מריץ חיפוש באפליקציות קאר פארט וגלגלים, לדעתי תוכל לנגיע להצעות לכיוון ה 2,500 ש"ח לזוג כולל התקנה, אולי אפילו פחות, אפשר גם לנהל מו"מ עם המציעים. זה לא דורש כיתות רגליים רק הגעה למקום שבו הם נמצאים. לאחר שתקבל את תוצאות החיפוש, תוכל לוותר אם המרחק והמחיר לא שווים עבורך את ההתעסקות.
×
×
  • תוכן חדש...