Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומאו ג'וליה - איך היא נוסעת? [ובהמשך, כמה מוכרת]


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 2211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

הנהג הוא פאביו פרנצ'ה Fabio Francia והוא נהג מבחן של מזראטי ואלפא רומאו.

הנהיגה שלו בסרטון נראית פרועה למדי ונוצר הרושם שאמנם את המסלול הוא מכיר גם מכיר, אך את הרכב פחות.

 

ניתן לראות בכל מיני נקודות כי הוא צולל מוקדם מדי ואז מתקן, כאילו לא בטוח בכניסה של האף. מעבר לכך, היו כמה מצבים בהם הייתה החלקה יקרה מבחינת זמנים ועוד.

 

אני בטח לא מזלזל בבחור, נראה שיש לו ביצים בגודל של שור וגם יכולות גבוהות, אבל לעניות דעתי עוד כמה הקפות תרגול היו בהחלט תורמות להיכרותו עם הרכב.

 

בשורה התחתונה, להערכתי, ניתן לגלח שם עוד כמה שניות ולהביא את התוצאה לאיזור ה-7:20/25.

 

רק אחרי שתעשה נסיעת מבחן על הג׳וליה בבית אורן תוכל ליצור איתו קשר ותסביר לו בדיוק מה לעשות ואיך להכנס לפניות.

אני מאמין שאחרי כמה הדרכות איתך הוא יוכל לרדת בכמה שניות :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאתה מדרדר את הדיון לרמה הנמוכה הזאת.

 

אני בכלל לא מתיימר ללמד אותו דבר (אולי לא הבנת את הכתוב). מה שטענתי הוא שלפי הסרטון נראה שהנהג לא בוטח מספיק ברכב וזה יכול להיות כי הוא פשוט לא בילה איתו מספיק זמן (במסלול המדובר).

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורברגרינג זה אחד המסלולים היחידים בעולם שיכול לתת לך מדידת ביצועים ליכולות של הרכב.

אין שום מקום בעולם שיכול לתת לך אינדיקציה יותר טובה.

 

 

 

אי אפשר לקזז כמה שניות ואפילו לא שניה! נכון שזה לא נראה כמו נהיגה חלקה ומדויקת אבל ב100 אחוז מהזמן הוא נמצא על מיגבלות הרכב ומעבר להם!

Mהנהג מכיר את המסלול טוב מאוד ומשתמש בכל סנטימטר פנוי.

 

 

 

 

מה שיש לך להשוות זה יחס של משקל מול כוח סוס.

 

 

 

אין לך מושג איזה מיפוי יש לרכב הזה, לדעתי יש לו הרבה יותר כוח סוס ממה שהנתונים אומרים.

מהירות הפניה שלו ממש לא מהירה אבל המהירות ״בישורות״ על גבול הלא הגיוני לרכב סטנדרטי.

 

 

אני אישית מאוד נהנתי מהווידאו והנהג נוהג לדעתי מדהים!

 

נ.ב

עדיין הייתי קונה M3 ולא אלפא

וזה לטעמי הפוסט הכי חשוב כאן, נכון יותר ה "נ.ב." שלו. שהרי הוא בדיוק משיק לנקודה שצריכה לרפות ולאלתר את הידיים שם במילנו, מה הטעם להשקיע ממון, שנות עבודה, דמיון, רצון וכל מה שכרוך, כשמי שבכלל עוד לא הכיר ונהג כבר יודע שלחנות של אלפא הוא לא נכנס כשיש בסביבה חנות של ב.מ.וו.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאתה מדרדר את הדיון לרמה הנמוכה הזאת.

 

אני בכלל לא מתיימר ללמד אותו דבר (אולי לא הבנת את הכתוב). מה שטענתי הוא שלפי הסרטון נראה שהנהג לא בוטח מספיק ברכב וזה יכול להיות כי הוא פשוט לא בילה איתו מספיק זמן (במסלול המדובר).

 

לא שמורן צריך חיזוק אבל אחרי הדיון הזה ביניכם ראיתי את כל ההקפה בעצמי ומה אגיד לך - אני מכיר אישית רק בנאדם אחד שיכול לנהוג ככה ברינג, והוא כבר אמר לך שאתה טועה...

ככה לא נראה נהג ש"לא בוטח ברכב". הוא נוסע בו פאקינג 250 קמ"ש ברינג. מרבית סיבובי ההגה המהירים שאתה קורא להם נהיגה לא נקייה הם לא איבודי זמן משמעותיים אלא יישור פניות או תיקוני החלקות קלות שאולי עלו לו בשנייה או שתיים בטוטאל, וגם זה ממש לא בטוח.

לסיום - אני חושב שב"מפרט" צוקרמן התכוון גם לצמיגים - אלמנט עם השפעה מאוד משמעותית במסלול.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ זו דעתך, אבל אי אפשר להתכחש למציאות - רואים שהוא עושה טעויות פה ושם. שנייה פה, שנייה שם ויש לך כבר כמעט 10 כאלו.

