Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 15,000 ראשון פיג'ו 5008 דיזל 1.5hdi - פילטר אויר


ST12345
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, Adamm כתב:

עובש, פיח, בקטריות, אבק...

על הרכב אתם לא חוסכים, קונים רכבים במימון כמעט מלא אבל לנשום עובש ואבק זה בסדר.

 

לא מבין אותך. לא זכור לי שפרסמתי כאן את תכנית המימון של הרכב כי אין כזאת. יש לי רישיון 27 שנה, החלפתי לא מעט מכוניות (לרוב אחת לשנה וחצי-שנתיים), ואף פעם לא החלפתי פילטר מזגן פעם בשנה. כמעט תמיד על מצב סירקולציה. מעולם לא הרגשתי ריח עובש או אבק ברכב שלי והיחידי שזה היה לו כי רכשתי אותו עם פילטר מסריח וטיפול קצף למערכת המיזוג פתר את הבעיה (100 ש"ח בעצמי).

אני קונה אוטו בלא מעט כסף, גר בבית פרטי בעמק חפר שעלה לי לא מעט, ועדיין לא אשלם פאXינק שקל אחד נוסף היכן שאני לא מוצא לנכון. בשבילי זה נטו ביזנס. מבחינתי 150 שקלים הבדל בטיפול זה עוד קילו בשר למנגל של שישי בצהריים. 

כל אחד מוציא את הכסף שיש לו (או שאין לו) כראות עיניו ואני במיוחד עם לא מעט מוזרויות בעניין. 

בכל מה שרציתי להתייעץ בשרשור הזה בענייני הפילטרים קיבלתי אחלה תגובות, זה מחזק לי מה ממש צריך ומה לא.

תודה לכולם, המשך סגר נעים...(;-

עריכה אחרונה על ידי ST12345
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

עובש, פיח, בקטריות, אבק... על הרכב אתם לא חוסכים, קונים רכבים במימון כמעט מלא אבל לנשום עובש ואבק זה בסדר.

לא מבין אותך. לא זכור לי שפרסמתי כאן את תכנית המימון של הרכב כי אין כזאת. יש לי רישיון 27 שנה, החלפתי לא מעט מכוניות (לרוב אחת לשנה וחצי-שנתיים), ואף פעם לא החלפתי פילטר מזגן פעם בשנה. כמעט תמיד על מצ

תפנה לשרות הלקוחות של לובינסקי במייל [email protected], תרשום את מספר האוטו ותבקש מפרט טיפולים.   ישלחו מפרט שמותאם לאיזור האקלים בארץ, מה שרשום שם זה מה שצריך לעשות. אין פה "לדעתכם". 

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 14 שעות, ST12345 כתב:

שלום,

הרכב חדש, עלה לכביש יולי 2020 וזה טיפול ראשון. במוסך מורשה יבואן אומרים שלפי הגדרות יצרן צריך להחליף שמן ופילטר שמן (כמובן שנוסו לדחוף ad-blue ופילטר מזגן), במוסך גבע אומרים שמחליפים גם פילטר אוויר. בזמנו הייתי פותח את הפילטר אויר, בודק אבק ולכלוך, כשלא היה צריך להחליף לפי ספר הרכב, מנקה אותו עם הקומפרסור במידת הצורך ומחזיר. 

מה דעתכם? 

תודה וסופ"ש נעים


מאחר וב PSA (ואני משוכנע שגם אצל יצרנים אחרים) מערכת האיוורור של הרכב (קרי: חימום+קירור) עוברת כולה, בכל מצב (סירקולציה פנימית או אויר טרי מבחוץ) דרך סנן האויר של ה"מזגן" (זאת אומרת שהסנן אויר נמצא אחרי המפוח ולא לפניו), ההוראה היא להחליף אותו כל שנה (הוראה דווקא הגיונית. אנחנו מדינה חמה, 8-10 חודשים עובדים כאן עם מזגן ולפעמים גם 12 חודשים בשנה, אז 15K ק"מ זה מספיק בשביל פילטר כזה שבני אדם נושמים את האויר שעובר דרכו).


