Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות בנוגע לניקוי פלאגים בפיאט אונו קרב'


MasTulio
שימו לב! השרשור הזה בן 6876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, ברשותי פיאט אונו מודל 92, מנוע 1000 סמ"ק, קרבורטור.

אני מעוניין לנקות את הפלאגים, על פי המלצתכם בפוסט אחר שבו פירטתי שהאוטו לא מתניע כשהוא חם.

האם מישהו יכול להכווין אותי בנוגע לניקוי הפלאגים ברכב הזה?

 

 

(אני רוצה קודם לנסות לנקות את הפלאגים ולראות אם בעתיד יצטבר עליהם שוב פיח ושאר ירקות וכך לדעת אם יש צורך בתיקון כלשהו.)

 

 

 

תודה רבה לכולכם ויום טוב! :-)

כל אחד רוצה להיות גנן, ולגדל קצת דגן בגן

אני יושב לי על ענן ומחכה שכבר תבינו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנצל הודעה זו כדי לשאול שאלה נוספת.

 

עכשיו ירדתי למטה כדי להתניע את האוטו לאיזה 10 דקות ולבדוק שמן מים וכו'.

ב10 דקות האלה עשיתי "ניסויים" מתי המנוע נכבה כשהוא עוד קר ומתי הוא נכבה כשהוא חם וכו'.

גיליתי כמה דברים, תגידו לי אם ככה זה צריך להיות : (יש לציין שהרכב לאחר ניקוי קרבורטור בלבד)

1) כשהאוטו קר, חייבים להשאר טיפה עם הרגל על הגז עד שהמחוג של החום מנוע יעבור את האזור הכחול, אחרת המנוע ייכבה.

2) מה שבאמת מוזר - כשמושכים חצי צ'וק, אכן מרגישים את השינוי בטורים לטובה. אך כשמושכים את הצ'וק עד הסוף, המנוע עושה רעשים כאילו הוא משתעל ונכבה בסופו של דבר (ויש מצב שגם הדוושת גז זזה קצת פנימה, או שזה רק פסיכולוגי). כמובן שאפשר להציל את ההיכבות ע"י סגירת הצ'וק ולחיצה על הגז. אבל לא ידעתי שצ'וק משוך גורם לכיבוי המנוע, חשבתי להפך! יש לציין שחצי צ'וק דווקא עושה את עבודתו כראוי ומונע כיבוי מנוע.

ה"תגלית" הזאת מסבירה לי למה הרבה פעמים הרכב נכבה בבוקר בהתחלת הנסיעה וצריך הרבה רגל על הגז. כי אני מושך את הצ'וק! במחשבה שזה אמור למנוע כיבוי! מעתה אני יודע למשוך רק חצי צ'וק. האם זה אמור להיות ככה?

3) כשהמנוע כבר יוצא מהתחום הכחול, הוא לא נכבה בכלל, אלא אם כן אני מושך את הצ'וק עד סופו!

 

 

השאלה שלי בעצם היא - אם כל הדברים הנ"ל אמורים להיות כמו שהם.

 

תודה!

כל אחד רוצה להיות גנן, ולגדל קצת דגן בגן

אני יושב לי על ענן ומחכה שכבר תבינו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנצל הודעה זו כדי לשאול שאלה נוספת.

 

עכשיו ירדתי למטה כדי להתניע את האוטו לאיזה 10 דקות ולבדוק שמן מים וכו'.

ב10 דקות האלה עשיתי "ניסויים" מתי המנוע נכבה כשהוא עוד קר ומתי הוא נכבה כשהוא חם וכו'.

גיליתי כמה דברים, תגידו לי אם ככה זה צריך להיות : (יש לציין שהרכב לאחר ניקוי קרבורטור בלבד)

1) כשהאוטו קר, חייבים להשאר טיפה עם הרגל על הגז עד שהמחוג של החום מנוע יעבור את האזור הכחול, אחרת המנוע ייכבה.-כשהמנוע קר יש להשאיר צוק משוך לכמה דקות עד שהטמפרטורה שלו עולה

2) מה שבאמת מוזר - כשמושכים חצי צ'וק, אכן מרגישים את השינוי בטורים לטובה. אך כשמושכים את הצ'וק עד הסוף-אין למשוך את הצוק עד הסוף במיוחד בקיץ שהאויר חם יותר,(לא גורף אך בד"כ)התערובת תהיה עשירה מדי למרות שהמנוע עדיין קר,עקב חום האויר אידוי הדלק יותר טוב מאשר בחורף,גם אצלי בהתנעת בוקר בתקופה זו אינני מושך את הצוק עד הסוף ואם כן זה רק לרגע ההתנעה ומייד דוחף אותו רבע קדימה אחרת המנוע יכבה,זה מאד תלוי במזג האויר., המנוע עושה רעשים כאילו הוא משתעל ונכבה בסופו של דבר (ויש מצב שגם הדוושת גז זזה קצת פנימה, או שזה רק פסיכולוגי-לא זה לא פסיכולוגי,משיכת הצוק הידני גורמת להעלאת טורים שנגרמת עקב הזזת מנוף המצערת של הגז וכך דרך כבל הגז אתה מרגיש שהדושה יורדת,זה כאילו שאתה נותן גז אך דרך הצוק ולא דרך דושת הגז). כמובן שאפשר להציל את ההיכבות ע"י סגירת הצ'וק ולחיצה על הגז. אבל לא ידעתי שצ'וק משוך גורם לכיבוי המנוע, חשבתי להפך! יש לציין שחצי צ'וק דווקא עושה את עבודתו כראוי ומונע כיבוי מנוע.-זה תקין במזג האויר הנוכחי

