Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,577
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. לא מסובך בכלל להחליף פילטרים, יש לא מעט סרטונים ביוטיוב שיראו לך. כמובן שזכותך להחליף במוסך ולשלם על זה. מצתים אתה צודק, משום מה טעיתי לחשוב שציינת 140 אלף ק"מ ואם כך אז היה עדיף להחליף כי זה אומר שהנסועה שלך גבוהה. כל מוסך ישתמש בחלקים שתאמר לו להשתמש. מורשה יבואן יציע חליפי ומורשה יציע מקורי, עניין של תשלום. תפנה למוסך רמי ותשאל אם הוא מוכן. לדעתי המחיר שלו עם חלקים מקוריים לא יהיה מאוד שונה ממורשה יבואן לאחר שעשית סקר שוק בין מספר מורשי יבואן והזמנת עבודה לפי מה שנדרש כך שלא יבקשו ממך לשלם על עבודות מיותרות. יש פערים משמעותים בין מוסכי מורשי, יבואן ולא מעט מהם מציעים הנחות / מבצעים, במיוחד אם התקשרת מראש וביקשת הצעת מחיר. אם העניין הוא כלכלי, מה שהצעתי קודם יהיה הכלכלי ביותר. אם העניין הוא נוחות יחד עם מחיר, סקר שוק מראש וסגירת מחיר לדעתי תהיה לך המתאימה ביותר.
  2. מדובר ברכב פשוט לטיפול וללא בעיות מיוחדות. פילטר אויר ומזגן אין סיבה הגיונית להחליף במוסך, ניתן להחליף בקלות לבד. שני פילטרים איכותיים יעלו כ - 100₪, מוחלפים כל 40 אלף ק"מ אם אני לא טועה. תבדוק בספר. ניתן כל שנה, או 15 אלף ק"מ, המוקדם מבינהם, לרכוש עצמאית שמן מנוע ומסנן שמן דרך אחת החנויות שמוזכרות בפורום בכ - 200₪, לגשת איתם למוסך שהחנות בה נרכשו ממליצה, לשלם שם עוד כ -150₪ - 200₪ ובזה לסיים את הסיפור. מגבים כמובן לרכוש ולהחליף לבד, ניתן אפילו לרכוש רק את הגומיות בעלי אקספרס בכעשרה ש"ח ולהחליף לבד. היית אמור להחליף פלאגים. אם לא הוחלף, אוטוסטור מוכרים פלאגים מקוריים של, NGK בכשמונים ש"ח לפלאג, תרצה מקט, תבקש. גם, כאן התקנה לבד או שתצרף לטיפול הבא, זה עשר דקות עבודה.
  3. אני מניח שהרכב מטופל, במורשה יבואן. אם כן, אני מציע לבדוק קודם דרך המוסך אם התקלה באחריות / הרחבת אחריות.
  4. אנשי מקצוע בכלל לרבות מוסכים, לא מספקים החזר על עבודה שבוצעה ושולם עליה גם אם מצאת מקום אחר זול יותר. לא כתבת כמה שילמת וגם אם היית כותב לא ניתן לדעת ללא פרטים על החלפים שהותקנו. בפעם הבאה פשוט תתייעץ ותעשה סקר שוק לפני שאתה מזמין עבודה.
  5. מצטרף להמלצה על ה - cx5 ואם אין צורך ברכב גדול שווה לבדוק גם cx30 וקיה סטוניק.
  6. אם אשתך מעוניינת בקצת יותר נוכחות על הכביש, לעומת הסטוניק, הסוזוקי גם תהיה בחירה טובה. בשנתון של התקציב, האמינות טובה אבל כמובן אל תצפה לביצועים. תהיה מספיק זריזה לשימושים משפחתיים, לא מעבר.
  7. מה שמסרו לך נכון, מקבלים מוצר משומש ולא חדש. לעיתים מקבלים חדש ואת יכולה לנסות לבקש, אולי יבואו לקראתך, אבל ברגיל מקבלים משומש.
  8. לא כתבת מה המידות שלך, אתה כמובן לא חייב אבל זה מאוד רלוונטי לנוחות המושב למשתמש הספציפי. יש כאלו שדווקא מסך מגע פחות נוח. יש כאלו שמערכות הבטיחות האקטיביות מהוות מטרד. רמת הגימור דווקא דיי טובה לשנתון בתקציב של פותש. מה שאני מנסה לומר, שהחוויה שלך מהרכב היא בטוח נכונה עבורך, אבל כלל לא בטוח שהיא נכונה עבור כולם, יעידו על כך כמות הרכבים שנמכרו ומספר השנים בהם הדגם נמכר, כמו גם רמת הביקוש. לכן, לחוות דעה אישית זו מטרת הפורום, אבל תיקח בחשבון שמדובר בחוויה אישית ולכן הפסילה הגורפת לא רלוונטית כי זה סובייקטיבי ולא אובייקטיבי.
