Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד: כמה ק"מ לליטר עושה פריוס דור 4??


elad1111

פוסטים מומלצים

מדדתי כך: מלאתי 37 ליטר, נסעתי 580. אז 580 חלקי 37 ליטר. נוסע למרכז פעם פעמיים בשבוע. מתדלק פעם בשבועיים. רק אני ברכב, לא סוחט את הדוושה, נוסע כמו כולם, לא הררי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, elad1111 כתב:

מדדתי כך: מלאתי 37 ליטר, נסעתי 580. אז 580 חלקי 37 ליטר.

הפוך גוטה...*

קודם ממלאים פול-טנק, אח"כ נוסעים כמה שנוסעים, ממלאים שוב מיכל מלא

ואז עושים את החלוקה.

הסיבה פשוטה:

אם המיכל לא מלא לגמרי או ריק לגמרי - אין לך נקודת ייחוס קשיחה לכמות הדלק.

יש מהדרין שאומרים גם לתדלק שוב מיכל מלא באותה משאבה בדיוק,

כי רגישות החישן למצב מלא שונה בין משאבה למשאבה, לפעמים בהפרש של כמה ליטרים.

 

*אלא אם נסעת 580 ק"מ ממיכל ריק למיכל ריק, מה שלא כ"כ סביר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 48 דקות, elad1111 כתב:

מדדתי כך: מלאתי 37 ליטר, נסעתי 580. אז 580 חלקי 37 ליטר. נוסע למרכז פעם פעמיים בשבוע. מתדלק פעם בשבועיים. רק אני ברכב, לא סוחט את הדוושה, נוסע כמו כולם, לא הררי

בהנחה שמדדת כמו שהחבר למעלה הסביר, ובתנאי הנסיעה שציינת, צריכת הדלק קצת אכן גבוהה, בנתונים האלה הייתי מצפה לסביב 18 ק"מ לליטר.

 

לצורך הענין אצלי בטויוטה קורולה היברידית סטיישן עם אותה יחידת הנעה, צריכת הדלק בנסיעה של 100% עירונית, באזור הררי, נהיגה בצורה רגילה אפשר להגיד (מצד אחד חסכונית בחלק מתוואי הנסיעה אבל מצד שני לעיתים עם רגל כבדה יחסית על דוושת התאוצה), צריכת הדלק נעה סביב 16 ק"מ לליטר ובקיץ עם מזגן סביב 15.5 לליטר.

 

ככל שמשולבות נסיעות בינעירוניות רבות יותר כמו במקרה שלך צריכת הדלק משתפרת יותר.

 

אז ייתכן שיש בעיה ברכב או שצורת הנהיגה שלך לא "רגילה" כמו שאתה חושב 🙃

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון שלי עם אוריס ויאריס קרוס היברידיות, בתוואי נסיעה עירוני ברובו הרכב יותר חסכוני מאשר בבין עירוני ברובו

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

גם בנירו - הנהיגה החסכונית יותר היא לא זו שבה אתה נוסע 90 על כביש ריק בלי עצירות - למעשה, זו הנהיגה הכי בזבזנית ברכב היברידית מכיוון שהסוללה לא מתמלאת.

למעשה, נהיגה משולבת עצירות והאטות תפיק יותר ק"מ לליטר עקב טעינת הסוללה.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניכם טועים, לא מאשים אתכם זאת הדעה הרווחת, בפועל נסיעות בינעירונית עדיין חסכוניות יותר בדלק מנסיעות עירוניות גם ברכב היברידי.

 

לרכבים היברידיים יש מנוע שעובד במחזור אטקינסון, לכן גם בנסיעות בינעירוניות (כמובן במהירות סבירות עד 120 קמ"ש בערך להערכתי אולי יותר) שבהם עובד כמעט רק מנוע הבנזין וללא רגנרציה מבלימות שטוענת את הסוללה ומאפשרת תמיכה של מנוע החשמל מאנרגיה זו, מתקבל חסכון גדול יותר בדלק מאשר בנסיעות עירוניות שבהם יש רגנרציה מבלימות ומנוע החשמל משתמש באנרגיה זו והוא הרבה יותר מעורב בנסיעה, זאת משום שעדיין נסיעות עירוניות הן בעלות אופי הרבה יותר בזבזני בדלק מנסיעות בינעירוניות.

