Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מונה חכם - ספקיות חשמל מומלצות ?


arik100

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, BarryG כתב:

הקטע הוא שאין פה עניין של "אם זה עובד, אל תתקן את זה". התשתית אותה תשתית, אם יש תקלה היא עדיין מטופלת על ידי חח"י. כל מה שמשתנה מבחינתך זה הלוגו על החשבונית, והמינוס 5-6% בסכום התשלום. הטירחה היא כשתי שיחות טלפון במידה ויש לך מונה חכם, ופי שתיים אם אין לך.

יש מונה חכם. הם התקינו אותו בלי לשאול אותי, וגרוע מזה -בלי לעדכן אותי, תו"כ שאני עובד מהבית. מזל שאני עם UPS אינליין, כי גם אצלנו בשכונה, כמו אצל @yuvk, יש קפיצות בחשמל כל חמש דקות. אבל עדיין, זה הצריך ממני לכבות מערכת, וגם הקפיץ לי את המזגן והאטרנט בבית. 

יצאתי לבחור שעסק בפירוק בפילר הפרטי שלי, שנמצא בשטח הפרטי שלי, והבעתי את מחאתי בפניו על שלא התריע לפני תחילת העבודה. 

הוא כעס מאד שאני מעיר לו, והתפתח ויכוח, שבסופו הוא הרכיב והלך. 

 

שבוע אחרי זה, נשרף לי הנתיך הראשי של חח"י ביום שישי בלילה. שני בחורים צעירים מחח"י, (שהגיעו אגב ממש מהר, כנראה שמארוחת השישי שלהם) הראו לי שהנתיך עצמו כולל בית הנתיך הותכו, לרמה שהם לא הצליחו להוציא את הנתיך מתוך בית הנתיך.

נקמה של אותו בחור? אין לי שום הוכחה לכך.

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, yuvk כתב:

מכיוון שאנחנו שנים מפנטזים על "לעבור למתחרים" אני באמת שוקל לעבור לאחת החברות, אפילו שאני יודע שהחשמל בסופו של דבר הוא של חח"י.

 

 אז אולי חסכון זניח אבל מבחינתי סוג של הצבעת מחאה.

רק תזכור למי אתה עובר: סלקום מקרטל הפלאפונים (עד שבא גולן) או אחת משלוש חברות קרטל הגז עם מחירי הגז המנופחים.

לאף אחת מהחברות האלה אין אין אג'נדה צרכנית, מתי שהוא תגלו מאיפה מגיע החסכון...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, natco כתב:

יש מונה חכם

אם יש לך מונה חכם אז ה"טירחה" שהזכרת מסתכמת ב40 שניות של מילוי פרטים אישיים, זו הטירחה היחידה לשנים קדימה. לא נכנס לך לכיס אבל בניחוש מושכל ובחישוב קר החיסכון שווה לך את הזמן שלך.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, natco כתב:

יש מונה חכם. הם התקינו אותו בלי לשאול אותי, וגרוע מזה -בלי לעדכן אותי, תו"כ שאני עובד מהבית. מזל שאני עם UPS אינליין, כי גם אצלנו בשכונה, כמו אצל @yuvk, יש קפיצות בחשמל כל חמש דקות. אבל עדיין, זה הצריך ממני לכבות מערכת, וגם הקפיץ לי את המזגן והאטרנט בבית. 

יצאתי לבחור שעסק בפירוק בפילר הפרטי שלי, שנמצא בשטח הפרטי שלי, והבעתי את מחאתי בפניו על שלא התריע לפני תחילת העבודה. 

הוא כעס מאד שאני מעיר לו, והתפתח ויכוח, שבסופו הוא הרכיב והלך. 

 

שבוע אחרי זה, נשרף לי הנתיך הראשי של חח"י ביום שישי בלילה. שני בחורים צעירים מחח"י, (שהגיעו אגב ממש מהר, כנראה שמארוחת השישי שלהם) הראו לי שהנתיך עצמו כולל בית הנתיך הותכו, לרמה שהם לא הצליחו להוציא את הנתיך מתוך בית הנתיך.

נקמה של אותו בחור? אין לי שום הוכחה לכך.

 

 

 

נו. וזה ה-״אם זה עובד אל תתקן את זה״ שאתה מגן עליו ככ?