  9. מאזדה 2 הוא רכב מאוד נוח להרבה מאוד אנשים. כמובן שיש אנשים שהרכב לא נוח עבורם. אלו כנראה אנשים בגובה של כ - 1.80 מ' ומעלה וכנראה במשקל של כ - 80 ק"ג ומעלה ו/או אנשים שרגילים לרכבים נוחים יותר. שווה לציין את הגובה והמשקל שלך ואיזה רכב המאזדה 2 החליפה. יכול מאוד להיות שהגובה והמשקל שלך גדולים משל אשתו של פותײש שגם רגילה למושבים מיושנים יותר של מאזדה שלדעתי האישית גם היו פחות נוחים, ואולי לה, מאזדה 2 דווקא תרגיש שיפור שיפור לעומת ה - 3.
  10. תתקשר לאלכסנדר אביזרי רכב מיפו ותברר. נחמדים, שרותיים והמחירים יחסית טובים. אם נדרש, יש להם אפשרות להפנות למתקין נחמד.
  11. מאזדה 2, לכמות הנוסעים שלך היא תספיק בגודל ותהיה חסכונית יותר בדלק מהמאזדה 3, או כפי שהציע החבר מעליי, קיה סטוניק עדיפה גרסת 1.4 ליטר.
  12. ראשית תבדוק חלופה למוסך מורשה היבואן. כל מוסך מורשה יכול לבצע את העבודה וסביר שיעלה פחות. פילטר שמן מקורי תזמין בארץ יחד עם שמן ונוזל בלמים. אוטוסטור מחולון או משה חלפים בפתח תקווה או אבי חלקי חילוף מרחובות וכו'. מצתים תבדוק מחיר באוטוסטור ותשווה מול cars245 במשלוח רגיל דרך דואר ישראל. לא בטוח שהפער יהיה מאוד משמעותי. על הדרך תבדוק בשניהם מלאי ומחיר עבור מסננים איכותיים mann / mahle וכו'. מסננים תתקין לבד, מצתים תשקול להחליף לבד לאחר שתראה מספר סרטונים ביוטיוב ותחליט אם זה ליכולות שלך. עבודה במוסך מורשה עבור מצתים, שמן, פילטר שמן ונוזל בלמים אמורה לעלות כ 300-500₪, אם מבקשים יותר, תבדוק במקום אחר. אם אכן מחליפים נוזל בלמים, תעמוד ליד הרכב ותוודא שאכן מרוקנים מארבעת הגלגלים כ - ליטר נוזל. אם הם לא פועלים כך, תוותר.
  13. טיפול מבצעים כל שנה או קודם לכן אם הנסועה גבוהה ממה שמצויין בספר הרכב. כלומר, נניח שהיצרן מנחה לבצע טיפול כל שנה או 15,000 ק"מ. אם חלפה שנה והרכב נסע פחות מ - 15,000 ק"מ, מבצעים טיפול. אם חלפה חצי שנה והרכב נסע בחצי השנה הזו 15,000 ק"מ, מבצעים טיפול למרות שחלפה חצי שנה ומכאן סופרים שוב שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. בהתאמה, חלפה שנה, הרכב נסע רק 1,000 ק"מ, למרות הנסועה הנמוכה עדיין מבצעים טיפול כי חלפה שנה. בנוסף, מדובר על המלצות היצרן, זו לא חובה חוקית. אתה יכול לא לטפל בכלל או לטפל כל שבוע, לשיקולך אבל אם הרכב נמצא בתקופת אחריות יצרן, תוכל לממש את האחריות רק אם יהיה תיעוד שביצעת טיפולים לפי הנחיות היצרן.
  14. יהיה יותר יעיל וזול אם תוכל להיעזר בבן משפחה / חברים בסינון רכבים אחרת תבזבז זמן וכסף על רכבים שמראש ניתן לפסול. עלות תיקונים ניתן לקבל לאחר בדיקה במוסך. בהנחה שהמוכר מוכן להתגמש על עלות התיקונים, תבקש המלצה על מוסך תיגש ותקבל הצעת מחיר, עדיף אם ניתן לגשת עם אדם נוסף שאתה סומך על דעתו. כמובן שלא למוסך שהמוכר מפנה.
