Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב עומד חצי שנה


schrbgho
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TZR84,

פוסטים מומלצים

היי חברים

 

קיה פורטה 2011

200k 

 

חוזרים לרכב אחרי שעמד כמעט חצי שנה. 

לפני שעזבנו אותו ניתקתי מצבר והעמדתי אותו במקום מוצל. 

 

מה הדברים שצריך לעשות לפני שימוש ראשוני מלבד לחבר מצבר? (ד"א המצבר יחסית חדש.. מה הסיכוי שנצטרך להתניע עם בוסטר?)

אם זוכר נכון הדלק היה חצי מיכל. 

 

תודה רבה 🙏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

שום דבר מיוחד.

מכוניות עומדות גם שנה ויותר אצל היבואנים ומגרשי המכירות.

רק תבדוק שיש אוויר בצמיגים ואם בא לך להגדיל ראש אז להחליף שמן ופילטר.

מעב לזה סע לשלום.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתכל מה מצב הדסקים של הבלמים שלא תפסו חלודה מוגזמת.

אם צריך תלחץ בעדינות על הבלמים תוך כדי נסיעה איטית, רצוי במגרש חניה פנוי, כדי להוריד שכבת חלודה לפני שאתה יוצא לכביש ראשי לנסיעה במהירות גבוהה.

 

בדוק מפלס שמן, מפלס מים, כאלה דברים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המידע! 

 

שאלה לגבי המצבר - מה הסיכוי שהוא יעבוד ישר..? 

או שלבנות שרוב הסיכויים שיידרש טעינה...? 

 

מזכיר - הוא היה מנותק לגמרי חצי שנה והוא נקנה כמה חודשים לפני 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איזה מצבר יניע לך אחרי חצי שנה ללא טעינה, בטח בהתחשב בעובדה שסביר להניח שמדובר על מצבר "רגיל" ולא AGM. רוב המצברים האלה (למרות העובדה שהם הכי נמכרים מהיותם הכי זולים) לא שווים כלום, ומספיק לך כמה פעמיים של לא לנסוע איתו שבועיים / חודש בשביל שישווק לך חיים שתנסה להניע אותו. גם אם תנתק אותו מחוץ לרכב, ללא טעינה פעם ביומיים שלושה גג ברגע שהוא ירד כמה פעמים מתחת ל12.7 וולט הוא ימות ושום טעינה לא תעזור לו.

 

גילוי נאות, גם לי יש מצבר מסריח כזה, כי מה לעשות המצב קשה, ומשום מה במדינת הקודש המצברים האלה עולים כפול מבכול מקום אחר בעולם (וגם תקופת האחריות נחתכת בחצי), אני לא נוסע הרבה בכלל, ופשוט מטעין אותו על בסיס קבוע. מחזיק כבר שנה ככה. במצב רגיל הלך (והיה הולך) אחרי חודש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תעשה בדיקה כללית שמן, מים, אוויר בצמיגים, נזילות, מצב החלודה בברקסים.

בקשר למצבר , תנסה להניע ואם לא ילך תשתמש בבוסטר. אחרי נסיעה רצינית הוא יטען לך. כמובן שתלוי בן כמה המצבר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Muchacho כתב:

ללא טעינה פעם ביומיים שלושה גג ברגע שהוא ירד כמה פעמים מתחת ל12.7 וולט הוא ימות ושום טעינה לא תעזור לו.

זה לא הניסיון שלי. עם מצברי ורטה רגילים, מלא, כשהוא מנותק לחלוטין מהרכב, מניע אחרי כמה חודשים ללא שום קושי.

לפות"ש, נראה שאתה מוטרד מאוד אם יצליח להניע או לא. תמדוד את המצבר עם וולטמטר, אם המתח נמוך מ12.5 וולט אז תטעין אותו לפני ניסיון ההתנעה או תחבר בוסטר.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה לכולם! 

 

רק מעדכן שאחרי חיבור המצבר הרכב הניע בשנייה והכל רץ חלק. 

שמן ומים היו בדיוק כמו שהשארתי. 

 

למקרה שזה יעזור למישהו 😊

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהניע. @Muchacho קצת הגזים. הוא שכח שהמצברים שהוא קונה מגיעים מאיזה מדף שעליו הם שוכבים חודשים ארוכים, ובאורח פלא מצליחים להתניע מצוין כשמותקנים ברכב.

 

לפות"ש - ההמלצה לגבי החלפת שמן הייתה לא מחשש שהוא יעלם לאנשהו, אלא מחשש שאיכותו תרד עם הזמן. פייר, לא הייתי מוטרד מחצי שנה [הכנס כאן בדיחה על כך שהנפט ממנו עשוי השמן שכב באדמה 65 מיליון שנה, עוד כמה חודשים לא ישנו כלום], אבל אני לא מומחה לשמנים. פשוט קשה לי לדמיין איך חצי שנה ללא פעילות יכולה להיות גרועה יותר עבור השמן מחצי שנה בפקקים.

 

דבר נוסף שלא העלו פה זה flat spots בצמיגים (בגלל עמידה ממושכת על אותה הנקודה). אין לי ניסיון אישי עם הבעיה הזו, לכן לא יכול להגיד לך האם מדובר במשהו רציני או אגדה אורבנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה הייתי אני, מה שאני עושה בכל מנוע אם זה אופנוע או מכונית שעמדו תקופה ארוכה זה לוודא שאזור הפלגים נקי מכל מיני לכלוכלים. לאחר מכן אני מוציא את הפלגים ונותן סטארטר כמה פעמים. ככה המנוע מסתובב כמעט ללא שום מאמץ וללא חיכוך וכמות שמן מסויימת מגיעה למקומות הקרטיים. 
להבא, שמעמידים רכב לתקופה ארוכה ללא שימוש מומלץ למלא את כל אגן השמן, למלא מיכל דלק עד הסוף ואו להשתמש במייצב אוקטן. את הרכב להעמיד על בוקים ולפני מילוי אגן השמן לשפוך חצי כפית בכל צילינדר ולתת למנוע להסתובב ללא פלאגים. זה ישמן את דפנות הצלינדר. 

ככה אגב עושים אחסנה לחורף. ואם כבר מדברים, רק במקרה שלא ידעתם, להניע מנוע לכמה דקות בחורף ולכבות עושה יותר נזק מתועלת. איך? בגלל שהמנוע והשמן לא מגיעים לטמפרטורות עבודה, הלחוץ שמצטברת בלילה בחלל בית השריפה, באגזוזים ובאגן השמן לא מתאדה וגורמת לחימצון והקצפה של השמן, קורוזיה במערכת הפליטה ובלאי כללי במנוע. מניעים בחורף? תנו למנוע להתחמם וסעו עם הרכב או האופנוע קצת מהסיבות שנכתבו לעי"ל.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...