Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2874 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

תפנית בעלילה, חברים! בדקתי האם המאורר עובד בשתי מהירויות, ואכן המהירות הראשונה נכנסת כאשר המנוע בטמפ' של 95-100 ועשרים-שלושים שניות לאחר מכן, העוצמה מתגברת ונכנסת המהירות השניה. (לפחות כך זה נשמע לאוזן שלי) המאוורר דוחף אוויר פושר לתא המנוע.

 

אך זאת לא התפנית, התפנית היא שפתאום שמתי לב שכל האיזור שמתחת לשטיח של הנהג ספוג בנוזל קירור! WTF? זה הדבר הכי הזוי שאי פעם קרה לי עם רכבים. :shock::shock::shock:



מה דעתכם? IMG_20180811_062158_1533958472137.jpgIMG_20180811_062207_1533958444769.jpg

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

מדובר בנוזל קירור של פרסטון, הרכב ברשותי 7 שנים ועד כה לא הייתה שום בעיה במערכת הקירור, קיבלתי את הרכב גם כן עם נוזל קירור של פרסטון. התחלתי להיות פדנט רק בשלושת השנים האחרונות, אך ההיגיון אומר שאם במשך 10 + שנים שהמנוע עובד עם פרסטון ומעל 150 אלף ק"מ שהוא עבר בזמן הזה לא הייתה בעיה, סימן שהנוזל קירור הזה מספיק טוב עבור הרכב. :-)

 

 

לעניינו: אני כנראה אבצע מעקף לרדיאטור החימום, באיזה מחבר צריך להשתמש בכדי לגשר את הצינורות?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

נוזל הקירור של פרסטון לא מתאים בעליל למערכת הקירור אצלך אלא רק פאראפלו! וזה שרדיאטור החימום הפנימי התחיל לנזול יכול להצביע בוושאות בשימוש לא מתאים של נוזל קירור ועלולות לצוץ עוד בעיות בגללו בהמשך. תחליף אותו לפארפאלו. גם שימוש במיי ברז יכול להחזיק שנים זה לא אומר שזה בסדר. המעקף הוא ניפל בהתאם לקוטר הצנרת ואם אני זוכר נכון יש 2 קטרים עיקריים שחנויות החלפים מחזיקה בהם. קח את שניהם ומקסימום תחזיר את הלא מתאים או שתקח חתיכה מהקצה של הצינור ולך איתו לחנות החלפים הוע יביא לך את הניפל המתאים.

פורסם

אני מניח שצריך לבצע טיהור כלשהו של המערכת כשמחליפים נוזל קירור מסוג אחד לסוג אחר, נכון?

לנקז את הנוזל קירור, למלא מים מזוקקים בלבד, לתת למנוע לעבוד ורק אז לרוקן ולמלא נוזל קירור חדש?

 

מה לגבי הנוזל קירור הזה: http://www.autostore.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D-IADA.html

 

הוא עומד בכל התקנים של הנדרשים לפי ספר הרכב, אך לא דורש דילול, אין לי סבלנות להתעסק עם דילול של הפראפלו, ובכלל לא ברור עם איזה מים צריך לדלל אותו, חלק אומרים מי ברז וחלק אומרים רק מים מזקוקים ולא שום דבר אחר.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם
אני מניח שצריך לבצע טיהור כלשהו של המערכת כשמחליפים נוזל קירור מסוג אחד לסוג אחר, נכון?

לנקז את הנוזל קירור, למלא מים מזוקקים בלבד, לתת למנוע לעבוד ורק אז לרוקן ולמלא נוזל קירור חדש?

 

מה לגבי הנוזל קירור הזה: http://www.autostore.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D-IADA.html

 

הוא עומד בכל התקנים של הנדרשים לפי ספר הרכב, אך לא דורש דילול, אין לי סבלנות להתעסק עם דילול של הפראפלו, ובכלל לא ברור עם איזה מים צריך לדלל אותו, חלק אומרים מי ברז וחלק אומרים רק מים מזקוקים ולא שום דבר אחר.

יש כאן שרשורים רבים לגבי הפאראפלו- מדוע לא לבצע חיפוש ? עדיף להרוס מנוע ואז לשלם ביוקר ? תחליט אתה..

