Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן c4 פיקאסו 2016 - התלבטות קשה


IsraelM

פוסטים מומלצים

שלום חברים ,

 

אשמח לחוות דעת מבעלי סיטרואן c4 פיקאסו 2016 .

 

אני רוצה לקנות אוטו זול יותר מזה שיש לי היום (קיה נירו)

הגעתי למצב שחשבתי גם על מיצובישי אטראז' 

הבעיה שאני עם 2 ילדים ועם פוטנציאל נוסף בעזרת ה' 

 

אני צריך רכב מרווח 

אבל שיהיה אמין !!!!!!

לא שווה כל המעבר מהנירו אם אבקר במוסך לעיתים קרובות מידי .

 

פתאום צצ לי הדגם הזה פיקאסו של סיטרואן 

מניוואן מרווח מאד 

צריכת דלק סטנדרטית 

מנוע חזק 

 

השאלה שלי לגבי האמינות 

 

האם בגלת שזה צרפתי וכולם טוענים שזה זבל - להתרחק ??

או שזו השמצה שאין בה ממש ...

 

אשמח מאד לשמוע חוות דעת 🙏

 

תודה רבה מראש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אם C4 רגיל לא ממליץ בכלל האוטו שלי שנתון 13 ועשה 140K אתמול הלך לי מנוע 

וגם בלי זה אין סוף תקלות בעיקר בעיות חשמל ולכן אפילו שאני עושה הרבה דברים לבד 

בזה אני לא יכול להתעסק כי זה ממש מסובך והכל שם מלא במערכות חשמליות 

וברגע שאחד נדפק זה דופק אחד את השני,

כדוגמא דבר שנדפק לי לפני חודש זה הפתיחה של המיכל דלק {זה חשמלי} ואני בתחנת דלק כבר פתחתי 

את המשאבה אז תלשתי את זה אם מברג שהיה לי באוטו והיום אני פותח את זה רק אם היד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, נתן מירושלים כתב:

אני אם C4 רגיל לא ממליץ בכלל האוטו שלי שנתון 13 ועשה 140K אתמול הלך לי מנוע 

וגם בלי זה אין סוף תקלות בעיקר בעיות חשמל ולכן אפילו שאני עושה הרבה דברים לבד 

בזה אני לא יכול להתעסק כי זה ממש מסובך והכל שם מלא במערכות חשמליות 

וברגע שאחד נדפק זה דופק אחד את השני,

כדוגמא דבר שנדפק לי לפני חודש זה הפתיחה של המיכל דלק {זה חשמלי} ואני בתחנת דלק כבר פתחתי 

את המשאבה אז תלשתי את זה אם מברג שהיה לי באוטו והיום אני פותח את זה רק אם היד.

וואו !

חתיכת נזק ...

אבל שנתון 13 הבנתי שזה מנוע אחר 

אומרים שמ2015 היה שיפור משמעותי מאד במנוע ובאמינות בכלל .

השאלה שלי מבעלי מודל 16 - האם זה נכון ?

 

אני מדבר על פיקאסו 7 מקומות שנת 16 מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב להוסיף שהרבה פעמים זה בעיות שאחרי שאתה מכבה ומדליק זה מתאפס 

או שאתה מוציא מצבר ומחבר זה גם מתאפס אבל לדעתי לא שווה את זה 

אפילו שהאוטו מאוד נוח וחזק ובמחיר הזה לא יהיה לך אוטו כזה נוח,

הזכרת את האטרז' האוטו מאוד אמין וגם יחסית לקטגוריה שלו הוא מאוד מרווח אבל 

לא נוח בנהיגה, ובמהירויות גבוהות {מעל 100/110}  מאוד לא נוח ההגה זז ולא יציב  אתה מרגיש לפני המראה

{רק חבל אין דיוטי😉}

לפני 3 דקות, IsraelM כתב:

וואו !

חתיכת נזק ...