ה"תגלית" הזאת מסבירה לי למה הרבה פעמים הרכב נכבה בבוקר בהתחלת הנסיעה וצריך הרבה רגל על הגז. כי אני מושך את הצ'וק! במחשבה שזה אמור למנוע כיבוי! מעתה אני יודע למשוך רק חצי צ'וק. האם זה אמור להיות ככה?-שוב כן זה נורמלי לחלוטין,ע"י משיכת הצוק אתה משנה את התערובת,ככל שהאויר הסביבתי קר יותר על התערובת להיות עשירה יותר=צוק משוך יותר,זה כמובן לא המצב בעונה זו של השנה כמו שאמרתי קודם ככל שהאויר חם יותר ע"מ לקבל תערובת אידיאלית צריך פחות דלק=צוק משוך רק עד החצי.

3) כשהמנוע כבר יוצא מהתחום הכחול, הוא לא נכבה בכלל, אלא אם כן אני מושך את הצ'וק עד סופו!-כשהמנוע כבר חם ואתה מושך את הצוק עד סופו אתה גורם להעשרת התערובת מעבר לתחום היעיל-אתה חוסם ע"י כך את כניסת האויר למנוע,המנוע אינו יכול לנשום ולכן נכבה-יש למזער למינימום את השימוש בצוק כיוון שהוא גורם לביצועים נמוכים(מנוע חנוק) לביזבוז דלק וכתוצאה מהעשרת התערובת להצטברות פיח רב בסעפת היניקה בראשי הבוכנה והשסתומים מה שגורם לירידה בהספק המנוע העלאת יחס הדחיסה וכתוצאה מכך "צילצולים" ודטונציות מה שגורם להתחממות יתר של המנוע ובטווח הארוך אף להריסתו

 

השאלה שלי בעצם היא - אם כל הדברים הנ"ל אמורים להיות כמו שהם.-כן,בהחלט,אתה יכול להיות רגוע!

 

תודה!

הבעיה שלך זה לא הפלגים,אך אם אתה חושד בהם אתה יכול להחליף,4 פלגים בסביבות 40-50 ש"ח חבל להתחיל לנקות וכו'.

יש בפורום מדריך כיצד "לקרוא" פלגים ו"מקריאתם" להסיק לגבי מצב המנוע-תעשה חיפוש.

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנצל הודעה זו כדי לשאול שאלה נוספת.

 

עכשיו ירדתי למטה כדי להתניע את האוטו לאיזה 10 דקות ולבדוק שמן מים וכו'.

ב10 דקות האלה עשיתי "ניסויים" מתי המנוע נכבה כשהוא עוד קר ומתי הוא נכבה כשהוא חם וכו'.

גיליתי כמה דברים, תגידו לי אם ככה זה צריך להיות : (יש לציין שהרכב לאחר ניקוי קרבורטור בלבד)

1) כשהאוטו קר, חייבים להשאר טיפה עם הרגל על הגז עד שהמחוג של החום מנוע יעבור את האזור הכחול, אחרת המנוע ייכבה. לא מחוייב המציאות בשימווש בצוק , עד למחציתו הרכב לא יתכבה!2) מה שבאמת מוזר - כשמושכים חצי צ'וק, אכן מרגישים את השינוי בטורים לטובה. אך כשמושכים את הצ'וק עד הסוף, המנוע עושה רעשים כאילו הוא משתעל ונכבה בסופו של דבר (ויש מצב שגם הדוושת גז זזה קצת פנימה, או שזה רק פסיכולוגי). לא זה לא פסיכולוגי משיכת צוק עד למחציתו מעלה את סלד סרק, ומעשירה תערובת על ידי סגירת תריס הצוק המקטין את כניסת אוויר לקרבורטור, וכך הוא מעשיר תערובת!כמובן שאפשר להציל את ההיכבות ע"י סגירת הצ'וק ולחיצה על הגז. אבל לא ידעתי שצ'וק משוך גורם לכיבוי המנוע, חשבתי להפך! יש לציין שחצי צ'וק דווקא עושה את עבודתו כראוי ומונע כיבוי מנוע.