בדגמים ישנים (נקודתיים !) כמו 206 ו-307 (וגם C4 דור ראשון), הסנן אויר היה משרת רק את ה"אויר הצח" מבחוץ והסנן היה מותקן לפני המפוח, ממש על קיר האש בתא המנוע והוא היה מתפקד רק מתי שהמערכת היתה על "אויר צח" ולא סירקולציה - לכן שם אפשר היה "לעגל" פינות אם ממש בא לך (אנחנו מדינה חמה עם איזורים שבהם יש לעיתים זיהום אויר מאוד גבוה - ולכן רוב הזמן אנחנו על סירקולציה פנימית ולא "אויר צח" מבחוץ). בדגמים אחרים ישנים (306\קסארה\ברלינגו\C5 וכד') הסננים היו תמיד אחרי המפוח ולכן כבר לפני עשור היתה הנחיה להחליף בכל טיפול (כל שנה).

זה נכון שבחלק מהמקרים הפילטר יוצא במצב שנראה דיי חדש, אבל הנחיות היצרן לא מסתמכות על אלו שנוסעים מעט ו/או בסביבה עם מעט אבק, אלא על הקו המנחה שברוב המכוניות זה כנראה לא יוצא ככה.

אם מדובר בסנן למזגן  6447XG שמשרת חטיבות שלמות ב PSA, זה סנן מקורי שעולה בחול בין 60 ל 80 ש"ח (80 למקורי, 55-60 לתחליפי איכות שווה ערך). אז אם אתה לא רוצה לשלם עליו 220 ש"ח בישראל, תזמין בחו"ל ותחליף עצמאית. (לינק - כאן) מציע שתבדוק מה המק"ט שאתה צריך ותוכל לחסוך כאן לא מעט כסף.
בנוגע לסנן אויר למנוע - בדיזלים (מנועי ה 1.6HDI) אני מכיר את ההנחיה של טיפול כן טיפול לא (ז"א כל 30K מחליפים סנן אויר וסולר). לא מכיר את ההנחיה שבכל טיפול מחליפים סנן אויר למנוע - וזה נשמע לי לא סביר בעליל שאמרו לך כל טיפול 15K להחליף סנן אויר למנוע.
סנן אויר מקורי למנוע (ככל הנראה מק"ט 9813908880) עולה בארץ 111 ש"ח. לא נורא.
הזמנה מחו"ל תוכל לחסוך לך בין 10 ל 30 שח, תחליט לבד אם אתה רוצה לחכות לזה או לא.

ובלי קשר לנ"ל:
ברכב חדש שעדיין כבול לאחריות יצרן (ועוד עם מנוע שהוא חדש בהיצע, בן שנתיים סה"כ) , לא הייתי לוקח שום סיכון בשביל 100-200-300 שח, בטח שלא על דברים שקשורים למנוע.
כן הייתי מבקש שגרת טיפולים מסודרת והולך לפיה, רק במוסכי היבואן, עד שהאחריות נגמרת (לפחות במה שקשור לטיפולים - לא מדבר על בלאי [ברקסים נניח] ).
לדעתי עד עכשיו - אתה בסדר גמור. אני בספק גדול מאוד אם היית צריך להחליף סנן אויר למנוע, לדעתי זה בטיפול הבא (נשמח אם תבדוק ותעדכן).

איציק
 

  • אהבתי 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה איציק, כרגיל, אתה מלך. לדעתי אלך ליבואן לטיפול שמן ופילטר שמן. בדיוק נדלקה לי היום נורת האוריאה, כרגע 14.4Km יהיה ג'ריקן שלישי, כלומר ברכב הזה כ 4,700 ק"מ לכל 10 ליטר אוריאה. ד"א לא רואה כזה הבדל מהותי בצריכת הסולר, היום ראיתי ממוצע 1/15 כאשר היה לי ה 1.6hdi צרך בערך  1/14.5 . 

עדיין מתקשה להחליף את פילטר המזגן, הוא בן חצי שנה, כנראה משהו פגום אצלי בראש...

אולי בטיפול הבא/בוקרא פיל מישמיש...(;-

 

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, ST12345 כתב:

עדיין מתקשה להחליף את פילטר המזגן, הוא בן חצי שנה,

לא מבין את הקשר. זה פונקציה של קילומטר' ולא של זמן. אצלי יוצא טיפול כל 4 חודשים בערך ובכל פעם מחליף פילטר מזגן. למה?

 

כמו שאמרתי, כי כתוב בהוראות יצרן. אם היה כתוב להחליף בכל טיפל שני, הייתי מחליף בכל טיפול שני. 