 

בנוגע למפרט, אתה לא צריך להסביר למה הוא התכוון, זה ברור. אך כאמור, פורסם באופן רשמי כי מדובר על תלתן אוט' סטנדרטית.

 

נ.ב. באמת רשמת "נוסע בו פאקינג 250 קמ"ש"?!

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו פה אמר, שהוא לפעמים מעבר לגבולות האחיזה. ברגע שעברת את הגבול, אתה איטי יותר.

לרוב הקפה שנראית עם פחות דרמה מהירה יותר.

לא יודע אם באמת אפשר לנהוג אצ הרכב הזה נקי לחלוטין, אבל בהחלט אפשר לגלח עוד כמה שניות על נהיגה נקיה, המנעות מקרבים גבוהים שנראה בברור שהוציאו את האוטו משלבתו ןגרמו חיציאה איטית יותר מהפניה.

הנהיגה מהיר מאוד, לטעמי אגרסיבית מדי בשביל להיות אופטימלית.

אני מאמין שאם תתנו לו עוד כמה הקפות, הוא יגלח כמה שניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיקונים ומשחקי הגבולות מדובר בשברירי שניה לא שניה ולא שניות. במצטבר אולי שניות בודדות אם בכלל.

מקצוען מאומן היטב על הרכב הספציפי.

מעניין איזה צמיגים כאן.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו פה אמר, שהוא לפעמים מעבר לגבולות האחיזה. ברגע שעברת את הגבול, אתה איטי יותר.

לרוב הקפה שנראית עם פחות דרמה מהירה יותר.

לא יודע אם באמת אפשר לנהוג אצ הרכב הזה נקי לחלוטין, אבל בהחלט אפשר לגלח עוד כמה שניות על נהיגה נקיה, המנעות מקרבים גבוהים שנראה בברור שהוציאו את האוטו משלבתו ןגרמו חיציאה איטית יותר מהפניה.

הנהיגה מהיר מאוד, לטעמי אגרסיבית מדי בשביל להיות אופטימלית.

אני מאמין שאם תתנו לו עוד כמה הקפות, הוא יגלח כמה שניות.

 

תאורטית אתה צודק, פרקטית אתה טועה.

אם אתה רוצה ללמוד לנהוג מהר אתה יכול להשתמש בתאוריה שלך של נהיגה מדוייקת וחלקה, slow in fast out.

אם אתה רוצה לקבוע את הזמן הכי מהיר ברינג אתה חייב להיות קצת יותר אגרסיבי עם זוג ביצים מאוד גדולות.

הרינג הוא לא מסלול חלק רחב ושטוח, יש שם המון שיפוים הבדלי גובה פניות שונות והייפקסים מאוד גבוהים שיכולים להוציא את הרכב מאיזון כשנוהגים ממש מהר.

 

אתה יכול לראות שממש ברוב המוחלט של הפניות הוא נכנס לפניה עם תת היגוי ויוצא בהיגוי יתר על הלימיט של המסלול וזה אומר שהוא נכנס לפניה במהירות יותר גבוה מיכולות של הרכב אבל בשום רגע הוא לא מרפה!

הטעות היחידה שהייתה לו זה פניה האחרונה Dottinger Hohe לפני הישורת הארוכה (אתה גם יכול לראות את זה בתגובה שלו) ולדעתי יש שם שניה או אולי שתיים.

 

 

ממש אין לי מושג למה אתם חושבים שהוא עשה מספר בודד של הקפות... אני בטוח שהוא עשה מעל 50 הקפות מצולמות כדי להגיע לווידאו הזה.

יש שמועות שהצמיגים הם Pirelli trofeo R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

וידאו של הקפה ברינג של ה-M4 GTS אשר הוזכרה פה. הנהיגה כאן יותר זורמת ומדוייקת.

 

בהחלט נהיגה יותר חלקה אני לא בטוח שהנהג האיטלקי היה עושה זמן יותר איטי....

הדבר שאתה יכול לראות בוודאות זה היכולת של במוו להוריד את הכוח לכביש ואת מהירות הפניות שהם יותר גבהות מהאלפא (התנהגות כביש יותר טובה), אבל משום מה המהירות בישורות זהה או מהירה יותר בג׳וליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הורדת הכוח לכביש - זה אחד הדברים שהכי שמתי לב אליהם בסרטון. ביציאה מכל פניה כמעט האלפא ממש חופרת. לגבי מהירות יותר גבוהה בישורות - 80 כ"ס על משקל זהה למעשה לא הולכים ברגל.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינת שיש להתייחס לנתון הספק/משקל. מה לגבי מתלים, בלמים והמשקל כפקטור משפיע בסיבובים?

 

ה-GTS היא גרסה הרבה יותר קיצונית מ"סתם" M4 ולכן אין פה כל כך מה להשוות. ועדיין, זה יפה שאלפא השיגו זמן דומה מאוד לזה של הבימר הנ"ל. כאמור, ייתכן גם שניתן לשפר את התוצאה שהושגה.

