Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החל שיווק MG החשמלי בישראל


eyalkar
שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למה לעזעזל כתוב שעלות טעינה (מלאה) עולה 27 ש"ח זה לא יוצא זול כלל ל-200~ ק"מ, מאיפה ההערכה הזאת?

קיבולת סוללה של הרכב 45.6kWh כפול 54 אגורות לקוט"ש עלות צריכה ממוצעת בארץ יוצא סביבות 25ש"ח להטעין סוללה מ-0 ל-100%. כמות הפאזות וזרם גדול יותר משפיעים רק על מהירות הטעינה ולא על מחיר.

לגבי כמה רכב יכול לעבור על סוללה תלוי כבר בהרבה משתנים כמו יעילות אנרגתית של רכב (כמו מקרר או מזגן :)), מהירות נסיעה, מזגן עובד ברכב, מזג האוויר וכוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לעזעזל כתוב שעלות טעינה (מלאה) עולה 27 ש"ח זה לא יוצא זול כלל ל-200~ ק"מ, מאיפה ההערכה הזאת?

 

יש לך באר נפט בחצר? בוא נניח שיש לך רכב היברידי חסכוני עם צריכה של 20 ק״מ לליטר. 200 קילומטר זה אומר 10 ליטר בנזין, כלומר 62 ש״ח. אז כן, 27 ש״ח זה הרבה יותר זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל כך קשר לתשתיות - אלא אם הנסועה שלך מאד גדולה.

 

בהנחה וטווח הנסיעה צפונה מ-200 ק"מ הרי שזה יספיק לרב המוחלט של ציבור הנהגים בישראל אשר עושה ממוצע של 12KKM בשנה, דהיינו כ-30 ק"מ ליום (בחישוב הלא נכון של 12 אלף לחלק לסך ימי השנה), אך גם אם תוריד ימי שבת + חגים וכד' אזי ש-12KKM (לחלק לכ-250 ימי עבודה בשנה) הינם כ-60 ק"מ ביום...

 

לאמור לעיל כמובן יש לסייג נסיעות שאינן בית-עבודה. ונכון שנסיעות ארוכות לצפון / דרום יהיו בעיתיות אבל לרב בתי האב בישראל יותר מרכב אחד אז אפשר להסתדר, שוב אלא אם הרכב הינו כלי עבודה/ישנה נסועה שנתית של 30KKM בשנה ואז עלולה להיווצר בעיה.

 

במילים אחרות - כל מה שנדרש זוהי חנייה פרטית מסודרת ועמדת הטענה בבית וזה יספיק לישראל ישראלי הממוצע.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה דווקא הזדמנות עיסקית לא רעה. אנשים שוכחים שעמדה טעינה אינה תחנת דלק, וסביר שלא מעט קניונים ובתי קפה יתקינו עמדות טעינה במגרשי החניה שלהם בשביל למשוך קונים "טען ובנתיים תאכל משהו" לדעתי פריסת עמדות הטעינה תהיה די מהירה, ותוך שנתיים שלוש שאלת מיקום עמדות הטעינה ושכיחותן - תבוא על פתרונה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יסע לקניון רק בשביל לטעון את הרכב.

לרוב האנשים בארץ יש חניה פרטית, אם בחניון של הבניין המשותף או בבתים פרטיים ואין להם צורך גדול בעמדות טעינה ציבוריות עם רכב שיכול לנסוע מאות קילומטרים בטעינה בודדת.

מה שצריך לעשות בשביל לקדם את הרכב החשמלי בארץ זה בעיקר שני דברים:

1) להסדיר את נושא התקנת שקעי הטעינה בחניות פרטיות בבתים משותפים וחיבור שלהם למונה החשמל של הדירה בבניין שלה שייכת החניה.

וזה כולל להוציא תקנות מסודרות לגבי העלאת הספק מערכת החשמל של הבניין המשותף והסדרה של הבירוקרטיה מסביב.

2) להטיל על יבואני הרכב מכסות עם קנסות כבדים על מכירת רכבים מזהמים, מה שיחייב אותם להתחיל למכור ברצינות רכבים חשמליים כדי לעמוד במכסות הזיהום. כמו שעושים באירופה ובחלק מהמדינות בארה"ב עם חוקי ה cafe וה zev.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סעיף 1 כבר הוסדר מזמן עוד בימי Betterplace.

ההנחה שלך שלרוב האנשים יש חניה פרטית, שגויה לעניות דעתי.

 

הרכב החשמלי נהנה מהטבות מס מפליגות, נכון לעכשיו נראה שהבעיה של היבאונים תהיה לקבל מכוניות למלאי.

 

זה לא שהם לא רוצים, אלא שעדיין יש בעיות תשתית, והביקוש בחו"ל גבוה כך שלא ברור שהיבואנים יוכלו לקבל מלאי למכירה במחירים אטרקטיביים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב הבניינים המשותפים שנבנו ה20 השנים האחרונות יש חניות שמשויכות לדירות, בתוספת הבתים הפרטיים (רק המגזר הערבי שיש בו בעיקר בתים פרטיים מהווה כ 25% מתושבי המדינה), סביר להניח שלרוב התושבים בארץ יש חניה פרטית.

