Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שירשור פריקה, כמה שאני שונא את התחכום יתר ברכבים המודרניים.


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איזה עצבים. אני אוהב את הרכב שלי (350E אוונגארד), באמת אוהב. לא משנה כמה שהוא ישן (והוא כבר בן 14) ושיש לו נסועה שלא תבייש מקרר יפני (יותר מ 200K ק"מ) הוא עדיין מפנק ונותן את הבעיטה כשמועכים את הגז (בכל זאת V6 של 3.5 ליטר שנתן בצעירותו 270+ כ"ס) אבל לפעמים הוא מביא לי קריזות.

 

יום ראשון, יוצא מהבית ומחכה ברמזור בצומת נשרים ופתאום נדלקת מנורת מנוע...

אוקצור, כל השבוע אני נוסע כמו סבתא וכל הזמן מנסה לחשוב מה קרה במנוע. הרכב נוסע ללא שינוי, צריכת הדלק לא השתנתה אבל עדיין הייתי עצבני כשנכנסתי לרכב. והיום בבוקר סוף סוף הצלחתי להגיע למוסך "רם" בת"א. נכנס פנימה בשמונה וחצי (יצאתי מהבית בשבע, אני שונא את הפקקים בבוקר בת"א) והמוסך מלא. חונה בכניסה ועדי מחבר את האוטו לסטאר, אני מחכה בלחץ לתוצאות ומרגיש ממש רע כשאני רואה אותן. ארבע תקלות מפחידות "בעיה במודול הזרקה", "בעיה במשאבות ווקום", "לחץ מחוץ לתחום" ועוד איזה משהו. אני מנסה להיזכר אם היתרה בעו"ש יותר מעשירייה וחושב מה להגיד לאישה בזמן שעדי ניגש לרכב ושולף צינורית גומי קצרה מליד הראדיטור.

 

"פה הבעיה, הצינורית ישנה והיא דולפת מהחיבור למשאבה כי הגומי התרופף" מסביר לי עדי "התריס של המנגנון שמסחרר אוויר ב 40 שניות אחרי ההתנעה לא עובד וזה מקפיץ את ההתרעה".

שאלתי אם יש לו במלאי או שאקפוץ ל"דקר" (רחוב ליד) לקנות חדש ואז הוא הוציא צינורית סטנדרטית מאחת המגירות, חתך ממנה חתיכה של שבעה סנטימטר, חתך מהצינור וואקום הישן חתיכה של שבעה סנטימטר וגילה את הצינור הקשיח, חיבר את החתיכה החדש וזהו. 10 שניות עבודה... "סע לשלום, הכל טוב". אתם יכולים לנחש כמה עלה לי כל הסיפור?

 

כלום.

 

באמת כבוד למוסך הזה שלא טוחן את הלקוח, בכל זאת שרפתי לו עשר דקות וכוס קפה... אני רק חושב מה מוסך אחר היה יכול להפיל על תקלה מפחידה כזו.

ולמה אני מספר את זה? כי לפני כמה שנים נדלקה לי מנורת מנוע, הלכתי לשם והתגלה כי הממסר המפעיל את המנוע המזורגג שמייצר וואקום שמפעיל את התריס של המנגנון שמסחרר אוויר ב 40 שניות אחרי ההתנעה... בדיקה מהירה והכל התגלה תקין, התקלה נמחקה ולא חזרה שוב. ד"א, למי שלא מכיר מנגנונים שכאלה אז להשכלה כללית תפקידם לעזור למנוע להתחמם לטמפרטורת עבודה מהר ככל האפשר. מנגנון יקר ומסובך שנועד לחסוך כמה טיפות דלק בזמן ההתנעה.

 

אני באמת אוהב את מרצדס, רכבים חכמים אך לא מתוחכמים, איכותיים ומפנקים במידה המתאימה. אבל מה הסיפור של כל המנגנונים המתוחכמים/מפגרים האלה? נשבע לכם, תקלה נוספת במסחרר אוויר הדפוק הזה אנסה לנטרל אותו ולשים מעקף כדי שלא תדלק (אאל"ט, ראיתי במקרה באיביי מעקף תוצרת רוסיה לזה). עודף התחכום הזה מקלקל את כל ההנאה מהמותג, יותר קשקושים משמעו יותר סיכוי לתקלות ואחד המאפיינים של מרצדס שמאוד חשובים לי הוא האמינות האגדית שלה. למרבה הצער, זה מה שהיה פעם, התיחכום יתר הזה גורם לי להאמין כי אחרי שהרכב הנוכחי ילך למגרש חנייה הגדול בשמיים הרכב הבא שלי כבר לא יהיה של המותג...