רדיאטור חימום פנימי זו התקלה כמעט בוודאות ועל הדרך שטיפת מערכת הקירור כולל פתיחת צינור מים תחתון,ריקון הנוזל שיש כרגע ומילוי נוזל קירור ייעודי מקורי -אלו יאריכו את שאר רכיבי מע' הקירור ויתנו לך שקט נפשי לפחות לגביהץ

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

בוצע מעקף רדיאטור החימום, אחרי נסיעה של 17 ק"מ בתנאים עירוניים ובין עירוניים, ניתן לומר שהכל עובד כרגיל והרכב הפסיק להתחמם!

 

השלב הבא הוא להחליף את נוזל הקירור לפראפלו, בפנדה צריך למלא פראפלו אדום שניתן להשיג רק כתרכיז בבקבוקים של ליטר.

 

שתי שאלות:

1. למערכת קירור, לפי ספר הרכב, קיבולת של 4.6 ליטר. היצרן של פראפלו דורש מהילה במים ביחס של 50-50. האם זה בסדר למלא 2 ליטר תרכיז ואת היתרה, 2.6 ליטר, להשלים עם מים בתנאי האקלים בארץ?

 

2. איזה מים לשים? חלק אומרים מזוקקים, חלק אומרים מי ברז. מישהו יכול לעשות סדר בבלאגן?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

המשמעות של מעקף רדיאטור חימום היא שעוד 3-4 חודשים במורף לא יהיה מזגן שיעבוד על חימום.

כמובן שאפשר לדחות את התיקון לתחילת נובמבר אבל לא לשכוח.

כמו שנכתב קודם-עדיפה מהילה עם מים מזוקקים ולא עם מי ברז.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

מאור, אני מעריך מאד את פועלך ועזרתך!

 

היום רוקנתי את הפרסטון שהיה במערכת, והתחלתי בתהליך ניקוי המערכת עם מים מזוקקים, מילאתי את כל מערכת הקירור במים מזוקקים, רוקנתי שוב, ושוב מילאתי במים מזוקקים, כרגע לפי מה שאני רואה למים יש עוד גוון ירקרק. כמה מחזורים כאלו צריך לבצע בשביל לסלק את כמעט את כל הפרסטון מהמערכת? אני מניח מניח שלא משנה כמה מחזורים כאלו אני אבצע, ישאר מעט פרסטון במערכת, האם זה קריטי למלא במערכת פראפלו כשיש בה עדיין מעט פרסטון?

 

כמו כן, לגבי ניקוז האוויר, לא ביצעתי שום ניקוז אוויר ועשיתי כמה סיבובים של 10 ק"מ, המנוע לא מתחמם כלל. (היום יום שרבי) האם זה בהכרח אומר שאין אוויר במערכת?

כמו כן, האם בפנדה יש בורג לניקוז אוויר על הרדיאטור? חיפשתי כזה בורג על הרדיאטור, לא מצאתי. האם מספיק לפתוח את הפקק שנמצא על הצינור הקרוב לקיר האש בכדי לנקז את האוויר מהמערכת?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

במערכת הקירור של הפיאט חובה לבצע ניקוז אויר ראוי לפי 2 נקודות ניקוז. הראשונה בצד של הרדיאטור למעחה פקק פרפרי מיתברג והשניה על צנרת החימום של הרדיאטור הפנימי קרוב לקיר האש. כאשר הניקוז לא מתבצע כהלכה המאוורר עלוח שלא לעבוד כלל. אם האויר התנקז מעצמו כניראה שהיה לך הרבה מזל אבל בכל מיקרה תפעיל את החימום תראה שעובד כמו שצריך ותשמע אם בהנעות ישנו רעש פיכפוך מיים בדשבוארד. כמו כן בדוק במצב עמידה במקום שהמאוורר נעכנס לעבודה במהירות הראשונה וכל הבדיקות הנל תעשה עם סורק דיגיטלי. בדוק שהטרמוסטט ניפתח. לגבי עודפים של פרסטון שנישארו אם נישאר מעט לא ייקרה כלום.

פורסם

תודה רבה!

 

החימום כמובן לא עובד כיוון שבוצע מעקף של רדיאטור החימום.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

×
×
  • תוכן חדש...