 

בנוגע לצמיגים של הג'וליה, היא נוסעת על צמיגים מותאמים לדגם של פירלי.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מהירות יותר גבוהה בישורות - 80 כ"ס על משקל זהה למעשה לא הולכים ברגל.

 

טעות שלי, ל-GTS יש 500 כ"ס. אכן מעניין.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורברגרינג זה אחד המסלולים היחידים בעולם שיכול לתת לך מדידת ביצועים ליכולות של הרכב. אין שום מקום בעולם שיכול לתת לך אינדיקציה יותר טובה.

 

אה, מילברוק, MIRA, או כל מסלול אחר שנועד ספציפית לבחון רכבים חדשים?

 

אי אפשר לקזז כמה שניות ואפילו לא שניה! נכון שזה לא נראה כמו נהיגה חלקה ומדויקת אבל ב100 אחוז מהזמן הוא נמצא על מיגבלות הרכב ומעבר להם! הנהג מכיר את המסלול טוב מאוד ומשתמש בכל סנטימטר פנוי.

 

מורן, מי כמוך יודע שעצם ההגעה למגבלות אינה מעידה על נהיגה מהירה. להגיע למגבלות זה בכלל לא חכמה, השאלה היא איך הגעת אליהן והאם ניצלת כל טיפת אחיזה וביצועים בדרך לשם.

 

זו הסיבה שצריך לנהוג חלק ופרוגרסיבי (יחסית), כי אחרת אתה פשוט "מדלג" ישר למגבלות בלי לנצל את כל מעטפת הביצועים.

 

משום כך, שני נהגים באותו רכב ואותו סיבוב ובאותם תנאים יכולים לנהוג על המגבלות אבל בשתי מהירויות שונות לחלוטין. נהג אחד גם יכול לנהוג עם רזרבה משמעותית ולהיות מהיר מנהג אחר שנמצא על המגבלות.

 

אגב, כאשר באמת מנצלים 100% מביצועי הרכב, כל טעות קטנה מובילה להחלקה שאי אפשר לצאת ממנה, כי לא השארת שום ביצועים שתוכל לנצל לטובת התיקון. לא כך כאן.

 

גם ניצול של כל רוחב המסלול כשלעצמו אינו מבטיח את ההקפה המהירה ביותר האפשרית. אם כבר, כיום חשוב יותר לקצר את משך הפניה ולהגיע למצב שההגה ישר לחלוטין מוקדם יותר במהלך היציאה.

 

תאורטית אתה צודק, פרקטית אתה טועה. אם אתה רוצה ללמוד לנהוג מהר אתה יכול להשתמש בתאוריה שלך של נהיגה מדוייקת וחלקה, slow in fast out. אם אתה רוצה לקבוע את הזמן הכי מהיר ברינג אתה חייב להיות קצת יותר אגרסיבי עם זוג ביצים מאוד גדולות.[...]אתה יכול לראות שממש ברוב המוחלט של הפניות הוא נכנס לפניה עם תת היגוי ויוצא בהיגוי יתר על הלימיט של המסלול וזה אומר שהוא נכנס לפניה במהירות יותר גבוה מיכולות של הרכב אבל בשום רגע הוא לא מרפה!

 

הצורך בנהיגה חלקה ובהימנעות מהחלקות הוא צורך פרקטי גם בנהיגה מהירה ברמות הגבוהות ביותר. לראיה: כך נוהגים ולומדים לנהוג באליפויות המירוצים העולמיות.

 

אם זה דורש "להרפות" (אני מעדיף "לרסן") בכניסה לפניה ובאמצעה כדי להשיג יציאה טובה ואת ההקפה האופטימלית (לא האידאלית) אז כך נוהגים.

 

אני אגב אומר את כל זה בלי קשר להקפה שראינו, כי בדקויות של נהיגה במהירות כזו קשה להבחין מהסתכלות על צילום Onboard, גם אם הוא מראה את ההגה.

 

אפשר לסובב את ההגה מהר (יחסית) אך לקבל תגובה פרוגרסיבית מן הרכב, וזה מה שחשוב. מה גם שלא ראינו מה הוא עושה עם הרגליים שזה לפחות 50% מהעסק.

 

אני פשוט חשוב שלזמן ההקפה בנרבורגרינג יש בהגדרה טווח סטיה גדול, הנובע מאורך ההקפה. כאשר הרזולוציות שבהן משווים מכוניות הן של שניות בודדות - זו בעיה.

 

גם ההנחה שנהגי הניסוי של החברות השונות הם כולם ברמה זהה של נהיגה ושהם באמת מצליחים לנהוג את ההקפה המהירה ביותר האפשרית על ידי נהג בשר ודם באשר הוא - היא הנחה מאוד מרחיקת לכת, לטעמי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...