 

 

אעלה יתר מאוחר תמונה של סט פילטרים שעשו 2000 ק"מ, הם כבר לא נראים לבנים ונקיים. 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ביום ראשון אשאל את יוסי ממוסך גבע מדוע לא הכליל בהצעה לטיפול את פילטר המזגן, אני מסופק, אבל אולי אשנה את דעתי. חצי שנה ו 15 אלף, אולי באמת אוכלי הצפרדעים כל כך יוצאי דופן...בכל זאת קילו אנטריקוט...(;-

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 דקות, save כתב:

הדפים אפורים מהניילון. איך אפשר לדעת ?

בפילטר עם פחם הם אפורים. 

 

בפילטר בלי פחם הם לבנים. יש לי אחד כזה שהחלפתי אחרי 2000 ק"מ רק צריך להביא מהמחסן בשביל לצלם. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, ST12345 כתב:

 

לא מבין אותך. לא זכור לי שפרסמתי כאן את תכנית המימון של הרכב כי אין כזאת. 

לא התכוונתי אלייך בכלל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא מבין את הקשר. זה פונקציה של קילומטר' ולא של זמן. אצלי יוצא טיפול כל 4 חודשים בערך ובכל פעם מחליף פילטר מזגן. למה?
 
כמו שאמרתי, כי כתוב בהוראות יצרן. אם היה כתוב להחליף בכל טיפל שני, הייתי מחליף בכל טיפול שני. 
 
 
אעלה יתר מאוחר תמונה של סט פילטרים שעשו 2000 ק"מ, הם כבר לא נראים לבנים ונקיים. 
ובכל 4 חודשים אתה באמת רואה שהפילטר מלוכלך/יש עליו עובש?
זה מהדברים שבאמת לא חייב להיצמד להוראות יצרן לגביהם וזה נטו הרגשה אישית, שום נזק לא יגרם מלהחליף את זה אחת ל2 טיפולים.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 דקות, Shab00 כתב:

ובכל 4 חודשים אתה באמת רואה שהפילטר מלוכלך/יש עליו עובש?

 מחליף כל 4 חודשים כיוון שאין לי את היכולת לדעת לפי המראה עד כמה הוא סתום. 

 

עובש אין אצלי כי האוטו נוסע, המזגן תמיד עובד ותמיד על כניסת אוויר מבחוץ, אין תנאים להווצרות עובש. 

 

כתבתי - פתרתי בשבילי את הבעיה הזו בצורה פשוטה. מה שרשום אני עושה. מה שלא רשום אני לא עושה. אם רשום להחליף פילטר מזגן בכל טיפול אני מחליף. אם רשום לא להחליף שמן גיר ידני בכלל, אני לא מחליף. זהו. אין לי כוח להערכות, נחושים והשערות. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רואים מאוד בקלות אם הפילטר סתום ומלוכלך.
לא צריך להגיע למצב של תמונה מספר 2 אבל תמונה מספר 1 לא נוראית בכלל.
שאני החלפתי אחרי 20-25 אלף הפילטר היה נראה אפילו קצת פחות מתמונה מספר 1.
ואצלי הרבה פעמים המזגן על אוורור וזה תמיד על אוורור מבחוץ (בחיים לא מפעיל אוורור בפנים).


5fb56f7602cbdc6f6597b82bacdad008.jpg526eec2e70f6354c05408c0516a554b5.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, Shab00 כתב:

שאני החלפתי אחרי 20-25 אלף הפילטר היה נראה אפילו קצת פחות מתמונה מספר 1.

 

 

אלו פילטרים שפירקתי מהאוטו שלי אחרי שבעויים-שלוש של  שימוש ו 2000 ק"מ. 

 

20210115_222512_(1).thumb.jpg.cd0495618c836768db0566b7e5d2c9ab.jpg

 

ככה הם נראו כשהיו חדשים. 

20200710_114920.thumb.jpg.0a03c5526cd4151ac0a36afa782120fd.jpg.3133bf43a5d41521c41cd02664eeb293.jpg

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע... לא יודע איפה אתה גר וכמה נסעת בזמן הזה אבל מוגזם...

באוטו שלי זה הגיע למצב הזה רק אחרי שנה ומשהו

 

מניח שלך כן יש סיבה טובה להחליף כל 4 חודשים😅

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר ועובד במרכז הארץ, לא נוסע בדרכים לא סלולות, לא מסתובב באיזורים מאובקים יותר מידי, אין אצלי שום שימוש חריג. 

כמו שכתבתי, נסעתי עם הפילטרים האלו כשבועיים-שלוש ועברתי כ 2000 ק"מ. הוצאתי אותם כי החלפתי לפילטרים עם פחם.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ל 5008 זה עם פחם ?

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...