אז תשתית טעינה ציבורית היא לא החסם, כי רוב האנשים לא יזדקקו לה.

 

היבואנים נהנים מהמצב הקיים והבטוח של רכבי הבנזין והדיזל ואין להם שום אינטרס לנסות לשנות אותו. הנסיון בחו"ל מראה שרק כאשר הרשויות במקומות כמו קליפורניה הטילו מכסות וקנסות על יצרניות הרכב הן התחילו לנסות לשווק רכבים חשמליים ברצינות. וגם עכשיו הן עדיין מנסות להאבק בכוח ברוע הגזירה ולהחזיר את הגלגל לאחור.

https://electrek.co/2019/10/29/gm-toyota-fca-epa-trump-pollution-california/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שלרוב התושבים בארץ יש חניה פרטית.

אז תשתית טעינה ציבורית היא לא החסם, כי רוב האנשים לא יזדקקו לה.

 

לא הבנתי.

יש לי שתי חניות פרטיות רשומות בטאבו ואני לא יכול להתקין שום דבר (מן הסתם),

או למה התכוונת?

 

רק מי שיש לו בית פרטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טווח של כ- 200 ק״מ - 250 ק״מ עדיין בעייתי, הוא מספיק למרבית הסיטואציות היומיומיות אבל בקושי מספיק לסיטואציות פחות יומיומיות אבל די שגרתיות, למשל נסיעה בין ערים קרובות יחסית כמו חיפה ת״א וחזרה בשילוב נסיעה עירונית בתוך אחת מהערים הללו או סתם נסיעה לטיול ביעד בינוני בסופ״ש.

 

אלו לא נסיעות נדירות כמו נסיעה לאילת.

 

נסיעות כאלו יחייבו הטענה בדרך, כאשר תשתית הטעינה לא מפותחת מספיק בשלב זה וגם זמני הטעינה עדיין יכולים להציק בנסיעות כאלה (למרות שניתן להטעין רק את מספר הקילומטרים שמספיקים ליעד הנסיעה ולא למלא סוללה מלאה דבר שיקצר את זמני הטעינה).

 

גם אם יש שני רכבים בבית, סביר להניח שרכב חשמלי במחיר של 140 אלף ₪ יהיה הרכב הראשי בבית והרכב המשני יהיה רכב קטן עם מנוע בנזין ולכן לא יוכל לשמש כתחליף טוב בנסיעות ארוכות.

 

לדעתי רק רכבים חשמליים עם טווח חשמלי ריאלי של כ- 400 ק״מ לפחות, יכולים לתת מענה טוב למרבית הסיטואציות של אנשים ממוצעים ובשילוב עם פריסה גדולה של עמדות טעינה מהירות למקרים שמצריכים הטענה בכל זאת יתנו מענה לכל הסיטואציות (עמדות טעינה ציבוריות איטיות מיותרות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי רק רכבים חשמליים עם טווח חשמלי ריאלי של כ- 400 ק״מ לפחות, יכולים לתת מענה טוב למרבית הסיטואציות של אנשים ממוצעים ובשילוב עם פריסה גדולה של עמדות טעינה מהירות למקרים שמצריכים הטענה בכל זאת יתנו מענה לכל הסיטואציות (עמדות טעינה ציבוריות איטיות מיותרות).

 

עמדות טעינה ציבוריות איטיות (LEVEL 2) ממש לא מיותרות. זה מאפשר, מנסיון, בעלות על רכב חשמלי בלי טעינה ביתית. דוקא PHEV די מחייבים טעינה ביתית אחרת פשוט משתמשים בהם כהיברידי רגיל, אבל רכב חשמלי עם טווח משמעותי לא צריך לטעון כל יום אם אין נסועה מטורפת וניתן להסתדר עם עמדות טעינה ציבוריות במיוחד אם הם ממוקמות במקומות שממילא נוסעים אליהם (קניונים, מקומות עבודה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי.

יש לי שתי חניות פרטיות רשומות בטאבו ואני לא יכול להתקין שום דבר (מן הסתם),

או למה התכוונת?

 

רק מי שיש לו בית פרטי

 

למה התכוונת שאתה לא יכול להתקין שום דבר?

אתה יכול, אבל כרגע זה מסורבל מאוד כי יש חוק שאומר שכל התקנה של משהו מחוץ לדירה דורשת הסכמה של כלל הדיירים.

זה בדיוק העניין, מכיוון שלרוב האנשים בארץ יש חניה פרטית, אם בחניון של הבניין, או בבית פרטי, אז אין בעיה של מקומות טעינה. אז מה שצריך זה דחיפה מצד המדינה שתקבע כללים יותר מקלים לטובת דיירים שרוצים להתקין שקע טעינה בחניה שלהם בחניון של הבניין.

וגם תקנות בנייה חדשות שיחייבו יזמים להכין את הבניין מבחינת תשתית החשמל להתקנה של מטענים בחניות.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתוב באתר שלהם שנדרש לבצע טיפול כל שנה או 24000 ק"מ,

 

מעוניין אותי לדעת מה עלות הטיפול, ומה מחליפים שם, יש למישהו את המידע הזה?

הרי אין כאן שמן, פלטרים, פלגים, טיימינג וכו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...