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
תוספת
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 22 דקות, Haim_gds כתב:

 

 

אני באמת אוהב את מרצדס, רכבים חכמים אך לא מתוחכמים, איכותיים ומפנקים במידה המתאימה. אבל מה הסיפור של כל המנגנונים המתוחכמים/מפגרים האלה? נשבע לכם, תקלה נוספת במסחרר אוויר הדפוק הזה אנסה לנטרל אותו ולשים מעקף כדי שלא תדלק (אאל"ט, ראיתי במקרה באיביי מעקף תוצרת רוסיה לזה). עודף התחכום הזה מקלקל את כל ההנאה מהמותג, יותר קשקושים משמעו יותר סיכוי לתקלות ואחד המאפיינים של מרצדס שמאוד חשובים לי הוא האמינות האגדית שלה. למרבה הצער, זה מה שהיה פעם, התיחכום יתר הזה גורם לי להאמין כי אחרי שהרכב הנוכחי ילך למגרש חנייה הגדול בשמיים הרכב הבא שלי כבר לא יהיה של המותג...

באתי להגיד שהאמירה הראשונה לא נכונה, בוודאי לדגמים חדשים יותר, אבל אז תיקנת את עצמך.

אין מה לעשות, ככל שיש ברכב יותר "איקס" ככה יש יותר סיכוי ש"איקס" יתקלקל. טכנולוגיות, מנועים, מגדשים, וכו'. ברכבים שהם "פרימיום" בסגנון של מרצדס הם תמיד יצטרכו את המנגנונים והטכנולוגיות החדשות לתקופה ועל כן יקבלו את התקלות הללו.

מאידך, יש איכות הרכבה ומישהו אכשרה חשב על הנדסת אנוש (כמובן לא בכל הדגמים). 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להתחכם אך הכוונה היא שהרכבים מתוכננים חכם, לא מתוחכם. התת-מערכות בפנים (אלו שמרגיזות אותי) יכולות להיות מתוחכמות יתר על המידה. 

לפני 52 דקות, ניקו פ. כתב:

ברכבים שהם "פרימיום" בסגנון של מרצדס הם תמיד יצטרכו את המנגנונים והטכנולוגיות החדשות לתקופה ועל כן יקבלו את התקלות הללו.

זה לא מה שאמרתי... לדוגמה, כדי לקבל הספק מכובד ישנן שתי שיטות. השיטה החכמה היא הרבה נפח וצילנדרים, ה M273 הוא V8 אטמוספרי בנפח 5.5 ליטר שנותן 380 כ"ס. השיטה המתוחכמת היא טורבו בנפח 2 ליטר שנותן 420 כ"ס. אני מעדיף את הראשונה, טכנולוגיה בוגרת ומוכרת שתדרוש תוספת נפח קטנה כדי להגיע להספק שנותן המנוע המטורבת.

 

ובמקרה של הקישקוש שהרס לי את הבריאות השבוע אני הייתי שם גוף חימום פשוט, זול ואמין במקום כל המגנון הענקי, היקר והמסובך שלהבנתי נועד לחמם את האוויר הנכנס לסעפת בזמן התנעה ראשונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, Haim_gds כתב:

ובמקרה של הקישקוש שהרס לי את הבריאות השבוע אני הייתי שם גוף חימום פשוט, זול ואמין במקום כל המגנון הענקי, היקר והמסובך שלהבנתי נועד לחמם את האוויר הנכנס לסעפת בזמן התנעה ראשונית.

לדעתי זה לא המטרה שלו אלא מדובר ב Secondary air pump, מערכת אוויר משני -מערכת להורדת זיהום אוויר שפועלת אחרי התנעת המנוע, כשהממיר עוד קר ולא יעיל והתערבות עשירה, זאת אומרת יש זיהום גבוה. המשאבה מזרימה אוויר נוסף למערכת הפליטה ושם בסיוע הטמפרטורה הגבוהה מתקיימת ריאקציה שהופכת HC ו CO ל H2O ו CO2.

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת. 

וגם יש לציין שאפשר להעדיף מנוע אטמוספרי (גם אני), אבל הוא לרוב יהיה חלש יותר, פחות יעיל ובזבזן יותר. המחיר של אמינות בטורבו חסר משמעות, לרוב.

אני בטוח שמהנדסי מרצדס חשבו טוב מה לעשים ואם הפתרון היה קל וזול כמו שאתה חושב סביר שהיה קורה. לא שכל רכב הוא מושלם, אבל יש המון בקרה בזמן תכנון רכב ועוד יותר יש את עניין החכמה בדיעבד. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה בוקי, לא הייתי בטוח מה זה בדיוק. בכל מקרה, אני מתניע את הרכב פעמיים ביום והמנוע מגיע לטפרטורת עבודה תוך כ 3 דקות כך שאני לא ממש מבין למה זה כ"כ חשוב.