 

למרות ששוב. אותו מוצר.אותו שירות. מישהו איר מדפיס לך את הקבלה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, borsood כתב:

רק תזכור למי אתה עובר: סלקום מקרטל הפלאפונים (עד שבא גולן) או אחת משלוש חברות קרטל הגז עם מחירי הגז המנופחים.

לאף אחת מהחברות האלה אין אין אג'נדה צרכנית, מתי שהוא תגלו מאיפה מגיע החסכון...

 

החסכון מגיע מכך שהמשווקות הפרטיות רוכשות חשמל מיצרני חשמל פרטיים, שעלות הייצור שלהם זולה מעלות הייצור של חברת החשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, borsood כתב:

רק תזכור למי אתה עובר: סלקום מקרטל הפלאפונים (עד שבא גולן) או אחת משלוש חברות קרטל הגז עם מחירי הגז המנופחים.

לאף אחת מהחברות האלה אין אין אג'נדה צרכנית, מתי שהוא תגלו מאיפה מגיע החסכון...

 

נכון מאוד. לאף חברה אין אג'נדה צרכנית. זו סתירה פנימית להיות חברה מסחרית עם אג'נדה צרכנית.
החסכון בא מהרגולטור, שמנסה ליצור בכח תחרות שאין. בדיוק כמו שכחלון עשה בסלולר. כמו באינטרנט. בזק נאלצת לתת למתחרים שימוש בתשתית הסיבים שלה.
כל חברות הקטרלים האלו הן "הרעים". אני פשוט בוחר לי את ה"פחות רעים". משתנה מעת לעת...

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Nakamichi כתב:

נו. וזה ה-״אם זה עובד אל תתקן את זה״ שאתה מגן עליו ככ?

לא. זו הדוגמה למונה טיפש שעבד 25 שנה ולא הפריע לאף אחד, ואז באו ודחפו לי בלי שאבקש זאת "מונה חכם", שהחוכמה הכי גדולה בו, זה שהם לא צריכים לשלוח מישהו שיקרא את המונים, והם אלו שחסכו את המשכורת של אותו מסכן.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, natco כתב:

לא. זו הדוגמה למונה טיפש שעבד 25 שנה ולא הפריע לאף אחד, ואז באו ודחפו לי בלי שאבקש זאת "מונה חכם", שהחוכמה הכי גדולה בו, זה שהם לא צריכים לשלוח מישהו שיקרא את המונים, והם אלו שחסכו את המשכורת של אותו מסכן.

 

לא מדויק, תעריף החמשל לצרכנים פרטיים נקבע בדרך כלל פעם בשנה בהתאם למבנה העלויות הצפוי של חברת החשמל לשנה הבאה. ירידה בעלויות חברת החשמל מתגלגלת לצרכנים. ואני מקווה שלא נראה פה הצהרות כמו "רק העליה מתגלגלת, הירידה לא" כי זה לא נכון עובדתית וקל לבדוק את זה (מסמכי שימוע התעריף מתפרסמים כל שנה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שצריך להיכנס למיטה עם חברות כמו סלקום שיש להן נטיה לעשות טעויות בחשבון, שהן תמיד לטובת החברה ולרעת הלקוח. את הטעויות שבהן החברה מפסידה כסף, הם מצליחים למנוע ולסכל מבעוד מועד ב 100 אחוז מהמקרים.

זה כמו בסופרמרקט, שאיכשהו תמיד הטעויות "בתום לב", הן תמיד על חיוב יתר, מעולם לא נתקלתי במוצר שבטעות גבו עליו פחות.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקוח של סלקום כבר כמה שנים. לא היתה אף שגיאה מעולם, לרעתי או לטובתי.

סיפורי זוועות אפשר לכתוב על כולם.

לפני 5 שעות, natco כתב:

לא. זו הדוגמה למונה טיפש שעבד 25 שנה ולא הפריע לאף אחד, ואז באו ודחפו לי בלי שאבקש זאת "מונה חכם", שהחוכמה הכי גדולה בו, זה שהם לא צריכים לשלוח מישהו שיקרא את המונים, והם אלו שחסכו את המשכורת של אותו מסכן.

עוד דבר שהוא יודע לעשות זה לרשום צריכה לפי שעות היממה.

אאל"ט ההחלפה למונים חכמים נכפתה על חח"י על ידי "רשות החשמל".