אבל שנתון 13 הבנתי שזה מנוע אחר 

אומרים שמ2015 היה שיפור משמעותי מאד במנוע ובאמינות בכלל .

השאלה שלי מבעלי מודל 16 - האם זה נכון ?

 

אני מדבר על פיקאסו 7 מקומות שנת 16 מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו

כן מחיר יקר לא נעים 

ועדין הבעיות חשמל ידועות אפילו בברלינגו שעוד מומלץ יחסית לסיטרואן יש הרבה בעיות חשמל 

הבעיה שהם מדי חכמים בקטע של החשמל כל דבר מחובר לשני ולך תחפש בעיה 

ביפניות הכל פשוט כל מערכת מחוברת בצורה פשוטה וישירה

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, נתן מירושלים כתב:

ועדין הבעיות חשמל ידועות אפילו בברלינגו שעוד מומלץ יחסית לסיטרואן יש הרבה בעיות חשמל 

הבעיה שהם מדי חכמים בקטע של החשמל כל דבר מחובר לשני ולך תחפש בעיה 

ביפניות הכל פשוט כל מערכת מחוברת בצורה פשוטה וישירה

 

זה נכון אולי ברכבים ישנים, בחדשים יותר אין הבדל בין מורכבות מערכת החשמל של מאזדה 3 או C4 ספייסטורר/פיקסו.

 

לפות"ש - אם אתה מדבר על מנוע 1.6 טורבו עם 165 כוחות סוס (לא 156), המנוע הזה אמין במידה וטופל לפי הספר ויעבור גם מאות אלפי ק"מ, אבל עלות האחזקה שלו גבוהה יותר עקב כמה רכיבים שלרוב מתבלים מהר יותר ודורשים החלפה סביב 100 אלף ק"מ - בעיקר ממיר קטליטי, אבל גם פורק לחץ, לעיתים גם מכסה שסתומים או סולנואיד VVT ובמקרים נדירים גם שרשרת טיימינג.

 

לגבי אטראז' - רכב מאוד זול לאחזקה אבל למיטב ידיעתי לא בטיחותי במיוחד (ילדים אמרנו?) וגם לא נוח או נעים לנסיעה.

 

מכיוון שאנחנו לא מדברים בהכרח על תקלות משביתות והפחד מתקלות בכללי (תקן אותי אם אני טועה) אלא על צמצום עלויות, קח בחשבון גם את ירידת הערך, מחירי הביטוח, ועלות החלפת רכב/יישור קו במידת הצורך - ונסה להעריך כמה תשלם למשך שנה אחת כולל ירידת ערך שתוכל להעריך לפי יד2. תעשה את זה לכל רכב שחשבת לקנות וגם לרכב הנוכחי, ותראה מה יוצא זול יותר ובכמה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם מזמן כשהילדים שלי היו ממש קטנים הלכתי איתם ברחוב

והיה על המדרכה ערימה קטנה של גללים שכלב השאיר, ואיכשהו נדבקה אליה עטיפה של כיף-כף.

הגדול יותר שהלך ליד העגלה התלהב ורצה להרים מהמדרכה את מה שנראה לו כמו שוקולד כיף-כף.

הייתי צריך ממש למשוך אותו בכוח, והוא נורא בכה ולא עזר שהסברתי לו שזה לא שוקולד ולא כיף-כף אלא חרא...

 

אני מקווה שהבנת את הנמשל, כי תכלס כבר ענית לעצמך בתוך השאלה:

לפני שעה, IsraelM כתב:

לא שווה כל המעבר מהנירו אם אבקר במוסך לעיתים קרובות מידי .

 

כמה אתה חושב שתצליח לממש מהחלפה כזו? 30-40 אלף שח?

עדיף לדעתי לקחת הלוואה על הסכום הזה, ולשלם ריבית ידועה מראש מאשר על הפתעות לא צפויות במוסך.