 

לצורך הענין אם ברכב היברידי ממוצע, בנסיעות עירוניות נטו צריכת הדלק תנוע סביב 15 - 18 ק"מ לליטר אז בנסיעות בינעירוניות נטו צריכת הדלק תנוע סביב 19 - 23 ק"מ לליטר ואף יותר מכך.

 

ואני אומר את זה מניסיון אישי הן בקורולה היברידית והן בנירו היברידית.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך העניין, אני מדבר מניסיון ולא מתיאוריה.

 

נירו 2018, נסיעה בכביש 6 בבוקר שבת מוקדם, מבן שמן עד לזכרון - על מהירות של תשעים עד מאה קמ"ש. צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר. בטריה התרוקנה די בהתחלה ומאז הנסיעה היתה כמעט אך ורק על מנוע הבנזין שלא בנוי למשקל כזה של רכב.

מניסיוני, בסביבה עירונית עם מעט פקקים, הרבה רמזורים, פסי האטה וכו' - מגיעים לאיזור של 18 ק"מ לליטר.

נסיעה משולבת - עירונית + בין-עירונית - מגיעים גם ל-20 ק"מ לליטר.

 

כשאתה מדבר על נסיעה בין-עירונית - האם אתה מדבר על נסיעה ללא עצירות והאטות כלל?

 

 

עריכה אחרונה על ידי גור אדם
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון של כמה שנים על טויוטה פריוס דור 4, צריכת הדלק לא יורדת מ 20 ק"מ\ל'. מאוד קשה להגיע לצריכה כזאת.

22 ק"מ\ל' מושג די בקלות והצריכה תנועה בין 20 ק"מ\ל' במצב ממש קיצוני ועד ל 25-6 ק"מ\ל' בנסיעה חסכונית. 

כל הנ"ל מדוד במשאבה בכל תוואי הדרך (עירוני, בינעירוני, כביש 6 וכו').

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, גור אדם כתב:

נירו 2018, נסיעה בכביש 6 בבוקר שבת מוקדם, מבן שמן עד לזכרון - על מהירות של תשעים עד מאה קמ"ש. צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר

 

יש לך טעות במדידה, במהירות 90 - 100 קמ"ש היית אמור לקבל צריכת דלק של סביב 23 - 25 ק"מ לליטר. הסוללה ברכבים היברידיים קטנטונות ובקושי מוסיפה משקל. כאמור רכבים היברידיים חסכונים מאד גם בנסיעות בינעירוניות (דרך אגב הייתה לי נירו שנת 2018 גם כן).

 

לפני שעתיים, גור אדם כתב:

כשאתה מדבר על נסיעה בין-עירונית - האם אתה מדבר על נסיעה ללא עצירות והאטות כלל?

 

 

כשאני מתייחס לנסיעות בינעירוניות נטו אז כן הכוונה לנסיעה ללא עצירות, מילוי מיכל דלק מלא לפני הנסיעה, מילוי מיכל דלק מלא בסיום הנסיעה הסיפיציפית הבינעירונית וחלוקת הקילומטרים שנסעת בנסיעה הבינעירונית הספיציפית במספר הליטרים שתידלקת בסיום הנסיעה.

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, green כתב:

יש לך טעות במדידה, במהירות 90 - 100 קמ"ש היית אמור לקבל צריכת דלק של סביב 25 ק"מ לליטר. הסוללה ברכבים היברידיים קטנטונות ובקושי מוסיפה משקל. כאמור רכבים היברידיים חסכונים מאד גם בנסיעות בינעירוניות (דרך אגב הייתה לי נירו שנת 2018 גם כן).

 

ממש לא טעות במדידה. כאשר מנוע הבנזין עובד ללא תגבור של המנוע החשמלי - אתה לא תקבל צריכת דלק טובה יותר.

 

לפני 15 דקות, green כתב:

כשאני מתייחס לנסיעות ביעירוניות נטו אז כן הכוונה לנסיעה ללא עצירות, מילוי מיכל דלק מלא לפני הנסיעה, מילוי מיכל דלק מלא בסיום הנסיעה הסיפיציפית הבינעירונית וחלוקת הקילומטרים שנסעת בנסיעה הבינעירונית הספיציפית במספר הליטרים שתידלקת בסיום הנסיעה.