  • מעניין 1
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שבאחת מקבוצות הבית החכם שאני חבר בה, נאמר שאפילו אפשר לגשת לנותונים האלו דרך איזו אפליקציה, ולרתום אותם להום אסיסטנט...

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, yuvk כתב:

נכון מאוד. לאף חברה אין אג'נדה צרכנית. זו סתירה פנימית להיות חברה מסחרית עם אג'נדה צרכנית.
החסכון בא מהרגולטור, שמנסה ליצור בכח תחרות שאין. בדיוק כמו שכחלון עשה בסלולר. כמו באינטרנט. בזק נאלצת לתת למתחרים שימוש בתשתית הסיבים שלה.
כל חברות הקטרלים האלו הן "הרעים". אני פשוט בוחר לי את ה"פחות רעים". משתנה מעת לעת...

חח״י, למרות שהיא צברה בצדק שונאים (דירקטור וולט), היא לא חברה מסחרית. והאמת, השרות שאני מקבל ממנה יותר טוב מאשר חברות התקשורת או המים.

במקומות איפה שיש מתחרה זריז ויותר פרו-צרכן, כמו גולן (לפני התרגיל שלו) בשוק הסלולר, או יגל בשוק הגז, אני בהחלט בעד.

כאן אני רק רואה את ה"רעים" הישנים.

רגולטור? 🤣

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, borsood כתב:

חח״י, למרות שהיא צברה בצדק שונאים (דירקטור וולט), היא לא חברה מסחרית. והאמת, השרות שאני מקבל ממנה יותר טוב מאשר חברות התקשורת או המים.

במקומות איפה שיש מתחרה זריז ויותר פרו-צרכן, כמו גולן (לפני התרגיל שלו) בשוק הסלולר, או יגל בשוק הגז, אני בהחלט בעד.

כאן אני רק רואה את ה"רעים" הישנים.

רגולטור? 🤣

שוק החשמל בנוי אחרת. רשות החשמל מחשבת מדי שנה את העלויות של חברת החשמל, בחלוקה לעלות ייצור חשמל ועלות תשתית והולכה, וקובעת את התעריף לשנה הבאה בהתאם (במקרים חריגים יש התאמה במהלך השנה אם קרה ארוע קיצוני שמשפיע על העלויות). הרפורמה שבוצעה בעשור האחרון איפשרה לחברות פרטיות להקים תחנות כח ולמכור את החשמל המיוצר בהן לחח"י או ללקוחות פרטיים, כאשר המכירה ללקוחות פרטיים התייצבה על הנחה של בערך 8% מתעריף הייצור. הלקוחות הפרטיים במקרה הזה הן חברות גדולות במשק. היכולת של התחנות הפרטיות למכור חשמל במחיר זול יותר מזה שמיוצר על ידי התחנות של חח"י נובעת ממבנה עלויות טוב יותר, יעילות גבוהה יותר בחלק מהתחנות לעומת הממוצע של חח"י,  ולעתים חוזה רכישת גז נמוך יותר. עכשיו, זה לא שהחשמל שתחנת רותם של OPC מייצרת "נצבע" והולך לקניון עזריאלי, אלא שהתחנה מתקזזת עם חח"י על החשמל שהיא העבירה לרשת.

הרפורמה הנוכחית מאפשרת לחברות פרטיות לקבל רישיון מספק ולמכור חשמל ללקוחות פרטיים. כל תשתית ההולכה נשארת של חח"י, כך שאם משהו בהולכה נפגע עדיין חח"י מטפלת בזה כרגיל. החברות המספקות יכולות לרכוש חשמל מהירצנים הפרטיים, וכאן גם יצרנים באנרגיות מתחדשות נכנסים לתמונה, ולמכור ללקוחות קצה שהם משקי בית. למשקי הבית אין שום משמעות לאיכות השרות כי החברה המספקת לא נותנת שום שירות חוץ מלהנפיק חשבונית- החשמל מתקבל מהרשת שחח"י אחראית על תקינותה, בדיוק כמו מקודם. אפילו את המונה החכם חח"י מתקינה, החברות המספקות הן בסך הכל צינור והרווחיות שלהן נמדדת ביכולת לרכוש חשמל בזול מיצרנים פרטיים, שזה שוק שמשתכלל as we speak.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...