ואם בלתי אפשרי אז באמת לקנות משהו זול ואמין כמו אטראז', וכשתחלוף המצוקה לשדרג שוב לרכב נורמלי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, BoazB11 כתב:

פעם מזמן כשהילדים שלי היו ממש קטנים הלכתי איתם ברחוב

והיה על המדרכה ערימה קטנה של גללים שכלב השאיר, ואיכשהו נדבקה אליה עטיפה של כיף-כף.

הגדול יותר שהלך ליד העגלה התלהב ורצה להרים מהמדרכה את מה שנראה לו כמו שוקולד כיף-כף.

 

אני מקווה שהבנת את הנמשל, כי תכלס כבר ענית לעצמך בתוך השאלה:

 

כמה אתה חושב שתצליח לממש מהחלפה כזו? 30-40 אלף שח?

עדיף לדעתי לקחת הלוואה על הסכום הזה, ולשלם ריבית ידועה מראש מאשר על הפתעות לא צפויות במוסך.

ואם בלתי אפשרי אז באמת לקנות משהו זול ואמין כמו אטראז', וכשתחלוף המצוקה לשדרג שוב לרכב נורמלי.

 

מעניין ...

בקיצור אתה ממש לא ממליץ על הפיקאסו

אני מבין שהאמינות לא משהו ...

לפני 49 דקות, nadavd4 כתב:

 

זה נכון אולי ברכבים ישנים, בחדשים יותר אין הבדל בין מורכבות מערכת החשמל של מאזדה 3 או C4 ספייסטורר/פיקסו.

 

לפות"ש - אם אתה מדבר על מנוע 1.6 טורבו עם 165 כוחות סוס (לא 156), המנוע הזה אמין במידה וטופל לפי הספר ויעבור גם מאות אלפי ק"מ, אבל עלות האחזקה שלו גבוהה יותר עקב כמה רכיבים שלרוב מתבלים מהר יותר ודורשים החלפה סביב 100 אלף ק"מ - בעיקר ממיר קטליטי, אבל גם פורק לחץ, לעיתים גם מכסה שסתומים או סולנואיד VVT ובמקרים נדירים גם שרשרת טיימינג.

 

לגבי אטראז' - רכב מאוד זול לאחזקה אבל למיטב ידיעתי לא בטיחותי במיוחד (ילדים אמרנו?) וגם לא נוח או נעים לנסיעה.

 

מכיוון שאנחנו לא מדברים בהכרח על תקלות משביתות והפחד מתקלות בכללי (תקן אותי אם אני טועה) אלא על צמצום עלויות, קח בחשבון גם את ירידת הערך, מחירי הביטוח, ועלות החלפת רכב/יישור קו במידת הצורך - ונסה להעריך כמה תשלם למשך שנה אחת כולל ירידת ערך שתוכל להעריך לפי יד2. תעשה את זה לכל רכב שחשבת לקנות וגם לרכב הנוכחי, ותראה מה יוצא זול יותר ובכמה.

אני מאד מחפש חיסכון בכסף זה נכון ,

אבל לא רק 

חשוב לי מאד שהרכב לא יעשה צרות אין לי זמן מיותר לבלות במוסכים ...

לפי רשימת התקלות שרשמת אני מבין שזה לא ממש אמין ,

הבנתי נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון,
אני עבדתי עם לובינסקי (יותר הכרתי את תחום המכירות שלהם) והבנתי שהרכב הרבה יותר מוצלח מהדגם הקודם וממנוע הפיור טק הידוע לשמצה,

אבל חבר שעובד במוסך הרשמי של סיטרואן אומר שעדיין יש אינסוף תקלות ביחס לדגמים המתחרים אצל היפנים והקוריאנים (כן גם בדיזל המוצלח-יחסית).

אני מציע שתישאר עם הנירו, ובמידת הצורך תשנמך שנתון או תעבור לדגם אחר אמין פשוט וזול יותר.

אגב הנירו שלך היברידית? כי אם כן תשקול את עניין החיסכון החודשי בדלק במידה ואתה נוסע הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שהאוטו יבלה יותר במוסך מאשר בכביש כמו שיש כאלה שאוהבים לספר... רוב התקלות שציינתי לא משביתות, אבל כנראה שכן תרצה לתקן אותן במידה ויקרו.