לפני שעה, ניקו פ. כתב:

אבל הוא לרוב יהיה חלש יותר, פחות יעיל ובזבזן יותר.

הגדל את הנפח שלו, עלות הדלק הנחסך כתוצאה מחוסר היעילות בטלה בשישים בהשוואה לעלויות התיקון המוספות למנועים מתוחכמים (נכון לפחות לסדרה החדשה של מרצדס)

לפני שעה, ניקו פ. כתב:

המחיר של אמינות בטורבו חסר משמעות, לרוב.

אתה צודק כאשר מדובר ברכבים זולים/פשוטים עם אורך חיים מעשי של כ 10 שנים, אך כאשר רוכשים רכב יוקרה משומש הציפייה שישרוד קצת יותר זמן... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מבין את מה שאתה אומר.

אבל  המנגנונים המיותרים ומסורבלים האלה לא באים מהיות הרכב רכב יוקרה.

הם באים מתקנות זיהום אויר, הsecondary air pump קיים בהרבה רכבים שאני מכיר ב20 שנה האחרונות וגם לפני, גם עממיים לחלוטין. נכון שהמנוע יכול להגיע לטמפ' עבודה תוך 3 דקות, אבל לממיר הקטליטי לוקח הרבה יותר זמן להגיע לטמפ' עבודה שלו שנמדדת במאות מעלות. 

זה בדיוק אותו שיט כמו מערכות start/stop וכדומה. מערכת מסורבלת בשביל שיפור קטן בזיהום.

אם יצא לך פעם לשמוע רכב בגיל של שלך, שמתניעים אותו ובכל הרחוב שומעים את המשאבה הזאת עובדת במשך 40 שניות, וכולם כולל בעל הרכב חושבים שזה טרנטה פר-אקסלנס, זה בגלל צינור שמוביל אויר למשאבה הזאת שהתייבש/נקרע/ התנתק. תיקון של $4 בעלאקספרס.

 

מהכותרת ציפיתי שאתה שונא את הרכבים של עשור 2010-2020 ואילך, שמנתקים אותך מהנהיגה לחלוטין. אתה עדיין בתחום הטוב.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם שמת לב, מכוניות גם נהיות יותר יקרות עם הזמן.

הרבה מזה בא כתוצאה רגולציות שכל הזמן נולדות ומתהדקות לדעתי.

 

אני מאוד מקווה שעם המעבר לחשמל המגמה הזאת לא תמשיך יותר מדי. או שתמשיך, אבל יותר בכיוון מערכות בטיחות אקטיביות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, vadim6385 כתב:

אם שמת לב, מכוניות גם נהיות יותר יקרות עם הזמן.

לא בדקתי בכל העולם אבל בארץ לדוגמא  בשנת 1993 קורולה עלתה 75-80 אלף שקל, שכר ממוצע היה 2500 או 2600.

 

היום קורולה עולה פחות מפי 2 אבל שכר ממוצע היום פי 4. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, Haim_gds כתב:

לא רוצה להתחכם אך הכוונה היא שהרכבים מתוכננים חכם, לא מתוחכם. התת-מערכות בפנים (אלו שמרגיזות אותי) יכולות להיות מתוחכמות יתר על המידה. 

זה לא מה שאמרתי... לדוגמה, כדי לקבל הספק מכובד ישנן שתי שיטות. השיטה החכמה היא הרבה נפח וצילנדרים, ה M273 הוא V8 אטמוספרי בנפח 5.5 ליטר שנותן 380 כ"ס. השיטה המתוחכמת היא טורבו בנפח 2 ליטר שנותן 420 כ"ס. אני מעדיף את הראשונה, טכנולוגיה בוגרת ומוכרת שתדרוש תוספת נפח קטנה כדי להגיע להספק שנותן המנוע המטורבת.

 

המנוע השני יותר טוב,ככל הנראה פחות מזהם ויצרנים מוגבלים ביכולת לייצר דגמים מזוהמים.

 

קנית מותג יוקרה,אתה משלם בתחכום שלו וגם נהנה ממנו.

קח סוזוקי-אוטו גרוע אבל לא מתוחכם.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, amosbmw כתב:

מאוד מבין את מה שאתה אומר.

אבל  המנגנונים המיותרים ומסורבלים האלה לא באים מהיות הרכב רכב יוקרה.

הם באים מתקנות זיהום אויר, הsecondary air pump קיים בהרבה רכבים שאני מכיר ב20 שנה האחרונות וגם לפני, גם עממיים לחלוטין. נכון שהמנוע יכול להגיע לטמפ' עבודה תוך 3 דקות, אבל לממיר הקטליטי לוקח הרבה יותר זמן להגיע לטמפ' עבודה שלו שנמדדת במאות מעלות. 