  15. 1. כתבת שמידי פעם יש לך נסיעות של 120-250 ק"מ. זה אמור להספיק, תאפס את המחשב ותבדוק המחשב לא תמיד נותן תוצאה מדוייקת, אבל זה ייתן כיוון. הצריכה אמורה להיות 1:17/18, יש עדויות גם ליותר טובה מזו. אם יש לך רגל כבדה, זה משפיע, תלוי כמה כבדה ולכן לא ניתן לדעת אם יש בעיה ברכב או שהכל נובע מאופי הנהיגה. תנסה לנהוג על 100-110 קמ"ש פעם אחת כדי לראות אם יש אכן בעיה ברכב. תעשה חיפוש בגוגל וכאן בפורום ותראה עדויות צריכה אמיתית של אחרים. 2.ניקוי מצערת ומד כמות אוויר, תראה ביוטיוב. מוסכים לא נוהגים לבצע ניקוי מלא של המצערת ולכן לא יודע עד כמה כדאי לשלם על זה אם אכן נדרש ניקוי ומד כמות אוויר קל לנקות. ניקוי ברמה נמוכה אמור לעלות עד מאה ש"ח, זה עניין של 5 דקות.
  16. מציע שתעלה תמונות ברורות עד כמה שניתן כדי לראות אם אכן דרושה החלפה, במיוחד של הצלחות, אותן תראה אם יש לך אפשרות למדוד את עוביין. צלחות, אלא אם הן התעוותו, או שהרפידות לא הוחלפו בזמו ופגמו בצלחות, מחליפים בכל החלפה שניה / שלישית של רפידות ואני מניח שזו החלפה ראשונה / שניה אלא אם רכבך עם נסועה מאוד גבוהה. צלחות ורפידות של hi-q נחשבים טובים לנהיגה מנהלתית. אתה לא צריך חנות באזור, תעשה סקר מחירים באינטרנט אצל מספר חנויות שמופיעות כאן לא מעט בפורום. כולם עושים משלוחים. אגב, החלפת צלחות ורפידות אמורה לעלות כ - 250 ₪ לכל סרן במוסך מורשה שאינו מורשה יבואן.
  17. אם אין דרישה לאיכות נסיעה מיוחדת, מדובר ברכב אמין, זול לרכישה, טיפולים זולים, ביטוח זול וצריכת דלק נמוכה. אין בעיות מיוחדות למעט בעיה שלמיטב ידיעתי מתחילה להופיע בנסועה של כ 150,000 ק"מ, שאז ההגה מתחיל להרגיש קשה יותר לסיבוב. זו בעיה שניתנת לפיתרון בכאלף ש"ח כך שזו לא באמת בעיה חמורה. לדעתי רכב שמתאים יותר לנסיעות קצרות / בינוניות ולא למי שעושה עשרות ק"מ בכל יום. לדעתי אלטרנטיבות מעט יקרות יותר מאזדה 2, קיה ריו, סוזוקי סוויפט, סוזוקי איגניס. בפועל אם השיקול הכלכלי מהווה חלק ניכר ממערך השיקולים, הבלנו תיתן את התמורה הגבוהה ביותר לכסף.
  18. רגל כבדה על הגז + נסיעות קצרות שהמנוע בקושי מספיק להתחמם = צריכת דלק גבוהה. לדעתי עדיף לא לנסות לתקן מה שעובד. תבדוק צריכת דלק בנסיעה ארוכה ותשווה לצריכה של הדגם. תוכל לבדוק פילטר אוויר, מצתים, לבצע ניקוי מצערת וניקוי חיישן מד כמות אוויר. אישית שמתי לב ששימוש בשמן מנוע איכותי יותר תורם להקטנת צריכת דלק. לא הייתי נוגע מעבר לזה אלא אם אתה בטוח שמי שנוגע יודע מה הוא עושה.
  19. למה בכלל לחסוך לילדים. לא מדובר בסכומים מאוד גבוהים, למה לא לחסוך על שמך / אשתך וכשיגיע הזמן תעבירו לילדים מה שתרצו / תוכלו. מי יודע איך יהיו הילדים, האם יהיו הגיוניים, האם יקחו את הכסף ויעשו בו שימוש שלא זו הייתה הכוונה שלכם. תחסכו על שמכם וכשיגיע הזמן תחליטו מה לעשות עם החיסכון. אני לא יועץ השקעות ולא מתיימר להיות ומציע שתיפגש עם מספר אנשי מקצוע, תשקלל את הצעותיהם ותקבל החלטה, אבל במקומך, הייתי בודק קופות גמל להשקעה, לטווחים שנה, שלוש וחמש ופשוט לוקח את המקום הראשון / שני. אם אותה חברה לא תציג תשואות טובות, תחליף לאחר שנה או יותר. פשוט תפשט את העניין.