עלות התחזוקה של הסיטרואנית תהיה גבוהה יותר מהמאזדה הממוצעת, וכנראה לא גבוהה מזו של רכב עם גיר כפול מצמדים למשל.

מצד שני, רכב כזה יהיה מאוד זול לקנייה, ואולי גם לבטח.

 

לדעתי - הכל מתחיל ונגמר בעבור איזה סכום שנתי שנחסך, תהיה מוכן להחליף רכב - עם הסיכונים שזה מביא. וזה כבר שיקול שלך, כי גם החלפת רכב עולה זמן וכסף לפני שבילית יום אחד במוסך.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, נתן מירושלים כתב:

אני אם C4 רגיל לא ממליץ בכלל האוטו שלי שנתון 13 ועשה 140K אתמול הלך לי מנוע 

וגם בלי זה אין סוף תקלות בעיקר בעיות חשמל ולכן אפילו שאני עושה הרבה דברים לבד 

בזה אני לא יכול להתעסק כי זה ממש מסובך והכל שם מלא במערכות חשמליות 

וברגע שאחד נדפק זה דופק אחד את השני,

כדוגמא דבר שנדפק לי לפני חודש זה הפתיחה של המיכל דלק {זה חשמלי} ואני בתחנת דלק כבר פתחתי 

את המשאבה אז תלשתי את זה אם מברג שהיה לי באוטו והיום אני פותח את זה רק אם היד.

C4 רגיל 2013 זה לא מנוע כמו הפיקאסו 

לפני 17 שעות, IsraelM כתב:

שלום חברים ,

 

אשמח לחוות דעת מבעלי סיטרואן c4 פיקאסו 2016 .

 

אני רוצה לקנות אוטו זול יותר מזה שיש לי היום (קיה נירו)

הגעתי למצב שחשבתי גם על מיצובישי אטראז' 

הבעיה שאני עם 2 ילדים ועם פוטנציאל נוסף בעזרת ה' 

 

אני צריך רכב מרווח 

אבל שיהיה אמין !!!!!!

לא שווה כל המעבר מהנירו אם אבקר במוסך לעיתים קרובות מידי .

 

פתאום צצ לי הדגם הזה פיקאסו של סיטרואן 

מניוואן מרווח מאד 

צריכת דלק סטנדרטית 

מנוע חזק 

 

השאלה שלי לגבי האמינות 

 

האם בגלת שזה צרפתי וכולם טוענים שזה זבל - להתרחק ??

או שזו השמצה שאין בה ממש ...

 

אשמח מאד לשמוע חוות דעת 🙏

 

תודה רבה מראש .

הבעיה ברכב הזה שהוא דורש הרבה צומי, השקעה ומוסך טוב.

הרכב אמנם זול ואם תמצא רכב שטופל טוב אולי זה יהיה משתלם אבל כל חלק פשוט עולה הרבה כסף.

לא יכול להגיד לך בלב שלם כן לקנות את הרכב, במיוחד שיש לך כבר רכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל למה להחליף? אם זה בגלל גודל המשפחה, אז קודם כל מזל טוב! ואחרי זה השאלה צריכה להיות על המלצה ל7 מקומות בתקציב שמתקבל ממכירת הנירו+כסף נוסף אם יש.

אם זה כי יש לך תקציב נוסף ואתה רוצה להשתדרג, אני לא בטוח שפיקאסו שנתון 13 מהווה שדרוג לנירו. פרסם את התקציב והדרישות  ותקבל יעוץ יותר טוב.

אם זה כדי לחסוך בהוצאות על הרכב, אז למעט המקרים שהנירו שלך הוא לימון שמבקר במוסך הייתי ממליץ לך להשאר איתו. עלויות ההחלפה (קניה, מכירה ויישור קו) יאכלו לרוב כל חיסכון שאולי תקבל מהחלפה שכזו. בכל רכב שתקנה, ובפרט רכב בן 9, יש סיכוי לתקלות בלתי צפויות. את הנירו שלך אתה מכיר לטוב ולרע.