ה"תגלית" הזאת מסבירה לי למה הרבה פעמים הרכב נכבה בבוקר בהתחלת הנסיעה וצריך הרבה רגל על הגז. כי אני מושך את הצ'וק! במחשבה שזה אמור למנוע כיבוי! מעתה אני יודע למשוך רק חצי צ'וק. האם זה אמור להיות ככה?

3) כשהמנוע כבר יוצא מהתחום הכחול, הוא לא נכבה בכלל, אלא אם כן אני מושך את הצ'וק עד סופו!

 

 

השאלה שלי בעצם היא - אם כל הדברים הנ"ל אמורים להיות כמו שהם.

 

תודה!

אכן כן אין למשוך צוק עד לסוף אלא עד לקודת הסלד הגבוהה ביותר בעת משיכת צוק מבלי שהמנוע נחנק מעודף דלק מקרטע ונכבה, זה לא "גילוי אמריקה" זה ידוע לכל נהג בר דעת מוסה וותיק!

אין צורך להמתין עד ששעון החום מגיע לכחול , ניתן לנסוע עם צוק משוך מיד עם הדלקתו של הרכב בנסיעה איטית ולהחזיר את כבל הצוק בהדרגה, מבלי שהרכב יתכבה או יקרטע!

אולי חידשתי לך משהו , אך לרוב חברי הפורום בוודאי הנושא ידוע, ואיתם הסליחה על ההסבר הארוך!

 

זאת גם הסיבה שהמצתים במכוניתך מתפייחים בתדירות גבוהה בגלל משיכה מלאה של הצוק ונסיעה עם צוק משוך עד לחמום הרכב!

יש להמנע מכך ומיידית!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוציא את הפלאגים, קצת wd-40 ותנקה עם מברשת פליז או ברזל מה שיש זמין , רק שים לב שאתה לא פוגע ומרחיב את המרווח אלקטרודה בטעות.

 

חשוב לציין להמתין שיהיו יבשים לגמריי , רטיבות יכולה להזיק!

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הקפצתם -

 

הפיאט נוסעת ישר כשההגה קצת מסובב שמאלה... זה בסדר?..

כלומר אם ההגה ממורכז האוטו פונה ימינה (ממש בקטנה)...

 

מה צריך לעשות? כיוון פרונט?

מה כיוון המחירים?

כל אחד רוצה להיות גנן, ולגדל קצת דגן בגן

אני יושב לי על ענן ומחכה שכבר תבינו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הקפצתם -

 

הפיאט נוסעת ישר כשההגה קצת מסובב שמאלה... זה בסדר?..

כלומר אם ההגה ממורכז האוטו פונה ימינה (ממש בקטנה)...

 

מה צריך לעשות? כיוון פרונט?

מה כיוון המחירים?

ראשית כל בדוק את מצב "אכילת" הצמיגים הקידמיים ברכב

 

 

באם אין "אכילת " צמיג מהדופן החיצוני או הפנימי

אזי ניתן לבצע מירכוז גלגל הגה

כלומר לנסוע בקו ישר (מבלי להביט על גלגל ההגה )

לעצור את הרכב (במקום שלא יפריע לתנוע)

לפרק גלגל הגה ולהרכיבו במצב ישר.

 

כל זה נכון בתנאי שאין "אכילה" של הצמיגים הקידמיים

במידה ויש מצב של "אכילת צמיגים" יש לבצע כיוון פרונט.

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי הם לא אכולים, הם חדשים.. תודה על העזרה!

 

 

עוד שאלונת - באמצע נסיעה, דוושת הגז לא הגיבה לאיזה 4 שניות ולאחר מכן חזרה להגיב (המנוע כאילו נחנק.. אבל חזר לעצמו). מה הסיבה לכך?

כל אחד רוצה להיות גנן, ולגדל קצת דגן בגן

אני יושב לי על ענן ומחכה שכבר תבינו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

עוד שאלונת - באמצע נסיעה, דוושת הגז לא הגיבה לאיזה 4 שניות ולאחר מכן חזרה להגיב (המנוע כאילו נחנק.. אבל חזר לעצמו). מה הסיבה לכך?

משאבת תאוצה בקרבורטור/ הצתה לא מכוונת!

חזור למכונאי ששפץ את הקרבורטור,חבר של אבא?!

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחי

 

 

שלח את כל הרג'קטים עכשיו ויענו לך על הכל.

לא צריך "בתשלומים"

 

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחי

 

 

שלח את כל הרג'קטים עכשיו ויענו לך על הכל.

לא צריך "בתשלומים"

 

 

ירון מאיר

חח כל פעם קורה משהו אחר!

 

 

ולעניין - החבר של אבא רק ניקה את הקרבורטור... כלומר, לא בדק כלום ואין לו מוסך אפילו.. הוא סתם לקח אותו הביתה וניקה אותו. (בחינם)

אז מה זה יכול להיות?

כל אחד רוצה להיות גנן, ולגדל קצת דגן בגן

אני יושב לי על ענן ומחכה שכבר תבינו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...