  20. גובה דמי ניהול זה לא תכלית הכל. אם תבדוק, אלטשולר, למעט החודש האחרון, היו חלשים יחסית בטווחים של שנה, שלוש וחמש. יש חברות שעשו עשרות אחוזים יותר, כך שכמה פרומילים בדמי הניהול לא צריכים להיות מה שיכריע. תלמד קצת יותר את הנושא. גם לגבי הילדים, התפיסה שיש לשוק זמן לתקן את עצמו היא לא העניין. ביקשת את חכמת ההמונים, לפחות תשקול לשקול שוב.
  21. הכסף שלך ואתה תחליט איזה סיכון אתה מוכן לקחת. זה לא כסף של אחרים כמו שכתבת ואתה מחליט איזה מסלול אתה רוצה. מציע שתפנה ליועץ, אפילו דרך העבודה, אני מניח שתשמע שהוא יציע לך לעבור למסלול מנייתי, כלומר שונה ממה שיש אצלך, גם לגבי ההשתלמות וגם לגבי הפנסיה. לגבי השקעה בקופײג להשקעה, אני מניח לפי הפוסטים שלך שהסיכוי שתגבר באופן עצמאי על התשואה שיכולים להניב החברות שעוסקות בזה הוא נמוך, שלא לומר לא קיים. לכן, אני מציע לך בחום לעשות קצת יותר שעורי, בית ולשקול קופ"ג להשקעה במקום שאתה תחליט כיצד להשקיע ובמקביל להעביר לשקול להעביר את הפנסיה וההשתלמות למסלול מנייתי. לו היית בן 60 פלוס מינוס, לא הייתי ממליץ על זה.
  22. כתבתי מנייתי ביחס להשתלמות ולפנסיה שלך. אם הבנתי נכון כתבת שכיום לא מנייתי. הסיכוי שלך לנצח את החברות שמנהלות קופ"ג להשקעה לדעתי האישית נמוך מההפרש שבין עמלות מסחר לבין דמי הניהול. שווה לבדוק גם הנחות דרך מקום העבודה אולי בכלל אין הפרש או שתגלה שיעלה לך פחות.
  23. לדעתי האישית, וחלילה לא מתכוון להעליב, אתה לא בכיוון. בגילך ההמלצה היא לשים את החסכונות לטווח ארוך במסלול מנייתי, גם את ההשתלמות וגם הפנסיה. אתה לא קרוב לפרישה ולכן אין סיבה להיות, במסלול עם סיכון נמוך יותר. תיכנס לגמל נט ותבדוק תשואות של 5 השנים האחרונות, תשווה למה שיש לך ותראה את ההבדלים. זה כמובן לא יכול להעיד על העתיד וחמש השנים האחרונות היו מוצלחות במיוחד, אבל לטווח ארוך כנראה שמה שיש לך כעת יניב פחות מהאלטרנטיבות הקיימות. בנוסף, כספים שאתה מעוניין להפקיד לטווח ארוך, אז מכיוון שאתה לא בקיא בשוק ההון, הייתי נותן למי שיותר בקיא להחליט במקומך. ניתן לעשות זאת באמצעות קופת גמל להשקעה ואם מדובר על סכומים גבוהים מכשמונים אלף בשנה, בפוליסת חיסכון. קופת גמל להשקעה גם מספקת הטבות במיסוי אם פודים כקצבה בפנסיה, כך שזה עדיף על פני השקעות אחרות לטווח הזה. גם כאן, תיכנס לגמל נט ותשווה. תוכל במהלך השנים לבצע מעבר בין קופות ללא מס בשונה משוק ההון שמעבר בין השקעות מחייב מכירה ומיסוי. ישנן קופות שייצרו למעלה מ100% בחמש השנים האחרונות. גם זה כמובן לא מעיד על העתיד אבל סביר להניח שגוף מקצועי יוכל לבחור טוב ממך כיצד להשקיע.
  24. יכול להיות שהקליפר לא תקין ולא מחזיר את הרפידות אחורה כשדוושת הבלם לא לחוצה כך שנוצר חיכוך כלשהו עם הרפידות גם כאשר אתה לא לוחץ על הבלם. תרים גלגל / גלגלים ותבדוק אם הגלגל מסתובב בחופשיות כאשר אתה מסובב אותו עם הידיים.
  25. אם יש לך אפשרות להעלות תמונה של הבוצה שנראית דרך פקק מילוי השמן, תעלה. יצא לי לראות יותר מבדיקה אחת שכתבו בוצה ובפועל לא הייתה בוצה כלל. אותי מטריד מצב הבולמים ומגיני האבק. לדעתי זה מעיד על אופן הנסיעה שעל פניו כנראה שהייתה דיי אגרסיבית וזה אומר שישנם לא מעט מכלולים שידרשו התייחסות.
×
×
  • תוכן חדש...