זה בדיוק אותו שיט כמו מערכות start/stop וכדומה. מערכת מסורבלת בשביל שיפור קטן בזיהום.

אם יצא לך פעם לשמוע רכב בגיל של שלך, שמתניעים אותו ובכל הרחוב שומעים את המשאבה הזאת עובדת במשך 40 שניות, וכולם כולל בעל הרכב חושבים שזה טרנטה פר-אקסלנס, זה בגלל צינור שמוביל אויר למשאבה הזאת שהתייבש/נקרע/ התנתק. תיקון של $4 בעלאקספרס.

 

מהכותרת ציפיתי שאתה שונא את הרכבים של עשור 2010-2020 ואילך, שמנתקים אותך מהנהיגה לחלוטין. אתה עדיין בתחום הטוב.

נוסע לא מעט בבורה בת עשרים ואחת שלי, לצד אוקטביה בת שנה וקצת ממקום העבודה. אתמול קיבלתי כרכב חלופי קורולה הייבריד דנדשה ( האוקטביה בטיפול שנתי ) ונפל סוף סוף האסימון ואיתו ההבנה הסופית למה כנראה הבורה תישאר עד שתחליט היא שדי לה. ולא שמדובר באיזה רכב אקזוטי עם התנהגות כביש יוצאת דופן, רחוק מכך, אבל הישירות של ההגה ההידראולי ולא החשמלי ( שבקורולה הוא פשוט סתם גלגל עם כל מיני כפתורים שאתה מסובב ומרגיש כמו ילד בן חמש שיושב בגן על כיסא ומסובב הגה מפלסטיק ומשחק בלנהוג, זאת רמת הפידבק של הדבר הזה, באוקטביה לפחות אתה מזיז משהו ). אותה ישירות קיימת גם ביחס גיר - מנוע -דוושת תאוצה בבורה, אפשר לשכוח ממנה בשתי הדנדשות הנזכרות, וגם אגב במכוניות אחרות, ממותגות מאוד בחלקן, שרק עכשיו נולדו ויוצא לי מעת לעת לנהוג בהן. בקיצור כשלפעמים אנחנו שומעים ש"פעם זה היה אחרת" ופוטרים את זה כאמירה קלישאתית חסרת משמעות, זה יכול להיות גם נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Potato כתב:

קנית מותג יוקרה,אתה משלם בתחכום שלו וגם נהנה ממנו.

בגלל זה לדעתי רכב יוקרה צריך להיות חדש עם אחריות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, vadim6385 כתב:

בגלל זה לדעתי רכב יוקרה צריך להיות חדש עם אחריות.

זה אפשר להגיד על כל מוצר שאתה קונה.

יש פער בין יכולת כלכלית ורצונות.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Potato כתב:

יש פער בין יכולת כלכלית ורצונות.

אין לך יכולת לקנות רכב יוקרה - תקנה רכב פשוט יותר.

 

חייב רכב יוקרה ויהי מה - תתכונן לשאת בהוצאות של תיקון מערכות יקרות ומסובכות שיתקלקלו דווקא אצלך, כשהרכב כבר לא באחריות.

אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 

אחרת למה לקנות מאזדה 3 אם אפשר לקנות ב.מ.וו. סדרה 3, שתתן לך הרבה יותר ממה שהמאזדה תוכל לתת אי פעם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה חשבתי שהשרשור הוא על ריבוי מסכים וחוסר כפתורים פיזיים שעל זה לפתוח שרשור עוד איכשהו הגיוני.

אצל שכן שלי במרצדס E400 שנת 2019 הייתה תקלה דומה השבוע, גם החליפו לו איזה צינורית בחינם. אני לא מבין מה ההבדל ב"תחכום" מהאוטו שלך. זאת לא S-CLASS משנות ה80 שהיו נחשבות לאמינות ביחס ל-S-CLASS מודרניות.

תעשה את הצעד עכשיו ותשדרג, לא צריך לחכות האוטו שלך כבר ממש ישן.

תקבל עליו סביב 30K נניח (חבר קנה עכשיו A6 3.2 quattro יד 1 שנת 2009 ב-20 אלף), אתה מוסיף 130 אלף בפריים פלוס חצי בערך ולוקח את הג'יפ MG פלאג אין הזה עם 260 סוסים. זאת סתם דוגמא כמובן. אחרי שבוע עם האוטו הזה לא תבין איך נסעת במרצדס אספנות הזאת כל כך הרבה זמן. זאת לא E55 AMG כמו שהייתה לעידן בהונג-קונג (שנעלם מהפורום, מישהו יודע מה איתו?), סתם פוטנציאל לתקלות מיותרות.

 

עריכה אחרונה על ידי Shmelov

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...