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.8.2024 בשעה 13:10, borsood כתב:

קודם כל למה להחליף? אם זה בגלל גודל המשפחה, אז קודם כל מזל טוב! ואחרי זה השאלה צריכה להיות על המלצה ל7 מקומות בתקציב שמתקבל ממכירת הנירו+כסף נוסף אם יש.

אם זה כי יש לך תקציב נוסף ואתה רוצה להשתדרג, אני לא בטוח שפיקאסו שנתון 13 מהווה שדרוג לנירו. פרסם את התקציב והדרישות  ותקבל יעוץ יותר טוב.

אם זה כדי לחסוך בהוצאות על הרכב, אז למעט המקרים שהנירו שלך הוא לימון שמבקר במוסך הייתי ממליץ לך להשאר איתו. עלויות ההחלפה (קניה, מכירה ויישור קו) יאכלו לרוב כל חיסכון שאולי תקבל מהחלפה שכזו. בכל רכב שתקנה, ובפרט רכב בן 9, יש סיכוי לתקלות בלתי צפויות. את הנירו שלך אתה מכיר לטוב ולרע.

 

 

אני מעוניין להחליף מסיבה אחת ויחידה - כסף

יקר לי מידי להחזיק את הנירו (הלוואה בהחזר של כמעט 1200 ש"ח בחודש + ביטוח מקיף וכו')

הבעיה שרכבים עד 30 אלף ש"ח או שהם קטנים מידי או שהם לא בטיחותיים מספיק או שהם לא אמינים ....

אני לא באמת זקוק ל 7 מקומות 

אבל במקום 5 מקומות מיני ... זה עדיף .

חשבתי גם על רנו פלואנס דיזל שגם חסכוני בדלק .

אבל הורידו אותי ממנו משום מה ...

בקיצור ,

מטרת העל שלי

זה חיסכון + אמינות ומרווח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו שנתיים עם פיקאסו 5 מקומות שנתון 2016 (שים לב, לא מנוע 1200 החדש יותר הבעייתי מבחינת טיימינג, אלא 1600).

מאוד מאוד מרוצים, רכב נוח מאוד, 3 כסאות אחוריים מלאים ונפרדים (אפשר לשים 3 כסאות בטיחות, או 2 ולשבת איתם).

יש לציין שהרכב שלנו נקנה שמור בצורה חריגה (לפני שנתיים היה עם 35 אלף ק"מ ועלה כפול מ30).

זה כנראה מאוד תלוי איפה טופל הרכב, האם דחו בעיות, האם דחו טיפולים וכו'.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.8.2024 בשעה 10:28, IsraelM כתב:

קיצור ,

מטרת העל שלי

זה חיסכון + אמינות ומרווח

תשאר עם הרכב שלך.

עלויות ההחלפה יאכלו כל חסכון שאולי יהיה לך.

 

  • רעיון טוב! 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה מנסה לקפוץ מעל הפופיק של עצמך, מה שנקרא...

גם לשדרג את הרכב הנוכחי שלך, גם להישאר עם כסף משמעותי ביד,

ולקינוח גם ליהנות מאמינות וראש שקט מבחינת תחזוקה ותקלות.

 

אם בכל זאת אתה חייב לממש את הנירו שלך, תצטרך להתפשר בבחירת המחליפה.

ללכת על משהו פשוט וסולידי בתקציב מינימלי שמאפשר רכישה של רכב לא שבור, נניח 20-25K₪.

 

אגב, אני כמעט ועשיתי את הטעות הזו לפני כשנה, למכור ולהישאר עם עודף שהייתי צריך דחוף.

למזלי לא בא קונה מתאים, את הבעייה הכספית פתרתי ממקור אחר, ונשארתי עם אחלה אוטו שאני אוהב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...