אני ממש מתכוון ללא עצירות. ללא האטות. ללא טעינה רגנרטיבית כלל. לא נשמע שזה היה אצלך ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה היה אצלי בנירו במדידה במשאבה בנסיעה בינעירונית נטו ללא עצירות צריכת הדלק הייתה סביב 20 ק"מ לליטר ולמעלה מכך תלוי במהירות הנסיעה.

 

אין דבר כזה צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ברכב היברידי משום סוג (ברכבי פלאג מסויימים, לא בנירו פלאג אין, זה יכול לקרות כאשר הסוללה מתרוקנת כי שם מדובר בסוללה גדולה וכבדה יותר).

 

שתבין שהסוללה ברכב היברידי מספיקה לסביבות 2 ק"מ נטו של נסיעה חשמלית טהורה לפי נתוני היצרן (בפועל הגעתי לכמה קילומטרים יותר אפילו בתנאים מסוימים), כלומר היא ממילא לא תורמת בנסיעה בינעירונית אלא בעיקר בזינוקים מהמקום באמצעות המנוע חשמלי בנסיעה עירונית ועדיין צריכת הדלק של הרכבים ההיברידיים טובה מאד כאמור גם בנסיעות בינעירוניות בגלל מנוע הבנזין החסכני.

 

אז או שיש לך בעיה ברכב או שביצעת מדידה לא נכונה, אין אפשרות אחרת.

 

אבל חבל על הויכוח אל תקבל את מה שאני אומר, תבצע מדידה נוספת ותחזור אלינו עם תוצאות ואם הן עדיין גרועות כמו שציינת אני מציע לך בחום לנסוע למוסך ולהתלונן ותחזור לעדכן.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, green כתב:

שתבין שהסוללה ברכב היברידי מספיקה לסביבות 2 ק"מ נטו של נסיעה חשמלית טהורה לפי נתוני היצרן (בפועל הגעתי לכמה קילומטרים יותר אפילו בתנאין מסוימים), כלומר היא ממילא לא תורמת בנסיעה בינעירונית אלא בעיקר בזינוקים מהמקום באמצעות המנוע חשמלי בנסיעה עירונית ועדיין צריכת הדלק של הרכבים ההיברידיים טובה מאד כאמור גם בנסיעות בינעירוניות בגלל מנוע הבנזין החסכני.

 

בנירו המנוע החשמלי משמש גם לנסיעה חשמלית טהורה, אבל בנסיעה של האצות והאטות הוא מתגבר את מנוע הבנזין.

מצ"ב מתוך ספר הנהג של קיה נירו (הדגשה שלי):

image.thumb.png.15f1b2f457a036ae91560cf7bd57cc33.png

שים לב, שלמעשה בנסיעת שיוט אין שימוש במנוע החשמלי כמעט - מה שגורם לפחות חסכון. הרי אם הנסיעה רק במנוע בנזין היתה הרבה יותר חסכונית - למה הם לא התקינו את המנוע הזה בשאר דגמי הבנזין שלהם???

עריכה אחרונה על ידי גור אדם
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

לפני כשעה, גור אדם כתב:

למה הם לא התקינו את המנוע הזה בשאר דגמי הבנזין שלהם???

 

 

כי מנוע בנזין במחזור אטקינסון חלש יותר ממנוע בנזין שפועל במחזור רגיל וברכבים היברידיים יש את המנוע החשמלי שמתגבר את מנוע הבנזין במצבים בהם הדבר נדרש (ובנסיעת שיוט בינעירונית הדבר לא נדרש) ובכלל הדגש ברכבים היברידיים הוא על חסכון ופחות על כוח.

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גור אדם, עזוב נו... אתה טועה. GREEN מסביר לך.

נסעתי עם נירו היברידית 2020 מת"א לאילת, יצא לי 25 ק"מ לליטר (רכב מלא 4 אנשים עם מזוודות).

אותה נסיעה לפני 13 שנה עם פריוס חדשה דאז יצא לי 27 ק"מ לליטר (זוג עם מזוודות).

נסיעות ארוכות בכביש 6 בשבת בבוקר על 95 קמ"ש עם אינפיניטי Q50 רד ספורט,

מנוע 3 ליטר טווין טורבו משופרת עם 525 כ"ס (תאוצות של GTR) אני עושה בקבוע 13 ק"מ לליטר.

  • אהבתי 1

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...